Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meneekö teillä yli 300€ per lapsi talvivaatteisiin? (Yksi asu)

Vierailija
31.07.2013 |

Yli 2-3v lasten vanhemmat. Laskin että molemmille lapsille toppatakki, -housut, -kengät ainakin 100€kpl ja päälle hanskat, pipot, kaulaliinat ym. Eli n.400€ per lapsi ja tuohon kun vielä lisää loskasaappaat, villahaalari toiselle niin tekee jo n.1000€!  Ostin jo syksyä varten lapsille pitkähihaisia ja housuja (toisella kaikki rikki tai pieniä joten iso kasa vaatetta, toiselle vain muutamia uusia) näihin upposi yli 300€. Keväällä taas pitää uusia vaatekaappia ja samanlainen paukku tulossa! Miten teillä jotka ostatte uutena menee rahaa näihin hankintoihin?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä mulle kelpaa haalarit kirppiksiltä
Olen kirppis ihminen ja säästän paljon

Vierailija
2/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun T2H postituslistalle ja monet huippukamppeet olen tilannut ilman postituskuluja Tanskasta -50-70% alella. Samoin Anton+Nina. Ellokselta tulee toisinaan kaikki -30% kuponkeja myös merkkivaatteisiin. Osta pois ym päivät toki katsastan jos kohdalle sattuu. Aina on laatuvaatteet saatu alesta. Joskus saatan ostaa hanskat norm hinnalla. Jotain mll-kirppareilta, muita en jaksa kiertää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kokeiltu merkkihaalareita ja paras hinta-laatusuhde on ollut Kapphalin ulkoiluvaatteissa. Ostetaan taas tänäkin vuonna Kapphalin haalari, karvareunainen hattu, Jonthanin (kiiltäväpintaiset, teddyvuorelliset) rukkaset sekä kuomat lapsille. Ihan ehdottomasti paras setti (töissä päiväkodissa erittäin hyväksi todetut).

Lapsi saa haalarin ilman apua päälle (housuja mietitään miten päin puetaan, jää pepusta kiinni, puristaa vyötäröltä jos ja kun puseroa lapsi ei saa itse housun sisään suoraan, henkselit jää jalkojen väliin. Takin vetskaria vaikea saada alkuun, lunta menee takin alle..) Kuomat sekä nopea laittaa jalkaa, myös tarpeeksi korkea vartiset ja lämpimät.

Vierailija
4/54 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähtijonathanin rukkaset pitää vettä, ne teddyvuorelliset ei. ne maksaa noin 13e, joten osta nekin #51.  ja meillä koosta 122 sai rikki kappiksen haalarin&housujen saumat (ne teipit teki koko sauman matkalta pieniä reikiä) joten ei kiitos enää isommille niitä..

Vierailija
5/54 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei. Ensinnäkin käyttivät haalareita melko pitkään, ainakin 5-vuotiaiksi, mikä tulee yleensä halvemmaksi kuin kaksiosainen asu. Toiseksi pipot ja huivit, joskus hanskatkin menevät usein kaksi tai kolmekin talvea yli 4-vuotiailla. Kolmanneksi, vaikka ostan laadukkaita vaatteita niin en kuitenkaan maksa esim haalarista yli 100 enkä talvitakista yli 70 euroa (ovh, yleensä olen saanut halvemmalla tarjouksesta. Alennusmyyntejä on pilvin pimein, pitää vain ennakoida).  Neljänneksi vaatteet kiertävät jonkin verran lapselta toiselle.

Vierailija
6/54 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappahlin haalarit on hyviksi todettu, mutta 70e (norm 90e) hinta on aika kova. Mahtuu onneksi vielä toisenkin talven. Aiempi samanlainen haalari ostettiin tutulta 5 eurolla. Nuoremman lapsen tulevan talven haalari maksoi 30e (norm 80e). Edellistalven haalari kirpparilta 6e ja sitä aiemman peri sisarukselta.

Kengät on saatu sukulaisilta tai ostettu kirpparilta. Juuri ostin kahdet talvikengät (toiset uudet) kirpparilta yhteishintaan 7e.

Pipot ja lapaset mahtuu pari talvea, ne on ostettu uutena, mutta mahdollisimman edullisesti. Kaulurit ja kaulahuivit ja villapuvut on itse tehtyjä. Villasukat on myöskin itse kudottu. Fleecetakit on H&M edullisia malleja.

Tulevan talven vaatteisiin on tähän mennessä mennyt rahaa kahdelle lapselle 37 euroa. Pipot tarvitsee päivittää ja lapaset sekä ehkä yhdet kengät pitää hankkia. Niihin menee noin 50 euroa.

Vierailija
7/54 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan lasten ulkovaatteet urheiluliikkeistä, ja olen kyllä joka kerta tarvitessani löytänyt hyvännäköiset ja sopuhintaiset vaatteet. Tiedä sitten, onko mun maku niin erikoinen vai onko täällä vaan niin paljon liikkeissäkin tarjontaa.

Ja jos löydän hyvännäköisen ja laatuun nähden halvan vaatteen jonka kokemuksesta tiedän hyväksi (esim. Etirelin lasten puvut), ostan varastoon. Nyt esimerkiksi on sellainen tilanne, että seuraavan kerran joudun talvipukuostoksille luultavasti vuonna 2016.

Ja meillä on jopa 2-vuotiaalla ollut käytössä 2-osainen toppapuku ihan ongelmitta. Haalareita en edes katsele, paitsi niitä rymyhaalareita ;)

T. 19 & 20

Vierailija
8/54 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kevään loppualennusmyynneistä aina seuraavan talven kamat. -70% alennuksilla sai hyvin halvalla kengät, haalarit, pipot ja rukkaset. Ja isomman vaatteet toki kiersivät pienemmälle.

Vierailija
9/54 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 14:26"]

Täytyy kysyä, että mistä te revitte noita -70% vaatteita? Minä en löydä niitä kuin joko pieniä kokoja, tai sitten niin isoja kokoja, että näkee etteivät sen kokoiset enää esimerkiksi haalaria huoli.

[/quote] Jesper Juniorista, Top-Sportista, Prismasta ja Stadiumista. Sellossa on valinnanvaraa tarpeeksi.

Vierailija
10/54 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavoite, että alkavan kauden varusteet on hankittuna jo hyvissä ajoin etukäteen eli aleista ja kirppareiltakin hamstrsaan tavaraa. Esikoiselle on odottamssa ensi talveksi LegoTecin takki n.50€ (ovh 120€), Molon housut 66€ (ovh ties mitä) ja Superfitin goret 35€. Keskimmäiselle Ticketin haalari -50%alella eli 90€, ticketin takki maksoi ellokselta 47€, housut H&M 15€ ja Reimatecin kengät 30€. Nuorimmaiselle ei taida olla mitään uutta odottamassa, viime talvisilla ja isommilta perityillä pääsee jo pitkälle. Toppatakki ehkä pitää hankkia, jos, niin etsin sitä kirpparilta. 

Vierailija
11/54 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan mene tuommoisia summia, huh huh! Ostin Ticketin talvihaalarit alesta, yht. 140 euroa alesta. Viking kengät 25 e alesta, vanhemmalle menee vielä viime vuotisen, ellei niin 50-60 euroa. Toppahanskat on myös hankittu alesta, noin kympin kipale. Pipot on H&M:stä, ei maksa montaa euroa. Villahaalarit saan sukulaisen kautta edullisesti, muutama kymppi niihin. Eli yhteensä kahdelle lapselle noin 300 euroa, kaikki uutena siis ostettu, mutta ennakoiden. Lapset 2 ja 5v. Olen kyllä ostanut vielä tuolle isommalle muuten Ticketin toppahousut ja takin, näihin meni 80 e, nekin alesta.

Vierailija
12/54 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki maksaa noin 100-150 e, talvikengät ehkä noin 60 e, hiukan mallista riippuen. Yleensä ostan myös liikuntatunteja varten ulkoiluhousut ja talvilenkkarit, tytölle myös erillisen toppatakin, koska se normaali villakankainen härpäke ei käy liikassa. Kaikkineen menee noin 400-500 euroa.

Onneksi nyt 13-vuotiaana esikoinen kasvaa jo hiukan hitaammin, aivan kaikkea ei tarvitse ostaa joka talvi. 11-vuotias poika kasvaa sen sijaan vielä roimasti, kaikki on ostettava joka talveksi. Takkia tosin ei halua erillistä normaalikäyttöön ja urheiluun, sama toppis käy molempiin.

Pipot ja hanskat tulee siihen päälle vielä, menee noin 150 e yhteensä.

Vierailija
13/54 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 laskee siis, että yhteensä kahdelta uppoaa siten noin tonni joka vuosi.

Jos luulitte siis, että taaperon/leikki-ikäisen  vaatetus on kallista, niin tervetuloa vaan teini-ikäisten maailmaan...

Vierailija
14/54 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lapselle viime kevään alennusmyynnistä ticketin talvihaalarin 90 €. Lennen välikausihaalarin + rukkaset huusin huutonetistä, postikuluineen maksoi 38 €. Ensi talveksi pitää ostaa talvikengät, pipo ja vedenpitävät rukkaset. Ennakointi auttaa. Huutonetistä löytyy hyväkuntoisia haalareita. Laskin että välikausihaalari oli lapsella käytössä 4 viikkoa. Kevät tulikin sitten rytinällä ja haalari oli vähän aikaa käytössä. Syksyllä varmaan pidempään.

Ellokselta tulevia alennuskuponkeja olen hyodyntänyt. Maksoin 70€ maksavista viking goretex kengistä 30 €. Elloksella myydään reimaa, ticketiä, vikingiä, kavat yms. merkkejä.

Vierailija
15/54 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on kyllä muuttunut sitten vuoden 2000... Tämä lastenvaatevarustelu on räjähtänyt netin myötä, kun on ruvettu vertailemaan merkkejä suuremmilla areenoilla. Silloin joskus kuvittelin, että Lassie on hienokin merkki. Ja 50 euroa oli suuri raha. Kirpputorilta sain vettäpitävän haalarin eurolla.

Vierailija
16/54 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menee. Meillä yksi lapsi jolle aina ostettu kaikki uutena. Rahaa palaa melkoisesti, kun ei niitä kamppeita mistään ilmaiseksikaan saa. Mitään käytettyä en ole koskaan ostanut enkä osta.

Vierailija
17/54 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset toppavaatteet tilasin pari viikkoa sitten -60%, Ticketin takin ja Mikk-linen hanskat, myös toukokuussa tilasin -60% Mikk-linen talvihaalarin. Yhden illan kun googlettelee ("lasten toppa-ale" yms.) ja vertailee niin ihan hyvin löytyy, meillä haussa oli koot 128 ja 98. Ainakin isommalle löytyi hyvinkin housuja ja takkeja. Totta on että toppahaalareissa pienet koot (86 ja alle) ovat yliedustettuina, kun monikaan ei niitä koe pienelle tarvitsevansa, joten tuota isompien kokojen kanssa on vähän enemmän vaivaa, mutta kyllä niitäkin löytyy. Myös Ruskovillaa olen löytänyt alesta, ja sisävaatteita tietenkin. En ole tainnut koskaan ostaa toppavaatteita täysihintaisina.

Vierailija
18/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niihin aika paljon menee. Haalari uutena 90€, goretex-kengät uutena 70€, toppatakki kauppatakiksi 50€, hanskat20€ + 10€ + 20, pipo 20€, villahaalari 50€. Kypärämyssy 15€. Yht 325€. Onneksion seuraava käyttäjä kasvamassa, hän perii aikanaan osan :)

Vierailija
20/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene. Ostan aina villahaalarit kirppikseltä ja fleeceväliasut eivät paljon maksa. Toppahousut max. 30 euroa, takki max. 40 ja haalarista voin pulittaa max. 60. Hanskat, pipot ja muut max kympin. Talvikumpparit ja kuomat yhteensä 60 mutta kumppiksia saa kirppiksiltä myös.