Älykkäänä kumppanin löytäminen on oikeasti haastavaa
En nyt kritisoi vähemmän älykkäitä, mutta jos äo on 137, se rajaa ulkopuolelle suurimman osan ihmisistä. En tiedä tapailukumppanien älykkyysosamääriä, mutta sen huomaa helposti, jos toinen on täysin eri viivalla. Käytännössä ehkä 3% vastakkaisen sukupuolen edustajista voisin kelpuuttaa älyllisen kapasiteetin suhteen, mutta moniko näistä asuu lähellä, moniko on sinkku, monenko kanssa muuten kemiat kohtaavat?
Mistä voi löytää kumppanin, jos ei halua seurustella taviksen kanssa?
Ja ei, en pidä itseäni parempana kuin muut, mutta fakta on se, että sosiaalinen kanssakäyminen on liian uuvuttavaa suurimman osan kanssa - minulle.
Kommentit (1624)
Mulla testien mukaan äo 138, miehellä 135. Kyllä se kolme pistettä aina välillä kuuluu keskusteluissa.
Ei se ole meillä tyhmilläkään helppoa. Ihan samat syyt: Ei olla samalla aallonpituudella, toinen ei ymmärrä samoja asioita jne. Ihan yhtä vaikeaa. Moni ystävä on kulkenut treffeillä vuodesta toiseen ja aina on jotain vikaa ja ei ole kemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Näiden huutista ja äksdeetä kirjoittelevien kanssa tuli vähän fiilis, että väestö onkin ehkä keskimäärin melko... Vaatimatonta.
Huutistelijat ja äksdeetä kirjoittelevat ovat keskiverron alapuolella.
Näissä "olen liian älykäs" -ketjuissa pitäis olla älykkyystesti tuossa bottikoodin tilalla.
Älykkään ei oikesti tarvitse saada älykästä kumppania, koska silloin voi lostaa ja saada palvontaa/passausta. Semmoinen keskivertotyyppi sopii parhaiten älykkäälle ja jos hän on vielä sosiaalinen tyyppi, niin aina parempi.
Siis jos älykkö hassaa rahansa huonoihin osakekauppoihin, niin kumppani auttaa koska osaa sosiaalisuuden. Joten viisaat ja älykkäät etsikää kimppaneiksi tyhmiä ja vähä-älyisiä, jotta voitte elää älykköelämäänne täysipainoisesti---...-- Ainakin siihen saakka kunnes poliisi kolkuttaa ovellanne..
Jasser Arafatimdal kirjoitti:
Älykkään ei oikesti tarvitse saada älykästä kumppania, koska silloin voi lostaa ja saada palvontaa/passausta. Semmoinen keskivertotyyppi sopii parhaiten älykkäälle ja jos hän on vielä sosiaalinen tyyppi, niin aina parempi.
Siis jos älykkö hassaa rahansa huonoihin osakekauppoihin, niin kumppani auttaa koska osaa sosiaalisuuden. Joten viisaat ja älykkäät etsikää kimppaneiksi tyhmiä ja vähä-älyisiä, jotta voitte elää älykköelämäänne täysipainoisesti---...-- Ainakin siihen saakka kunnes poliisi kolkuttaa ovellanne..
Mitä sinäkin tässä ketjussa teet. Mene pois.
Älykkyyttä ja tiedonjanoa potevana naisena en enää ota miestä. Vapaana saan lukea kirjallisuutta laidasta laitaan ilman ihmettelyä, seurata harvoja tiedeohjelmia jne. Miehen kanssa täytyy kotitöiden jälkeen istua sohvaan tuijottamaan typeriä suomalaisia viihdeohjelmia ja lauantain kruunaa lonkeron juonti saunan jälkeen. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyyttä ja tiedonjanoa potevana naisena en enää ota miestä. Vapaana saan lukea kirjallisuutta laidasta laitaan ilman ihmettelyä, seurata harvoja tiedeohjelmia jne. Miehen kanssa täytyy kotitöiden jälkeen istua sohvaan tuijottamaan typeriä suomalaisia viihdeohjelmia ja lauantain kruunaa lonkeron juonti saunan jälkeen. Ei kiitos.
Eksyit pahasti aiheesta. Älykäs mies ei tuijottaisi typeriä suomalaisia viihdeohjelmia (kuin korkeintaan ironisesti) tai lipittäisi lonkeroa lauantain kohokohtana.
Jos olisit oikeasti älykäs, niin tämäkään asia ei olisi mikään ongelma.
Ketjussa joku mainitsikin sen, että miehet eivät yleensä tiedosta tyhmyyttään. He innostuvat fiksusta, hauskasta naisesta, mutta eivät tajua olevansa ihan eri älykkyystasolla. Naiset yleensä hoksaavat nopeasti, jos miehen ajatuksenkulku menee yli heidän käsitystasonsa. Naiset arvostavat miehen älykkyyttä ja spesifejä kiinnostuksenkohteita. Miehet saattavat vain heittää jotain ylimielistä. Kuten eräs tokaisi kertoessani havainnoistani talvehtivista linnuista: mulle ne kaikki on punatulkkuja.
🙄
Ei siis ole kyse siitä, että miehen pitäisi tuntea lintulajeja tai harrastaa ornitologiaa, vaan asenteesta ja suhtautumisesta. Oli helppo päätellä, että persoonani ei kiinnosta häntä lainkaan. Eikä hän arvosta sitä, mikä on minulle tärkeää.
Mensalaiset kyllä huvittavat. Olevinaan ollaan joku salaseura, mutta palstoilla huudellaan kuinka ollaan liian fiksuja teille muille. Mitä nyt tällaisista ihmisistä olen oppinut, niin luulevat voivansa pyöritellä tyhmempiään, mutta paljastuvat nopeasti. Kylmiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla testien mukaan äo 138, miehellä 135. Kyllä se kolme pistettä aina välillä kuuluu keskusteluissa.
Anteeksi mitä?
Huono vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Mensalaiset kyllä huvittavat. Olevinaan ollaan joku salaseura, mutta palstoilla huudellaan kuinka ollaan liian fiksuja teille muille. Mitä nyt tällaisista ihmisistä olen oppinut, niin luulevat voivansa pyöritellä tyhmempiään, mutta paljastuvat nopeasti. Kylmiä ihmisiä.
Kyky asioiden ja itsensä/muiden analysointiin ei ole sama kuin tunteeton, kylmä.
Tämän ymmärtämiseen tarvitaan hiukan sitä älyä.
Analyyttinen suhtautuminen asioihin onkin yksi merkittävä tekijä, joka erottaa älykkäät tyhmistä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa joku mainitsikin sen, että miehet eivät yleensä tiedosta tyhmyyttään. He innostuvat fiksusta, hauskasta naisesta, mutta eivät tajua olevansa ihan eri älykkyystasolla. Naiset yleensä hoksaavat nopeasti, jos miehen ajatuksenkulku menee yli heidän käsitystasonsa. Naiset arvostavat miehen älykkyyttä ja spesifejä kiinnostuksenkohteita. Miehet saattavat vain heittää jotain ylimielistä. Kuten eräs tokaisi kertoessani havainnoistani talvehtivista linnuista: mulle ne kaikki on punatulkkuja.
🙄
Ei siis ole kyse siitä, että miehen pitäisi tuntea lintulajeja tai harrastaa ornitologiaa, vaan asenteesta ja suhtautumisesta. Oli helppo päätellä, että persoonani ei kiinnosta häntä lainkaan. Eikä hän arvosta sitä, mikä on minulle tärkeää.
Pyydän anteeksi kaikkien niiden miesten puolesta, jotka ovat unohtaneet, että maailma pyörii sinun ja muiden naisten ympärillä.
Varmaan ap:lla raskas elämä kun pitää itseään muita viisaampana aina. Näitä muita halveksijoita on paljon koulutetuissa naisissa. Puistattavaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se rajasi paljon mahdollisuuksia kun yritin etsiä naista ns. samalta viivalta. Heitäkin oli, mutta myös heillä oli paljon kriteereitä toiselle kuten minulla, joten eipä niistä mitään vakavaa syntynyt. Ahdistavia suhteenalkuja vain.
Jossain vaiheessa vain hyväksyin, että joko olen yksin tai otan sellaisen kumppanin jonka kanssa on mukava ja helppo olla ilman jotain täysin epäoleellisia odotuksia. Ollaan sitten kiinnostuneita vähän eri asioista ja puuhaillaan paljon myös omia juttuja, mikä sopii minulle oikein hyvin. Rakastan myös yksinoloa. Siinäkin mielessä siis tyypillinen älykkö.
Jos on oikeasti älykäs, niin pitäisi ymmärtää, ettei kumppani voi millään vastata kaikkiin omiin tarpeisiin. Siksi kannattaa pitää kiinni ystävistä, sukulaisista, harrastuskavereista, työkavereista jne, jotta saa monipuolisesti tyydyttävää vastakaikua asioihin, joista on kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla?
Niin mistä juttelisit sen vastinkappaleesi kanssa, kun hänet viimeinkin löytäisit?
Niistä mustista pallukkariveistä ja niiden eri kombinaatioista? Niiden perusteellahan älykkyysosamäärä toistaiseksi määritetään.
Vai onko sinulla jotain laajempaakin sivistystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla?
Ihan oikeutettu kysymys, vaikka tuo edellinen kommentoija yrittikin vain olla sarkastinen. Eli ivata tämän ketjun aihetta. Kuinkas muutenkaan. Haha.
Voi, maailma on avoin. Älykkäitä miehiä löytyy runsain mitoin Suomen ulkopuolelta.