Millaisia jäyniä olette tehneet ikäville työkavereille? :D
Kerätään tähän hauskimmat jutut.
Itse muistan, kun vuosia sitten saimme uuden, yliahkeran, hieman hölmön tulokkaan uskomaan, että eräs ihan rutiiniasia oli sellainen, että se piti laskea ja tarkistaa monen mutkan kautta. Tämä uskoi ja teki noin koko se ajan, jonka paikassamme viihtyi.
Jostain syystä lähti vajaan vuoden päästä 😳
Kommentit (151)
En kiusaa millään lailla, en ole lapsellinen ääliö. Jos joku on oikeasti hankala niin että vaikuttaa työasioihin otan asian puheeksi esimiehen kanssa. Jos joku on ikävä ihminen niin ajattelen että siinä sitä on jo tarpeeksi rangaistusta että joutuu elämään itsensä kanssa. Sellaiset ihmiset kuin vaikka ap.
Vierailija kirjoitti:
Chilin laittaminen on pahoinpitely siellä missä sitä ei olla ilmoitettu, Jos ollaan virietty vielä ansa on tuomio varma.
Omiin kahvipuruihin sitä saa kyllä laittaa. Jos joku pöllii (ilman lupaa) sun omista puruista kahvia ja saa allergisen reaktion, se on omaa syytä.
Vai oikein linnaan joutuu 😂😂😂😂
Ette hoitsut tiedä mistään_vittu_mitään!
Vierailija kirjoitti:
En kiusaa millään lailla, en ole lapsellinen ääliö. Jos joku on oikeasti hankala niin että vaikuttaa työasioihin otan asian puheeksi esimiehen kanssa. Jos joku on ikävä ihminen niin ajattelen että siinä sitä on jo tarpeeksi rangaistusta että joutuu elämään itsensä kanssa. Sellaiset ihmiset kuin vaikka ap.
Eli olet kielijä-ämmä. Menet heti nimittämään ja ilmiantamaan kun kaikista muista juttu on hauska.
Vierailija kirjoitti:
Chilin laittaminen on pahoinpitely siellä missä sitä ei olla ilmoitettu, Jos ollaan virietty vielä ansa on tuomio varma.
Olen siis tämä joka terästi oman kahvinsa chilillä, purkki on minun omassa lokerossa, siinä lukee nimeni ja tussilla vielä älä koske.
Työkaverilla ei ole mitään asiaa varastaa minun tarvikkeitani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omiin kahvipuruihin sitä saa kyllä laittaa. Jos joku pöllii (ilman lupaa) sun omista puruista kahvia ja saa allergisen reaktion, se on omaa syytä.
Ei mene niin jos tiedät toisen lainaavan purujasi ja laitat juuri siksi chiliä niin se katsotaan ansanvirittämiseksi ja tahalliseksi myrkyttämiseksi. Vakava asia.
Piloja olen tehnyt kyllä, mutta en ihmisille, joiden kanssa en tule toimeen, enkä varsinkaan sellaisille ei-pidetyille ihmisille porukalla, koska se olisi kiusaamista.
Mutta sitten taas sellaisille mukaville työkavereille tulee pilailtua useinkin (ja olen yhtälailla itsekkin pilojen kohteena) ja joskus on joku pila vahingossa mennyt liian pitkälle, siis työkaveri ottanut tosissaan jonkun höpöhöpö-jutun ja sille on sitten yhdessä naurettu jälkeenpäin :D
Aloittajan touhu ei kuulosta hauskalta, jos kohde siis ei ole saman huumorin omaava ja homma tehty ihan huumorimielessä, eikä tosissaan kiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis tämä joka terästi oman kahvinsa chilillä, purkki on minun omassa lokerossa, siinä lukee nimeni ja tussilla vielä älä koske.
Varastaminen on lievempi rikos kuin myrkyttäminen ja ansa, tajua tämä. Vaikka hän varastaisi niin et saa myrkyttää silti. Asia on hoidettava laillisin keinoin, ei rikoksella. Jos teet rikoksen vastaat siitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuatte, että esim. chilin laittaminen kahviin voi laukaista joillain allergisen reaktion, jossa hengitystiet menevät tukkoon? Kiva sitten kun työkaverille pitää soittaa ambulanssi piikittämään adrenaliinia.
Muutenkin typerää kiusaamista. Jos uusi työntekijä on hölmö, ehkä häntä voisi esim. auttaa ja opastaa niin tulisi fiksummaksi eikä tahallaan aiheuttaa hänelle hämmennystä ja vaivaa?
Jos varastaa toisen kahvit, eikö se ole vähän niin kuin oma vika jos toisen ihmisen juoma ei sovikaan itsele?
Mitä jos vaikka tykkää juoda kahvinsa chilin kanssa? Eiköhän ole ihan omalla vastuulla jos syö luvatta toisen omaa. Itse voin laittaa vaikka itsetehtyä mansikkamehua limsapulloon. Jos joku mansikka-allergikko käy siitä salaa ottamassa, niin onko minun vastuulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene niin jos tiedät toisen lainaavan purujasi ja laitat juuri siksi chiliä niin se katsotaan ansanvirittämiseksi ja tahalliseksi myrkyttämiseksi. Vakava asia.
"Lainaavan"???? WTF? Jos joku käy purkillani varastamassa (lainaus tapahtuu VAIN luvan kanssa), saa syyttää itseään. Minä saatan tykätä chilikahvista, ei se muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaavan? Varastamista se on ja jos on vielä lappu että älä koske niin ei se mikään ansa ole!
Ja kuka myöntää että on chiliä laittanut varastelun takia, aina voi sanoa että itselle se kyllä maistuu😂
Chili ei ole myrkky ja siihen ei maailmassa ole varmaan kuollut kuin 1-2 ihmistä ääriolosuhteissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan työkavereitani ja arvostan heidän tekemisiään.
Meillä kaikki yli 35v ja hyvät koulut käyneitä.
Ei meillä jäynätä eikä kiusata.
Hauskaa voi olla muutenkin😊No mitäs teette sitten, jos teille jonain päivänä palkataankin joku, joka osoittautuukin rasittavaksi hölmöksi?
Jutellaan sen "hölmön" kanssa asioista, jos hommat eivät toimi. Jos ei sekään auta, jutellaa esimiehelle, jos ei sekään auta, niin jätetään se hölmö rauhaan ja todetaan, että esimieshän sen on sinne valinnut, että jos ei työtään tee, niin selvitelköön esimiehen kanssa sitten. Ja itse olen myös esimiehelle kertonut tekeväni näin ja että sen toisen töitä en kuitenkaan tee, vaan jos hän ei tee, niin sitten jää tekemättä.
Ei tarvitse stressata eikä kiusata, kun vastuu on sillä, jolle vastuu kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuatte, että esim. chilin laittaminen kahviin voi laukaista joillain allergisen reaktion, jossa hengitystiet menevät tukkoon? Kiva sitten kun työkaverille pitää soittaa ambulanssi piikittämään adrenaliinia.
Muutenkin typerää kiusaamista. Jos uusi työntekijä on hölmö, ehkä häntä voisi esim. auttaa ja opastaa niin tulisi fiksummaksi eikä tahallaan aiheuttaa hänelle hämmennystä ja vaivaa?
Jos varastaa toisen kahvit, eikö se ole vähän niin kuin oma vika jos toisen ihmisen juoma ei sovikaan itsele?
Ei se ole, tahallisuus ratkaisee kun teet tieten tahtoen vaaratilanteen toiselle vaikkakin sun välineillä niin se luetaan ansan virittämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastaminen on lievempi rikos kuin myrkyttäminen ja ansa, tajua tämä. Vaikka hän varastaisi niin et saa myrkyttää silti. Asia on hoidettava laillisin keinoin, ei rikoksella. Jos teet rikoksen vastaat siitä itse.
No kuule ei ole ansa! Jos teen tomaattivoileivöt itselle evääksi ja joku tomaattiallerginen syö ne niin onko se minun vika?
Minä en ole myrkyttänyt ketään, laitan omaan kahviini vaikka koiranpaskaa jos haluan. Ei oleminun vastuulla jos joku sen varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lisään omaan kahviini joskus kardemummaa tai kanelia, siis puruihin. Jos joku käy varastamassa minulta puruja ja on allerginen näille aineille, ei se ole minun vastuullani jos saa allergisen reaktion. Usko tai älä mutta chilikahvi on ihan oikea tuote.
Kotihoidossa töissä ollessani nakitin sijaisille ne asiakaskäynnit, joista en tykännyt ja valikoin mieluisimmat asiakkaat. Jos sijainen teki työnsä nopeasti, saatoin antaa yhden asiakkaani hänelle hoidettavaksi niin pääsin itse pitämään tauon. Kiltit sijaiset tekivät mitä sanoin :D
Fantasioin aina, että kaataisin joskus yksin toimistolle jäätyäni työpaikan sadistisen simputtajaämmän tuoliin maitoa. Hapatessaan siitä olisi lähtenyt kiva löyhkä, jota ämmä olisi sitten saanut ihmetellä. En toteuttanut, firman piikkiinhän ne uudet huonekalut olisi lopulta laitettu.