Älykkäänä kumppanin löytäminen on oikeasti haastavaa
En nyt kritisoi vähemmän älykkäitä, mutta jos äo on 137, se rajaa ulkopuolelle suurimman osan ihmisistä. En tiedä tapailukumppanien älykkyysosamääriä, mutta sen huomaa helposti, jos toinen on täysin eri viivalla. Käytännössä ehkä 3% vastakkaisen sukupuolen edustajista voisin kelpuuttaa älyllisen kapasiteetin suhteen, mutta moniko näistä asuu lähellä, moniko on sinkku, monenko kanssa muuten kemiat kohtaavat?
Mistä voi löytää kumppanin, jos ei halua seurustella taviksen kanssa?
Ja ei, en pidä itseäni parempana kuin muut, mutta fakta on se, että sosiaalinen kanssakäyminen on liian uuvuttavaa suurimman osan kanssa - minulle.
Kommentit (1624)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tulee esiin, miten toksista tuollainen älykkyydellä, varakkuudella, tms. ylvästely on. Ei sellainen ole millään lailla rakentavaa, eikä älykästä käytöstä.
Missä viestissä on ylvästelty älykkyydellä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pikemmin se tunne, että älykästä naista eivät keskivertomiehet halua, koska tuntevat itsensä huonoksi tai epävarmaksi. Kukapa sellaista elämää haluaisi.
Näiden miesten kannattaisi muistaa, mikäli haluavat lapsia, että kognitiiviset taidot muun muassa periytyvät äidiltä.
Mika inkinen totesi tavattuaa Jeff Bezosin että jos noin urpon oloinen äijä voi olla noin menestynyt niin ei pitäs olla mitään esteitä kyllä itselläkään menestyä. (siis jotenkin tähän tyyliin)
Ei se äly ja viisaus aina ulospäin näy. Pakko Bezosillakin niitä olla kun on maailman rikkaimmaksi päässyt.
Älykkään naisen on helppo löytää älykäs mies, koska älykkäitä miehiä on paljon enemmän kuin älykkäitä naisia. Sukupuolet ovat keskimäärin yhtä älykkäitä, mutta naisten jakauma on paljon pienempi, eli valtaosa naisista sijoittuu keskivertoihin. Miesten jakauma taas on leveä, eli on paljon enemmän tyhmiä miehiä kuin tyhmiä naisia ja paljon enemmän älykkäitä miehiä kuin älykkäitä naisia. Keskivertoja miehiä taas on vähemmän kuin keskivertonaisia.
Tyhmien miesten on erittäin vaikea löytää puolisoa. Älykkäillä miehillä voi myös olla vaikeuksia, mutta miehet joustavat huomattavasti naisia enemmän puolison älyn ja varallisuuden suhteen kuin naiset, mikä edesauttaa puolisoa löytämistä.
Elon Muskin kommunikointia on toisinaan varsin tuskallista kuunnella, tuskin kuitenkaan johtuu älyn puutteesta.
Ei hänenkään naiskumppanit varmaan mitään mensalaisia ole olleet. Yksihän niistä oli se Johnny Deppin sänkyyn paskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 135 täällä, eikä ole tuttu ongelma, tunnen paljon tarpeeksi älykkäitä ihmisiä ja puolisonikin sellainen on. Parisuhteessa arvostan eniten lämpöä, kiltteyttä, huumorintajua, tietynlaista innostuvaa mieltä. Toisen huomioon ottamista. Sellaista me-henkeä.
Saattaisin toki olla liian tyhmä ap:n mielestä, koska vaikka mensan testissä hyvin pärjäsinkin, niin en usko että minua pidetään mitnekään älykkäänä. Elän vaatimatonta elämää, harrastan musisointia ja maalausta/piirtämistä ja koiran kanssa metsässä samoilua. Tykkään kyllä jutella monista asioista ja yleistietämykseni on aika hyvä, mutta yhtälailla olen huithapeli, joka ei osaa esimerkiksi kirjoittaa hyvin, saati jäsentää asioita suullisesti järkevästi. Täysin kunnianhimoton monin tavoin. En tiedä, mihin tarvitsisin huippuälykästä seuraa.Haittaisiko jos puolisosi olisi hieman hidasälyinen?
Paras ystäväni hiukan on, ja kaikella rakkaudella tämä. Oletan, ettei parisuhteessakaan haittaisi, jos muutoin natsaa. Tiedä sitten, miten pitemmän päälle olisi.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa älykkään on helpompi löytää haluamansa puoliso kuin tyhmän. Äly nimenomaan korreloi ongelmanratkaisuvalmiuksien ja loogisen ajattelukyvyn kanssa. Siten älykäs pystyy kyllä melko helposti päättelemään esim. mistä hänen kannattaa kumppania etsiä, minkälaisilla kriteereillä lähteä liikkeelle ja miten pitää kiinni hyvästä puolisoehdokkaasta. Samoin hän voi ymmärtää, ettei edes halua puolisoa.
Tyhmän on paljon vaikeampi onnistua, koska hänellä voi olla täysin epärealistiset odotukset, vaikeuksia tehdä vaikutusta kehenkään millään henkisellä ominaisuudellaan kuten huumori ja viihdyttävä keskustelu, sekä usein myös huonot elintavat, joista johtuen ulkonäkökään ei aina ole kovin häävi.
Fiksut pärjää aina, myös parinvalinnassa. Sitähän älykkyys vähän niin määritelmällisesti tarkoittaa.
Oikeassa elämässä ei toimi näin.
Tyhmiä ihmisiä on 12 tusinassa ja urpot vetää toisiaan puoliinsa kuin magneetit. Moni ”älykkö” odottaa sitä oikeaa parisuhdetta vuosia kun taas ”vähemmän älykkäät” kulkevat random kukasta kukkaan ja parisuhteesta toiseen melkoisella vauhdilla. Urpo pystyy vaivatta löytämään vierelleen toisen urpon, näin se vaan menee. Urpolle kelpaa mikä vaan kunhan löytyy ulkonäköä, millään muulla ei sitten olekaan niin paljon väliä.
Riittääkö Mensan nettitestin tulos 126, kun testiä tehdessä katseli samaan aikaan YLEn uutisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa älykkään on helpompi löytää haluamansa puoliso kuin tyhmän. Äly nimenomaan korreloi ongelmanratkaisuvalmiuksien ja loogisen ajattelukyvyn kanssa. Siten älykäs pystyy kyllä melko helposti päättelemään esim. mistä hänen kannattaa kumppania etsiä, minkälaisilla kriteereillä lähteä liikkeelle ja miten pitää kiinni hyvästä puolisoehdokkaasta. Samoin hän voi ymmärtää, ettei edes halua puolisoa.
Tyhmän on paljon vaikeampi onnistua, koska hänellä voi olla täysin epärealistiset odotukset, vaikeuksia tehdä vaikutusta kehenkään millään henkisellä ominaisuudellaan kuten huumori ja viihdyttävä keskustelu, sekä usein myös huonot elintavat, joista johtuen ulkonäkökään ei aina ole kovin häävi.
Fiksut pärjää aina, myös parinvalinnassa. Sitähän älykkyys vähän niin määritelmällisesti tarkoittaa.
Oikeassa elämässä ei toimi näin.
Tyhmiä ihmisiä on 12 tusinassa ja urpot vetää toisiaan puoliinsa kuin magneetit. Moni ”älykkö” odottaa sitä oikeaa parisuhdetta vuosia kun taas ”vähemmän älykkäät” kulkevat random kukasta kukkaan ja parisuhteesta toiseen melkoisella vauhdilla. Urpo pystyy vaivatta löytämään vierelleen toisen urpon, näin se vaan menee. Urpolle kelpaa mikä vaan kunhan löytyy ulkonäköä, millään muulla ei sitten olekaan niin paljon väliä.
Luulen että kysymyksessä on enemmän persoonallisuustekijät kuin älykkyys tai sen puute. Esim. Madonna ja Kata Kärkkäinen (mikälie nykyään) ovat molemmat mensatasoa ja silti ei ole ollut mitenkään harkitsevaa heidän tapansa pariutua.
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö Mensan nettitestin tulos 126, kun testiä tehdessä katseli samaan aikaan YLEn uutisia?
Tietäisit jos olisit mensatasoa. Sori ei jatkoon :(
Vierailija kirjoitti:
Kyllä riittää! Täten julistan sinut neroksi. Lähetän diplomin ja kukkapuskan postissa.
Mulla on perinteistä älykkyyttä, si mitä älykkyystestit mittaa. Hiffaan nopeesti juttuja. Miehelläni taas on ns tunneälyä paljon. Mulla ei. Näillä on menty 20 ,v. Menettelee. Mulla joskus hermo menee kun mieheltä menee juttu yli hilseen ja se tuijottaa mua vaieten kun töksäyttelen loukkauksia huomaamattani.
Tää on rakkautta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon täysin siihen, että älykkyys on naiselle pariutumisessa ongelma toisella tavalla kuin miehelle. Kulttuurissamme on perinteisesti ollut ok että mies on "ylempänä" kuin kumppaninsa, mutta vastakkaiset esimerkit ovat harvinaisia. Harvan miehen ego kestää sitä että nainen on selvästi älykkäämpi, eikä älykkyys ole myös edelleenkään naisilla yhtä arvostettua kuin esim. hyvä ulkonäkö.
