Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto mikä asiakas tuli tänään vastaan!

Vierailija
01.08.2013 |

Olen asiakaspalvelutyössä ja tänään erään asiakkaan käytös oli todella ala-arvoista. Haukkui, huusi, mekasti jne. ja vaikka tiedän ettei henkilökohtaisesti minua haukkunut niin silti tuli tosi paska fiilis tuosta. Asiakkaalla kun ei ollut ensinäkään mitään syytä raivoamiseen, kukaan ei ollut mokannut yms. vaan hän ei halunnut myöntää omaa virhettään.

Jos en olisi ollut töissä, kyseinen henkilö olisi saanut kuulla kunniansa mutta "asiakashan on aina oikeassa" ja minä vain kuuntelin ja yritin saada asiakkaan rauhoittumaan.

Mulla meni jotenkin maku koko työhön... Ei huvita mennä enää huomenna, en edes ymmärrä miksi otin tämän niin itseeni, sillä tässä työssä kuulee jatkuvasti jos jonkinmoista urpusta. Kaikkia idiootteja sitä tuleekin vastaan...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep tervetuloa tosiaan ravintolaan, kun kännissä olevat sekä miehet että naiset alkavat valittaa ja poikeuksetta kun heille ei enää tarjoilla

Vierailija
2/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minä työskentelen sairaanhoitajana erään keskisuuren kaupungin ensiavussa ja kuulen kunniani päivittäin. Narkkarit ja sekäkäyttäjät tulevat vaatimaan huumaavia lääkkeitä ja huutavat ja mesoavat, koska emme tietystikään lääkkeitä noin vain anna. Työssäni minua huoritellaan ja olen kokenut myös fyysistä väkivaltaa sekavien psyykepotilaiden ja narkkien taholta. Kaikesta huolimatta aion jatkaa alalla. Niin ensiavussa kuin ambulanssissakin. Että tuttua minulle tuolainen työpaikalla kuultui mesoaminen.

Jaksamisia kaikille, joilla raskas työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, olen asiakaspalvelussa töissä, on huudettu päin naamaa, haukuttu, puhuttu alistavaan sävyyn (ts.vittuiltu), käyttäydytty jopa uhkaavasti, niin että on pelottanut. Ja sitten on näitä ikuisia valittajia "onpa kallista, siellä ja siellä on paljon halvempaa" (ai, no mene sitten hakemaan sieltä), kun kysytään laitetaanko pussiin, "no enkai mä näitä kädessäkään kanna! tai "no en halua, johan mulla on jo!" (anteeksi en voinut tietää) jne jne jne... Yleensä olen uhallani oikein tekopirteä ja toivottelen hyvät päivän jatkot, vaikka tuntuisikin oikeasti pahalle, en anna sitä tyydytystä asiakkaalle.

Vierailija
4/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että kyllä riittävän huonosti käyttäytyvät asiakkaat vituttavat ihan samalla lailla muitakin kuin sen kohteeksi joutuvaa myyjää. Vittuilu ja huono käytös pilaa helposti muidenkin kuin sen aspan päivän. Ei pitäis ottaa itteensä noita, kun ihan selvästi noita tunnevammasia ihmisä vaivaa ja kalvaa koko ajan kaikki muutenkin. Pitää vaan muistaa ettei edes yritä ymmärtää ja kääntää selän jos alkaa asiaton käytös. Just niin kuin lasten kanssa.

Vierailija
5/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 22:47"]

Tuttua, olen asiakaspalvelussa töissä, on huudettu päin naamaa, haukuttu, puhuttu alistavaan sävyyn (ts.vittuiltu), käyttäydytty jopa uhkaavasti, niin että on pelottanut. Ja sitten on näitä ikuisia valittajia "onpa kallista, siellä ja siellä on paljon halvempaa" (ai, no mene sitten hakemaan sieltä), kun kysytään laitetaanko pussiin, "no enkai mä näitä kädessäkään kanna! tai "no en halua, johan mulla on jo!" (anteeksi en voinut tietää) jne jne jne... Yleensä olen uhallani oikein tekopirteä ja toivottelen hyvät päivän jatkot, vaikka tuntuisikin oikeasti pahalle, en anna sitä tyydytystä asiakkaalle.

[/quote]

Tuo tekopirteys saa asiakkaat kuvittelemaan , että asiakkaat ovat aina oikeassa ja he voivat jatkossakin alistaa myyjiä. Usein myyjät ovat superystävällisiä kusipäille ja sitten purkavat pahan olonsa seuraaviin asiakkaisiinsa. Se super rutisija valittaa sinusta kuitenkin kaikille joten ole tyly hänelle. Ei tietenkään silloin jos oma firmasi on tehnyt kaiken päin helvettiä ,mutta muulloin ,

Vierailija
6/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin eilen Soneran asiakaspalveluun ja olin todella kiukkuinen. Korotin ääntäni, koska harmitti todella. Ei kuitenkaan tullut mieleeni haukkua itse asiakaspalvelijaa, mutta hänelle kyllä melkein huusin. Hän nyt valitettavasti on se minun linkkini ko. yhtiöön, joten hän sai suoran palautteeni. 

