Millaisia jäyniä olette tehneet ikäville työkavereille? :D
Kerätään tähän hauskimmat jutut.
Itse muistan, kun vuosia sitten saimme uuden, yliahkeran, hieman hölmön tulokkaan uskomaan, että eräs ihan rutiiniasia oli sellainen, että se piti laskea ja tarkistaa monen mutkan kautta. Tämä uskoi ja teki noin koko se ajan, jonka paikassamme viihtyi.
Jostain syystä lähti vajaan vuoden päästä 😳
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuatte, että esim. chilin laittaminen kahviin voi laukaista joillain allergisen reaktion, jossa hengitystiet menevät tukkoon? Kiva sitten kun työkaverille pitää soittaa ambulanssi piikittämään adrenaliinia.
Muutenkin typerää kiusaamista. Jos uusi työntekijä on hölmö, ehkä häntä voisi esim. auttaa ja opastaa niin tulisi fiksummaksi eikä tahallaan aiheuttaa hänelle hämmennystä ja vaivaa?
Jos varastaa toisen kahvit, eikö se ole vähän niin kuin oma vika jos toisen ihmisen juoma ei sovikaan itsele?
Ei se ole, tahallisuus ratkaisee kun teet tieten tahtoen vaaratilanteen toiselle vaikkakin sun välineillä niin se luetaan ansan virittämiseksi.
Todista ensin tahallisuus.
Vii_vittu_te ”allergiset”_ämmät olette SAIRAITA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuatte, että esim. chilin laittaminen kahviin voi laukaista joillain allergisen reaktion, jossa hengitystiet menevät tukkoon? Kiva sitten kun työkaverille pitää soittaa ambulanssi piikittämään adrenaliinia.
Muutenkin typerää kiusaamista. Jos uusi työntekijä on hölmö, ehkä häntä voisi esim. auttaa ja opastaa niin tulisi fiksummaksi eikä tahallaan aiheuttaa hänelle hämmennystä ja vaivaa?
Jos varastaa toisen kahvit, eikö se ole vähän niin kuin oma vika jos toisen ihmisen juoma ei sovikaan itsele?
Ei se ole, tahallisuus ratkaisee kun teet tieten tahtoen vaaratilanteen toiselle vaikkakin sun välineillä niin se luetaan ansan virittämiseksi.
Ei ile mitään ansan virittämistä lopeta jo! Kukaan ei voi etukäteen tietää varastaako joku sinun kahvisi tänään. Kyllä meilläkin välillä eväitä häviää kaapista ja silti laitan sinne omat evääni missä on pähkinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chilin laittaminen on pahoinpitely siellä missä sitä ei olla ilmoitettu, Jos ollaan virietty vielä ansa on tuomio varma.
Olen siis tämä joka terästi oman kahvinsa chilillä, purkki on minun omassa lokerossa, siinä lukee nimeni ja tussilla vielä älä koske.
Työkaverilla ei ole mitään asiaa varastaa minun tarvikkeitani.
Varastaminen on lievempi rikos kuin myrkyttäminen ja ansa, tajua tämä. Vaikka hän varastaisi niin et saa myrkyttää silti. Asia on hoidettava laillisin keinoin, ei rikoksella. Jos teet rikoksen vastaat siitä itse.
No kuule ei ole ansa! Jos teen tomaattivoileivöt itselle evääksi ja joku tomaattiallerginen syö ne niin onko se minun vika?
Minä en ole myrkyttänyt ketään, laitan omaan kahviini vaikka koiranpaskaa jos haluan. Ei oleminun vastuulla jos joku sen varastaa.
Kyllä se vaan on ansa kuten kerroitkin tahallasi laittaneesi vierasta ainetta että jää kiinni. Teko ratkaisee ja aikomuksellisuus ja millä keinoin. Et mitenkään selviä oikeudessa jos toinen älyää sinne viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itsehän kerroit laittaneesi juuri hänelle tarkoituksella ja hän saikin reaktion. Rikollista tuo on.
Ei ile mitään ansan virittämistä lopeta jo! Kukaan ei voi etukäteen tietää varastaako joku sinun kahvisi tänään. Kyllä meilläkin välillä eväitä häviää kaapista ja silti laitan sinne omat evääni missä on pähkinää.
Chili ei ole hengenvaarallinen aine MILLÄÄN mittarilla. Jos se olisi, sitä ei saisi lisätä ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun yllytys ja kertomus laittaa purkkiin vierasta ainetta on jo tallennettu. Jäit jo kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chili ei ole myrkky ja siihen ei maailmassa ole varmaan kuollut kuin 1-2 ihmistä ääriolosuhteissa
Kyllä se myrkyksi lasketaan jos turpoaa suu ja nielut. Ja kun teet tahallasi vaikka omillakin välineillä, se ratkaisee. Purkin voi ottaa vaikka vieraileva lapsi.
Lopeta jo, kantasi on tullut selväksi, suurin osa ei ole samaa mieltä kanssasi, vaan pitävät varastelua lähtökohtaisesti vääränä ja varas ottaa ihan itse riskin siitä, että varastamansa syötävä voikin sisältää jotain muuta kuin mitä varas luulisi.
Opetus on, että älä varasta, varsinkaan syötävää jos sinulla on allergioita.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidossa töissä ollessani nakitin sijaisille ne asiakaskäynnit, joista en tykännyt ja valikoin mieluisimmat asiakkaat. Jos sijainen teki työnsä nopeasti, saatoin antaa yhden asiakkaani hänelle hoidettavaksi niin pääsin itse pitämään tauon. Kiltit sijaiset tekivät mitä sanoin :D
Suosittelenkin kaikille, että sijaiseksi meneminen kaupungin töihin tai mihinkään hoitotöihin kannattaa pitää aina viimeisenä vaihtoehtona.
Vaikka tietäisi kuinka jonkun varastavan julkisella paikalla ei ole oikeutta laittaa häntä vahingoittavaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chilin laittaminen on pahoinpitely siellä missä sitä ei olla ilmoitettu, Jos ollaan virietty vielä ansa on tuomio varma.
Olen siis tämä joka terästi oman kahvinsa chilillä, purkki on minun omassa lokerossa, siinä lukee nimeni ja tussilla vielä älä koske.
Varastaminen on lievempi rikos kuin myrkyttäminen ja ansa, tajua tämä. Vaikka hän varastaisi niin et saa myrkyttää silti. Asia on hoidettava laillisin keinoin, ei rikoksella. Jos teet rikoksen vastaat siitä itse.
No kuule ei ole ansa! Jos teen tomaattivoileivöt itselle evääksi ja joku tomaattiallerginen syö ne niin onko se minun vika?
Minä en ole myrkyttänyt ketään, laitan omaan kahviini vaikka koiranpaskaa jos haluan. Ei oleminun vastuulla jos joku sen varastaa.
Kyllä se vaan on ansa kuten kerroitkin tahallasi laittaneesi vierasta ainetta että jää kiinni. Teko ratkaisee ja aikomuksellisuus ja millä keinoin. Et mitenkään selviä oikeudessa jos toinen älyää sinne viedä.
Arvaa mitä jankkaaja? Jos pysyt vain omissa eväissäsi etkä käy luvatta toisten purkeilla, et tule myrkytetyksi, ok? Ei tarvetta viedä oikeuteen, tuliko selväksi?
Voivittu te hoitsut olette yksinkertaisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole missään vaiheessa kertonut tahallani laittavani sinne vierasta ainetta. Ja mitä vierasta ainetta voi muka purkissa olla jos siinä ei edes lue mitä siellä on.
Kuten sanoin se on oma purkkini missä lukee vain nimeni ja teksti älä koske.
En voi millään tietää etukäteen että sen joku varastaa.
Joten älä jaksa lässyttää. Vai väitätkö että jos mulla on rasiassa tomaattia ja joku allerginen sen syö niin mua syytetään? Kuinka pösilö olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chili ei ole myrkky ja siihen ei maailmassa ole varmaan kuollut kuin 1-2 ihmistä ääriolosuhteissa
Kyllä se myrkyksi lasketaan jos turpoaa suu ja nielut. Ja kun teet tahallasi vaikka omillakin välineillä, se ratkaisee. Purkin voi ottaa vaikka vieraileva lapsi.
Lopeta jo, kantasi on tullut selväksi, suurin osa ei ole samaa mieltä kanssasi, vaan pitävät varastelua lähtökohtaisesti vääränä ja varas ottaa ihan itse riskin siitä, että varastamansa syötävä voikin sisältää jotain muuta kuin mitä varas luulisi.
Opetus on, että älä varasta, varsinkaan syötävää jos sinulla on allergioita.
Et voi laittaa toista vahingoittavaa varkaallekaan tahallisesti. Laki vaan menee niin on ihan sama montako olet manipuloinut mukaan.
Myös rotanmyrkkyä laitetaan moniin paikkoihin joissa käy ihmisiä. Sekään ei ole rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tietäisi kuinka jonkun varastavan julkisella paikalla ei ole oikeutta laittaa häntä vahingoittavaa silti.
Niin ja ei ole oikeutta laittaa sähköä aitaan, koska joku voi saada sydänkohtauksen jos kokee siihen. Eikä myöskään ole oikeutta laittaa piikkilankaa, koska joku asiaton joka haluaa tulla aidan yli vaikka se on kiellettyä, voi saada pipin siitä.
Vartiokoiran käyttäminen se vasta laitonta onkin, siis että varas vahingoittuu jos murtautuu toisen kotiin ja siellä onkin koira joka puree? Tai jos joku yrittää käydä toisen kimppuun kadulla ja koira puree.
Pippurisumutekin on hengenvaarallinen tuote, jos joku on allerginen pippurille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole missään vaiheessa kertonut tahallani laittavani sinne vierasta ainetta. Ja mitä vierasta ainetta voi muka purkissa olla jos siinä ei edes lue mitä siellä on.
Kuten sanoin se on oma purkkini missä lukee vain nimeni ja teksti älä koske.
En voi millään tietää etukäteen että sen joku varastaa.
Joten älä jaksa lässyttää. Vai väitätkö että jos mulla on rasiassa tomaattia ja joku allerginen sen syö niin mua syytetään? Kuinka pösilö olet?
Itse sanot laittaneesi tahallaan sinulta varastaneelle purkkiin jotain josta ei tiedä. Tuossa voi käydä pahastikin. Ajatuksesi on rikollinen.
Mikään laki tai säädös ei koske allergeenejä omissa eväissä. Ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun yllytys ja kertomus laittaa purkkiin vierasta ainetta on jo tallennettu. Jäit jo kiinni.
Ota lääkkeesi. Minulla on tapana syödä ja juoda vain omat evääni enkä ole huomannut että joku muu olisi mun purkilla käynyt. Kannattaisi sunkin eikä pölliä muiden purkeista.