Itkettää, ahdistaa. Ekasta gynekäynnistä.
Oon jo vuoden tapellut itteni kanssa että menisin gynelle... koska menkat on niin pitkiä, ei joka kertaa mutta muutaman kuun välein venähtää pitkiksi (reilusti yli viikon/kaksi).
Ahdistaa vaan pirullisen paljon ku on jo yli parikymppinen ja neitsytkin vielä ja tunnen olevani ihan epänormaali ulkonäöltäkin niin ahdistaa...
Noh mutta nyt olen vuotanut jo 24vrk putkeen, välillä näyttänyt siltä et vuoto lakkaa mut taas alkanu uudelleen... pelottaa kovasti että joku on vialla mutta yhtälailla pelottaa ajatus gynelle menosta.
Eikä yhtään vähennä ahdistusta ajatus että jos joskus saan ajan varattua niin entä jos silloinkin vielä vuotaa, joutuuko silloinkin alapäätutkimukseen vaikka on menkat päällä... ?
Jännitän jo pelkkää ajanvaraamista ja tekisi mieli hoitaa se nettiajanvarauksella mutta silloin ei ainakaan saisi kerrottua että on eka kerta ja jännittää...
Puhuisiko joku nyt vähän järkeä että saisin sen ajan varattua JA mentyä lääkäriin? Alkaa tuntua ettei tää vaan mene itsestään ohi vaikka miten toivon....mutta kynnys on niin iso.
Kommentit (49)
Oho, tännehän oli tullut kommentteja...
Noh en oikein viiti päivystykseen mennä kun viimesen viikon tuo vuoto on ollu melko pientä - siis sellasta että vessassakäydessä huomaa, mutta siteeseen ei pahemmin tartu. Normaalisti vuodan melkeen ku seula sen viikon mikä mulla olisi se normaaliaika... nyt sellasena mentiin ekat vajaa kolme viikkoo, sit luulin jo loppuneen mut alko tämmönen jatkuva ja jatkuva pikkuvuoto. Yhä jatkuu :/
Ja joo, tiedän että alapäitä on erilaisia ja se on normaalia. Minua taitaa ahdistaa enemmän se että kärsin jonkinasteisesta liikakarvoituksesta ja vaikka tietenkin sheivaa niin kyllähän se sänki esim reisiin ja navantienoolle tulee nopeasti... ja sheivaaminen ärsyttää ihoa joten huonoihosena tulee melko herkästi finnejäki reisiin. Sitä minä kai epänormaalina itsessäni eniten pidän... Tiedä sitten kuinka hassulle tää kuulostaa.
Sen takia minä tätä käyntiäkin olen pitkittänyt kun tuntuu että on niin epänormaali tapaus :/ sitä haluaa vaan uskotella itselleen että ongelma menee itsestään ohi...
Kiitos kovasti taas rohkaisijoille. On tää kyllä tyhmää kun jännittää tämmöstä juttua sen verran että tahtoo yöunet mennä.
-ap
Vuotohäiriöt ja karvaisuus voivat johtua samasta hormoonihäiriöstä. Rohkeesti vaan lääkäriin, voit saada helpotusta kumpaankin ongelmaan
Nimenomaan näin: vuoto-ongelmat ja liikakarvoitus johtunevat samasta ongelmasta!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 11:00"]
Ap -oletko vielä täällä? saanko kysyä jos ymmärsin oikein - oletko nyt vuotanut 34 PÄIVÄÄ putkeen??? minkäverran? kuukautistyyppistä lähes koko ajan? Suosittelisin nyt että siinä tapauksessa et odota sitä sun aikaa vaan menet gyn.vastaanottoon sairaalaan päivystyksenä koska tuo voi oikeesti olla vaarallista. !!! Hyytymistekijöissä saattaakin olla (tai tulla) jotain häikkää esim ja se voi olla yhtäkkiä tunnissa akuuttia. Olisitko killti ja menet? t kätilö
[/quote]
Jos olet kätilö, tiedät sen ettei sairaalapäivystykseen voi mennä ilman lähetettä esim. tk:sta tai yksityislääkäriltä. Joten älä höyryä ja dramatisoi!!
Etkö sinä todellakaan tiedä, että gynelle mennään juuri nimenomaan siitä syystä, että jotain on "epänormaalia"? Ja etkö tiedä sitäkään, että jokainen gyne näkee työpäivänsä aikana ..., niin, kuinka monta alapäätä?
Sisätutkimuksen voi tehdä, ja on pakkokin tehdä vuodon aikana varsinkin silloin, kun on jotain vialla ja vuotaa jatkuvasti. Kannattaa ensimmäiseksi kertoa kaikki tuo, eli on eka kerta ja jännittää ja pelottaa kamalasti. Kerro se jo sille vastaanottoavustajalle, jonka tapaat ennen gynelle menoa.
Sinähän keskustelet gynen kanssa myös liikakarvoituksestasi. Ehkä siihen on sama syy kuin loppumattomaan vuotoon. Samalla reissulla saat avun molempiin.
Mieti sitä, että samalla gynellä voi käydä oma mummosi, se tätisi, joka voisi päästä sirkukseen karvaiseksi naiseksi, ja niin moni muut toinen toistaan kummallisempi.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 17:15"]
38, mikä sun ongelma on? Hae itsellesi apua, täällä mekastaminen tuskin tuo pysyvää helpotusta.
Toivottavasti ap olet jo soittanut päivystykseen.
[/quote]
Et siis ilmeisesti ole normaalilahjainen? ^^
[/quote]
No en olekaan, vaan pääsisin halutessani Mensan jäseneksi.
Jos 38 ei tiennyt, niin hyvin moni ihminen rauhoittuu kuullessaan rohkaisevaa puhetta (täällä netissä se puhe kuullaan päänsisäisesti muiden kirjoituksia lukiessa), riippumatta puheen totuusarvosta. Rauhallinen ihminen puolestaan kykenee toimimaan järkevämmin ja harkitsevaisemmin, ja siksi ihmisiä on tapana rauhoitella. Kyseessä ei ole mikään "lässytys", vaan ystävällinen ja avulias teko.
Vain laput silmillä kulkeva kyyninen idiootti näkee sen vaivan, että ryhtyy rumia sanoja käyttäen solvaamaan näin toimivia ihmisiä.
39
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:44"]
No en olekaan, vaan pääsisin halutessani Mensan jäseneksi.
[/quote] :DDDDDDDDDDDD
Kirjoita pieni viesti nyt sille lääkärille jonka annat heti kun kävelet sisään sinne huoneeseen. Sillä saat kerrottua varmasti että sua pelottaa.