Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapasin tänään tyhmän ihmisen

Vierailija
30.07.2013 |

Tapasin tänään todella yllättävän tyhmän ihmisen työpaikallani. Tyttö oli todella nätti, mutta hänen silmistään loisti tyhmyys. Tai paremminkin sanoisin, että silmistä ei loistanut mikään, olisivat yhtälailla voineet olla lasiset tekosilmät. Vähä-älyisyyden huomasi hänen puheestaan koska hänen oli vaikea ymmärtää puhuttua ja hän ei osannut tuottaa kokonaista lausetta. Hänen oli erittäin vaikea ymmärtää asiaa jonka olen pystynyt selvittämään henkilöille joiden kanssa en edes puhu samaa kieltä. Vähäinen älykkyys yhdistyneenä ylimieliseen asenteeseen (johtui ilmeisesti hyvästä ulkonäöstään) oli hämmentävän epämiellyttävää. Jotenkin surullista, että todennäköisesti tulee pärjäämään elämässään hyvin koska on ulkonäöltään kaunis. Tiedän parikin ihmistä, jotka ovat kehitysvammaisia eivätkä perinteisesti kauniita mutta keskivertoa älykkäämpi ja harmittaa, että on selvää etteivät tule koskaan kilpailemaan esim. samoista töistä ulkoisten seikkojen takia

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa olla ruma ja katkeroitunut WT-mamma Siwan kassalta. Ehkä ei vain itse ymmärtänyt tytön juttuja kun on ITSE niin helvetin tyhmä!!!

Vierailija
62/69 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt unohdetaan ap:n ominaisuudet ja mietitään itse asiaa, niin onhan se joskus vähän epäreilua että hyvällä ulkonäöllä voi usein kompensoida tyhmyyttä ja huonoa käytöstä. Fiksujen ihmisten seurassa sillä ei kuitenkaan kovin pitkälle pötkitä, korkeintaan niiden jotka itsekin arvostaa ulkonäköä enemmän kuin osaamista, ystävällisyyttä jne. Epämiellyttävä käytös kolahtaa aina lopulta omaan nilkkaan tavalla tai toisella - taviksilla vaan sitten ehkä nopeammin...

Karu fakta silti on, että on olemassa oikeasti vähemmän älykkäitä ihmisiä siinä missä huippuälykkäitäkin, eikä äo:ta voi päätellä ulkonäöstä - katseesta kyllä, kuten ap sanoi. 

Ja ennen kuin joku ehtii, niin joo, olen elämässäni tutustunut muutamaan tosi nättiin ja ei-järin-älykkääseen naiseen (he ovat kyllä olleet myös mukavia ja käyttäytyneet fiksusti), ja samoin tunnen paljon kauniita, huoliteltuja, ulkonäkökeskeisiäkin naisia, jotka silti ovat älykkäitä, mukavia ja osaavat käyttäytyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 22:01"]

Jos nyt unohdetaan ap:n ominaisuudet ja mietitään itse asiaa, niin onhan se joskus vähän epäreilua että hyvällä ulkonäöllä voi usein kompensoida tyhmyyttä ja huonoa käytöstä. Fiksujen ihmisten seurassa sillä ei kuitenkaan kovin pitkälle pötkitä, korkeintaan niiden jotka itsekin arvostaa ulkonäköä enemmän kuin osaamista, ystävällisyyttä jne. Epämiellyttävä käytös kolahtaa aina lopulta omaan nilkkaan tavalla tai toisella - taviksilla vaan sitten ehkä nopeammin...

Karu fakta silti on, että on olemassa oikeasti vähemmän älykkäitä ihmisiä siinä missä huippuälykkäitäkin, eikä äo:ta voi päätellä ulkonäöstä - katseesta kyllä, kuten ap sanoi. 

Ja ennen kuin joku ehtii, niin joo, olen elämässäni tutustunut muutamaan tosi nättiin ja ei-järin-älykkääseen naiseen (he ovat kyllä olleet myös mukavia ja käyttäytyneet fiksusti), ja samoin tunnen paljon kauniita, huoliteltuja, ulkonäkökeskeisiäkin naisia, jotka silti ovat älykkäitä, mukavia ja osaavat käyttäytyä...

[/quote]

Mitäs puolustelet AP:tä, oletkohan itse pullero WT-mamma myös? Olen itse kaunisi nuori nainen ja minua kohdellaan huonosti monissa asiakaspalvelupaikoissa. Käyn töissä ja olen aika kiireinen joten en jää turhia odottelemaan jos ei ala tapahtumaan niin menen eism jonon ohi kysymään  jos minulla ei ole pitkää asiaa kysyttävänä. Eläkelaiset ja kotiäidit ja lapset sun muut toimettomat voivat odotella vähä pitempään kun ei heillä ole mihikään kiire. Tämä tulkitaan usein etuiluksi vaikkei ei sitä ole vaan ihan vaan asioiden edistämistä ja tärkeysjärjestystä. monissa virastoissa ja panekissa sekä kaupossa on myös monimutkaisesti järjestetty jonotuksia pitää esim ottaa numero ja sitten seurata näyttötvstä omaa numeroa mikä on usein hankalaa jospitää hoitaa muuta (työ)asiaa samalla vaikkapa padistä. ei ole tyhmyyttä jos ei vaikka huoaa numeron vaihtumusta heti tai jos ei muista sitä numeroa. omallatyöpaikalla bvanhemmat naiset myös inhoaa mua kun olen nuori ja kaunis (olen myös mallikoulunlistoilla)vaikka teen työni ehkä parhaiten koko paikassa. monesti myös nhemmat vaatmattomat asiakkaat halveksuvat minua ja väittävät että teen työni huonosti vain ulkonäköni takia.

Vierailija
64/69 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:56"]

Kuopukseni on ujo. Hän menee kipsiin aggressiivisten ja päällekäyvien ihmisten kanssa. Saattaa käyttäytyä juuri noin.

[/quote]

Etuileeko kuopuksesi ujostellessaan? Meneekö "kipsiin" niin että alkaa puhumaan muiden puheiden päälle? Jos näin on niin minulla on sinulle uutinen: kuopuksesi ei ole ujo vaan huonsti kasvatettu.

Vierailija
65/69 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 07:01"]

Sekä vielä pikku lisäys ennen kuin alat minua haukkua, niin seurasin sivusta kahden eukon keskinäistä riitelyä, kaksi jästipäätä. Ei olisi asiakkaat uskoneet...mulla ei ole töissä ollut ongemia edes hankaliksi tiedettyjen ihmisten kanssa, ehkä siksi, kun heti ekassa työpaikassa opetettiin sellaisiin suhtautumaan. 

[/quote]

Ihan mahtavia nää keskustelut. Joku satunnainen ilmestyy esittämään oman kommenttinsa ja pelkää ettei hänen kanssaan olla samaa mieltä. Ennenkuin alat minua haukkua...Olisiko kauheaa jos joku haukkuisikin eli olisi eri mieltä?

Vierailija
66/69 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 07:01"]

Sekä vielä pikku lisäys ennen kuin alat minua haukkua, niin seurasin sivusta kahden eukon keskinäistä riitelyä, kaksi jästipäätä. Ei olisi asiakkaat uskoneet...mulla ei ole töissä ollut ongemia edes hankaliksi tiedettyjen ihmisten kanssa, ehkä siksi, kun heti ekassa työpaikassa opetettiin sellaisiin suhtautumaan. 

[/quote]

Ihan mahtavia nää keskustelut. Joku satunnainen ilmestyy esittämään oman kommenttinsa ja pelkää ettei hänen kanssaan olla samaa mieltä. Ennenkuin alat minua haukkua...Olisiko kauheaa jos joku haukkuisikin eli olisi eri mieltä?

[/quote] Euhän eri mieltä olemnen olekaan haukkumista, mutta kun täällä palstalla lähdetään aina kirjoittajien kimppuun, tyyliin "ei mkn ihme ettet tule niiden kanssa toimeen kun olet niin inhottava ämmä". Se on sitä haukkumista.

Vierailija
67/69 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kertoa tarkkaan, koska se paljastaisi työpaikkani ja mahdollisesti myös tämän nuoren naisen.Sanotaan nyt vaikka näin, että hän ei ymmärtänyt koko paikan toimintaperiaatetta (yleensä selvä jo alle kouluikäisille ja tämä hlö oli n. 20v), muiden asioivien tietosuojaa eikä sitä, että omia tietojaan ei myöskään kannata luetella niin että kaikki kuulevat. Eikä myöskään ujouttaan osannut olla etuilematta tai pölisemästä häntä neuvovan juttujen päälle. Mutta kyllähän sen ymmärtää kun ensin sisääntullessaan säikähti 158 senttistä aggressiivista päällepäsmäriblondia joka heti kättelyssä meinasi käydä päälle :)

En myöskään tiedä onko varsinaisesti tyhmyyttä, että puhutaan vieraalle ihmiselle jostain kolmannesta osapuolesta hänen nimellään. Tätä sattuu joskus ja menen aina melkein lankaan. Tyyliin kaupassa asiakas puhuu myyjälle "Pertti sanoi että tämä olis hyvä" AP

Vierailija
68/69 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti mallikoululistalainen!

Vierailija
69/69 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitäs puolustelet AP:tä, oletkohan itse pullero WT-mamma myös?

[/quote]

Tämä on varmaan provo, mutta silti... Kirjoitin nimenomaan, että "jos unohdetaan nyt ap:n ominaisuudet" = ihan riippumatta siitä, onko ap itse kettumainen tai pelottava, niin maailmassa on sekä älykkäitä että vähemmän älykkäitä, kuten myös kauniita ja vähemmän kauniita ihmisiä.
Uskon kyllä, että nättejä nuoria naisia pidetään helposti ihan syyttä tyhminä tai että epävarmat kanssaisaret näkevät heidät uhkana, mutta yhtä lailla nuoruudella ja kauneudella voi tiettyyn rajaan asti saada haluamansa vaikkei olisi kovin mukava tai hyväkäytöksinen.
Tarkennan vielä, että niissä työyhteisöissä, joissa olen itse työskennellyt, on ollut sekä ei-niin-älykkäitä että säkenöivän fiksuja nuoria, kauniita, naisia, mutta kaikki ovat em. ominaisuuksista riippumatta hoitaneet työnsä moitteettomasti - ja sen mukaan heitä on myös kohdeltu. Itse en ole mikään kaunotar (jos nyt en pullero wt-mammakaan), ja yhtä lailla minua on näissä työpaikoissa arvostettu osaamisen mukaan. Toivottavasti siis löydät itsekin työpaikan, jossa ulkonäöstäsi ei ole haittaa.

P.S. Kyllä jonossa kiilaaminen on etuilua, vaikka omat asiasi olisivatkin mielestäsi kiireisempiä kuin eläkeläisten ja kotiäitien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän