Työkaveri suuttui, koska jouduin jäämään kotiin lapsen yskän takia
Päiväkotiin ei ole menemistä pienissäkään oireissa. Lapsella (3v) on pientä yskää, ei muuta. Olen siis melkeinpä terveen lapsen kanssa kotona, jonka johdosta joudun kuuntelemaan kiukuttelua työkaveriltani, koska hommani kasaantuvat hänelle. Hänellä ei itsellään lapsia, joten ei varmaan ymmärrä täysin tilannetta...
Miten tulevasta syksystä oikeen selviää, jos tulevat kuukaudet ovat tätä ja töistä pitää olla usein pois?
Kohtalotovereita?
Kommentit (38)
Enemmän minä olen huolissani lapsettomien jaksamisesta, jos tulevat kuukaudet pienten lasten vanhemmat ovat jatkuvasti pois töistä.
Täällä. Paitsi mulle ei kukaan onneksi kiukuttele koska olen yrittäjä. Kotona on nyt jo muuten terve lapsi, mutta yskii välillä. Viime viikon oli kokonaan poissa hoidosta. Pää hajoaa jos tää on tätä koko ensi talven. Ja tulot luonnollisesti jää olemattomiksi.
PS. Lapsi ehti olla loman jälkeen kaksi päivää hoidossa (to-pe), sunnuntai-iltana alkoikin tauti.
Anna työkaverin suuttua. Ei se siihen suuttumuksen kuole.
Kaikki eivät ymmärrä, että flunssat vähenevät kun sinne päivähoitoon ei saa viedä lasta kipeänä. Looginen päättelykyky ei riitä ymmärtääkseen pitkän ajan seurauksia. Eli sitä että lopulta vanhemmat ovat vähemmän töistä pois, kun flunssa-aallot eivät pääse kunnolla liikkeelle päivähoidossa.
Ei kaikki vaan tätä ymmärrä, vaikka kuinka rautalangasta vääntäisi. Ihmiset ovat pääsääntöisesti tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minä olen huolissani lapsettomien jaksamisesta, jos tulevat kuukaudet pienten lasten vanhemmat ovat jatkuvasti pois töistä.
Totta, itselläni on kurja olo siitä että työni kasaantuvat muille. Toisaalta en voi tälle tilanteelle mitään, mikä tuntuu epäreilulta. Tästäkin syystä yritämme jakaa mieheni kanssa poissaolot mahdollisimman tasaisesti.
Toivon vain, että työnantajat ymmärtäisivät tämän tilanteen enkä saisi leimaa heti otsaani koska joudun todennäköisesti olemaan nyt enemmän töistä pois.
Mitenköhän paljon tämä tulee vaikuttamaan työpaikkojen yhteishenkeen? Jo ennen koronaa on saanut täältäkin lukea, kuinka perheelliset on jatkuvasti poissa lasten takia ja perheelliset uhriutuu kun lapsettomat ei ymmärrä.
Muutenkin ihme kyttäämistä milloin kenenkin poissaoloista.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän paljon tämä tulee vaikuttamaan työpaikkojen yhteishenkeen? Jo ennen koronaa on saanut täältäkin lukea, kuinka perheelliset on jatkuvasti poissa lasten takia ja perheelliset uhriutuu kun lapsettomat ei ymmärrä.
Muutenkin ihme kyttäämistä milloin kenenkin poissaoloista.
Siis että lapsettomat valittaa kuinka perheelliset työkaverit on usein pois ja perheelliset taas siitä ettei heitä ymmärretä.
Symbatiat sulle ja jaxuhalit. Tyhmät lapsettomat ei tiedä mistään mitään, hienoa kuinka niin paljon hienompi ihminen sä ootkaan!! Mitä nyt muista kun on ne lapset se elämän jatkumon suurin tarkoitus, tottakai muut hoitaa sunkin hommat, mitä ihmettä? Tänhän sä hslusit täältä kuulla?
Täällä, aloitin viime maanantaina uudessa työssä ja jouduin heti perjantaina jäämään pois kun lapsella valui vähän räkä. Tänään käytiin testissä ja tuloksia odotellaan. Lapsi aivan terve ja täällä me kökitään sisällä. Oli todella kurjaa soittaa heti ensimmäisellä viikolla töihin ja ilmoittaa, että joudun jäämään hoitamaan "sairasta" lasta. Luoja mitähän tästä syksystä/talvesta tulee..
Vierailija kirjoitti:
Symbatiat sulle ja jaxuhalit. Tyhmät lapsettomat ei tiedä mistään mitään, hienoa kuinka niin paljon hienompi ihminen sä ootkaan!! Mitä nyt muista kun on ne lapset se elämän jatkumon suurin tarkoitus, tottakai muut hoitaa sunkin hommat, mitä ihmettä? Tänhän sä hslusit täältä kuulla?
Hienoa että joku ymmärtää.
AP.
Itse olen lapseton, kaikki muut työkaverit on lapsellisia, osalla toki jo isot lapset, ettei tarvitse heidän yskää jäädä hoitamaan.
Olen aina kieltäytynyt tekemästä muiden töitä, perustelen sillä, että en ehdi, omia hommia on niin paljon. Saavat itse selittää sitte asiakkaille miksi työt on tekemättä ja pomolle että miksi tulee niin paljon palautetta asiakkailta.
Ei ole mun vastuulla hoitaa muiden töitä, siksi että muilla on lapsia ja saikuttavat todella usein.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!❤❤
En minä tee extraa siksi että joku lorvii kotona
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lapseton, kaikki muut työkaverit on lapsellisia, osalla toki jo isot lapset, ettei tarvitse heidän yskää jäädä hoitamaan.
Olen aina kieltäytynyt tekemästä muiden töitä, perustelen sillä, että en ehdi, omia hommia on niin paljon. Saavat itse selittää sitte asiakkaille miksi työt on tekemättä ja pomolle että miksi tulee niin paljon palautetta asiakkailta.
Ei ole mun vastuulla hoitaa muiden töitä, siksi että muilla on lapsia ja saikuttavat todella usein.
Sinullahan on hieno asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sille voi jos on jo päivät itsellä täynnä? Silloin se joka lapsen on halunnut joutuu esimiehensä kanssa suunnittelemaan töitään, ei se muiden vika ole
Toinen
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten kun itse sairastut? Kuka hoitaa sinun työsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten kun itse sairastut? Kuka hoitaa sinun työsi?
Ei kukaan. Eihän ne selviä omistakaan töistään jatkuvalta sairaslomailulta, niin miten ne voisi ketään toista tuurata? Eivät voi tehdä ylitöitäkään, kun lapset pitää hakea hoidosta jne. Niin miksi minäkään joustaisin ja tekisin heidän töitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sille voi jos on jo päivät itsellä täynnä? Silloin se joka lapsen on halunnut joutuu esimiehensä kanssa suunnittelemaan töitään, ei se muiden vika ole
Toinen
Juuri näin! Jos ei pysty tekemään samaa työmäärää kuin lapseton, vähennetään asiakkaita, sa vähemmän palkkaa.
Onnistuuko porrastaminen puolison kanssa niin, että toinen aamupäivän ja toinen iltapäivän lapsen kanssa? Itse olen aina pyrkinyt järjestämään lasten sairauden takia hoitokuviot näin. Onhan se nyt kohtuutonta työkavereita ja työnantajaa kohtaan, jos ei yhtään joustoa löydy.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuuko porrastaminen puolison kanssa niin, että toinen aamupäivän ja toinen iltapäivän lapsen kanssa? Itse olen aina pyrkinyt järjestämään lasten sairauden takia hoitokuviot näin. Onhan se nyt kohtuutonta työkavereita ja työnantajaa kohtaan, jos ei yhtään joustoa löydy.
Meillä ei voi tehdä puolikkaita päiviä.
Kukaan ei halua että lapsi sairastuu, kukaan ei ole huvikseen pois töistä sen takia. Se on yksi helvetti miettiä että miten monta päivää tässä nyt menee, kuka hoitaa, sairastuuko muutkin lapset, sairastuuko itse.
Siksi, nähkääs, olisi tärkeää ettei tulla sairaana töihin, kouluun, päiväkotiin. Kun sieltä ne leviää. Minä en ollut ikinä sairas ennen lapsia, mutta jatkuvasti sen jälkeen kun esikoinen meni päiväkotiin.
Lapsen isovanhemmat ovat vielä työelämässä. Poissaolot jaamme mieheni kanssa; itse olen pois työstä tämän alkuviikon ja hän loppuviikon, kun koronatestitulokset toivottavasti tulevat ja lapsi voi mennä takaisin hoitoon. Ei tällaista vaihtoehtoa tullut mieleesi? :)625