Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää on aivan kauheeta! Sairastuin 3 kk vauvan syntymän jälkeen ms-tautiin!!

Vierailija
15.07.2006 |

Alkoi tulla outoja tuntemuksia ja oireita, meni näkö, huimasi, tavarat eivät pysyneet käsissä, jalat tuntuivat raskaalta. Neurologille passittivat ja tehtiin testejä, ja tässä ollaan. Vauva nyt 6kk ja mulla oma äiti kotona auttamassa hoitamisessa :( En tiedä miten selviän tästä. Kaikki tuli niin yllättäen :( Tauti taitaa kaiken lisäksi olla aika rajua sorttia. Onko mulla kohtalotovereita?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkäiseen reumaan. En pystynyt kunnolla hoitamaan vauvaa. Kun mies oli töissä itkien vaihdoin vaippaa. Pelkkä vauvan nostaminenkin sattui niin valtavasti. Nyt on jo kivut lientyneet, mutta reuma on ja pysyy. Sinun tautisi on vielä ikävämpi kuin reuma, mutta voimia! Sinulla on hyvä syy nauttia kaikesta huolimatta elämästä; lapsesi.

Vierailija
2/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voimia sulle!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niihin voi olla parantavaa lääkettä?! Ottaa niin paljon pattiin. Ms:hän on aika lailla nuorten naisten vitsaus.

Vierailija
4/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella ystävälläni on ms. Toisella meni ensin todella huónoon jamaan ja joutui käyttämään kyynärsauvoja, mutta hän sai uuden lääkityksen ja on nyt opiskelemassa uutta ammattia.

Vierailija
5/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut kotona lähes koko ajan, pelottaa ihmisten katseet, jos lähden äitini ja vauvan kanssa kaupungille. -ap-

Vierailija
6/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet muiden katseita tai ajatuksia? Rohkeasti vaan ihmisten ilmoille ja toimimaan. Enemmän kotiin mökkeytyminen vammauttaa kun ms-tauti!

Oletko saanut terapeuttista apua sairauden hyväksymiseen, vertaistukea, sopeutumisvalmennuskurssi?

Vierailija
7/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen perusteella sanoisin, että älä lannistu: nykyaikaiset lääkkeet ovat hyviä ja niiden avulla useimmissa tapauksissa taudin kulku hidastuu huomattavasti ja olosi vielä paranee huomattavasti!! näin ainakin mieheni sukulaisten perusteella. alkuoireet ovat olleet pahat mutta niistä on päästy lääkityksellä eikä uusia ole tullut kovin kiivaalla tahdilla. tärkeintä on kai välttää stressiä eli esim. ei tavoitella työelämässä kovin vastuullista ja kuormittavaa työtä jne.

tsemppiä ja voimia paljon!!

Vierailija
8/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikityksen olen aloittanut vasta kuukausi sitten. Tuloksia odotellaan...

Vierailija
9/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydät kohtalotovereita ja saat lisää tietoa sairaudestasi.

Vierailija
10/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hidastavat ja jopa pysäyttävät taudin kulun suurimmassa osassa tapauksia (julkkiksistakin mm. Saija Varjus liputtaa antioksidanttihoitojen puolesta ms-taudissa). Verikokeet ovat kalliit (n700e) lääkärin määräämistä vitamiini- ja hivenainelääkkeisiinkään ei tule kela juuri vastaan, mutta kun terveydestä on kyse... Antioksidanttiklinikoita on suurimmissa kaupungeissa ja kattavat nettisivutkin heillä on.

Vierailija
11/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastuin MS:iin muutama viikko sitten. Diagnoosi ei ole varma. Kahden pienen lapsen työssäkäyvänä äitinä, joka jatkuvasti oli menossa johonkin suuntaan, stoppi oli täydellinen. Mutta MS ei ole maailmanloppu. Sen kanssa voi elää, tehdä töitäkin (kai) vielä.

Vierailija
12/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kela> kuntoutujalle> kuntoutuskurssi, alahakemisto kurssitarjonta.

Siihen laitat MS tauti, niin saat kurssin tiedot näkyville. Sitten vaan hakupaperit sisään lääkärintodistuksen kanssa.

Vierailija
13/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti on kamala mutta voit tehdä itse jotain sen hidastumisen eteen. Fyysisestä kunnosta ja terveellisestä ravinnosta kannattaa pitää huolta. Kaikki sairastumiset voi romahduttaa kuntoa. Vaikka joku osa kropassa pettäisikin ja lakkaisi toimimasta älä luovuta vaan jatka sinnikkäästi itse kuntouttamista.

Suhtaudu varauksella kortisonipiikkeihin, niistä saatat saada hetken avun mutta romahdus voi ollakin sitten pahempi.

Vierailija
14/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on MS-tauti ja sitä ei kyllä ulkopuoliset huomaa mitenkään.

Vierailija
15/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma miten menetellaan ms-taudin kohdalla, itse hoidatin sillä koko elämän kestäneen vetämättömyyden ja väsymyksen pois.

Idea on että veri tutkitaan todella tarkkaan ja katsotaan kaikkien vitamiinien, hivenaineinen ja rasvahappojen tilanne elimistössä. Tuloksien mukaan lääkäri määrää vitamiineja, hivenaineita ja rasvahappoja (saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista) ja niille tarkat annostukset jotka on yleensä isommat kuin purkin kyljessä ja tällä tavalla pyritään saamaan elimistö tasapainoon. Yhdenkin vitamiinin puutos saattaa vaikuttaa toisen imeytymiseen ja kolmannen toimintaan joten kokonaisvaltaisesta asiasta on kysymys. Kontrollikäynneillä seuraillaan verestä hoidon etenemistä ja yleensä samaan aikaan veriarvojen parantuessa samaan tahtiin paranee selkeästi myös potilaan vaivat.

Vierailija
16/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antioksidanttihoitojen on myös sanottu olevan täyttä huuhaata eli kriittisyyttä juuri näihin ns. vaihtoehtohoitohin. Tuskin ne mitään haittaavat, mutta ovat osittain hätää kärsivien ihmisten huijaamista, jotka tarttuvat epätoivoisesti kaikkiin mahdollisuuksiin parantua tai saada lievennystä tautiin.

Voimia ap:lle. Piikkihoito varmasti tuo tuloksia ja tauti saadaan remissioon ja kuriin.

Vierailija
17/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä piti sanoa että paahtaahan tämä Saija Varjuskin (tangokuningatar -96) keikkaa täysillä eikä tauti näytä häntä kauheasti hidastavan. Voimia!

Vierailija
18/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monta vuotta ihmetellyt tuota Saijaa, että miksei hän aloita lääkitystä, jos kerran tauti on. se kuitenkin parantaa ennustetta huomattavasti! Vai onko Saija vaan kerännyt symppis pisteitä ja keksinyt koko sairauden???

Vierailija
19/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saija Varjusta on hoidettu Karhulassa biolääketieteen klinikalla, nimi on Medilife. Istuin äskettäin kaksi iltaa sen johtajan Bengt Kevinin luennoilla ja hän kertoi nimenomaan esim. Saija Varjuksen hoidosta. On siis antanut luvan, koska haluaa auttaa muitakin. Hoidossa näyttelee suurta osaa ternimaito-ksylitolivalmiste nimeltään Xylicol.

Vierailija
20/31 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monia muitakin lehtijuttuja lukenut joissa sairastuneet ovat kertoneet samaa. Antioksidanttihoitohan on kuuluisa juuri hyvistä tuloksista ms-taudissa, vaikka apua sieltä saa moni muukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän