Pankkisalaisuus poistuu kelan asiakkailta. Kela saa jatkossa urkkia tilitietoja
Kommentit (93)
Kun tarpeeksi moni rikkoo lakia, on aika puuttua asiaan. Ei ole ihan reilua, että oleskellaan muualla ja suomalainen sosiaalituki ohjautuu esim. Somaliaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun tarpeeksi moni rikkoo lakia, on aika puuttua asiaan. Ei ole ihan reilua, että oleskellaan muualla ja suomalainen sosiaalituki ohjautuu esim. Somaliaan.
Miten tiliä urkkimalla selviää ulkomailla oleskelu?
Loppuupahan sitten poru väärinkäytöksistä!
Hallitus lupasi poistaa 400 haitallista normia ja vähentää byrokratiaa. Kuinka monta pankkia Suomessa toimii- entä ulkomailla? Miten tekoäly suoriutuu tehtävästä? Eli: kuinka monta etuusvirkailijaa Kela joutuu palkkaamaan turhaan etsivätyötöhn?
Vierailija kirjoitti:
Tätä yritti myös Sipilä mutta taisi kaatua perustuslakivaliokunnassa. Nyt menee varmaan läpi kun ps ja kokoomus on vallanneet perustuslakivaliokunnan ja tulkitsevat itse perustuslakia.
Ei tule menemään tälläkään kertaa läpi. Ei perustuslakia voi tulkita omien mieltymysten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tai Thaimaahan
Väärinkäytöksiin uppoaa verovaroja miljardeja. Hyvä kun saadaan väärinkäyttäjät kiinni. Massta poisto lisäksi niin bravo!
Moni nostaa kelatuet sekä suomessa että virossa
Suomi menettää miljardeja harmaan talouden takia ja ratkaisu hallituksella oli siihen leikata harmaan talouden torjunnasta. Nyt kun on köyhistä kyse niin voidaan viedä pankkisalaisuus että säästyy vain 5 miljoonaa hallituksen arvion mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä yritti myös Sipilä mutta taisi kaatua perustuslakivaliokunnassa. Nyt menee varmaan läpi kun ps ja kokoomus on vallanneet perustuslakivaliokunnan ja tulkitsevat itse perustuslakia.
Ei tule menemään tälläkään kertaa läpi. Ei perustuslakia voi tulkita omien mieltymysten mukaan.
Valitettavasti voi. Lainsäätäjät tulkitsee itse perustulakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta muuttaa voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tiliä urkkimalla selviää ulkomailla oleskelu?
Kaiken voi kiertää, mutta vaikeuttaa tämä sitäkin. Kortilla kun maksat, siitä näkyy tekoälylle missä kortti majailee. Vaikea on käteisellä sähkölaskua maksaa Fugessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus kyllä näkyy tulkitsevan kaikkea ihan miten huvittaa.
"Aiheuttaa kahden miljoonan kulut veronmaksajille" Että ihan kahden miljoonan!
Pelkkä liru valtion menoissa, mutta eihän tässä rahasta kysymys olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Väärinkäytöksiin uppoaa verovaroja miljardeja. Hyvä kun saadaan väärinkäyttäjät kiinni. Massta poisto lisäksi niin bravo!
4,3 miljoonaa ei ole miljardeja. Tämä on pieni summa väärinkäytöksiin kun kela maksaa etuuksia yli 15 miljardia vuodessa. Tukien väärinkäyttö on siis pieni ongelma.
"Valli-Lintu totesi, että sosiaaliturvan väärinkäytösepäilyjä on vuodessa noin 2500. Ne aiheuttavat valtiolle vuosittain noin 4,3 miljoonan euron menetykset. Luku käsittää vain viranomaisten tietoon tulleet epäillyt, joten todellinen summa voi olla korkeampi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Valiokunta on poliittinen ja siinä on halliutksella enemmistö. Molemmat puheenjohtajat ovat hallituspuolueista.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa lukee, että 0,43 prosenttia keisseistä on väärinkäytöskeissejä. Kela perii ne korkojen kera kyllä takaisin ja jos ei löydy rahaa maksusuunnitelman mukaisiin maksuihin, niin ulosoton kautta ja valtiolle vielä enemmän rahaa.
Nyt sit palkataan (millä rahalla) ties mitä kelakyttiä valvomaan sitä 99,7 prosenttia, jotka ei väärinkäytä tukia.
Mutta siinä olet oikeassa, että pitäs ulkkareiden tuet katkaista vähäksi aikaa ja pitää etupäässä pitää huolta tästä omasta kansasta.
Miten muuten väärinkäytetään kelatakseja? Eikai se taksikuski ajele ilmaiseksi ympäri Suomea viemässä milloin mihinkin ilmaisen viinan bileisiin, kuten tämän hienon valtion päättäviä hahmoja? Paljonko muuten niihin kemuihin ja kyydityksiin menee?
Pankkisalaisuus poistuu kaikilta! Hullut!