Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen aikuisen lapsen kanssa viikon lomamatkalle kesällä, mutta tekisi mieli tehdä vielä joku pieni reissu myös yksin

Vierailija
13.01.2024 |

Menemme lapsen kanssa Ranskaan viikoksi loppukesästä kun mulla on loma. Olen nyt alkanut miettiä jotakin pientä reissua yksin esim. Lontooseen. Varmaan joku kolme yötä olisi sopivan pituinen reissu.

Erosin viime vuonna ja on ollut henkisesti todella vaikeaa eron vuoksi. Siksi mietin, että olisi hyvä irtiotto tehdä yksin joku pieni reissu ja tehdä ihan mitä lystää eikä tarvitsisi yhdessä kenenkään kanssa sopia mihin mennään.

Mietin kyllä ihan laivaristeilyäkin, mutta toisaalta aika tylsä. Lontoo tosiaan houkuttelisi vaikka olen siellä kerran jo ollut.

Onko ehdotuksia minne kannattaisi mennä? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyt tosiaan vähän tylsiä varsinkin yksin. Lontoo kuulostaa hyvältä. Kööpenhamina on myös kiva lyhyen lentomatkan päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppareita ovat Berliini, Praha ja Köpis. Kaikki mahtavia paikkoja ja lyhyt lento.

Vierailija
4/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risteilyt tosiaan vähän tylsiä varsinkin yksin. Lontoo kuulostaa hyvältä. Kööpenhamina on myös kiva lyhyen lentomatkan päässä.

Kööpenhamina olisi kyllä myös mielenkiintoinen kohde! 

Ap

Vierailija
5/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lemppareita ovat Berliini, Praha ja Köpis. Kaikki mahtavia paikkoja ja lyhyt lento.

Pitääpä laittaa kaikki nämä mietinnän alle.

Ap

Vierailija
6/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on varmasti kiva yksinkin, tai Edinburgh. Hollantia suosittelen myös, siellä kannattaa käydä junalla muuallakin kuin Amsterdamissa. Minnekään ei matka kestä yli tuntia. 

Vierailija
7/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin Lontoo kuulostaa mukavalta paikalta. Ja jos oikein intoudut voit mennä siitä merenalaisella junalla Pariisiinkin.

Vierailija
8/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi samoilla lennoilla pysyä vaikka pidempään tai tehdä junalla reissu johonkin naapurivaltioon. 

Vierailija
9/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suunnitteilla juurikin Lontoon reissu yksin. Kiertelen museoita, kirjakauppoja omaan tahtiini. Iso osa suunnitelmaa on just tuo, ettei tarvi kysyä keneltäkään, sopiiko.

Vierailija
10/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla Tukholmaan ja siellä pari yötä. Laivalla voit fiiliksen mukaan joko bailata tai nukkua ja Tukholmassa on aina paljon katsottavaa mieltymysten mukaan. Itse käyn useimmiten kesällä katsomassa Östasiatiska museon näyttelyn, jollakin Strömman pikku laivamatkalla, ainakin kerran syömässä Östermalmhallissa herkullisen kalalounaan ja kävelyllä käyn usein mm. Tukholman siirtolapuutarhassa Tantolundissa Söderissä. Useimmiten hotellin otan vanhasta kaupungista.

Lontoo on kyllä myös kiva paikka, mutta en viitsisi lähteä sinne niin lyhyelle kuin kolmen päivän reissulle.

Vierailija
11/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lentämistäkin voisi viettää mukavat 3 reissupäivää itsekseen.

Vierailija
12/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on myös tosi helppo. Kolme yötä riittää hyvin. En ole käynyt Lontoossa, mutta mielikuvani on sellainen, että kolme yötä on liian lyhyt aika. 

Vierailija
13/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo on varmasti kiva yksinkin, tai Edinburgh. Hollantia suosittelen myös, siellä kannattaa käydä junalla muuallakin kuin Amsterdamissa. Minnekään ei matka kestä yli tuntia. 

Rotterdam on ihana. 

Vierailija
14/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Krakova tai Varsova?

Vierailija
15/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köpis on mulle ykkönen! Kuinka joku voi sanoa että kolme yötä siellä riittää... Mutta Suomessakin on kivoja reissukohtia yksin matkustavalle, esim. Rauma, Loviisa, Turku... Tai pyöräilyreissu saaristossa.

Vierailija
16/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykästyin viime kesänä Turkuun!

Vierailija
17/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin Lissaboniin, koska en ole siellä ollut. Paikoista, missä olen ollut, ovat erityisen mieluisia mm. Munchen, Dubrovnik, Nizza

Vierailija
18/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on myös tosi helppo. Kolme yötä riittää hyvin. En ole käynyt Lontoossa, mutta mielikuvani on sellainen, että kolme yötä on liian lyhyt aika. 

Kolme yötä on ihan sopiva aika Lontoossa, kunhan lennot eivät ole meno myöhään illalla ja paluu aikaisin aamulla, koska tällöin lähes koko aika menee matkustamiseen. Välimatkat ovat pitkiä.

Vierailija
19/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua kiinnostaa? Tykkäätkö taidemuseosta, muodista, historiasta? Neljä yötä eli kolme kokonaista päivää on just sopiva.

Ihan tallinnassakin on pois kotinurkilta, monta kivaa hotellia joista valita.

Vierailija
20/22 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä Krakova tai Varsova?

Varsova on saasteinen suurkaupunki. Krakova on kivempi. Siellä kannattaa tutustua esim Wielizkan suolakaivokseen. Ja käydä vaikka Auswitzin keskitysleirillä, kärsimys saa mittasuhteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän