Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykkäänä kumppanin löytäminen on oikeasti haastavaa

Vierailija
08.08.2020 |

En nyt kritisoi vähemmän älykkäitä, mutta jos äo on 137, se rajaa ulkopuolelle suurimman osan ihmisistä. En tiedä tapailukumppanien älykkyysosamääriä, mutta sen huomaa helposti, jos toinen on täysin eri viivalla. Käytännössä ehkä 3% vastakkaisen sukupuolen edustajista voisin kelpuuttaa älyllisen kapasiteetin suhteen, mutta moniko näistä asuu lähellä, moniko on sinkku, monenko kanssa muuten kemiat kohtaavat?

Mistä voi löytää kumppanin, jos ei halua seurustella taviksen kanssa?

Ja ei, en pidä itseäni parempana kuin muut, mutta fakta on se, että sosiaalinen kanssakäyminen on liian uuvuttavaa suurimman osan kanssa - minulle.

Kommentit (1624)

Vierailija
361/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin ei tarvitse olla yhtä älykäs. Olen itse 128 aö tasolla. Ongelma tulee jos on naisten (ja myös muitten ihmisten) kanssa tekemisessä ketkä luulevat olevansa fiksu mutta totuus on että aö taso on sama kuin voileivällä.

Jos ei niin älykäs ihminen sit on taas rauhallinen ja ei väitä liikaa asioista, niin voi olla tosi hyvä suhde myös.

Vierailija
362/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä älykäs ja fiksu on monesti aivan eri asia.

Älykäs kyllä selviää siitä mihin fiksu ei edes joudu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilö olisi aidosti älykäs ja tasapainoinen, hän pariutuisi suht' nuorena älyllisesti saman tasoisen henkilön kanssa ja perustaisi tämän kanssa perheen. Lisäksi pari pysyisi yhdessä. Hyötyjä asumiskulujen puolittuminen, omaisuuden kerääntyminen tämän seurauksena ja sen veroton siirto tuleville jälkipolvelle. 

Impulsiiviset ihmiset sen sijaan tekevät helpommin hätiköityjä ratkaisuja: liitto-perhe-ero-uusi liitto-ero. Kerran eronneet eroavat suuremmalla todennäköisyydellä uudestaan tutkimustenkin mukaan.

Sekoitat älykyyyden nyt johonkin muuhun. Ja edellytät nuorilta ihmisiltä kypsyyttä ja tasapainoisuutta. 😁 Ei ne välttämättä korreloi älyn kanssa, vaan kertvat ehkä luonteesta ja kasvuoloista.

Älykäs ihminen voi olla tunne-elämältään hyvinkin impulsiivinen. Usein älykkyyteen liitetään luovuus, eli älykkäät eivät välttämättä kulje tallattua polkua ihmissuhteissakaan. He saattavat tehdä yllätyksellisiä, ennakkoluulottomia valintoja.

Älykkyys ei estä eroa. Jos ei siihen johdakaan.

Vierailija
364/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että korkean ÄO:n naisilla on kovat seksihalut?

Vierailija
365/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanin ei tarvitse olla yhtä älykäs. Olen itse 128 aö tasolla. Ongelma tulee jos on naisten (ja myös muitten ihmisten) kanssa tekemisessä ketkä luulevat olevansa fiksu mutta totuus on että aö taso on sama kuin voileivällä.

Jos ei niin älykäs ihminen sit on taas rauhallinen ja ei väitä liikaa asioista, niin voi olla tosi hyvä suhde myös.

Ja toisaalta voi olla, että keskiveroälykäskään ihminen ei vaan siedä ihmistä, jotka eivät osaa imaista itseään sanallisesti tai tekevät paljon kirjoitusvirheitä. Voileivän älykkyysosamäärästä en osaa sanoa, mutta hyvin löytävät yleensä ystäviä.

Vierailija
366/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet, että korkean ÄO:n naisilla on kovat seksihalut?

Pitää muuten paikkansa, saavat myös helposti orgasmeja.

Vierailija
367/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ongelma on siinä että halutaan puhua juuri tietyistä kiinnostuksen kohteista, ja oikeasti siksi toinen älykäskään ei kävisi, vaan pitäisi olla juuri samanlainen koulutus ja samat kiinnostuksen kohteet.

Ja totta kai, koska kyseessä on nainen, vähintään samantasoinen sosioekonominen status.

Suomi on kuitenkin täynnä onnellisia pareja jotka eivät harrasta tasan samoja asioita, ja pareja joissa toinen tienaa reippaasti vähemmän (yleensä nainen).

Vierailija
368/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs pitkästyy kuunnellessaan tyhmien jaaritteluja, jotka ovat epäloogisia eivätkä yleensä johda mihinkään rationaaliseen päätökseen.

Älykkään ajatus rientää paljon nopeammin, ja hän on jo "kaukana", kun tavikset vasta arpovat lähtöpisteessä. Silti ei voi ilmaista itseään, kun muut eivät ymmärrä johtopäätösketjua (paitsi rautalangasta vääntämällä).

Tämä on tärkein syy, miksi viihdyn paraiten yksinäni. Tämmöisessä pikkukaupungissa on vaikea löytää seuraa, joka olisi minullekin antoisaa. Sinänsä on mielenkiintoinen kysymys, onko introverttiys syy vai seuraus sipivan älyllisen haasteen ja innoitulsen puutteesta ympäristössä.

Vierailija
369/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs pitkästyy kuunnellessaan tyhmien jaaritteluja, jotka ovat epäloogisia eivätkä yleensä johda mihinkään rationaaliseen päätökseen.

Älykkään ajatus rientää paljon nopeammin, ja hän on jo "kaukana", kun tavikset vasta arpovat lähtöpisteessä. Silti ei voi ilmaista itseään, kun muut eivät ymmärrä johtopäätösketjua (paitsi rautalangasta vääntämällä).

Tämä on tärkein syy, miksi viihdyn paraiten yksinäni. Tämmöisessä pikkukaupungissa on vaikea löytää seuraa, joka olisi minullekin antoisaa. Sinänsä on mielenkiintoinen kysymys, onko introverttiys syy vai seuraus sipivan älyllisen haasteen ja innoitulsen puutteesta ympäristössä.

Tämä on tietysti vain yksi osa mutta hyvin kiteytetty.

Vierailija
370/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti syy. Introverttiys on lähes täysin synnynnäinen ominaisuus.

Vikaa voi myös olla asennoitumisessa. Eli siinä että ihmisiltä halutaan tarkalleen jotain tiettyä asiaa, kuten vaikka "älyllistä haastetta".

Itse olen myös älykäs ja asun pienellä paikkakunnalla. Siksi on monia kavereita joiden kanssa aika kuluu rattoisasti vaikkei älyllisiä haasteita olekaan tarjolla. Niitä kun voi etsiä harrastuksista ja työstä.

Vierailija
371/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella ongelma on siinä että halutaan puhua juuri tietyistä kiinnostuksen kohteista, ja oikeasti siksi toinen älykäskään ei kävisi, vaan pitäisi olla juuri samanlainen koulutus ja samat kiinnostuksen kohteet.

Ja totta kai, koska kyseessä on nainen, vähintään samantasoinen sosioekonominen status.

Suomi on kuitenkin täynnä onnellisia pareja jotka eivät harrasta tasan samoja asioita, ja pareja joissa toinen tienaa reippaasti vähemmän (yleensä nainen).

Äläpäs nyt kärjistä ihan mahdottomasti.

Ei tarvi olla samalta alalta, mutta esim. molemmat luonnontieteilijöitä, tai tekniikan alalta toimii paremmin kuin humanistin ja insinöörin liitto.

Ei tarvi harrastaa samoja asioita, mutta varsinkin jos on jälkikasvua, pitää olla kiinnostusta viettää aikaa yhdessä koko perheen kanssa. Mennään perheenä hiihtämään/laskettelemaan/luistelemaan/uimaan, vaikka itse ei kummemmin noita harrastaisikaan. Tai viedään edes lasta.

Ansiotuloilla ei ole paljonkaan meekitystä. Tutkijana ei tienaa yleensä paljon, vaikka olisi alansa huippuja. Toivottavasti puoliso arvostaa toisen älykkyyttä ja innostusta, vaikka rahaa ei niin paljon toisikaan yhteiseen talouteen. Sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
372/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tuntuu olevan vähän yksinkertainen kun onnistuu tämmöisestäkin asiasta tekemään ongelman.

Vierailija
373/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla samalta alalta, mutta esim. molemmat luonnontieteilijöitä, tai tekniikan alalta toimii paremmin kuin humanistin ja insinöörin liitto.

