Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykkäänä kumppanin löytäminen on oikeasti haastavaa

Vierailija
08.08.2020 |

En nyt kritisoi vähemmän älykkäitä, mutta jos äo on 137, se rajaa ulkopuolelle suurimman osan ihmisistä. En tiedä tapailukumppanien älykkyysosamääriä, mutta sen huomaa helposti, jos toinen on täysin eri viivalla. Käytännössä ehkä 3% vastakkaisen sukupuolen edustajista voisin kelpuuttaa älyllisen kapasiteetin suhteen, mutta moniko näistä asuu lähellä, moniko on sinkku, monenko kanssa muuten kemiat kohtaavat?

Mistä voi löytää kumppanin, jos ei halua seurustella taviksen kanssa?

Ja ei, en pidä itseäni parempana kuin muut, mutta fakta on se, että sosiaalinen kanssakäyminen on liian uuvuttavaa suurimman osan kanssa - minulle.

Kommentit (1624)

Vierailija
681/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laitat niin suuren painoarvon loogiselle päättelykyvylle? Haluatko kumppaniksi kopion itsestäsi? Minulle tärkeimpiä asioita ovat kemia, tunneäly ja se, että mies on kivannäköinen.

Vierailija
682/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

683... siksikin älykkäitä pidetään sosiaalisesti kömpelöinä. Heitä ei huvita viettää aikaa seurassa, joka ei heitä kiinnosta tai inspiroi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä tuurilla onnistuu.

Mä tosin huomasin, että älykkäänä oli osa todennäköisyyksistä omalla puolella koska ymmärsin olla leimaamatta ihmisiä ammatin perusteella. Tällöin todelliset mahdollisuudet kohdata älykäs kumppani oli paljon paremmat kuin sellaisella, joka kuvittelisi että vain tohtorit olisivat älykkäitä.

Lisäksi kannattaa huomioida että ihmisissä voi olla vastakkaisia vahvuuksia kuin sinussa. Niistä voi oppia paljon.

Juuri näin. älykkyyttä on monenlaista ja eikä sitä osaa aina kiinnittää huomiota edes niihin muotoihin jotka ovat ratkaisevassa asemassa omaankin elämään.  kaikkea ei tarvii tajuta mutta helposti leimaa toisen tajuamatta ihmistä lainkaan.  Mulla on itsellä joitain heikkouksia joihin tarviin oikeat ihmiset että ne voi korjautua ja sen kyllä huomaa kun hyvät vaikutteet kohtaa.  Samoin jotkin asiat on niin itsestään selviä ja kun en ilmaise niitä niin minut haukutaan pystyyn. Kiva väärin ymmärrys kun se vie helposti tämän tajun kokonaan. Ja johtaa samalla turhautumiseen.    Tälloin ongelma ei koskaan korjaannu tai hyvä asia ilmene jopa kuolee. Olisi upeaa jos   elämällä omaa elämää hyvin ilman mitään isompaa numeroa pystys vaikuttaa ympäristöönkin siten että ympäristön tila ja ihmisten elämä paranee jos tarvii  ja hyvinvointi pysyy jos se on riittävää. elämän luonnollinen kehitys saisi edetä.

Olin ensin tyytyväinen kun joku sanoi sen mitä ajattelin. tuli silti litania

Vierailija
684/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä tuurilla onnistuu.

Mä tosin huomasin, että älykkäänä oli osa todennäköisyyksistä omalla puolella koska ymmärsin olla leimaamatta ihmisiä ammatin perusteella. Tällöin todelliset mahdollisuudet kohdata älykäs kumppani oli paljon paremmat kuin sellaisella, joka kuvittelisi että vain tohtorit olisivat älykkäitä.

Lisäksi kannattaa huomioida että ihmisissä voi olla vastakkaisia vahvuuksia kuin sinussa. Niistä voi oppia paljon.

Juuri näin. Swaippasin Tinderissä ”kyllä” putkimiehelle. Viestittelyssä huomasin hänen olevan älykäs. Ja treffeillä näkemys vahvistui. Hän on kiinnostunut monenlaisista asioista ja seuraa maailman menoa, voidaan keskustella mistä vaan. Hänellä on tosi hyvä avaruudellinen hahmotuskyky, mikä itseltäni puuttuu täysin. Ymmärtää myös monenlaisen monimutkaisen tekniikan päälle. Itse olen korkeammin koulutettu mutta älykkyydessä olemme mielestäni samaa tasoa.

Kaverillani taas on puutarhurimies, joka on todella fiksu. Yksi tuttu taas on di, hänellä on niin kapea maailmankuva ja huonot käytöstavat, etten todellakaan koe hänen olevan älykäs, vaikka hänellä varmasti jonkinlaista teknistä älykkyyttä täytyy olla kun työstäänkin suorituu...

Vierailija
685/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne mistä älykkäitä ihmisiä löytyy ja flirttaile niiden kanssa. Jos ei yhtään tule mieleen, mistä niit voisi löytyä niin et ehkä olekaan niin älykäs kuin luulet.

Vierailija
686/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaksikkain on aina älykkäin. Jos joku muuta väittää niin sopii tulla sanomaan lihaksikkaalle päin näköä, niin katsotaan. Olen kokenut tämän ihan käytännössä ja nykyään tiedän että lihaksikas on aina älykkäämpi.

Sinä taidat ihan oikeasti uskoa noin.

Rakkaat sivustakatsojat, tämä on se syy, minkä takia ei pidä vetää salilla mömmöjä.

Mutta toisaalta jos tuo olisi laskutoimitus, jossa kaksi ihmistä kilpailee autiolla saarella älykkyydestä, niin se joka jää henkiin on älykkäin.

Ihan peruskoulun matematiikkaa.

Ei välttämättä.  Se joka selviää autioilla saarella ei välttämättä selviä missään muualla missä tämä toinen selviää.    Olosuhde suosii toista.

Bodareista sen verran tai ihan vakavista harrastajista että kyllä vaatii ymmärrystä ja aikaa että saa kehon viritettyä  huippuunsa mömmöillä tai ilman. mielummin ilman.   SE vie helposti yli 10v.  päästä kovaan kuntoon ainakin puhtailla.   en pidä lajista.  painoharjoittelu kiinnostaa ja jos sen osaat tehdä niin että se tekee itselle hyvää niin mahtava juttu. kehonrakentajat takuulla osaa sen mutta eivät motivoidu.   tavikset ei osaa.      onneksi ei yleensä tarvitsekkaan

Vierailija
687/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on trollausta, kelpuuttaa -sana paljasti.

Olisin luullut kaikkien älykkäiden heti huomanneen.

Vierailija
688/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelen älykkään miehen kanssa ja oma äö on varmaankin ihan perustasoa. Kyllä me pystytään keskustelemaan ja hän on mielummin minun kanssa kun älykkäiden kavereidensa kanssa ja en tarkoita seksiä. Hän kyllä sanoo, että en ole tyhmä, mutta mielestäni olen.

Jos haluat keskustella asioista, joihin tarvii älykkyyttä niin tietenkin silloin seurustelu ei tule onnistumaan.

Vierailija
689/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaksikkain on aina älykkäin. Jos joku muuta väittää niin sopii tulla sanomaan lihaksikkaalle päin näköä, niin katsotaan. Olen kokenut tämän ihan käytännössä ja nykyään tiedän että lihaksikas on aina älykkäämpi.

Rakkaat sivustakatsojat, tämä on se syy, minkä takia ei pidä vetää salilla mömmöjä.

Mutta toisaalta jos tuo olisi laskutoimitus, jossa kaksi ihmistä kilpailee autiolla saarella älykkyydestä, niin se joka jää henkiin on älykkäin.

Ei välttämättä.  Se joka selviää autioilla saarella ei välttämättä selviä missään muualla missä tämä toinen selviää.    Olosuhde suosii toista.

Bodareista sen verran tai ihan vakavista harrastajista että kyllä vaatii ymmärrystä ja aikaa että saa kehon viritettyä  huippuunsa mömmöillä tai ilman. mielummin ilman.   SE vie helposti yli 10v.  päästä kovaan kuntoon ainakin puhtailla.   en pidä lajista.  painoharjoittelu kiinnostaa ja jos sen osaat tehdä niin että se tekee itselle hyvää niin mahtava juttu. kehonrakentajat takuulla osaa sen mutta eivät motivoidu.   tavikset ei osaa.      onneksi ei yleensä tarvitsekkaan

Mutta laskutoimituksen lopputulos on tärkeää eikä jossittelu.

Vain voimakkain selviää ja se joka on hengissä on älykkäin, koska ei kuollutta voida pitää älykkäänä.

Valkoinen nappula syö tumman nappulan.

Vierailija
690/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin isopovisen yksinkertaisen naisen joka tekee kotityöt ja pyllistää pyytäessä. Ei hänen kanssaan voi keskustella mistään älykkäästä, mutta ei tarvitsekaan. Hänen koulutuksellaan tienaa niin vähän että olemme päättäneet hänen olevan kotona ja pitävän siitä ja itsestään huolta. Lapsista meillä on hieman kinaa, hän haluaisi, mutta minä en missään tapauksessa. Kirjoitin suoraan koska tämä on totuus. Ei asia muutu vaikka sen kuinka pehmeästi ilmaisisi.

Paitsi että tuo ei ole mikään kumppanuus ja tasaveroinen ihmissuhde.

Vaikea edes sanoa, mikä nimitys tuommoiselle hyväksikäytölle ja toisen alistamiselle kävisi. Sinähän näytät määräävän "liitossanne" kaiken. Lainausmerkit, koska tuskin olette virallistaneet suhdettanne.

Annas kun arvaan: vaimosi on kaukoidästä?

Vierailija
691/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen ei tarvitse kaikkien mielestä olla tasavertainen. Silloin ei haittaa jos abstrakti ajattelu, logiikka tai laskutaito eivät ole samalla tasolla. Toistahan voi hyväksikäyttää helpommin jos toinen ei ihan ehdi mukaan. Mielestäni tällainen on halveksuttavaa.

Toisaalta on tylsää jos uusiin, yhteiseltä kannalta tärkeisiin asioihin tutustuttaessa joutuu selittämään kaiken aina juurta jaksain. Toisinaan selittää turhaan.

Toisaalta turhauttaa jos toinen tekee vaan eikä itse ymmärrä missä mennään vaikka yhteisistä asioista on kyse.

Samanlainen ajatusmaailma ja mielellään myös kyky prosessoida on hyväksi ihmissuhteessa.

Mutta voi. Voivoi.

Parisuhteessa harvemmin näyttää onnistuvan. Ystävillä ehkä keskenään paremmin.

Siitä vaan suhteeseen kumminkin. Ei se muillakaan hääppöistä ole.

Vierailija
692/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen älykäs, mutta veljeni on minua paljon älykkäämpi, siis äo kai jotain 160, minulla "vain" 135. Veljelläni on oikeasti todella haastavaa löytää seurustelukumppani jonka kanssa olisi luontevaa keskustella. Joskus sanoin hälle, että älä ole niin kranttu. Hän vertaa keskusteluita "tavistyttöjen" kanssa lastentarhalaisten tasoiseksi. Ei kukaan aikuinen jaksa keskustella aamusta iltaan ihmisen kanssa joka ei ole samalla levelillä, tai edes lähellä sitä.

Mietin itse, että kumppanusten on hyvä olla suunnilleen älyllisesti samaa tasoa. Ammatilla ei ole väliä.

Vieläkö tasoiseni veljesi on vapaana? Voisin lähteä treffeille hänen kanssaan.

Vierailija
693/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

683... siksikin älykkäitä pidetään sosiaalisesti kömpelöinä. Heitä ei huvita viettää aikaa seurassa, joka ei heitä kiinnosta tai inspiroi.

No ketäpä huvittaisi toisaalta? Älykkäillä tämä vain saattaa muodostua ongelmaksi, koska valtaosa on niitä epäkiinnostavia ja vähemmistö niitä kiinnostavia. Se on siis suurempi, tai ainakin todennäköisempi ongelma. Toisin kuin valtaväestöllä: senkun vain siirtyy seuraavaan, todennäköisesti natsaa levelit tarpeeksi.

Vierailija
694/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta laskutoimituksen lopputulos on tärkeää eikä jossittelu.

Vain voimakkain selviää ja se joka on hengissä on älykkäin, koska ei kuollutta voida pitää älykkäänä.

Valkoinen nappula syö tumman nappulan.

Shakki on hieno esimerkki.

Vierailija
695/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitetaanpas vastata uudestaan, joskos onnistuisin tällä kertaa välttämään kielletyt sanat. Eipä ole aavistustakaan, mihin edellinen vastaus kosahti.

Kaksi autiolla saarella yhteistyötä tekevää ihmistä selviävät hengissä suuremmalla todennäköisyydellä kuin yksi "vahva", joka päättää tappaa toisen ihan vaan tappaakseen. Ihmiset kun ovat sosiaalisia eläimiä.

Vierailija
696/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi laitat niin suuren painoarvon loogiselle päättelykyvylle? Haluatko kumppaniksi kopion itsestäsi? Minulle tärkeimpiä asioita ovat kemia, tunneäly ja se, että mies on kivannäköinen.

Normaaleille ihmisille näin onkin. liiallinen älykkyys tekee yleensä sosiaalisesti tyhmäksi.

mies52v

Vierailija
697/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa sanoa olenko mikään älykkö vai mikä olen, mutta sen tiedän että kaikki seurustelukumppanini ovat olleet vähemmän älykkäitä kuin minä. Olen saanut jatkuvaa palautetta kuinka puhun liian syvällisiä tai että kanssani on raskasta keskustella. Minusta ne ovat outoja syytöksiä - olen raskaan sarjan introvertti perfektionisti, joka elää syvällisistä keskusteluista. Ne ovat sieluni ravintoa ja niillä pysyn hengissä.

Joskus ajattelin, että olisi hienoa löytää joku joka on yhtä kiinnostunut yhteiskunnasta ja sen ilmiöistä. Nykyinen kumppanini ei ole, mutta hän on kovasti kiitellyt sitä että oppii minulta jatkuvasti uusia asioita.

Vierailija
698/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 700 jatkaa vielä..

Minusta nykyisen suhteen romanttis-eroottiselle dynamiikalle tekee ihan hyvää, että emme ole kumppanini kanssa ajattelutavoiltamme samanlaisia. Jos olisimme, voisi olla riski ajautua tunnetasolla kaverilliseksi tai sisarukselliseksi.

Vierailija
699/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä höpöä valita puoliso älykkyyden mukaan. Menetkö treffeille jonkin pulmaratkaisukirjan kanssa?

Looginen päättelykyky ja aivot on vain tiellä kun paria etsitään. Kemia hakkaa logiikan tässä hommassa.

Vierailija
700/1624 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten mitään tiedä, mutta saksalaisilla on sanonta: tyhmä nai hyvin. Olen samaa mieltä.