Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyväksyminen tapahtuu käytännössä? Siis vaikean asian hyväksyminen.

Vierailija
09.08.2020 |

Eckhart Tollet ja kaikki buddhat sanovat, että muutos tulee, kun hyväksyy olemassa olevan. Vaikka oli kuinka vaikea asia, niin ratkaiseva muutos tulee, kun ei taistele tapahtunutta vastaan, vaan hyväksyy asian kuin itse olisi valinnut sen.

Moni todistaa, että näin on parantunut masennuksesta, lapsen kuolemasta, uusperheen ongelmista - you name it.

Osaisiko joku kertoa, MITEN se hyväksyminen oikeasti tapahtuu? Kun tunteet vyöryvät yli ja se asia ahdistaa. Niin mikä on se jippo?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
82/86 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa oppii näkemään, että kaikkien noiden vaiheiden kautta ollaan tultu tähän hetkeen.  Kun mitään ei voi enää menneestä muuttaa, niin hyväksyy itsensä menneisyytensä tuotteena ja ja jatkaa näillä eväillä pystyssä päin eteenpäin.  Vähän niin kuin siinä mattovertauksessa, etteivät vaaleat raidat näyttäisi niin kirkkailta, jos siellä ei olisi tummia seassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei pidäkään hyväksyä. Esim. jos puolisosi lyö sinua joka vkl kännissä, ei sun ole hyvä jäädä siihen tilanteeseen.

Vierailija
84/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
85/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vähän avata, että mikä tämä asia on, josta puhut?

Jotkut asiat nimittäin voi omalla tietoisella hyväksynnällä hyväksyä, mutta esimerkiksi läheisen kuoleman hyväksymiseen ei auta kuin aika. Ja noiden välille sitten mahtuu monia erilaisia asioita, joiden käsitteleminen on erilaista.

No, kerron: elämässäni on ihminen, jonka kanssa olen pakotettu olemaan tekemisissä. Minun pitää hyväksyä tämän ihmisen olemassaolo. Asia on pieni, ja järjellä tiedän, ettei tässä ole mitään kamalaa.

Minulla on siis anoppi lähellä, ja mieheni takia joudun sietämäön häntä. Toki voin olla poissa kotoa tai järjestää itselleni muuta tekemistä, ja niin olen usein tehnytkin. Nyt en enää jaksa. Miksi en vain voi hyväksyä häntä kaikessa ärsyttävyydessään? Mitä minun pitää tehdä, jotta voin hyväksyä?

Ap

Onko näin, että hän on jollain tavalla rajaton ja käy sen vuoksi hermoillesi? Tulee kutsumatta, neuvoo pyytämättä. Siihen ehkä voisi vielä puuttua. 

Vierailija
86/86 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi