Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on väkivaltaa?

Vierailija
29.07.2006 |

tuli vaan mieleen tuosta ämpäri-äidistä.

itse vastustan lapsen pahoinpitelyä, lyömistä ja loukkaamista myös henkisesti. mutta.

esimerkiksi nyt kun lapseni on jo 7 ja laittaa kädet korvilleen kun komennan ja pyydän tekemään jotain niin otan kädet pois korvilta ja sanon, että vanhempia kuunnellaan ja katsotaan päin kun puhutaan.

välillä hän draamakuningattarena saa huutokohtauksen siitä, että häneen kosketaan, mutta sanon, että voit itse valita otanko kädet korvilta vai minä. samoin jos jumittaa ja riitelee jossain niin otan reilusti kädestä kiinni tai kannan pois. ja tästäkin hän huutaa kuin maailman huonoiten kohdeltu lapsi... mutta minusta se, että ohjaan tekemään niinkuin pyydetään ei ole pahoinpitelyä vaan kasvattamista.

onko ämpärin ottaminen kädestä pahoinpitely, onko lapsen käsien korvilta ottaminen pahoinpitely, onko kiukuttelevan lapsen raahaaminen pois paikalta pahoinpitely? mielipiteitä :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa maalaisjärki!

Vierailija
2/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsia ei lyödä eikä läpsitä eikä anneta luunappeja eikä tukisteta KOSKAAN mutta jos lapsi on kuriton ja meinaa juosta kiukuissaan esim. autotielle, nappaan kyllä tarvittavan nopeasti käsivarresta kiinni ja nappaan syliin. samoin lapset kannetaan omiin sänkyihin miettimään, jos eivät puhumalla lopeta kiusantekoa tms. saatan myös ottaa jponkun tavaran kädestä väkisin pois, jos sillä yritetään tehdä vahinkoa jne. siinä menee meille rajat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luunappi on väkivaltaa, mutta tuo väkisin kiinni pitäminen ei? Tai ylipäätään lapsen pakottaminen tekemään jotain?

Vierailija
4/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kiinnipitäjä ei lyö, vaan rauhoittaa lapsen.

Vierailija
5/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempiä tönimisiä ja huitomisia ei lasketa.

Vierailija
6/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän lapsen huomio jotenkin saada kiinnittymään itseensä. Muuutenkin ärsyttää lapset joiden vanhemmat pitää sanaa " ei" jonkinlaisena väkivaltana. Täytyy muistaa, että lapsi tarvitsee rajoja! Ne luovat turvaa ja tunnetta, että vanhemmat oikeasti välittävät.

Mielestäni väkivaltaa on se jos lasta lyödään ja riuhdotaan, eli toisin sanoen kun lasta satutetaan ja lapsi pelkää selvästi.

Minun sukulaisella on lapsi jolla on keskittymishäiriö. Hän ei saa lapseen muuten kontaktia kuin fyysisesti. Tämä näyttää aika rankalta joskus, mutta ei hän tietentahtoen kurita lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän