Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ulkosuomalaiset vähän yksinkertaisia?

Vierailija
03.08.2013 |

Tuli vaan mieleen, kun ne jatkuvasti "ihmettelee" täällä jotakin.

Ja meilläkin on mahdollisesti ulkomaille muutto edessä, joten ehkä pian itsekin täytän tätä palstaa ihmettely-viesteilläni.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt kiltit muutama maa, joissa yleisesti ovat asiat todella hyvin?

Norja? Sveitsi? Tanska? Ruotsi? Islanti?

Vierailija
42/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:27"]

Välillä tuntuu, että nää ulkosuomalaiset on kitkerän katkeria, kun heille ei olla kateellisia. Eivät tajua, että kotomaassa asuvat on ihan tyytyväisiä elämäänsä eivätkä jaksa koko ajan kehua näitä muualle muuttaneita. Ja kun ei saada niitä toivottuja kehuja itselle, eikä kotomaassa asuvat ala haukkua Suomea, niin aletaan yhä enemmän haukkua Suomea ja suomalaisia. 

Ei niitä Suomen haukkumisia oikein muuten ymmärrä, sillä haukkumisia ne ovat, ei mitään asiallista kritiikkiä. Nehän menee ihan henkilökohtaisuuksiin asti.

Ok, sä muutit ulkomaille ja olet tyytyväinen. Ei se mua loppujen lopuksi kauheasti kiinnosta enkä jaksa sua kehua ja kiitellä. Mulla on ihan hyvä olla Suomessa, en jaksa tuntea edes kateellisuutta. 

Ja hei, jos alat arvostella ja kritisoida Suomea niin kestä myös se oman uuden kotimaasi arvostelu. Sillä kyllä sieltäkin niitä parantamisenpaikkoja löytyy. Niin monesta ketjua olen aiheesta lukenut, että olen huomannut ettei se ulkomammakaan oikein sitä kritiikkiä ihan rauhallisesti ja asiallisesti vastaanota.

[/quote]

Olet totaalisen väärässä ja ulkosuomalaisten osoittamia epäkohtia Suomessa et taida edes ymmärtää pikku siidereissäsi.

[/quote]

Kun ne olis niitä epäkohtia, mutta kun se on ihan henkilökohtaista haukkumista. Kuten nyt sulla, mitä muuta tuo siideritölväys oli. Osoitit taas kerran mun kritiikin aiheelliseksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:59"]

missä te käytte Suomessa jos joka puolella on huonosti käyttäytyviä lapsia?

en mä vaan sitä huomaa

terv 13 vuotta ulkosuomalaisena, joka kesä Suomessa

[/quote]

Käymme pääasiassa Etelä-Suomessa (ja tässä yksi ihmetyksen aihe jälleen, nykyään Etelä-Suomi tarkoittaa lähes aina Helsinkiä. Itselleni taas maantieteellisesti eteläistä osaa Suomesta. Käymme kyllä Helsingissäkin, mutta pääasiassa sieltä noin 100 km:n päässä jolloin olemme yhä mielestäni Etelä-Suomessa). Niitä huonosti käyttäytyviä mukeloita on ollut tasapuolisesti kaikkialla. 

En tosin juuri kiinnittänyt tähän huomiota asuessani Suomessa, en usko että lapset silloin käyttäytyivät paremmin ja varmaan se järjetön reuhaaminen on suomalaisille ihan normimeininkiä. On alkanut ärsyttämään vasta kun olen itse saanut lapsia ja huomaan niin käsittämättömän eron kotimaani lasten ja suomalaislasten välillä. Ja siis etenkin vanhempien, jotka eivät Suomessa kiinnitä edes minkäänlaista huomiota siihen käytökseen.

Ja mitä isompi lapsi sen huonommin se yleensä käyttäytyy. Esiteini-ikäiset haistattelevat tuntemattomille aikuisille ja norkoavat kaiket illat kylän s-marketin edustaa kuolaamassa. Ilmeisesti suomalaislapsilla on myös joku syljeneritykseen vaikuttava geenivirhe? En ymmärrä että jos vanhempia ei kiinnosta se että kakarat notkuvat siinä ihmisiä häiritsemässä niin eivätkö edes ne kaupan työntekijät voi heittää niitä hittoon siitä? Ärsyttää kun jo valmiiksi ärsyttää mennä sinne ylihinnoiteltuun kauppaan ja sitten pitää vielä pelätä että joku kakara kuolaa jaloillesi ja alkaa huudella vittusaatanaa.

Ja en ymmärrä miksi Suomessa juodaan niin karsean pahaa kahvia?? Miten voi olla että kun menekki on kuitenkin melkoinen, ei kukaan osaa valmistaa kunnollista kahvia? Aivan kammottavaa kitkerää litkua merkistä riippumatta.

Vierailija
44/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:01"]

Sanokaa nyt kiltit muutama maa, joissa yleisesti ovat asiat todella hyvin?

Norja? Sveitsi? Tanska? Ruotsi? Islanti?

[/quote]

Norja, Tanska, Saksa, Sveitsi, Kanada, Australia ainakin aluksi. Muitakin, riippuu vähän mitä ja missä ammatissa tekee.

Vierailija
45/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:02"]

Välillä tuntuu, että nää ulkosuomalaiset on kitkerän katkeria, kun heille ei olla kateellisia. Eivät tajua, että kotomaassa asuvat on ihan tyytyväisiä elämäänsä eivätkä jaksa koko ajan kehua näitä muualle muuttaneita. Ja kun ei saada niitä toivottuja kehuja itselle, eikä kotomaassa asuvat ala haukkua Suomea, niin aletaan yhä enemmän haukkua Suomea ja suomalaisia. 

Ei niitä Suomen haukkumisia oikein muuten ymmärrä, sillä haukkumisia ne ovat, ei mitään asiallista kritiikkiä. Nehän menee ihan henkilökohtaisuuksiin asti.

Ok, sä muutit ulkomaille ja olet tyytyväinen. Ei se mua loppujen lopuksi kauheasti kiinnosta enkä jaksa sua kehua ja kiitellä. Mulla on ihan hyvä olla Suomessa, en jaksa tuntea edes kateellisuutta. 

Ja hei, jos alat arvostella ja kritisoida Suomea niin kestä myös se oman uuden kotimaasi arvostelu. Sillä kyllä sieltäkin niitä parantamisenpaikkoja löytyy. Niin monesta ketjua olen aiheesta lukenut, että olen huomannut ettei se ulkomammakaan oikein sitä kritiikkiä ihan rauhallisesti ja asiallisesti vastaanota.

[/quote]

Olet totaalisen väärässä ja ulkosuomalaisten osoittamia epäkohtia Suomessa et taida edes ymmärtää pikku siidereissäsi.

[/quote]

Kun ne olis niitä epäkohtia, mutta kun se on ihan henkilökohtaista haukkumista. Kuten nyt sulla, mitä muuta tuo siideritölväys oli. Osoitit taas kerran mun kritiikin aiheelliseksi :)

[/quote] Onko väite: "Suomessa on tosi korkeat hinnat" jokin henkilökohtainen moite sinulle?

Vierailija
46/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään täydellistä maata olekaan, jokaisessa on omat kuprunsa.

ja tietysti ne hyvät puolensa myös.

Vierailija
47/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ joo mutta valittamisen sijasta voitaisiin miettiä että miksi on korkeat hinnat ja voiko niille tehdä jotain sen sijaan että itketään siitä vaan joka välissä?

Vierailija
48/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:43"]

[/quote]

Ei ole mitään sellaista. Miksi ulkomailla asuvat kerjäisivät kehuja tai kateutta? Kaikki pystyvät muuttamaan lähes minne vaan tänä päivänä, se on vain itsestä kiinni. Niin minäkin olen ajatellut tehdä ja katsastan vaihtoehtoja koska en enää viihdy täällä Helsingissä.