Jälkeenpäin itseasiassa huomasin, että oli itse käsittänyt valittamani asian väärin. Toisaalta, heidän toisen asiakaspalvelijan olisi pitänyt ko. asia minulle kertoa, mitä hän ei tehnyt. Joka tapauksessa, odotan puhelua vielä tämän eilisen asiakaspalvelijan esimieheltä, jolle aion kyllä pahoitella ääneni korottamista ja pyydän välittämään viestini asiakaspalvelijalle. Joka kyllä hoiti tilanteen hyvin, vaikka jo vähän hikeentyikin minuun.

Joskus tilanteet tulee yllättäen ja ne ketuttaa, sitten nostat sen luuri. Ja soitat. Olet kiukkuinen ja se asiakaspalvelija vaan nyt sattuu olemaan siinä Ottamassa sitä ärsytystä vastaan. Ikinä ei silti tulisi mieleen haukkua asiakaspalvelijaa mitenkään henkilökohtaisesti.

Vierailija
7/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas ei aina ole oikeassa, mutta hän on kuitenkin aina asiakas.

Vierailija
8/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopirteys on asiakkaalle nöyryyttävää. Samoin lässyttäminen. Niillä tuskin voittaa ketään puolelleen...

Vierailija
9/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ylityperä "asiakas on aina oikeassa" on saanut suomalaiset kuvittelemaan, että se oikeuttaa huonoon käytökseen joka paikassa. Muualla kun ei surkimukset pääse pätemään, niin kaupankassa on hyvä paikka päteä ja vittuilla.

Vierailija
10/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti ymmärrä miten aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä! Ymmärtäisin, että olisi aihetta suuttua jos asiakaspalvelija olisi tehnyt jonkun oikeasti vakavan virheen, mutta ihmisiä me asiakaspalvelijatkin ollaan ja jokainen erehtyy joskus. Ja varsinkin jos itse et voi myöntää mokaasi vaan pitää nitistä ja natista tai muuten vaan pitää purkaa pahaa oloaan työntekijään.

Mulla ei olisi ikinä pokkaa mennä haukkumaan lyttyyn tai haistattelemaan kenellekään työntekijälle.

Olen ruokakaupassa töissä ja jatkuvasti kuulee kunniansa kun vaikkapa tarjouksessa ollut kahvi on loppu. No voi kultamussukka, kun se ei ole minun vika että kahvi on loppunut... Kerran joku mies totesi että kaupalla on salaliittoteoria häntä vastaan kun alennuksessa ollut tuote oli loppunut. Tarjous oli kuitenkin alkanut monta päivää sitten joten ei ollut mikään yllätys että tuotetta ei enää ollut...

Vierailija
11/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 19:32"]

Asiakaspalvelutyö syö uskomattoman määrän energiaa. Vaikka valtaosa asiakkaista onkin ihan mukavia tai vähintäänkin asiallisia, niin voi yksi paska asiakas pilata koko päivän -ja pari, kolme seuraavaakin päivää!

Työskentelin yli kymmenen vuotta parturi-kampaajana ja pakko myöntää, että muutaman kerran vuosien varrella mulla keikahti noiden k***pää asiakkaiden kanssa kuppi nurin. Yhdelle vänkälle en yksinkertaisesti antanut ajanvarauskalenteristani enää uusia aikoja. Toiselle narisijalle sanoin, että leikkaa seuraavan kerran ihan itse, kun niin hyvin tuntuu asian osaavan. Kolmannelle ja neljännelle valittajalle leikkasin ihan tarkoituksella mallin päin persettä. Ja sille viidennelle tapaukselle sanoin muuten vaan suorat sanat...kaunistelematta kaiken sen, mitä hänestä olin mieltä!

Tällähetkellä nautin kotiäitiydestä ja mietin jaksanko palata enää ollenkaan asiakaspalvelutyöhön. Taidan ennemmin ruveta ajamaan jäteautoa tai opiskelen metsuriksi, ettei tarvitse työssään jaksaa valittavia, kaikkitietäviä maailman napoja!

[/quote]

Tais se kusipää löytyä ihan muualta kuin asiakaskunnasta. Huh huh, en kyllä suosittele sulle sitä jäteautokuskin hommaakaa, saattaahan olla että niissä jäteastioissa on vääriä jätteitä ja joudut sanomaan asiakkaille suorat sanat. Metsätkin voi olla väärin hoidettuja, joten metsurin homma, enpä tiedä.

Vierailija
12/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 19:42"]

Mä en oikeasti ymmärrä miten aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä! Ymmärtäisin, että olisi aihetta suuttua jos asiakaspalvelija olisi tehnyt jonkun oikeasti vakavan virheen, mutta ihmisiä me asiakaspalvelijatkin ollaan ja jokainen erehtyy joskus. Ja varsinkin jos itse et voi myöntää mokaasi vaan pitää nitistä ja natista tai muuten vaan pitää purkaa pahaa oloaan työntekijään.

Mulla ei olisi ikinä pokkaa mennä haukkumaan lyttyyn tai haistattelemaan kenellekään työntekijälle.

Olen ruokakaupassa töissä ja jatkuvasti kuulee kunniansa kun vaikkapa tarjouksessa ollut kahvi on loppu. No voi kultamussukka, kun se ei ole minun vika että kahvi on loppunut... Kerran joku mies totesi että kaupalla on salaliittoteoria häntä vastaan kun alennuksessa ollut tuote oli loppunut. Tarjous oli kuitenkin alkanut monta päivää sitten joten ei ollut mikään yllätys että tuotetta ei enää ollut...

[/quote]

Periaatteessa vaan sitä tajoustuotetta pitäis löytyä, jos sitä kerran mainostetaan. Tätä mieltä on esim. kuluttajaviranomainen. Eihän se tietysti henkilökohtaisesti ole sinun vikasi, mutta tuskin ne asiakkaat niin ajatteleekaan. Eiköhän ne valituksellaan tarkoita sitä kauppaa ja kauppiasta ja valittavat sinulle koska edustat ja työskentelet siinä kaupassa. Toki en ymmärrä henkilökohtaisuuksiin menemistä ja haukkumista. Mutta en toisaalta ymmärrä sitäkään, että asiakaspalvelijat ei tiedä asioista mitään eivätkä halua ottaa mitään vastuuta mistään. En mä tiedä, mä olen täällä vain töissä.

Vierailija
13/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 19:42"]

[/quote]

Periaatteessa vaan sitä tajoustuotetta pitäis löytyä, jos sitä kerran mainostetaan. Tätä mieltä on esim. kuluttajaviranomainen. Eihän se tietysti henkilökohtaisesti ole sinun vikasi, mutta tuskin ne asiakkaat niin ajatteleekaan. Eiköhän ne valituksellaan tarkoita sitä kauppaa ja kauppiasta ja valittavat sinulle koska edustat ja työskentelet siinä kaupassa. Toki en ymmärrä henkilökohtaisuuksiin menemistä ja haukkumista. Mutta en toisaalta ymmärrä sitäkään, että asiakaspalvelijat ei tiedä asioista mitään eivätkä halua ottaa mitään vastuuta mistään. En mä tiedä, mä olen täällä vain töissä.

Tuokin on totta. Mielestäni kuitenkin valituksenkin voi tehdä niin monella tapaa, jopa asiallisesti. Kyllä asiakaspalvelu on niin perseestä, ettei enään koskaan millekään ap.alalle.

Vierailija
14/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ymmärrän kyllä että sitä tarjoustuotetta pitäisi löytyä jos niin mainostetaan, mutta ei voi olettaa että sitä tuotetta vielä kolmen päivän päästä on jäljellä. Muutenkin olen sitä mieltä, että tarjoustuotteet tekee asiakkaista hulluja. t. se kaupassa töissä oleva

Vierailija
15/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset nyt urputtaa, ei siihen kannata kummemin omia tunteita tuhlata. Jos oikein raivoaa, puuttuu jotain palikoita tai sitten on vaan muuten niin paha olla, ettei osaa toimia muuten. Itse aina kuuntelen, sitten kysyn miten asiakas haluaa ratkaista asian ja tarjoan tarvittaessa kaksi omalta kannaltani sopivaa vaihtoehtoa. Yleensä jonpikumpi käy ja asiassa päästään eteenpäin. Se uhoaminen ja huuto on vaan tehokeino monella, koska eivät muuten usko saavansa asioita hoidettua.

Joskus joutuu soittamaan poliisin, mutta usein sen vaihtoehdon mainitseminen riittää ja itsehillintää löytyykin jostain lisää.

Vierailija
16/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 19:19"]

Asiakkaat voivat todellakin olla tosi julmia. Työni puolesta tulee usein hankalia tapauksia vastaan, ja välissä todella tekisi mieli huutaa että mihin hittoon olet jättänyt käytöstapasi kun astuit tänne. 50-60.v miehet on yleensä kaikkein pahimpia, siis noin yleistettynä! Ovat niin euroopan omistajia ja koko ajan jotain helvetin vänkäystä ja vikinää että miksi miksi miksen minä, miksi....Siis nuo vänkääjät ovat ihan oma luokkansa, en sano että kaikki miehet ovat tuollaisia!

[/quote]

Heh. Tuo on niin totta, että 50-60-vuotiaat vaihdevuosi-ikäiset miehet pahimpia! Nuoret taas asiallsimpia nimim. Kokemusta aspana yli 10 vuotta

Vierailija
17/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-asiakkaat ne vasta hulluja onkin - etenkin kun ovat kännissä. Mä luulin, etten tykkään asiakaspalvelusta, kun olin ravintolassa. Nyt olen isännöitsijätoimistossa ja välillä sielläkin tulee hulluja vastaan (lähinnä puhelimessa) mutta vielä ei ole tullut niin kahjoja kuin ravintolassa. Nyt tykkään asiakaspalvelusta.

Vierailija
18/34 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
19/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tapahtunut minun kohtallani. jos en olisin työssä panisin sen Akkan iso pillu väkisin. Sairasta ja paskijasia lyötyy aina.

Vierailija
20/34 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, meillä on koko ajan tuollaista ;)

ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä