Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuumisitte ip kirppiksestä, jossa pöytävuokra 0€, provisio 50%.

Vierailija
27.08.2013 |

Kuulin että yksi ulkomailla asuva kaverini käyttää paljon tällaista kirppistä. Tuotteet täytyy hinnoitella itse.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja piti siis kysymäni että onkohan Suomessa tai lähinnä pk seudulla tällaista paikkaa? t.ap

Vierailija
2/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ainakin naisten ja lasten vaatteille vastaava. Tosin vaatteita ei hinnoitella itse ja pitäjä valitsee mitä ottaa myyntiin. Pikku kroko ja Olga-neiti nimeltään. Vakioasiakas olen molemmissa sekä myyjänä että ostajana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en käyttäisi.

Vierailija
4/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa hyvältä. Pöytävuokrat on usein todella isoja. 

Vierailija
5/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:57"]

Vaikuttaa hyvältä. Pöytävuokrat on usein todella isoja. 

[/quote]

No taitaa 50% olla enemmän kuin normi pöytävuokra?

Vierailija
6/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä kuulostaa, tosin mielestäni 25-30% olisi kohtuullisempi vuokra. Varsinkin jos pitää itse hinnoitella.

Vierailija
7/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian iso provisio, 5 % olisi ok

esim jos teet 100 e kaupan - 50% 0n 50 e... ei kannata

Vierailija
8/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myynyt tuollaisella 50% provisio -kirppiksellä. Siellä tosin itse ei tarvinnut hinnoitella eikä pitää pöytää siistinä, eli erittäin huoleton. Kävin vain tarvittaessa viemässä lisää myytävää. Mutta jos itse pitäisi hinnoitella ja järjestellä pöytä niin 50% provisio kuulostaisi kovalta.

Vierailija
9/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, eihän nyt kukaan voi tarjota myyntipaikkaa ilmaiseksi ja periä vain 5%:n provisiota. Jos myy satasella viikossa, niin olisiko siitä siis 5e- verot eli 4 e sopiva korvaus kattamaan myyntipaikan vuokran, palkkakulut vakuutukset jne kustannukset mitä niitä nyt firmoilla on?  

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:55"]

liian iso provisio, 5 % olisi ok

esim jos teet 100 e kaupan - 50% 0n 50 e... ei kannata

[/quote]

Vierailija
10/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaksi voi vain tulla se, että kaikki lahopäät ottaa pöytiä ja lyö niihin älyttömät hinnat roskalle, koska myyjällä ei ole enää mitään riskiä. Sitten ei mene mitään ja yrittäjä jää vaille palkkiota. Mietittiin joskus miehen kanssa kirppiksen perustamista ja sitä, että voisi ekoina viikkoina antaa pöytiä ilmaiseksi, että saadaan se reippaasti käyntiin. Mies vaan tajusi, että pahimmillaan ne ilmaispöydät ottaa kaikki mummelit, jotka täyttää ne ylihintaisella romulla ja se on sitten siinä, kun kirppis profiloituu kalliihin hintoihin ja surkeaan tavaraan.

Vierailija
11/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis on. Viikossa saattaa hyvällä kirppiksellä ja hyvillä kamoilla tienata useamman satasen. On se vähän eri asia maksaa siitä 40 euroa versus vaikka 100 euroa. 

Vierailija
12/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse törmännyt myös näihin, tosin ne on vaihtanut myyntitapaa.

Mä olen nyt toista kertaa menossa Pallokala Poksiin, siellä pitää maksaa itse pöytä + provikka 5 % mutta omistaja siivoaa pöydät !!! Se on tosi iso työ. Ja kun siivoaa pöydät, tietää myös kaikki mitä missäkin on. Olen käynyt n 5 krt ja joka kerta olen kysynyt muistatko onko täällä sellaista. Loistopalvelu !

Vierailija
13/13 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta joo, toisaalta ei. jos saisi vaikka tonnin myynnin, niin sitten jo harmittaisi maksaa 500 kun jossain olisi saanut muutamalla kympillä.  Ehkä käyttäisin, jos provikassa olisi kuitenkin katto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi