N32 ja M40 lapsihaaveet
Kannattaako tässä enää haaveilla, kun N32 ja M40, ensimmäisestä lapsesta? Kokemuksia?
Tiedän, että hedelmällisyys on laskussa, vaikka tässä ollaan hyväkuntoisia js terveitä...
Kertokaa niitä vaikeita ja positiivisia kokemuksia?
Onko vielä mahdollista vai hautaanko kaikki unelmat?
Kommentit (10)
32-vuotias ei millään mittapuulla ole erityisen vanha ensisynnyttäjä.
Enpä usko että kovin montaa löytyy jolla jäisi raskaus toteutumatta vain siksi että on jo 32-vuotias.
Ihana, että sain vastauksia ja enemmän positiiviseen suuntaan herättäviä. Olen väsynyt ja itken, koska havahduin ja aloin lukea kaikkea ahdistavaa, miten miehenkin siittiöiden laatu heikkenee ja tulee erilaisia riskejä. Alkoi vain kaikki riskit ahdistaa. Niin tärkeää olisi, että lapsi olisi terve.
Kokemuksia, esimerkkejä?
Jos haluaa kiirettä pitää niin ei muuta kuin dextraan keinohedelmöitykseen, se on lääkkeineen sen joku 4,5 tonnia laaki. Sieltä joko tulee lapsi tai ei tule.
Lalalal kirjoitti:
Ihana, että sain vastauksia ja enemmän positiiviseen suuntaan herättäviä. Olen väsynyt ja itken, koska havahduin ja aloin lukea kaikkea ahdistavaa, miten miehenkin siittiöiden laatu heikkenee ja tulee erilaisia riskejä. Alkoi vain kaikki riskit ahdistaa. Niin tärkeää olisi, että lapsi olisi terve.
Kokemuksia, esimerkkejä?
No, voit ahdistella itseäsi maailman hamaan saakka.
Se on aina riski. Elämä on riski.
Ei sen takia kannata jättää elämättä... siis pelon takia.
Et voi edes tietää, että tuletko raskaaksi ellet yritä.
Mä olin 36, kun ekan kerran raskaaksi ja kaksi tai kolme kertaa tuli alkuraskauden Alkion/ihan alkavan sikiön abortoituminen.
Mies on ~kolme vuotta vanhempi.
Alun abortoitumisten jälkeen on tullut kolme lasta. Normaali koulua käyvät, jos se nyt olisi vaikka kriteeri.
Ajattelen ne alkuabortoitumiset sellaisina, että elimistöni harjoitteli hormoneja. Ja se myös poisti ne, jotka olivat semmoisia soluyhdustelmiä, että eivät olisi kehittyneet.
Pitäkää itsestänne hyvää huolta- elintavat. Kyllä enemmälti menee hyvin.
Ymmärrän sinua, koska itselläkin oli pelkoja paljon. Mies oli niin selkeä lapsitoiveissa, että annoin kanssa palaa.
Gynekologit sanoi, että nyt on oikea aika. NYT.
Niin sanoisin sinulle mikäkin. Anna palaa. Tämä elämä on nyt.
Entä, jos et yritä- harmittaako sitten myöhemmin? Se kannattaa miettiä.
Kaikki vaihtoehdot on hyviä. Pelon takia ei kannata kuitenkaan luopua omista unelmista.
Mä en miettisi ikää. Olette kumpikin ihan passelissa äiti-ja isä-iässä.
Hedelmällisyys on laskussa ei tarkoita sitä, että on hedelmätön. Vaihdevuodet alkavat yleensä lähempänä viittäkymppiä.