Nyt halutaan vaan kumota sitä typerää sanontaa että "on lottovoitto syntyä Suomeen", kun näin ei todellakaan ole! Jotenkin tuntuu hullulta että jopa monien kehitysmaina pidettyjen maiden kaupungit ovat kehittyneenpiä ja siistimpiä kuin Helsinki tänä päivänä ja että täällä on sellainen mentaliteetti että vaaditaan että suomalaiset olisivat tyytyväisiä siihen mitä heillä on eivätkä vertaisi parempaan. Kerjäläiset tulevat tänne laumoittain koska heitä ei huolita muualle, se laskee meidän Helsingin turistiviihtyvyyden tasoa huomattavasti, ja koska muualla päin maailmaa meitä pidetään tyhminä, helppoina ja yksinkertaisina niin kaikki varkaat ja roistot tulevat tänne. Ettekö muka huomaa miten alas kotimaamme on vajonnut viime vuosina?

[/quote]

Sitä mä ihmettelenkin, että miksi niitä kehuja kerjätään. Eikö sitä ollakaan niin tyytyväisiä kuin väitetään, tarvitaanko siihen omaan onneen jotain vahvistusta muilta. Ja jos itse ollaan kritisoimassa muita niin miksei kestetä sitten muiden antamaa kritiikkiä. Kyllä esim. Saksa on näissä ketjuissa aivan jumalattoman mahtava maa, jossa ei ole yhtään ainoaa ongelmaa. Jossa kaikilla on mersu, eikä mikään maksa mitään. Palkat on huiput (vaikka kaikkien tilastojen mukaan aika lailla samat kuin Suomessa) ja kaikki sujuu kuin leikki. Eikö saksamamma ihan oikeasti tajua kuinka älytöntä tuo on, aivan yhtä älytöntä kuin väite että on lottovoitto syntyä Suomeen. 

Vierailija
49/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:43"]

[/quote]

Ei ole mitään sellaista. Miksi ulkomailla asuvat kerjäisivät kehuja tai kateutta? Kaikki pystyvät muuttamaan lähes minne vaan tänä päivänä, se on vain itsestä kiinni. Niin minäkin olen ajatellut tehdä ja katsastan vaihtoehtoja koska en enää viihdy täällä Helsingissä.

Nyt halutaan vaan kumota sitä typerää sanontaa että "on lottovoitto syntyä Suomeen", kun näin ei todellakaan ole! Jotenkin tuntuu hullulta että jopa monien kehitysmaina pidettyjen maiden kaupungit ovat kehittyneenpiä ja siistimpiä kuin Helsinki tänä päivänä ja että täällä on sellainen mentaliteetti että vaaditaan että suomalaiset olisivat tyytyväisiä siihen mitä heillä on eivätkä vertaisi parempaan. Kerjäläiset tulevat tänne laumoittain koska heitä ei huolita muualle, se laskee meidän Helsingin turistiviihtyvyyden tasoa huomattavasti, ja koska muualla päin maailmaa meitä pidetään tyhminä, helppoina ja yksinkertaisina niin kaikki varkaat ja roistot tulevat tänne. Ettekö muka huomaa miten alas kotimaamme on vajonnut viime vuosina?

[/quote]

Sitä mä ihmettelenkin, että miksi niitä kehuja kerjätään. Eikö sitä ollakaan niin tyytyväisiä kuin väitetään, tarvitaanko siihen omaan onneen jotain vahvistusta muilta. Ja jos itse ollaan kritisoimassa muita niin miksei kestetä sitten muiden antamaa kritiikkiä. Kyllä esim. Saksa on näissä ketjuissa aivan jumalattoman mahtava maa, jossa ei ole yhtään ainoaa ongelmaa. Jossa kaikilla on mersu, eikä mikään maksa mitään. Palkat on huiput (vaikka kaikkien tilastojen mukaan aika lailla samat kuin Suomessa) ja kaikki sujuu kuin leikki. Eikö saksamamma ihan oikeasti tajua kuinka älytöntä tuo on, aivan yhtä älytöntä kuin väite että on lottovoitto syntyä Suomeen. 

[/quote] Täällä ei kukaan kerää kehuja.

Pieni puuttuminen tekstiisi palkoista; tilastosi my ass. Täällä on ainakin sata kertaa sanottu, että KOULUTETTUJEN palkat ja ostovoima ovat Saksassa paremmat. Aina voi olla poikkeuksia.

Vierailija
50/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki ei lue tätä palstaa satoja keskusteluja eikä voi tietää mitä täällä on sata kertaa keskusteltu.

pieni sivuhuomatus vain tämä, saa miinustaa.

Vierailija
51/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Onko väite: "Suomessa on tosi korkeat hinnat" jokin henkilökohtainen moite sinulle?

[/quote] 

Ihan oikeesti, käypä jossain ketjussa lukemassa niitä juttuja. Siellä ne edelleen on. Ulkomammat raivostuu aika herkästi, jos kotosuomalainen ei lähde mukaan haukkumaan Suomea ja ylistämään heidän uutta kotimaataan. Meidän kun pitää kaikkien elää jossain surkeudessa ja valittaa kurjaa elämäämme, jotta ulkomamma olis onnellinen. Kun ei kurjuuttaan myönnä, niin valehtelee tai on tyhmä. 

Vierailija
52/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:16"]

Mutta kaikki ei lue tätä palstaa satoja keskusteluja eikä voi tietää mitä täällä on sata kertaa keskusteltu.

[/quote]

No, sitten kannattaakin keskustella asiasta josta ei ole juuri mitään tietoa ja muistella mitähän ne Iltiksessä Saksasta kirjoittivatkaan ja siellä suomilottovoittajienmaa.fi -sivulla. Ja naapurin mieskin haukkui Saksan, kun kävi Reeberbahnilla.

Vierailija
53/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] 

Ihan oikeesti, käypä jossain ketjussa lukemassa niitä juttuja. Siellä ne edelleen on. Ulkomammat raivostuu aika herkästi, jos kotosuomalainen ei lähde mukaan haukkumaan Suomea ja ylistämään heidän uutta kotimaataan. Meidän kun pitää kaikkien elää jossain surkeudessa ja valittaa kurjaa elämäämme, jotta ulkomamma olis onnellinen. Kun ei kurjuuttaan myönnä, niin valehtelee tai on tyhmä. 

[/quote] :D Eli Suomen hintoja ei saa kritisoida? Sano ensi kerralla K-kaupassa kauppiaalle, että nostavat hintoja. Ihan ulkomammojen kiusaksi.

Vierailija
54/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:20"]

[/quote]

No, sitten kannattaakin keskustella asiasta josta ei ole juuri mitään tietoa ja muistella mitähän ne Iltiksessä Saksasta kirjoittivatkaan ja siellä suomilottovoittajienmaa.fi -sivulla. Ja naapurin mieskin haukkui Saksan, kun kävi Reeberbahnilla.

[/quote]

Sekö, että ei ole palstaa lukenut kertoo, että ei ole asiasta mitään tietoa:O

Palstatotuus ei aina kerro kaikkea.

Vierailija
55/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:39"]

Minua ihmetyttää se, miten palsan ulkosuomalaiset näkevät vain ne negatiiviset asiat. Seuraan useita kymmeniä ulkosuomalaisten blogia ja erilaisten asioiden vertailua heidän nykyisen asuinmaan ja Suomen välillä toki on, mutta eivät ne ole pelkästään negatiivisia.

Tottakai jokaisesa maassa on parempia asioita kuin Suomessa, mutta ei täällä asiat mitenkään huonosti ole.

[/quote]

Yksinkertaisesti, Suomesta on lähtenyt monia ihmisiä eri maihin ja sieltä saadut kokemukset ehkä riittävät toteamaan, että Suomessa on moni asia päin persettä vaikka jotkin tutkimukset ja tilastot väittäisivät muuta. Ja lopuksi kukaan ei edes usko sinua vaan hyökkää ja haukkuu sinua maan petturiksi ja valehtelijaksi.

En tosin ole mikään totuudentorvi, jonka pitäisi julistaa suomalaisille totuutta, mutta en ymmärrä miten huonojen asioiden keskellä istuvat ihmiset eivät yritä oppia mitään muualta ja nielemään ärsyyntyneisyytensä totuuksista.

[/quote]

Mutta sinähän nimenomaan olet totuudentorvi, joka julistaa totuutta meille suomalaisille. Etkö edes ymmärrä sitä? Kyllä se kuule välillä vähän ärsyttää, kun joku koko ajan vakuuttaa, että sä istut huonojen asioiden keskellä ja sulla on elämä niin huonosti että. Mutta kun mulla ei ole asiat niin huonosti, mun elämä on ihan kivaa. Miksi sä oikeasti kuvittelet tietäväsi millaista mun elämä on? Miksi sä säälit mua vaikka siihen ei ole mitään aihetta? Ja jos yritän sanoa, ettei mulla nyt kuule niin huonosti mene että sääliä kaipaisin, niin sä väität että mä olen vaan kateellinen ja valehtelen. Tuo asenne siinä ärsyttää, se että kuvitellaan tietävänsä kaikkien muiden asiat paremmin vain siksi, että on muutettu ulkomaille. Joo, Suomessa on moni asia pielessä, mutta silti mä olen ihan tyytyväinen elämääni ja onnellinen.

[/quote] En sinun henkilökohtaista elämääsi sanokaan huonoksi vaan yleisiä asioita Suomessa. Siinä riittää paskaa ja herkkänahkainen suomalainen suuttuukin sen kuulemisesta.

[/quote]

Kyllä sanotaan, sehän se ongelma onkin. Jos mä sanon pääseväni lääkäriin odottamatta viikkotolkulla, niin te sanotte mun valehtelevan. Mitä muuta se on kuin henkilökohtaista?

[/quote] Se on harvinaista Suomessa, mutta mm. Saksassa se on ihan tavallista.

[/quote]

No kun ei ole, aina olen päässyt samana tai seuraavana päivänä lääkäriin. Mutta tää on niin tätä, tottakai saksassa asuva ulkomamma tietää mua paremmin missä ajassa mä pääsen lääkäriin. Mun omakohtainen kokemus on väärä, koska kyllä se ulkomamma tietää, sehän nyt on sentään asunut ihan ulkomailla.

Vierailija
56/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei kerro, mutta ei kannata tekstitv:kään valikoivia "totuuksia" ihan uskoa.

Vierailija
57/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Entäpä lukuisia ulkosuomalaisia, joita on sekä työn, että siviilin kautta tuttavapiirissä?

Vierailija
58/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ihan vastaavasti, saksamamma voi huudella isotädin serkun kumminkaiman terveyskeskuskokemuksista ja sen mukaan sitten väittää, että Suomessa kukaan ei pääse lääkäriin ikinä koskaan. Itse se on lähtenyt Suomesta jo 15v. sitten mutta yhä edelleen TIETÄÄ kyllä kaiken Suomen oloista ja palveluista, koska se käy Suomessa joka kesä viikon kesälomalla. Suomessa asuva ei kertakaikkiaan tiedä mitään, valehtelee vaan.

Vierailija
59/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 22:39"]

Minua ihmetyttää se, miten palsan ulkosuomalaiset näkevät vain ne negatiiviset asiat. Seuraan useita kymmeniä ulkosuomalaisten blogia ja erilaisten asioiden vertailua heidän nykyisen asuinmaan ja Suomen välillä toki on, mutta eivät ne ole pelkästään negatiivisia.

Tottakai jokaisesa maassa on parempia asioita kuin Suomessa, mutta ei täällä asiat mitenkään huonosti ole.

[/quote]

Yksinkertaisesti, Suomesta on lähtenyt monia ihmisiä eri maihin ja sieltä saadut kokemukset ehkä riittävät toteamaan, että Suomessa on moni asia päin persettä vaikka jotkin tutkimukset ja tilastot väittäisivät muuta. Ja lopuksi kukaan ei edes usko sinua vaan hyökkää ja haukkuu sinua maan petturiksi ja valehtelijaksi.

En tosin ole mikään totuudentorvi, jonka pitäisi julistaa suomalaisille totuutta, mutta en ymmärrä miten huonojen asioiden keskellä istuvat ihmiset eivät yritä oppia mitään muualta ja nielemään ärsyyntyneisyytensä totuuksista.

[/quote]

Mutta sinähän nimenomaan olet totuudentorvi, joka julistaa totuutta meille suomalaisille. Etkö edes ymmärrä sitä? Kyllä se kuule välillä vähän ärsyttää, kun joku koko ajan vakuuttaa, että sä istut huonojen asioiden keskellä ja sulla on elämä niin huonosti että. Mutta kun mulla ei ole asiat niin huonosti, mun elämä on ihan kivaa. Miksi sä oikeasti kuvittelet tietäväsi millaista mun elämä on? Miksi sä säälit mua vaikka siihen ei ole mitään aihetta? Ja jos yritän sanoa, ettei mulla nyt kuule niin huonosti mene että sääliä kaipaisin, niin sä väität että mä olen vaan kateellinen ja valehtelen. Tuo asenne siinä ärsyttää, se että kuvitellaan tietävänsä kaikkien muiden asiat paremmin vain siksi, että on muutettu ulkomaille. Joo, Suomessa on moni asia pielessä, mutta silti mä olen ihan tyytyväinen elämääni ja onnellinen.

[/quote] En sinun henkilökohtaista elämääsi sanokaan huonoksi vaan yleisiä asioita Suomessa. Siinä riittää paskaa ja herkkänahkainen suomalainen suuttuukin sen kuulemisesta.

[/quote]

Kyllä sanotaan, sehän se ongelma onkin. Jos mä sanon pääseväni lääkäriin odottamatta viikkotolkulla, niin te sanotte mun valehtelevan. Mitä muuta se on kuin henkilökohtaista?

[/quote] Se on harvinaista Suomessa, mutta mm. Saksassa se on ihan tavallista.

[/quote]

No kun ei ole, aina olen päässyt samana tai seuraavana päivänä lääkäriin. Mutta tää on niin tätä, tottakai saksassa asuva ulkomamma tietää mua paremmin missä ajassa mä pääsen lääkäriin. Mun omakohtainen kokemus on väärä, koska kyllä se ulkomamma tietää, sehän nyt on sentään asunut ihan ulkomailla.

[/quote] No, me käymme joka kesä Suomessa katsomassa sukulaisiamme ja vanhempiamme. Keskustelemme monenlaisia juttuja mm. vanhempiemme voinnista jne. ja siinä yhteydessä mm. kääkäriin menoista jne.

Siinä kuule ne lääkäriin "pääsemiset" tulee hyvin esille. Ja kirjoitetaanhan niistä Suomessa joka puolella lehdissäkin.

Vierailija
60/88 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Entäpä lukuisia ulkosuomalaisia, joita on sekä työn, että siviilin kautta tuttavapiirissä?

[/quote]

Kannattaa ilman muuta ja ota huomioon millaisissa töissä jne. he ovat. Joka maassa on paskahommia ja niiden varassa eläminen ei ole kivaa missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä