Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva! Mies pitänyt mykkäkoulua nyt kaksi päivää

Vierailija
03.08.2013 |

Harmittaa, vaikka yritän olla välittämättä. Suhteen alkuaikoina yritin lepytellä, nyt saa olla rauhassa ihan niin pitkään kuin haluaa. Onko loukkaavampaa kuin mököttäminen. Harmittaa lastenkin puolesta kun kotona on kireä tunnelma. Miten mies ei lapsellisuuttaan viitsi edes lapsia ja antamaansa esimerkkiä miettiä? Muita joilla mies välillä pitää mykkäkoulua?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt mykkäkouluilijoita, miten ne pystyy siihen? Kuinka suuresta asiasta tuollainen mykkyys alkaa? Jotenkin salaa ihailen tuollaista taitoa, vaikka samalla tiedostan ettei se ole ollenkaan järkevä tapa ratkaista riitoja. Jos mun mies mykkäilisi, se lentäis ku leppäkeihäs ulos töllistä...

Vierailija
2/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista touhua. Heitä pihalle mököttämään. Ja kun lopulta lopettaa, jutelkaa asiasta. Ei tuollaista tarvitse aikuiselta mieheltä sietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se pihtaaminen.

Vierailija
4/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta pihtaaminen niin loppuu mökötyskin. Kyllä se pitää arjessa näkyä jos mies ei saa pillua.

Vierailija
5/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:00"]

Olen aina ihmetellyt mykkäkouluilijoita, miten ne pystyy siihen? Kuinka suuresta asiasta tuollainen mykkyys alkaa? Jotenkin salaa ihailen tuollaista taitoa, vaikka samalla tiedostan ettei se ole ollenkaan järkevä tapa ratkaista riitoja. Jos mun mies mykkäilisi, se lentäis ku leppäkeihäs ulos töllistä...

[/quote]

No, ei jonkun narsistisen kusipään kanssa kannata puhuakaan, joten miksi vaivautua. Eiköhän se lähinnä mieti, että miksi vitussa se edes vaivautuu enää. Ihan vinkkinä APn miehelle, jätä se akka. Ei se siitä ikinä miksikään muutu.

Vierailija
6/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on hölmö ja naurettavan pitkävihainen.

Vierailija
7/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pelleilemään sen edessä. Tanssit villisti, koikkelehdit sinne tänne ja mouruat kunnolla. Ota tarvittaessa lapset mukaan pelleilyyn, oikein hölmöläisiksi heittäydytte.

Vierailija
8/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on lapsellinen.

Vierailija
9/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on voimakasta henkistä väkivaltaa ja vakava asia. Se on vastoin reilun riitelyn pelisääntöjä. Menkää avioliittoneuvojalle. Tuollainen vahingoittaa sinua ja lapsia pysyvästi. Se ei saa jatkua. Miehen on tajuttava, että hänen käytöksensä on väärin.

Vierailija
10/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 04:16"]

Se on voimakasta henkistä väkivaltaa ja vakava asia. Se on vastoin reilun riitelyn pelisääntöjä. Menkää avioliittoneuvojalle. Tuollainen vahingoittaa sinua ja lapsia pysyvästi. Se ei saa jatkua. Miehen on tajuttava, että hänen käytöksensä on väärin.

[/quote]:DDDDDDDDDDDD 

Vierailija
11/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 04:16"]

Se on voimakasta henkistä väkivaltaa ja vakava asia. Se on vastoin reilun riitelyn pelisääntöjä.

[/quote]

Riitelyn pelisäännöt? Yhtä järkevä konsepti kuin rehellinen valehteleminen. AP:n kannattaisi miettiä mitä hän on tehnyt väärin kun on aiheuttanut noin suuren mielipahan. Ei kukaan huvin vuoksi pidä kaksi päivää mykkäkoulua.

Vierailija
12/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mykkäkoulu ON henkistä väkivaltaa. Erittäin huono tapa riidellä.

Vierailija
13/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taipumus mykkäkouluun. Kun raivostun ja suutun riittävästi, olen niin vihainen, etten kykene puhumaan. Jos puhuisin, suusta ei tulisi ainakaan mitään rakentavaa. Ja en halua joutua riitaan, jossa päästeltäisiin suusta harkitsemattomia asioita, sillä en unohda mitään koskaan. Odotan, että lepyn, jotta pääsen keskustelmaan asiasta järkevästi.

Vierailija
14/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mun exä oli tollanen. Siinä sitten ihmettelin, mistä se daiju taas mököttää. Kun asiaa kysyin, oli vastaus usein "Kyllä sun pitäisi tietää". Ja tiedoksi, että meillä exä oli se joka pihtas. Eipä aikaakaan, kun heitin pihalle. Tai itseasiassa, liian kauanhan siihen kului aikaa... Jok tap, lauluun lähti, enkä ole katunut. Mykkäkoulu on riitelun alikehittynein muoto. Silkkaa henkistä väkivaltaa ja vielä niin helkkarin lapsellistakin.

Vierailija
15/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:40"]

Miten mies ei lapsellisuuttaan viitsi edes lapsia ja antamaansa esimerkkiä miettiä?

[/quote]

Jos pidät vihaisuutta lapsellisena, et arvosta miestäsi. Jos kuvittelet että mies ei mieti esimerkkinsä vaikutuksia lapsiin, pidät häntä vastuuttomana. Nämä jo itsessään kertovat siitä että sinulla on asennevamma miestäsi kohtaan. En minäkään haluaisi yrittää keskustella ihmisen kanssa jonka asenne on tota tasoa.

Vierailija
16/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 09:12"]

[/quote]

Kaikki riitely on henkistä väkivaltaa, niin sanallinen kuin sanaton. Koko riitely on huono tapa, oli se sitten sanallista tai sanatonta riitelyä.

Vierailija
17/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 09:12"]

[/quote]

Kaikki riitely on henkistä väkivaltaa, niin sanallinen kuin sanaton. Koko riitely on huono tapa, oli se sitten sanallista tai sanatonta riitelyä.

[/quote]

Voi riidellä rakentavastikin, niin, että asioihin saadaan jonkinlainen ratkaisu ja riidan jälkeenkin kyetään elämään sovussa. Kumpikaan osapuoli ei käytä henkistä eikä fyysistä väkivaltaa, vaan riidassa keskustellaan asioista (eikä haukuta toista "kun sinä aina" -tyyliin).

Opetelkaa riitelemään, mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa pahimmillaan. Ja erittäin lapsellista, kehittymätöntä. On ikävää, että lapset näkevät huonoja esimerkkejä vuorovaikutuksesta ja ongelmienratkaisusta, ainakin lapsille kannattaa kertoa, että mykkäkoulu on huonoa käyttäytymistä eikä mykkäkoululla ratkaista riitoja.

Aloittaja: mitä jos menisitte pariterapiaan? Riitelyä kannattaa oikeasti opetella.

Vierailija
18/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän AP ole naisena tässäkin tapauksessa se suurin henkisen väkivallan tekijä, vaikka yrittääkin hakea oikeutusta tällä ketjulla. Mm. Turvakotien liiton mukaan naiset syyllistyvät henkiseen väkivaltaan paljon miehiä useammin.

Vierailija
19/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies harrastaa myös mykkäkoulua. Tai sen lievempää muotoa. Puhuu mököttäessään vain, jos on jotain pakollista sanottavaa tai esim. jostain käytännön asiasta sanomista. Muutoin on puhumaton. Olen puhunut asiasta miehelle monet kerrat, mutta aina sama vastaus. Minun on kuulemma hyväksyttävä hänet sellaisena kuin on. Vähän tyyliin ota tai jätä. Sen verran harvoin mököttää, etten ole jättänyt. Vielä.

Vierailija
20/41 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä taas löydetty aikoinaan se "ihana mies"?