Naisten hiusten pituudesta
Onko täällä pitkätukkaisia keski-ikäisiä naisia? Ihmettelen, että miksi naiset usein leikkaavat upean pitkän tukkansa viimeistään nelikymppisenä. Surettaa, että esim. maailman upeimman tukan omistanut Terhi Kokkonen siirtyi poikatyttö-tyyliin ☹️ Itse olen tänä vuonna 40 täyttänyt transnainen, ja peppuun ulottuva tukka on ollut unelmani lapsesta saakka. Ei ole vielä sinne asti, mutta leikata en aio koskaan. Hiukset on naisen kruunu ja itselleni rakkain asia maailmassa 😊
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Jos on vartaloltaan ja hiuksiltaan sekä paljon myös kasvoiltaan kuin Brigitte Bardot niin arvaatte vaan saako kuulla kateutta ja supinaa?
Supinat poikkeksetta naisilta, joilla tasapaksu vartalo, lyhyet sääret, onnettomat hiukset, ikäänsä nähden rupsahtanut lärvi ja kaikenkukkuraksi helvetin iso kenkä akalla (39-42!) vaikka pituutta akalla 160cm.
Lisäksi kun vanhenee upeasti kuin BB; joka muuten vielä 40-50-vuotinaa OLI UPEA ILMESTYS niin a vot !!!!
Jos sinä noin ilkeästi haukut muita, niin ei ihme, että takana päin supistaan. Syynä ei ole kateus vaan sinun ylimielinen omahyväisyys.
Kauhean näköistä kun 159senttisenä joudun käyttämään 41 numeron kenkiä. Miksi jalkoja ei voi leikata lyhemmiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vartaloltaan ja hiuksiltaan sekä paljon myös kasvoiltaan kuin Brigitte Bardot niin arvaatte vaan saako kuulla kateutta ja supinaa?
Supinat poikkeksetta naisilta, joilla tasapaksu vartalo, lyhyet sääret, onnettomat hiukset, ikäänsä nähden rupsahtanut lärvi ja kaikenkukkuraksi helvetin iso kenkä akalla (39-42!) vaikka pituutta akalla 160cm.
Lisäksi kun vanhenee upeasti kuin BB; joka muuten vielä 40-50-vuotinaa OLI UPEA ILMESTYS niin a vot !!!!
Jos sinä noin ilkeästi haukut muita, niin ei ihme, että takana päin supistaan. Syynä ei ole kateus vaan sinun ylimielinen omahyväisyys.
oi että! Tai sitten hlö on neljässä vuosikymmenessä huomannut miten kusipäitä ja kateita ja juoruihin keskittyviä vaan suurin osa ämmistä on! Vaikka itse olisit kuinka ystävällinen mutta jos olet selvästi huomiota herättävän näköinen niin kyllä se vaan kateutta aiheuttaa! Ei tarvi olla ensin itse ilkeä, todellakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
41, tukka nyt lanteille. Lyhennettiin maksimista 15 cm. En suhtaudu siihen mitenkään intohimolla, mutta se kasvaa kauheaa vauhtia ja on siksi helpompi pitkänä. On ollut kananpersekin, se oli raskas laitettava. Naiset tekevät tukalleen mitä haluavat, siksi.
Mäkin leikkasin raskauden jälkeisen sulkasadon vuoksi lyhyet hiukset ja se ei kyllä pidä paikkansa, että lyhyt tukka olisi muka jotenkin helppohoitoisempi ja vaivattomampi. Meni ikuisuus rullailla ja stailata sitä! Pitkät hiukset voi kiireessä vetäistä ponnarille ja se on aina siisti. Lyhyillä hiuksilla ei ole oikoteitä.
Sitten on myös meitä, joilla pitkät hiukset eivät ole helposti siistit. Itselläni ei kasva korvien yläpuolella pitkiä hiuksia ollenkaan. Jos laitan ponnarille, nämä korvakarvat jäävät harittamaan jokaiseen ilmansuuntaan, ellen föönaa ja puleeraa niitä muotoilutuotteiden avulla kypäräksi.
Helpoin hiusmalli minulle on sellainen parin sentin mittainen poikatukka. Siinä kuitenkin haasteena on, että pitäisi käydä tosi usein kampaajalla leikkauttamassa sitä.
No mä olen vielä alle 30v mutta pidän pitkää tukkaa, koska sitä voi pitää kiinni. Lapsena ja teininä mulla oli aina lyhyt poikatukka ja sehän oli kamalan työläs. Aina piti olla laittamassa geeliä ja pesemässä. Nyt voi pestä joka kolmas päivä ja tehdä kauniita nutturoita tai lettikampauksia.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät, kuivat hiukset on rumat. Kuten Riitta Väisäsellä..Suomalaisilla näkee harvoin kiiltäviä ja hyväkuntoisia hiuksia, ohut lestatukka ei oo nätti pitkänä.
Mulla on kiiltävä ja hyväkuntoinen tukka. Ei ole kuiva.
N50
Ilkeä ja pahansuopuus alkaa näkyä naamasta neljänkympin korvilla. 50 vuotiaana sitten lopullisesti näyttää siltä minkä ansaitsee.
Hyväntahtoisella ja kiltillä on lempeät kasvot, hymyisä suu, suupielet ylöspäin ja silmissä kaunis hohde. Ryppyjäkin vähemmän.
Ilkeällä pahanpuhujalla katkeralla on tuima ilme, syvät uurteet, kylmä katse ja luotaantyöntävä olemus. Mahdollinen tekohymy irvistelyä.
Tässä totuus teille.
T. 42
Mulla on pitkät puoleen selkään ja olen pian viisikymppinen. Hiuksilla on hauska leikkiä aikuisenakin! Tosin kun ne on pitkät se on epätyypillistä ja Suomessa asuvat ulkomaalaisetkin saattavat puhutella äidinkielellään kadulla kun pitävät minua muualta tulleena, mikä on hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuusikymppinen ja pitkät hiukset ärsyttää yöllä kun kääntyy tai jää miehen alle. Eli pitää laittaa yöksi kiinni. En pidä siitä, että hiukset roikkuvat silmillä, eli usein kiinni. Lattiakaivoja täytyy putsata usein. Mieheni haluaisi minulle lyhyet hiukset, mutta en vielä tiedä leikkaisinko. Luulen, että lyhyet ranskattaren malliset hiukset nuorentaisivat lookkia verrattuna pitkiin.
Jokainen pitkähiuksinen on varmasti kokenut saman, että mies kiskoo hiuksista kääntymällä pitkien hiusten päälle tai jotenkin takertumalla niihin. Se sattuu.
Naiseus on onneksi paljon muuta kuin hiukset ja tissit. Jokainen on sellainen kuin on. Transnaisille ultranaisellinen ulkonäkö näyttää olevan yhtä kuin naiseus. Ei se ole.
Kaunis on kaunis, ihan sama mikä hiusten pituus. Automaattisesti pitkä tukka ei tee kenestäkään kaunista.
Mistä te kaikki pitkä- ja paksuhiuksiset oikein ootte, kun teitä on tässä ketjussa kymmeniä :D IRL näen ehkä kerran vuodessa sellaiset upeat paksut hyväkuntoiset pitkät ainakin alaselkään asti ulottuvat hiukset jollain naisella. Enemmän näkee hapsulatvoja, joissa paksuutta riittää auttavasti jonnekin korkeintaan lapaluihin ja sen jälkeen tukka on sottuisen näköistä ohutta ja harvaa.
Vierailija kirjoitti:
Transnaiset on usein naisellisempia kuin cis-naiset. Sitten kateellisena jauhavat paskaa, vaikka ollaan usein enemmän naisia kuin ne ite.
Ei enemmän naisia, enemmän tällättyjä vain.
Vierailija kirjoitti:
Olen 42v ja minulla on yli puoleen selkään ulottuvat pitkät hiukset , enkä leikkaa.