Ei tarvi harrastaa samoja asioita, mutta varsinkin jos on jälkikasvua, pitää olla kiinnostusta viettää aikaa yhdessä koko perheen kanssa. Mennään perheenä hiihtämään/laskettelemaan/luistelemaan/uimaan, vaikka itse ei kummemmin noita harrastaisikaan. Tai viedään edes lasta.

Ansiotuloilla ei ole paljonkaan meekitystä. Tutkijana ei tienaa yleensä paljon, vaikka olisi alansa huippuja. Toivottavasti puoliso arvostaa toisen älykkyyttä ja innostusta, vaikka rahaa ei niin paljon toisikaan yhteiseen talouteen. Sukupuolesta riippumatta.

Paitsi että Suomi on täynnä insinööri/humanisti-pariskuntia.

Katsohan myös millainen yliedustus naisilla on hoiva-alalla. Kaikilla ei voi olla lähihoitajamiestä. Tai miehillä vastaavasti rakennusalalla. Ei löydy jokaiselle raksamimmiä.

Tämä taitaakin olla se "älykkäiden" ongelma. Ei se älykkyys. Pitää olla just samanlainen mies joka ymmärtää kaikki oman alan sisäpiirin vitsit salamannopeasti ja jonka kanssa voi jauhaa kaikki illat työprojekteista.

Vierailija
374/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että joku sanoo tämän ääneen! Täysin sama kokemus itsellä. Itsekään en etsinyt deittailuaikoina mitään einsteinia mutta siis kuitenkin sellaista miestä joka pystyy taluttamatta seuraamaan ajatuksenjuoksuani ja omiakin ajatuksia on. Usein liian tyhmiä miehiä yhdisti se, että he eivät tuntuneet itse olevan lainkaan tietoisia älykkyyseroistamme. Jos jonkun päähän juolahti, että saattaisin olla aika fiksu, tilanne pelastettiin manspleinauskohtauksella. 

Nykyinen mieheni tuntuu yhä lottovoitolta. Hän ei ole mikään brassaileva akateemikko eikä todellakaan osaa paljon mitään sivistyssanoja. Silti riittävän fiksu mulle ja muutenkin loistomätsi. Vahvin älykkyyden osa-alue hänellä on semmoinen visuaalinen ja tekninen hahmotus ja toisaalta sosiaaliset taidot. 

Vierailija
375/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on luultavastin129 tai 139, en ikinö muista kumpi mutta olin kai juuri tuossa sen ajan Cattel & Cattel-testissä parhaan 5% joukossa. En yleensä huomaa jos nainen kuuluu siihen loppuun 95%:iin.

Sivistystason ja elämänasenteen huomaa kun pitempään juttelee mutta on pakko sanoa että ei se älyn valo niin kirkkaasti paista etteikö joskus olisi tullut tuikattua vähän tyhmempääkin. Vain yksi tyttö muistuu mieleen jonka kanssa keskistelu oli vähän pinnallista, mutta hän oli oikea seksin jumalatar. Minä olin se joka tuli jätetyksi.

Ehkä ap on niin komea että kaikki nätit mutta tyhmät lähestyvät häntä riesaksi asti, minä kun olen vaatimattoman näköinen pätkä niin olen joutunut yrittämään tosissaan. Ei siinä ensimmäiseksi äo:ta kysellä.

Ihmettelen kyllä, miten miehet ovat niin yksinkertaisia, että luulevat naisten menevän miehen kanssa loppuelämäkseen yhteen ulkonäöllisistä syistä. Joo, olen tutustunut naisena saanut tutustua kaikenlaisiin miehiin. Osa on ollut ulkonäöllisesti kuin Kreikan jumalia ja osa viisaita ja älykkäitä. Valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon, koska se miellytti itseäni monin verroin enemmän ja saan keskusteluista paljon.

PS: Tiedoksesi, että pelkästään tuo "Sivistystason ja elämänasenteen huomaa kun pitempään juttelee mutta on pakko sanoa että ei se älyn valo niin kirkkaasti paista etteikö joskus olisi tullut tuikattua vähän tyhmempääkin." kertoo sivistystasostasi ja älykkyydestä kaiken. Mieheni ei edes alentuisi käyttämään tuollaisia termejä.

Ei varmaan Sinun kuultesi. En minäkään keventäisi viestiåni noin jos nimeni olisi tekstin alla.

Vierailija
376/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kysymys ole sanavarastosta tai muusta sellaisesta mistä täällä kiistellään, vaan kiinnostuksen kohteista. Minä tunnen olevani lasten ympäröimänä. Tosin kulttuurin tason yleinen madaltuminenkin vaikuttaa asiaan. Olen tarpeeksi vanha muistaakseni paljon vakavamman ajan, jolloin kaikki ei ollut ihme diipadaapaa. Ja kun olen kuitenkin lukenut paljon, niin on väsyttävää puhua ihmisten kanssa jos he eivät ymmärrä asioita, joihin viittaaminen on minulle itsestään selvää. Että jos nyt ei tiedä kuka oli Tsehov tai milloin oli renessanssi tai mitä on filosofiassa empirismi, niin onhan se vähän tylsää - minun kannaltani. Ja kun ihan oikeasti normiviihde ei kiinnosta. Jokainen saa toki olla sellainen kuin haluaa. Suvaitsevaisuutta, puolin ja toisin. Myös älyköillä on ihmisoikeutensa. 😊

Vierailija
377/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, mikä on tarkka älykkyysosamääräni, kuten aloittaja oli ilmoittanut. Sen tiedän, että yli 130, koska läpäisin mensan testin jo lukiossa, mutta siitä ei ole enää vuosiin kerrottu tarkkaa tulosta, eikä se ole itseä niin paljoa kiinnostanutkaan. 

Mutta itsellä ei ole ollut koskaan ongelmia löytää kumppania, ei ole ollut ongelmia löytää puheenaiheita ja kiinnostuksenkohteita. 

Vierailija
378/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että Suomi on täynnä insinööri/humanisti-pariskuntia.

Katsohan myös millainen yliedustus naisilla on hoiva-alalla. Kaikilla ei voi olla lähihoitajamiestä. Tai miehillä vastaavasti rakennusalalla. Ei löydy jokaiselle raksamimmiä.

Tämä taitaakin olla se "älykkäiden" ongelma. Ei se älykkyys. Pitää olla just samanlainen mies joka ymmärtää kaikki oman alan sisäpiirin vitsit salamannopeasti ja jonka kanssa voi jauhaa kaikki illat työprojekteista.

Älykkyys ja humanistit eivät sovikaan samaan lauseeseen. :))

Inssitkään eivät usein ole älykkäitä vaan yksipuolisesti rajoittuneita ajatuksiltaan.

Tässä ketjussa puhuttin nimenomaan älykkäiden haasteesta löytää sopiva kumppani. Lähäreillä ja raksamiehillä asia on eri, turha ottaa niitä edes puheeksi.

Kyse on nimenomaan älykkyydestä johtuvista ongelmista keskinäisessä kommunikaatioissa ja ylipäätään yhdessä viihtymisessä. Eihän siltä toiselta tarvi paljon edellyttää, kun riittää että se osaa arkielämän perusasiat ja panna.

Älykäs yleensä haluaa suhteelta paljon enemmän. Muuten on mieluummin yksin.

Sehän on havaittukin, että älykkäät ihmiset viihtyvät paremmin yksin; s.o. eivät kaipaa seuraa seuran vuoksi.

Vierailija
379/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti syy. Introverttiys on lähes täysin synnynnäinen ominaisuus.

Vikaa voi myös olla asennoitumisessa. Eli siinä että ihmisiltä halutaan tarkalleen jotain tiettyä asiaa, kuten vaikka "älyllistä haastetta".

Itse olen myös älykäs ja asun pienellä paikkakunnalla. Siksi on monia kavereita joiden kanssa aika kuluu rattoisasti vaikkei älyllisiä haasteita olekaan tarjolla. Niitä kun voi etsiä harrastuksista ja työstä.

"on monia kavereita joiden kanssa aika kuluu rattoisasti"

Minulla ei ole ongelmaa viettää ilta rattoisasti ihan keskenäni. Pitkin hampain osallistuisin johonkin peruspenttien saunailtaan, missä jauhetaan esim. hiihtokisoista.

Vierailija
380/1624 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tulet miestä löytämään. Nykypäivänä on yleisesti ottaen niin että naiset opiskelevat enemmän, joten kaikille ei riitä mitenkään kouluja käynyttä miestä. Vaikka olisi älykäskin niin tuskin se osaa sun kanssa keskustella, jos ei ole kouluja käynyt.