Tuossa tilanteessa lienee enemmän ongelmana se, että tietynlainen älykäs nainen pyörittelee silmiään miehen jutuille ja on aina korjaamassa häntä ja häpeää miestään, kun tavataan älykkökavereita. On kuitenkin lempeitä ja kaikkiin avoimesti suhtautuvia, mukaviakin älykkönaisia olemassa. Kukapa sopivan fiksu, vaikkakin naista ehkä kymmenen pistettä tyhmempi mies ei sellaista haluaisi?
Kokeilin tätä, ei toimi. Jos yritän pitää mielipiteeni ominani, mies ei juuri kunnioita minua, enkä myöskään voi olla oma itseni. Exäni harrasti mansplsiningia minun omalla alallani, niin täynnä hän oli omaa erinomaisuuttaan.
Kun tapasimme ystäviäni, hän oli aina vihainen koska hänen itsetuntonsa ei kestänyt sitä, hän itse vertasi itseään, vaikka minä en niin tehnyt.
Surkea yhtälö. En voinut olla oma itseni, en saanut respektiä omalta mieheltäni, ja mies alkoi vieroittaa minua ystävistäni.
Normaali älyllä taitaa olla paremmat mahkut kuitenkin onneen elämässä kuin oikein korkeilla lukemilla. Johtuu kai ainakin osittain siitä että sosiaaliset taidot usein suhteessa heikkenevät. Älykkäällä voi olla vaikeuksia ymmärtää muita ja muiden häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon täysin siihen, että älykkyys on naiselle pariutumisessa ongelma toisella tavalla kuin miehelle. Kulttuurissamme on perinteisesti ollut ok että mies on "ylempänä" kuin kumppaninsa, mutta vastakkaiset esimerkit ovat harvinaisia. Harvan miehen ego kestää sitä että nainen on selvästi älykkäämpi, eikä älykkyys ole myös edelleenkään naisilla yhtä arvostettua kuin esim. hyvä ulkonäkö.
Tuossa tilanteessa lienee enemmän ongelmana se, että tietynlainen älykäs nainen pyörittelee silmiään miehen jutuille ja on aina korjaamassa häntä ja häpeää miestään, kun tavataan älykkökavereita. On kuitenkin lempeitä ja kaikkiin avoimesti suhtautuvia, mukaviakin älykkönaisia olemassa. Kukapa sopivan fiksu, vaikkakin naista ehkä kymmenen pistettä tyhmempi mies ei sellaista haluaisi?
Kokeilin tätä, ei toimi. Jos yritän pitää mielipiteeni ominani, mies ei juuri kunnioita minua, enkä myöskään voi olla oma itseni. Exäni harrasti mansplsiningia minun omalla alallani, niin täynnä hän oli omaa erinomaisuuttaan.
Kun tapasimme ystäviäni, hän oli aina vihainen koska hänen itsetuntonsa ei kestänyt sitä, hän itse vertasi itseään, vaikka minä en niin tehnyt.
Surkea yhtälö. En voinut olla oma itseni, en saanut respektiä omalta mieheltäni, ja mies alkoi vieroittaa minua ystävistäni.
Jos tämä päätelmä perustuu vain yhteen tapaukseen se on aika pieni otanta.
Älykäs nainen on tyhmintä mitä tiedän. Mikään ei koskaan kelpaa. Aina nuppi nurin.
Ei ap kovin älykkäältä vaikuta, kun ei osaa edes sopivaa kumppania löytää
Miksi nämä älykkäänä itseään pitävät ovat yleensä jotain älykääpiösuwacceja. Kuka niille on uskotellut, että NE (ei he) olisivat muita älykkäämpiä
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä älykkäänä itseään pitävät ovat yleensä jotain älykääpiösuwacceja. Kuka niille on uskotellut, että NE (ei he) olisivat muita älykkäämpiä
Älykkyys heijastuu moneen asiaan elämässä ja näkyy ihmisen sisäisessä kokemuksessa. Miksi kenenkään pitäisi "uskotella" yhtään mitään?
Korkea älykkyys ei ole pelkästään siunaus. Keskimääräisesti älykkään on helpompi sopeutua (kaltaistensa) joukkoon. Älykäs voi tuntea ulkopuolisuutta ja/tai tylsistyneisyyttä normaaliälyisten seurassa. Usein olen toivonut, että saisin kiksejä vähän vähemmän eksentrisistä ajatuskuvioista. Ei ole helppoa olla "outo" ja joukkoon sopeutuakseen yrittää olla kiinnostunut vaikka Tapparan pelimenestyksestä tai metsästyksestä.
Sanotaan että hyvä aerobinen kunto vaikuttaa erityisesti kognitiivisiin toimintoihin. Onko täällä mensalaisilla hyvät cooper-lukemat?