Jo mummovainaa aina sanoi, että hiukset on naisen kruunu, älä nyrsi niitä.
Höpön pöpön. Kruunujuttu on vain (taas) yksi ulkonäköön liittyvä asia josta nainen voi tuntea epävarmuutta, nimittäin jos se oma kruunu ei ole kovin hieno. Unohdetaan ne kruunut ja annetaan ihmisten tehdä hiuksilleen mitä haluavat. N50
Vierailija kirjoitti:
Mistä te kaikki pitkä- ja paksuhiuksiset oikein ootte, kun teitä on tässä ketjussa kymmeniä :D IRL näen ehkä kerran vuodessa sellaiset upeat paksut hyväkuntoiset pitkät ainakin alaselkään asti ulottuvat hiukset jollain naisella. Enemmän näkee hapsulatvoja, joissa paksuutta riittää auttavasti jonnekin korkeintaan lapaluihin ja sen jälkeen tukka on sottuisen näköistä ohutta ja harvaa.
Espoossa
Tietysti H-vartaloiset, O-vartaloiset, Y-vartaloiset sekä pystyynnostetut pesusienet ovat kateellisia X-mallin vartalolle. Esimerkki viehättävistä mitoista: 90-60-90 - 170cm/60kg. Symmetriset piirteet.
Hanna__ kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista ☺️ Ja ihana kuulla, että on muitakin +40v naisia joilla on pitkä tukka. Itselläni oli nuorena todella vaikeaa kun en saanut olla mitä oikeasti olen. Nyt sukupuolenkorjausprosessissa koen eläväni nuoruutta, vaikka olenkin jo 40v.
No, olet ainakin saanut uutta näkökulmaa tähän iankaikkisen vanhaan provoaiheeseen. Kai sekin on saavutus, joillekin...
Naista susta ei tule vaikka kasvattaisit hiukset lattiaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
41, tukka nyt lanteille. Lyhennettiin maksimista 15 cm. En suhtaudu siihen mitenkään intohimolla, mutta se kasvaa kauheaa vauhtia ja on siksi helpompi pitkänä. On ollut kananpersekin, se oli raskas laitettava. Naiset tekevät tukalleen mitä haluavat, siksi.
Mäkin leikkasin raskauden jälkeisen sulkasadon vuoksi lyhyet hiukset ja se ei kyllä pidä paikkansa, että lyhyt tukka olisi muka jotenkin helppohoitoisempi ja vaivattomampi. Meni ikuisuus rullailla ja stailata sitä! Pitkät hiukset voi kiireessä vetäistä ponnarille ja se on aina siisti. Lyhyillä hiuksilla ei ole oikoteitä.
Sitten on myös meitä, joilla pitkät hiukset eivät ole helposti siistit. Itselläni ei kasva korvien yläpuolella pitkiä hiuksia ollenkaan. Jos laitan ponnarille, nämä korvakarvat jäävät harittamaan jokaiseen ilmansuuntaan, ellen föönaa ja puleeraa niitä muotoilutuotteiden avulla kypäräksi.
Helpoin hiusmalli minulle on sellainen parin sentin mittainen poikatukka. Siinä kuitenkin haasteena on, että pitäisi käydä tosi usein kampaajalla leikkauttamassa sitä.
Minulla on Mia Farrow-tyylinen poikatukka. Leikkaus tosiaan noin 6 viikon välein, muuten täydellisen helppohoitoinen, sopii mulle ja tunnen itseni ihan yhtä naiselliseksi kuin pidempien hiusten kanssa. Meikkaan hiukan, ja hiukset on luonnonväriset (ruskeat). N50
Toden totta!
Vuonna 1979
BRIGITTE BARDOT OLI JO 45v!
Käy googlaa miltä näyttää luonnostaan kunnon afrodite!
Kato vähä paremmalta kuin sä edes parhaimmillaan 22-vuotiaana LOL.
Tosi kaunis nainen on aina viehättävä. Sen ulkonäkö on nuoremmistakin nyrpeistä ämmistä suorastaan pelottavaa :)