Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuhteletteko suun hammaspesun jälkeen?

Vierailija
03.08.2013 |

Itse en huuhtele. Suu pysyy raikkaampana pidempään. Hammasharjan tietty huuhtelen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Uskon fluorin systeemivaikutukseen, eli se nieltynä menee paremmin hammasluuhun sisäkautta. Ja jää myös hampaan pinnalle pitemmäksi aikaa. 

Vierailija
2/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän hammaslääkärissä opetetaan eli hammastahanassa oleva fluori pysyy suussa. Itse  huuhtelen tai joskus en huuhtele. Riippuu vähänsiitä miltä tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huuhtele, sylkäisen vain ylimääräiset pois. Suuhygienistitkin tuntuvat nykyään suosittelevan pelkkää sylkemistä huuhtelun sijaan, fluori vaikuttaa kauemmin.

Vierailija
4/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:02"]

En. Uskon fluorin systeemivaikutukseen, eli se nieltynä menee paremmin hammasluuhun sisäkautta. Ja jää myös hampaan pinnalle pitemmäksi aikaa. 

[/quote]

Äh, mun piti miinuspeukuttaa. Uskon myös fluorin systeemivaikutukseen, mutta aivan eri merkityksessä. Eli nieltynä haitallinen, siksi minä huuhtelen suuni ja käytän välillä fluoritonta tahnaakin.

Vierailija
5/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina luullu että se hammastahna täytyy huuhdella pois koska se tekee kuulemma hampaan kiilteelle pahaa jos pitkäksi aikaa jää siihen. No hyvä että asia selvis.

Vierailija
6/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:02"]

[/quote]Ei fluoria tarvita. Älä syö sokeria niin ei tule reikiä. Fluori on myrkky

Vierailija
7/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fluori voi aiheuttaa kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita. Siksi en todellakaan niele sitä, koska en halua olla väsynyt, saamaton, hiukseton, lihoa, saada särkyjä, palella jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan