Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten hiusten pituudesta

Hanna
09.08.2020 |

Onko täällä pitkätukkaisia keski-ikäisiä naisia? Ihmettelen, että miksi naiset usein leikkaavat upean pitkän tukkansa viimeistään nelikymppisenä. Surettaa, että esim. maailman upeimman tukan omistanut Terhi Kokkonen siirtyi poikatyttö-tyyliin ☹️ Itse olen tänä vuonna 40 täyttänyt transnainen, ja peppuun ulottuva tukka on ollut unelmani lapsesta saakka. Ei ole vielä sinne asti, mutta leikata en aio koskaan. Hiukset on naisen kruunu ja itselleni rakkain asia maailmassa 😊

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva lukea näitä "hiukset on naisen kruunu" -juttuja, kun tukka lähtee päästä sytostaattien vuoksi. Olisi edes se lyhyt tukka.

Minulla on sama edessä, huomenna alkaa. Juuri kun sain viimein päätettyä että haluan ne pitkät hiukset ja leikkaamiset saa jäädä... Aiotko hankkia peruukin? Itselle laitettiin maksusitoumus tulemaan heti ekan lääkärin yhteydessä. Kuvannee miten iso asia se on monen naisen minäkuvan kannalta. Ajattelin itse ajaa hiukset pois kun tippuminen alkaa, olen onneksi tottunut ihan siilitukkaankin. Mutta tieto siitä että silmäripsetkin lähtee... Se oli pysäyttävää.

Vierailija
22/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuusikymppinen ja pitkät hiukset ärsyttää yöllä kun kääntyy tai jää miehen alle. Eli pitää laittaa yöksi kiinni. En pidä siitä, että hiukset roikkuvat silmillä, eli usein kiinni. Lattiakaivoja täytyy putsata usein. Mieheni haluaisi minulle lyhyet hiukset, mutta en vielä tiedä leikkaisinko. Luulen, että lyhyet ranskattaren malliset hiukset nuorentaisivat lookkia verrattuna pitkiin.

Täällä samanikäinen pitkähiuksinen nainen. Minun hiukset ovat ylipitkät auki pidettäväksi. Ulottuvat puoleen reiteen. Pidän aina nutturalla ja yöksi nostan päälakinutturaksi. 

Olen suunnitellut leikkaavani esim. puoleen selkään, mutta en missään nimessä lyhyemmiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuusikymppinen ja pitkät hiukset ärsyttää yöllä kun kääntyy tai jää miehen alle. Eli pitää laittaa yöksi kiinni. En pidä siitä, että hiukset roikkuvat silmillä, eli usein kiinni. Lattiakaivoja täytyy putsata usein. Mieheni haluaisi minulle lyhyet hiukset, mutta en vielä tiedä leikkaisinko. Luulen, että lyhyet ranskattaren malliset hiukset nuorentaisivat lookkia verrattuna pitkiin.

Täällä samanikäinen pitkähiuksinen nainen. Minun hiukset ovat ylipitkät auki pidettäväksi. Ulottuvat puoleen reiteen. Pidän aina nutturalla ja yöksi nostan päälakinutturaksi. 

Olen suunnitellut leikkaavani esim. puoleen selkään, mutta en missään nimessä lyhyemmiksi. 

Oho! Upean pitkä tukka sinulla 😍

Vierailija
24/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva lukea näitä "hiukset on naisen kruunu" -juttuja, kun tukka lähtee päästä sytostaattien vuoksi. Olisi edes se lyhyt tukka.

Kaljukin voi olla naisen kruunu. Ja sun tapauksessa varsinkin se on kruunu! Toivon sulle oikein paljon voimia ja hyviä vointeja jatkossa!

-10

Vierailija
25/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi Kokkosen uusi lyhyt tukka on tosi hyvännäköinen! Kehystää kasvoja ihan eri tavalla nyt.

Vierailija
26/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama edessä, huomenna alkaa. Juuri kun sain viimein päätettyä että haluan ne pitkät hiukset ja leikkaamiset saa jäädä... Aiotko hankkia peruukin? Itselle laitettiin maksusitoumus tulemaan heti ekan lääkärin yhteydessä. Kuvannee miten iso asia se on monen naisen minäkuvan kannalta. Ajattelin itse ajaa hiukset pois kun tippuminen alkaa, olen onneksi tottunut ihan siilitukkaankin. Mutta tieto siitä että silmäripsetkin lähtee... Se oli pysäyttävää.

Kyllä kävin peruukin hankkimassa. Mulla oli sama juttu, eli olin juuri aikeissa kasvattaa hiukset pidemmiksi. Ja nyt ne lähtee vauhdilla. Päänahka jo paistaa. On tosi kuningatarolo tämän kruunun kanssa. Ripset ja kulmakarvat on vielä pysyneet, mutta pianhan nekin alkaa tippua.

Vierailija
27/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leikkaa tukkaani, ennen kuin koronavirus on saatu hallintaan. Pitkää tukkaa odotellessa.

N 60

Vierailija
28/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin myös järkyttyneenä noita Terhin uusia hiuksia. Hänellä kun oli pitkät ja paksut hiukset!

Hänestä kyllä hyvin huomaa, että pitkät hiukset ei vanhenna naista, vaan hän oli nuorekas ja tyttömäinen.

Vierailija
29/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42v ja minulla on yli puoleen selkään ulottuvat pitkät hiukset , enkä leikkaa.

Jo mummovainaa aina sanoi, että hiukset on naisen kruunu, älä nyrsi niitä.

Vierailija
30/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin myös järkyttyneenä noita Terhin uusia hiuksia. Hänellä kun oli pitkät ja paksut hiukset!

Hänestä kyllä hyvin huomaa, että pitkät hiukset ei vanhenna naista, vaan hän oli nuorekas ja tyttömäinen.

Joo olin todella järkyttynyt kun Terhi leikkasi tukkansa 😢 Itselleni kyseessä ollut aina roolimalli ja esikuva. Vuodesta 1997 saakka olen kerännyt Terhin kuvia ja teininä halusin aina olla kuin Terhi. No nyt onneksi hormonihoidon myötä saan vihdoin tuoda naiseuttani esiin 🥰

Vierailija
31/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksesi eivät tule koskaan kasvamaan niin pitkiksi, vaikka et leikkaisia niitä enää koskaan. Sori.

Vierailija
32/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna__ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olin todella järkyttynyt kun Terhi leikkasi tukkansa 😢 Itselleni kyseessä ollut aina roolimalli ja esikuva. Vuodesta 1997 saakka olen kerännyt Terhin kuvia ja teininä halusin aina olla kuin Terhi. No nyt onneksi hormonihoidon myötä saan vihdoin tuoda naiseuttani esiin 🥰

Mitä jos Terhi vastaavasti haluaakin tuoda maskuliinisuuttaan esiin? Se on ihan no-no?

Vierailija
33/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään pitkä tukka, sain lapsia ja napsasin lyhyenmiksi, sellaiseks polkkamaiseks ja annoin taas kasvaa (mun hiukset kasvaa aika noppeesti), kunnes taas pari vuotta sitten meni taas lyhyeks.. ja nyt tuli sellainen olo et haluisin taas pitkän tukan. Mun hiukset on myös paksut ja hieman kihartuvat, ikää kohta 35 joten ehkä vaan kasvatan ne pitkiks taas.

Vierailija
34/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnaiset on usein naisellisempia kuin cis-naiset. Sitten kateellisena jauhavat paskaa, vaikka ollaan usein enemmän naisia kuin ne ite.

Vierailija
35/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on lanteille yltävät kiharat paksut hiukset. Toisinaan koen ne taakaksi, koska ne painavat ja hoitaminen on oma hommansa, toisinaan jopa pidän niitä kauniina. Toiset ovat hiuksiani kehuneet. Ja kun ovat oikein kikkurallaan ja yritän niitä selvitellä, niin fiskarssit silmissä haaveilen lyhyistä hiuksista😀. En uskaltaisi niin radikaalisti kyllä leikata.

Hiukset naisen kruunu...no jaa, mielestäni vanhanaikaista ajattelua. Nainen on kaunis olipa hänellä pitkät tai lyhyet hiukset, jopa kaljunakin!, jos itse on sinut tyylinsä kanssa.

Vierailija
36/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanna__ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos Terhi vastaavasti haluaakin tuoda maskuliinisuuttaan esiin? Se on ihan no-no?

Niin, en tiedä. Se vaan tuntuu tosi pahalta että hän leikkasi tukkansa. Kyllä se on minua itkettänyt paljon. Ja joo, myönnän että minulla on pakkomielle häntä kohtaan...

Vierailija
37/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaan hiukset kasvaa ja kynnet on tullut todella hyviksi, heitin roskiin kaikki hiusravinteet ja ostin erästä tuotetta joka auttaa ihoonkin, ikinä ei koskaan ole mikään tehonnut näin hyvin kuin tuo, ja se on vielä edullista ja luonnontuote. Ja en kerro mikä ;) Sen voin sanoa että vaikka olen yli 40v niin minua luullaan ihonikin perusteella alle 30vuotiaaksi.

Vierailija
38/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 41 vuotta, hiukset puoleen selkään asti. Ovat paksut ja hyväkuntoiset. En värjää ollenkaan, oma väri tummanruskea.

Ei tulisi mieleenkään leikata lyhyeksi.

Jokaisen oma asia, millaiset hiukset ovat pituudeltaan.

Vierailija
39/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule voidaan rukoilla sun puolesta että saisit terveyden lahjan . Myös että pääset myrkyistä vapaaksi amen . Yritä juoda maitoa jos pystyt . Ihmiset kuolee myrkkyihin enemmän kuin syöpiin .

Vierailija
40/107 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräthän, ettei kaikkien hiukset kasva pitkiksi vaikka kuinka haluaisi kasvattaa? Jos hiuksen elinkaari on lyhyt, se irtoaa ennen kuin ehtii kasvaa kovin pitkäksi. Millään hoitoaineilla ei voi siihen vaikuttaa ja suun kautta otettavat ravinteetkin auttavat vain, jos niistä on puutetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi