Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex lupailee liikoja lapselle

Vierailija
31.07.2013 |

Eli exä, lapseni isä on luvannut vaikka mitä lapselle. Keväällä lupasi viedä hänet muumimaailmaan,linnanmäelle ja hoploppiin.

Sanoinkin eksälle että tosi kiva jos viet,mutta muista että sinun täytyy myös viedä sillä lapsi odottaa sitä.

Lapsi on joka toinen vkl isällään ja välillä pidempiä aikoja. Lähes joka kerta kun lapsi tulee kotiin hän kertoo kuinka isä lupasi ostaa hänelle sitä tätä ja tota ja viedä sinne ja tänne.

No, kesä alkaa olemaan kohta lopuillaan ja kyselinkin eksältä että milloinkas on lintsi reissu tiedossa. "Ai mikä?" Eli ei muista mitä on luvannut kunhan sanoo vaan. 

Tekisi mieli ravistella sitä ihmistä! Tästä asiasta on puhuttu monesti ja olen sanonut että lapsi pitää isästä vaikkei tämä veisi häntä muualle kuin lähimetsään tutkimaan muurahaisia! Ei vaan mahdu sen päähän että jos lupaa jotain niin pitää myös toteuttaa asia. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh

Vierailija
2/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, harmittaa vaan niin paljon! 

Olen käynyt lapsen kanssa HopLopissa, mutta se ei ole sama asia lapselle kuin menisi iskänsä kanssa vaikka hauskaa hänellä oli minunkin kanssa sielä. Tottakai odottaa noita reissuja ja on sydäntäsärkevää kuunnella kun kertoo aina innoissaan päiväkoti kavereilleenkin että mihin kaikkialle on "menossa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oma isäni lupaisi aikanaan myös kaikenlaista (etäisä). Isoin lupaus oli, että maksaa autokoulun. Siinä vaiheessa, kun lupausta ei jälleen kerran pidetty, en enää pettynyt edes niin kauheasti, koska osasin sitä odottaa. Itsepä makselin autokouluni ja olen siitä ylpeä.

Tuo käytös aiheutti tosin sen, että VIHAAN yli kaiken sitä, että joku puhuu paskaa eikä pidetä lupauksia. Mieheni on saanut tuntea raivoni pari kertaa, kun on muuttanut mieltään sovitusta huolimatta ilman hyvää syytä. Esimerkkinä tupakoinnin lopettaminen vauvan synnyttyä ja mieluummin etukäteen niin ei tarvise olla hermo kireänä uuden vauvan tultua. Sain sen päiväiset kilarit, kun mies tokaisi että eihän se vauva mitään tajua, että hän sitten lopettelee rauhassa kun lapsi alkaa jotain ymmärtämään. "Pienen" keskustelun jälkeen tupakasta on luovuttu nyt hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää.

Joku toinen ei ottaisi yhtä isoa pulttia kuin minä, mutta en kestä yhtään sitä, että sanotaan jotain ja sitten sitä ei pidetä. Oli kyse sitten miten pienestä asiasta tahansa. Toki elämässä tulee tilanteita ettei pysty syysta tai toisesta pitämään sanaansa, mutta silloin siihen pitää olla hyvä syy ja kertoa se.

Olisin ollut iloinen, kun minulle olisi joku selittänyt jo ollessani pieni, että isillä on tosi huono tapa lupailla kaikenlaista, mutta ei kannata odottaa, että ne lupaukset pidetään.

Auta armias, jos minulle ja miehelleni tulisi ero ja kerrankin kuulisin, että isukki on antanut pelkän tuulen heilutella huulia...

Vierailija
4/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu lapsen kanssa asiasta ja puhu aaudestaan ja uudestaan. Lapsi tarvitsee apua pettymysten käsittelyyn. Exää et pysty muuttaamaan, joidenkin luonne nyt vaan on puhua paskaa.

Mun isä teki tota vaikka vanhemmat eivät olleet eronneet, liioitteli ja kaunisteli kaikkea ja suoraan sanottuna puhui paskaa. Siihen oppi iän kasvaessa suhtautumaan, eniten hävetti kun kaverit kuuli sen tarinoita. Veljelleni se oli huomattavasti vaikeampaa kuin minulle.

Kun kuulut lapselta uusia lupauksia niin kerro samantien, ettei isä voi pitää kaikkia lupauksiaan ja se on vaan isän tapa jutella ja kertoa juttuja. Kiva jos jotkut lupauksista tapahtuvat muttei niitä kannata odottaa eikä kertoa kavereille. Kerro lapselle että isä rakastaa häntä, isällä vain on tapana luvata sellaista mitä ei voi aina toteuttaa vaikka haluaisi. Kerro lapselle että ymmärrät hänen pahanolonsa ja pettymyksensä, mutta isä ja äiti kumminkin rakastavat häntä.

