Älykkäänä kumppanin löytäminen on oikeasti haastavaa
En nyt kritisoi vähemmän älykkäitä, mutta jos äo on 137, se rajaa ulkopuolelle suurimman osan ihmisistä. En tiedä tapailukumppanien älykkyysosamääriä, mutta sen huomaa helposti, jos toinen on täysin eri viivalla. Käytännössä ehkä 3% vastakkaisen sukupuolen edustajista voisin kelpuuttaa älyllisen kapasiteetin suhteen, mutta moniko näistä asuu lähellä, moniko on sinkku, monenko kanssa muuten kemiat kohtaavat?
Mistä voi löytää kumppanin, jos ei halua seurustella taviksen kanssa?
Ja ei, en pidä itseäni parempana kuin muut, mutta fakta on se, että sosiaalinen kanssakäyminen on liian uuvuttavaa suurimman osan kanssa - minulle.
Kommentit (1624)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pikemmin se tunne, että älykästä naista eivät keskivertomiehet halua, koska tuntevat itsensä huonoksi tai epävarmaksi. Kukapa sellaista elämää haluaisi.
Ei pidä paikkaansa. Kyllä ne todelliset syyt ovat jossain muualla.
Kyllä pitää. Voin vahvistaa ihan elämänkokemuksella ja onhan siitä tutkimuksiakin, että älykkyys nostaa naisen viehättävyyttä vain 120 asti, sen. Jälkeen miehet kokee sen vastenmielisenä. Nainen saa siis olla sopivasti älykäs, mutta ei liian.
Yli 120 AO:n miehiä on noin 15% naisia enemmän... Yli 137 puolet naisia enemmän.
Surullista, ettei kukaan heistä koskaan kirjoita tällä palstalla. Olisi kiinnostavaa keskustella älykkään tai älykkäiden miesten kanssa.
Olen samaa mieltä. Useimmat kirjoitukset ovat huonosti kirjoitettua tekstiä, joissa solvataan mm. naisia ja sotaa paenneita ihmisiä.
Tämä on koulututettujen ja säntillistä tekstiä työkseen kirjoittavien ylivertaisuusvinouma. Huonosti kirjoitettu teksti ei yleensä kerro paloakaan älykkyydestä, varsinkaan anonyymillä keskustelupasltalla. Naisten solvaaminenkaan ei suoraan kerro älykkyydestä, vaikka varmasti korreloikin. Älykkäämpi mies varmasti katkeroituu tällä palstalla tavista helpommin, ainakin jos yrittää naisten kanssa kommunikoida...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sosiaalinen kanssakäyminen "tyhmempien" kanssa on uuvuttavaa? Taidat itse olla sellainen, joka viljelee tarpeettomia sivistyssanoja joka väliin ja ihmettelet miksi vastapuoli ei tajua mistä puhut.
Mulla ainakin on se, että mä yleensä arvaan mitä toinen on sanomassa jo ennen kuin se on edes puolivälissä. Ja se juttu on semmoista, että mä en saa siitä itse mitään. Sama kuin kuuntelisi jonkun känniläisen sössötystä noin hiukan karrikoiden.
Sit ne keskustelun aiheet on, siis mua ei yleensä kiinnosta ne. Ja jos puhutaan vaikka ilmakehän lämpenemisestä niin toisen osapuolen argumentit on luettu Hesarista eikä mitään omaa ajattelua ole mukana.
Joo, mä oon aika yksinäinen kyllä ja hyvä juttuseura olis joskus mukavaa.
Olet malliesimerkki ajatuksen vinoumista. Imartelet itseäsi ja syytät muita kun olet syrjäytynyt. Sinun kaltaisiasi älykkäitä löytyy 13 tusinasta.
Ihan miten vaan. Siis kyllä mä osaan näytellä ja töissä ja muiden ihmisten kanssa teen sitä jatkuvasti. Olisi vaan mukava olla joskus ihan oma ittensä.
ps Päällikkötasolla ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pikemmin se tunne, että älykästä naista eivät keskivertomiehet halua, koska tuntevat itsensä huonoksi tai epävarmaksi. Kukapa sellaista elämää haluaisi.
Kyllä pitää. Voin vahvistaa ihan elämänkokemuksella ja onhan siitä tutkimuksiakin, että älykkyys nostaa naisen viehättävyyttä vain 120 asti, sen. Jälkeen miehet kokee sen vastenmielisenä. Nainen saa siis olla sopivasti älykäs, mutta ei liian.
Yli 120 AO:n miehiä on noin 15% naisia enemmän... Yli 137 puolet naisia enemmän.
Surullista, ettei kukaan heistä koskaan kirjoita tällä palstalla. Olisi kiinnostavaa keskustella älykkään tai älykkäiden miesten kanssa.
Olen samaa mieltä. Useimmat kirjoitukset ovat huonosti kirjoitettua tekstiä, joissa solvataan mm. naisia ja sotaa paenneita ihmisiä.
Tämä on koulututettujen ja säntillistä tekstiä työkseen kirjoittavien ylivertaisuusvinouma. Huonosti kirjoitettu teksti ei yleensä kerro paloakaan älykkyydestä, varsinkaan anonyymillä keskustelupasltalla. Naisten solvaaminenkaan ei suoraan kerro älykkyydestä, vaikka varmasti korreloikin. Älykkäämpi mies varmasti katkeroituu tällä palstalla tavista helpommin, ainakin jos yrittää naisten kanssa kommunikoida...
Minä pidän homoseksuaaleista miehistä, koska he ovat usein erittäin hyvännäköisiä, jopa kauniita. Hoikkia, kommunikointikykyisiä, kohteliaita ja miellyttäviä. Suosittelen heidän seuraansa muillekin.
N
Itse huomasin lukion alkuvaiheessa, että taidan olla melko paljon keskimääräistä älykkäämpi. Tämän kun tajusin, aloin opiskella ns. tavallisen ihmisen ajattelua ja hyvin on ihmissuhteita löytynyt. Älykkäällä on siinä mielessä helppoa, että voi valita parhaat päältä kun oma itsetuntemus ja ihmistuntemus ovat keskimääräistä parempia. Älykäs tajuaa nopeammin mikä on arvokasta, kestävää ja tuottaa eniten tyydytystä. Eivätkä nämä asiat kovin paljon poikkea älykkään ja normaaliälyisen välillä. Perusasiat ovat kaikille samat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli älliä hommata käytännöllinen emäntä, joka huolehtii siivouksesta, ruoanlaitosta, laskujen maksusta ja joka pitää seksistä. Hänen kanssaan voin heittää aivoni narikkaan ja katsoa elokuvia. Ystäviä on sitten muita puuhia varten.
Millaisen summan maksat palvelijallesi?
Tiesithän, että hän nauraa sinulle?
Tiesithän, ettet tiedä minusta ja emännästäni yhtään mitään muuta kuin sanomani verran?
Tiedän. Mielestäni kommenttisi oli surullinen ja väheksyit puolisoasi kuten hyvin moni muu kirjoittaja tuntuu - surkuhupaisasti - väheksyvän naisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sosiaalinen kanssakäyminen "tyhmempien" kanssa on uuvuttavaa? Taidat itse olla sellainen, joka viljelee tarpeettomia sivistyssanoja joka väliin ja ihmettelet miksi vastapuoli ei tajua mistä puhut.
Joskus vaan tulee kiusallisia tilanteita. Sain kutsukortin taidenäyttelyyn ja pyysin kaveriksi henkilöä, joka ei aina ole tilanteen tasolla. Albert Edelfeltin työt saivat kovaäänisesti kyytiä, taulu taululta:
Ton voisin ottaa mun seinälle.
Yök, ihan kauhea, en ottaisi edes vessan seinälle.
Avajaistarjoiluihin kuuluneista käsin tehdyistä suklaista hän tykkäsi ja viinikin maistui. Suklaita ei vaan ollut tarkoitus ottaa kovin monta viinilasillisen kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on se, että mä yleensä arvaan mitä toinen on sanomassa jo ennen kuin se on edes puolivälissä. Ja se juttu on semmoista, että mä en saa siitä itse mitään. Sama kuin kuuntelisi jonkun känniläisen sössötystä noin hiukan karrikoiden.
Sit ne keskustelun aiheet on, siis mua ei yleensä kiinnosta ne. Ja jos puhutaan vaikka ilmakehän lämpenemisestä niin toisen osapuolen argumentit on luettu Hesarista eikä mitään omaa ajattelua ole mukana.
Joo, mä oon aika yksinäinen kyllä ja hyvä juttuseura olis joskus mukavaa.
Olet malliesimerkki ajatuksen vinoumista. Imartelet itseäsi ja syytät muita kun olet syrjäytynyt. Sinun kaltaisiasi älykkäitä löytyy 13 tusinasta.
Ihan miten vaan. Siis kyllä mä osaan näytellä ja töissä ja muiden ihmisten kanssa teen sitä jatkuvasti. Olisi vaan mukava olla joskus ihan oma ittensä.
ps Päällikkötasolla ollaan.
Epäilen, että korkea älykkyys ei ole sinun ensisijainen ongelmasi. Itse olen tuntenut pari todella loistavan älykästä tyyppiä (kaksi matemaatikkoa ja yhden kielineron) ja heitä yhdistää se, ettei heitä motivoi näytteleminen eikä hierarkioissa kiipiminen. Tekevät omia juttujaan, toinen välillä ilman palkkaa ja toinen taas ei ikinä viitsinyt edes tehdä uraa. Näistä toinen on tohtori Oxfordin yliopistosta, toinen jätti teoreettisen fysiikan opinnot kesken Aalto-yliopistossa. Tohtorin pitkäaikainen naisystävä on myös tohtori.
Näillä mensajankuttajilla on ihan taatusti joko autisminkirjon häiriö, tai sitten jokin mollaamistrauma, jota nyt puretaan kuvitelmilla omasta ylivertaisuudesta. Oikeasti älykkäät (siis myös sosiaalisesti, herrasussiu) eivät ole noin yksiulotteisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Mä myös opiskelin pitkälle, mutta työelämä ja ns. uran tekeminen ei kiinnostanut.
Itse pidän lieviä asperger/autismipiirteitä söpöinä, ja mieluusti kelpaisi semmoinen kumppani. Ekstrovertit tyhjänhölöttäjät kierrän kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli älliä hommata käytännöllinen emäntä, joka huolehtii siivouksesta, ruoanlaitosta, laskujen maksusta ja joka pitää seksistä. Hänen kanssaan voin heittää aivoni narikkaan ja katsoa elokuvia. Ystäviä on sitten muita puuhia varten.
Tiesithän, ettet tiedä minusta ja emännästäni yhtään mitään muuta kuin sanomani verran?
Tiedän. Mielestäni kommenttisi oli surullinen ja väheksyit puolisoasi kuten hyvin moni muu kirjoittaja tuntuu - surkuhupaisasti - väheksyvän naisia.
Mutta kun sinulle tulee edes mieleen väsätä tuollaisia olettavia "Tiesithän, että hän nauraa sinulle?"-kommentteja, niin se kertoo sinun eksyneen aivan väärään ketjuun.
En minä väheksy emäntääni. Arvostan sitä mitä hän tekee kotimme ja minun eteeni, vaikkei meillä mitään syvällisiä keskusteluja olekaan. Hän helpottaa elämääni tekemällä nuo erittäin epäkiinnostavat asiat puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Näillä mensajankuttajilla on ihan taatusti joko autisminkirjon häiriö, tai sitten jokin mollaamistrauma, jota nyt puretaan kuvitelmilla omasta ylivertaisuudesta. Oikeasti älykkäät (siis myös sosiaalisesti, herrasussiu) eivät ole noin yksiulotteisia.
Ei. Tuntemani mensalaiset eivät kyvyillään loista, kaikkein vähiten niillä sosiaalisilla kyvyillä. Vaikuttavat jopa tyhmille kun ovat niin yksiulotteisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa älykkään on helpompi löytää haluamansa puoliso kuin tyhmän. Äly nimenomaan korreloi ongelmanratkaisuvalmiuksien ja loogisen ajattelukyvyn kanssa. Siten älykäs pystyy kyllä melko helposti päättelemään esim. mistä hänen kannattaa kumppania etsiä, minkälaisilla kriteereillä lähteä liikkeelle ja miten pitää kiinni hyvästä puolisoehdokkaasta. Samoin hän voi ymmärtää, ettei edes halua puolisoa.
Tyhmän on paljon vaikeampi onnistua, koska hänellä voi olla täysin epärealistiset odotukset, vaikeuksia tehdä vaikutusta kehenkään millään henkisellä ominaisuudellaan kuten huumori ja viihdyttävä keskustelu, sekä usein myös huonot elintavat, joista johtuen ulkonäkökään ei aina ole kovin häävi.
Fiksut pärjää aina, myös parinvalinnassa. Sitähän älykkyys vähän niin määritelmällisesti tarkoittaa.
Jos on vähän keskivertoa älykkäämpi. Jos on selvästi keskivertoa älykkäämpi ja lisäksi nekin kognitiiviset kyvyt, joita testit eivät mittaa (tunneäly ja luovuus) ovat hyvät, eivät ihmiset ole välttämättä samaa tasoa edes siellä missä ns. fiksuja on.
Toisaalta pitäisi olla kykyjä löytää vähän haastavampikin yksilö. Tältä palstalta tuskin kannattaa aloittaa.
Palsta ei ole minun silmissäni joukko yksilöitä, vaan muodoton entiteetti josta pulpahtelee kaikenlaisia ideoita, usein melko demonisiakin. Mutta tykkään kauhusta.
Jos kokee älykkyyden ongelmana parinvalinnassa, kannattaa keskittyä älykkyyden alentamiseen. Se onnistuu tutkitusti esim. pitkäjänteisellä päihteidenkäytöllä (ja tätä moni älykäs harrastaa jo nyt), joillakin kemikaaleilla, kognitiivisella deprivaatiolla (voit alkaa seurata esim. tosi-teeveetä ja lukea iltalehtiä). Jos pidät älyllisistä harrastuksista esim. puolen vuoden tauon ja vedät koko sen ajan kannabistuotteita ja alkoholia päivittäin (keskimäärin kannattaa ehkä pyrkiä 4-5 päivittäiseen annokseen, jolla olet tasaisesti pikkupöhnässä, mutta terveys vielä kestää), ihan varmasti löytyy kumppani helposti. Jos ei vieläkään löydy, tiedät ainakin sen, ettei ongelmasi johdu älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sinulle tulee edes mieleen väsätä tuollaisia olettavia "Tiesithän, että hän nauraa sinulle?"-kommentteja, niin se kertoo sinun eksyneen aivan väärään ketjuun.
En minä väheksy emäntääni. Arvostan sitä mitä hän tekee kotimme ja minun eteeni, vaikkei meillä mitään syvällisiä keskusteluja olekaan. Hän helpottaa elämääni tekemällä nuo erittäin epäkiinnostavat asiat puolestani.
Väheksynnän aistii. Jos ulkopuolinen huomaa tilanteen, niin miksi oletat, ettei vaimosi huomaa?
Olen tehnyt kaltaistesi kanssa töitä ja jutellut puolisoiden kanssa.
Eikö Mensa testeillä mitata matemaattista älykkyyttä ? Mites tunneälykkäät?
Ap, ota kunnon kännit, liika äly katoaa sillä kuin pieru Saharaan. Varmana löydät tasoisesi kumppaninkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mensan mukaan kuulun älykkäimmän 1,5 % joukkoon. Kun en edes ole mikään nörttityyppi, on vaikea löytää sopivaa miestä. Joko mies kelpaisi minulle, mutta minä en miehelle tai toisin päin. Onneksi älykkyys on sentään auttanut siinä, että olen pystynyt rakentamaan itselleni keskiluokkaisen elintason ja elämän. Toki haluaisin jakaa elämäni parisuhteessa ja lapsiakin olisin halunnut.
Tämä sinun kirjoittamasi kertoo (niin monen muun ohella tietenkin) itseferlektion ja psykoaktiivisten päihteiden vähyydestä. Maailmaa ei siis nähdä realistisesti näennäisestä fiksuudesta huolimatta. Vaiva on hyvin yleinen laajemminkin ihmisillä, mutta se ponkaisi juttuasi lukiessa silmille. Ehkä kohtalo vielä kuitenkin keikauttaa mojovan yllätyksen elämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todennäköisesti keskustellut huippyälykkään miehen kanssa tällä palstalla, ja todennköisesti myös haukkunut häntä vähintään naisia saamattomaksi luuseriksi.
Minä löysin puolisoni ja hän minut yhteisestä opinahjostamme Teknillisestä Korkeakoulusta pitkä aika sitten. Monta asiaa naksahti aika kerralla kohdalleen arvoista hoksottimien kautta huumorintajuun. On sekä yhteisiä että erillisiä kiinnostuksen kohteita, mikä on ihan hyvä. Tosin toivoisin että mies olisi edes vähän musikaalinen ja rytmitajuinen.