Älykkäänä kumppanin löytäminen on oikeasti haastavaa
En nyt kritisoi vähemmän älykkäitä, mutta jos äo on 137, se rajaa ulkopuolelle suurimman osan ihmisistä. En tiedä tapailukumppanien älykkyysosamääriä, mutta sen huomaa helposti, jos toinen on täysin eri viivalla. Käytännössä ehkä 3% vastakkaisen sukupuolen edustajista voisin kelpuuttaa älyllisen kapasiteetin suhteen, mutta moniko näistä asuu lähellä, moniko on sinkku, monenko kanssa muuten kemiat kohtaavat?
Mistä voi löytää kumppanin, jos ei halua seurustella taviksen kanssa?
Ja ei, en pidä itseäni parempana kuin muut, mutta fakta on se, että sosiaalinen kanssakäyminen on liian uuvuttavaa suurimman osan kanssa - minulle.
Kommentit (1624)
Vierailija kirjoitti:
Laukulla päähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ongelman, vaikka itse olen reippaasti alle Mensa-tason. Muistan lukeneeni, että jos ihmisillä on eroa älykkyydessä 30 pistettä tai enemmän, heillä alkaa olla suuria vaikeuksia kommunikoida. Tyhmempi ei vain ymmärrä älykkäämpää, vaan kysyy joka kohdassa "TÄH!", silmät suurina.
Ja siinä ei ole kyse siitä että älykkäämpi käyttäisi sivistyssanoja tai muita ilmauksia mitä tyhmempi ei ymmärrä, vaan että tyhmempi ei yksinkertaisesti kykenen ymmärtämään älykkäämmän AJATTELUA!
Ja usein tuo tyhmempi ei edes ymmärrä tilannetta, vaan luulee älykkäämpää tyhmäksi, koska ei ymmärrä häntä. Tämä korostuu varsinkin, jos älykkäällä on heikko suullinen ulosanti. Jäätyilee, puhuu epäselvästi jne.
Ja kun älykkyys noudattaa Gaussin käyrää, niin tottakai 137 äo ihmiselle tuottaa vaikeuksia löytää samankaltaista kumppania, koska siinä poolissa on alun alkaen niin vähän ihmisiä.
Niin. Palstamammat arvioivat toisiaan Guessin käyrällä.
Et ilmeisesti ole kovin älykäs, kun et ymmärrä todennäköisyyksistä mitään.
Kiitos! Päivän naurut! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pikemmin se tunne, että älykästä naista eivät keskivertomiehet halua, koska tuntevat itsensä huonoksi tai epävarmaksi. Kukapa sellaista elämää haluaisi.
Voi hyvin pitää paikkansa. Jos haluaa kaikessa päästä helpolla, asioiden yhdessä läpi käyminen päästään terävän kanssa on tedennäköisesti raskasta.
Itsellä teknisen alan korkeakoulutettu vaimo, jonka kanssa pitää käydä yhdessä läpi kaikki tekniset hankinnat. Työkavereiden kanssa joskus juteltiin asiasta ja heiltä tuli pointti että he taas ovat yksin vastaavassa tilanteessa hyvässä ja pahassa.
Onko sulla teltta pystyssä?
Ei ku Gaussin käyrä.
Vierailija kirjoitti:
Itse allekirjoitan tämän. Oli silkkaa tuuria, että löysin älykkään exäni. Toisaalta harmi, kun suhde loppui. Hyvä kokemus jäi kuitenkin käteen, toivoa tulevaisuudelle.
Osa pitää kierrättämisestä. Toivottavasti löydät uuden eksän.
Tässä keskustelua käydään, kuin älykkyys olisi joku Mensan testin tulos. Tai sillä olisi mitään väliä. Useimmat ihmiset ymmärtävät, että Mensa mittaa vain yhdenlaista älykkyyttä, jota voi vielä helposti opetella.
Aloittaja myös puhuu laajasta yleistiedosta ja keskustelusta, mitä jos se toinen ihminen on kiinnostunut aivan eri asioista? Sinä puhut tieteestä ja hän haluaisi puhua taiteesta. Mitä jos hänellä ei olekaan laajaa yleistietoa, vaan on keskittänyt älykkyytensä vaikka autonkorjaamiseen? Kouluhan menee ilman mitään oppimista helposti ja sen jälkeen voi keskittyä vaan siihen kapeaan kiinnostuksen aiheeseen.
Aihe herättää minussa tunteita, koska minulla on kohtuullisen laaja yleistieto, luen ja olen kiinnostunut monista asioista ja pystyn hyvinkin monimutkaisia keskusteluja seuraamaan. Mutta aivoni toimivat jossain määrin eri tavalla ja puheen tuottaminen on hankalaa. Siksi en osaa käyttää useinkaan mitään asiaan kuuluvia erikoissanoja tai termejä. Välillä on vaikea löytää niitä tavallisiakin sanoja. Tämän vuoksi käytän ihan tavallisia sanoja ja kuvailen asioita paljon. Usein nämä muka älykkäämmät ihmiset puhuvat alaspäin ja luulevat etten voi keskustelua seurata. Voin kertoa, ettei tunnu kivalta. Tosin positiivisena puolena, yleensä jos puhun ihmisen kanssa joka ei kyseisestä asiasta tiedä, he kiittelevät minua siitä, että en käytä erikoistermejä. Ja töissä olen suomentamassa usein asiantuntijoiden vastauksia sellaisiksi, että ne voi laittaa asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pikemmin se tunne, että älykästä naista eivät keskivertomiehet halua, koska tuntevat itsensä huonoksi tai epävarmaksi. Kukapa sellaista elämää haluaisi.
Ei pidä paikkaansa. Kyllä ne todelliset syyt ovat jossain muualla.
Kyllä pitää. Voin vahvistaa ihan elämänkokemuksella ja onhan siitä tutkimuksiakin, että älykkyys nostaa naisen viehättävyyttä vain 120 asti, sen. Jälkeen miehet kokee sen vastenmielisenä. Nainen saa siis olla sopivasti älykäs, mutta ei liian.
Ton rajan ylittävät alkaa olla aspergereita eikä ne sovellu seurusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on tuollainen ongelma, suosittelen parinetsintää kännissä. Siinä ÄO laskee vähän niin kuin luonnostaan, ja tuloksena sitten voit todeta, että tyhmänä kumppanin löytäminen on tosi helppoa.
Mites tämä kuvio toimii pidemmän päälle? Alkoholisoitumalla?
Isäni oli ex-älykäs alkoholisti ja totesi joskus, että alkoholinkäyttö on tapa antaa muille tasoitusta. Isäni olikin ratkaisukeskeinen ihminen, jolla ei ollut vaikeuksia löytää puolisoita.
Ex-älykäs on hyvä määritelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sosiaalinen kanssakäyminen "tyhmempien" kanssa on uuvuttavaa? Taidat itse olla sellainen, joka viljelee tarpeettomia sivistyssanoja joka väliin ja ihmettelet miksi vastapuoli ei tajua mistä puhut.
Tarpeeton on näkökulma, ei objektiivinen fakta ; ) Monella älyköllä on hyvin laaja sanavarasto ja sivistyssanat yms. ovat ihan normaali osa puhetta, joiden jättäminen puheesta pois tuntuisi kuin koittaisi lässyttää kolmevuotiaalle. Siitä vasta hölmö olo tuleekin kun keskustelukumppani on kuitenkin aikuinen.
Minulla on muutama kriteeri, ja olen tullut siihen tulokseen että omakin seura on niin hyvää ettei minun kannata kriteereistä tinkiä vain jotta olisi "joku".
Ei se ole älykkyyttä, jos ei sivistyssanoja osaa valita tilanteen mukaan...
Ai älykäs ihminen ei saisi olla oma itsensä seurassa kun seurassa? Ei kellään ole mitään tutkaa tai kykyä tietää, mitä sanoja toinen osaa...
Totta kai, tämähän on itsestäänselvyys. Jos suunnilleen ”sopivasti samalla älykkyystasolla” määritellään vaikkapa yhden normaalijakauman suuruiseksi, niin keskimääräisellä ihmisellä (ÄO=100) noin 68% kaikista ihmisistä mahtuu tähän haarukkaan. Siis kaksi kolmesta on riittävän samalla tasolla. Samoilla kriteereillä huippuälykäs joka ylittää nipin napin Mensan rajan, kokee vain 14% kaikista ihmisistä riittävän saman tasoikseksi. Itse olen virallisen testituloksen perusteella vielä vähän korkeammalla eli sopivia kumppaneita tässä suhteessa on vielä vähemmän. Koko väestöstä noin kymmenesosa tai vähemmän on minusta keskihajonnan sisällä. Samalla tasolla tai älykkäämpiä on alle prosentti kaikista.
Haaste on samaa luokkaa kuin yrittäisi etsiä kumppanin, jonka silmät ovat eri väriset tai on yli kaksimetrinen. Onhan heitä olemassa, mutta rajaus on tiukka. Erotuksena se, että älyä ei näe päältä päin eikä yleensä laiteta deitti-ilmoituksiin. Pitää tutustua ensin, ja se on paljon työläämpää kuin arvioida pituus ensi kohtaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Asennevamma sinulla on. Jos kävisit psykologin tekemässä älykkyystestissä, niin voi olla että ratkeasi tuokin ongelma...
Kyllä varmaan vituttaa tehdä niitä testejä päivästä toiseen, osata vastaukset melkein ulkoa mutta silti saada pienempiä pisteitä kun asiakkaansa. Siksi tarvii tulla länkyttämään pettymystään av:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää. Voin vahvistaa ihan elämänkokemuksella ja onhan siitä tutkimuksiakin, että älykkyys nostaa naisen viehättävyyttä vain 120 asti, sen. Jälkeen miehet kokee sen vastenmielisenä. Nainen saa siis olla sopivasti älykäs, mutta ei liian.
Tietysti soveltuu.
Jos joku aloittaa kansalaisopistossa kurssin yksinäiset älykkäät niin voin osallistua siihen kauempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä paikkaansa. Mutta se on totta, että kahden kovin erilaisen ihmisen on vaikea löytää riittävästi yhteistä kosketuspintaa ja näin tuntea olonsa mukavaksi ja yhteys ruokkivaksi. Osa ihmisistä ei edes kaipaa inspiraatiota tai palkitsevuutta yhteydeltä, luultavasti tämä on keskimäärin tärkeämpää älykkäämmälle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Näin keski-iässä olen huomannut, että vapaina älykkäistä miehistä tuntuu olevan ne katkerat elämäänsä pettyneet. Vaikka älyllinen ja seksuaalinen puoli toimiikin, ei kukaan jaksa sitä synkkää ja katkeraa tilitystä, mitä näistä miehistä huonoina hetkinä kumpuaa.
Siksi olenkin nykyään itseäni jonkin verran tyhmemmän miehen kanssa. Vaikka häneltä puuttuu kyky analysoida viiltävään terävästi, jaksaa hän puksuttaa päivästä toiseen positiivisena. Aamulla näen ensimmäisenä aina hymyilevät kasvot ja meillä on yhteisiä harrastuksia.
Kaikella on puolensa.
Älykkäät miehet ovat yleensä aina tienneet olevansa sitä ja asettaneet odotukset hölmön korkealle. Vertaavat itseään maailman menestyneimpiin ihmisiin, ihan kuin pelkällä älyllä pääsisi sinne. Eivät näe älykästäkään naista tasaveroisena vaikka omat saavutukset ovat 0.
Olin aikoinaan lääkefirmassa töissä. Työkaverit oli kaikki dosentteja tai professoreita.
Paras työpaikka ikinä. Sääli, että se loppui.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku aloittaa kansalaisopistossa kurssin yksinäiset älykkäät niin voin osallistua siihen kauempaakin.
.. mutta vain etänä ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 120 AO:n miehiä on noin 15% naisia enemmän... Yli 137 puolet naisia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli älliä hommata käytännöllinen emäntä, joka huolehtii siivouksesta, ruoanlaitosta, laskujen maksusta ja joka pitää seksistä. Hänen kanssaan voin heittää aivoni narikkaan ja katsoa elokuvia. Ystäviä on sitten muita puuhia varten.
Millaisen summan maksat palvelijallesi?
Tiesithän, että hän nauraa sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 120 AO:n miehiä on noin 15% naisia enemmän... Yli 137 puolet naisia enemmän.
Surullista, ettei kukaan heistä koskaan kirjoita tällä palstalla. Olisi kiinnostavaa keskustella älykkään tai älykkäiden miesten kanssa.