Vierailija
5/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isällä on taipumus lupailla lapsille vaikka mitä. Toisinaan hän lupailee ihan järkeviä ja helposti toteutettavia asioita, toisinaan lupaukset ovat naurettavan yltiöpäisiä. 

Kun lapseni olivat pieniä, he tietenkin riemusta kiljuen tulivat kertomaan minulle, mitä isä on luvannut, jos en itse sattunut olemaan paikalla. Sitten he kyselivät isältään, milloin mennään, milloin tehdään. Ja mies kiemurteli lupauksistaan todella ala-arvoisilla keinoilla. Lapset sitten tietenkin itkemään, kun isä ei pidä lupauksiaan. Minähän heitä sitten jouduin lohduttelemaan. 

Aikansa lapset jaksoivat tosiaankin toivoa, että isä pitäisi lupauksensa. Nykyään he suhtautuvat miehen lupauksiin kyynisesti: senkus lupaat vain, äijä pieksee suutaan, eikä siihen usko enää kukaan.

Nyt aikuisuuden kynnyksellä kumpikaan ei enää odota mitään isältään. Jos he haluavat jotakin tapahtuvaksi, he kysyvät minulta, koska voivat luottaa siihen, että minä en lupaile perättömiä.

Isä on itse pilannut suhteensa lapsiin omalla käytöksellään. Tietenkin joukossa on muutakin, mutta tosiaankin yksi erinomainen tapa pilata suhde omiin lapsiin on esittää katteettomia lupauksia. 

Vierailija
6/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,kiitos!

Olen muutens tehnyt karhunpalveluksia etenkin lapselle. Koska olen typeränä ympäripyöreästi sanonut että ehkei ihan noita kaikki juttuja (esim. vihreää jätskiä, legolinnaa,vesipyssyä,autorataa..) voi saada iskältä tai ette te varmaan ihan joka paikkaan pääse iskän kanssa.

Jotenkin vaan ajatellut ettei kyseenalaista noissa jutuissa lapsen uskoa isään. Olen muuten ollut tosi hölmö! Itsehän menen noihin lukemattomiin lupauksiin tavallaan mukaan. 

Kiitos teille hyvistä vastauksista ja olen pahoillani muidenkin kokemuksista tulla petetyksi turhilla lupauksilla.

ap

Vierailija
7/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vaan olis näitä katkeria yksinjääneitä ex-eukkoja taas jotka vaatii isältään että nyt meette sinne ja sit tänne ja seuraavan kerran tuonne ja ostat lapselle sitä tätä tuota ja maksatat viellä tonnin elareita päälle että pääset ite rilluttelee ko oot saanu sysännees lapset hoitoon isänsä luokse.

Vierailija
8/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näitä riittä, exät vinkuu kun isä ei koko ajan osta lapselle jotain uutta ja hienoa.

Vierailija
9/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä katteettomia lupauksia, en etenkään lapselle tehtyjä.

Vierailija
10/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää on ettei lapselle luvattuja juttuja pidetä, mutta ikävää myös se että usein nuo äidit vaativat isältään aivan liikoja. Meidän piti mennä kesälomalla eteläsuomeen viikoksi jotta käytetään miehen ja hänen entisen puolison lapset serenassa ja sen jälkeen särkänniemessä, mieheni loukkasi jalkansa eikä tämän myötä pysty ajamaan autoa, minulla ei ole ajokorttia ja olen raskaana joten matka täytyi perua. Entinen puoliso kimpaantui tästä niin että jouduimme asiaa selvittää lastenvalvojalla.

Vierailija
11/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olemme yhdessä sopineet milloin lapsi on kumman luona. En ole vaatinut exää viemään lasta yhtään mihinkään tai ostamaan hänelle yhtään mitään. Tietenkin isä ruuat ostaa kun lapsi on hänen luonansa. Elarit olemme sopineet yhdessä riitelemättä. Itseasiassa tehtiin niissäkin niin että ex sanoi summan ja se sopi.

Kunhan avauduin siitä että ex lupailee kaikkea eikä pidä niistä kiinni. Näistä lupauksista kuulen lapselta. 

Vierailija
12/12 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 oli siis ap. 

Ja tuosta linsi reissustakin kyselin, koska lapsi on hehkuttanut kotona että "iskä vie minut lintsille, eikös nyt ole kesä? Iskä sanoi että vie minut kesällä lintsille!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän