Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten vaatteet; paljonko teillä on?

Vierailija
29.07.2013 |

Ootteko koskaan leskeneet kuinka monta esim. yläosaa tai kuinka monet housut lapsellanne on kaapissa? Siis tällä hetkellä päälle mahtuvia. Ihan mielenkiinnosta; paljonko muilla on? En kehtaa sanoa tähän omaa määrääni sillä olen itse sitä mieltä että vaatteita on ihan liikaa. Jos joku osaisi kommentoida paljonko on sellainen sopiva määrä? Sellainen, joka on "järkevä" ottaen huomioon pyykin kierron, pesut, kuivumiset, miten mahtuu kaappiin/ehtii käyttää jne.

t. nimim. "mopoa ei enää näköpiirissäkään"

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään laskettuna 5-7 housut + 15-20 paitaa per lapsi. En laskenut "varastossa" olevia liian isoja/pieniä vaan vain ne jotka on tällä hetkellä sopivia.

Vierailija
2/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla taitaa olla suunnilleen 10 t-paitaa, 10 pitkähihaista paitaa, 6 kollaria, 6 sisähousut. Määrä mielestäni ihan ok, eipä ole ikinä ainakaan olleet kaikki yhtä aikaa likaisina, ja kyllä kaikkia myös tulee käytettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenittäin kaikkea kaikilla lapsilla. Siis kaikissa väreissä leggareita ja housuja, niin collegea kuin farkkua, paitoja ihan tuhottomasti. Ulkoiluasuja n. neljät per lapsi per kausi. Meillä on 38 neliöinen vaatehuone...

Vierailija
4/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up :)

Vierailija
5/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2v. naperolla suurinpiirtein 6 housut, pari hametta,parit shortsit, muutama mekko, jotain 7 t-paitaa ja ehkä jotain 8 pitkähihaista. Tuossa on meille ainakin ihan tarpeeksi. 

Vierailija
6/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ihan liikaa tytöllä:

30 t-paitaa

20 pitkähihaista

10 hupparia / fleeceä

20 shortsit / caprit / lyhyet trikoot

10 pitkät housut / legginsit

10 mekkoja

plus toppeja ja kaikkea muuta sälää...

Vierailija
7/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuja ehkä kuudet, shortseja kuudet, t-paitoja noin 10, pitkähihaisia ehkä 10. Olen viime aikoina yrittänyt myydä ylimääräisiä pois ihan tarkoituksella, minusta tuo 10 paitaa on aivan riittävästi. 2-vuotias lapsi kyseessä. Isommalla lapsella suurinpiirtein yhtä paljon, tosin pitkähihaisia on varmaan 15.

Vierailija
8/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:28"]

Kymmenittäin kaikkea kaikilla lapsilla. Siis kaikissa väreissä leggareita ja housuja, niin collegea kuin farkkua, paitoja ihan tuhottomasti. Ulkoiluasuja n. neljät per lapsi per kausi. Meillä on 38 neliöinen vaatehuone...

[/quote]

miksi ihmeessä ? onko sulla joku shoppailuriippuvuus vai oletteko saaneet naapureilta käytettyjä 

Vierailija
9/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on hiukan liikaa, muttei mitenkään älyttömästi. Pitkähihaisia trikoopaitoja varmaan 10, t-paitoja hiukan vähemmän. Sortseja neljät, verkkahousuja kolmet. Farkkuja on kuudet tai seitsemät, ollaan saatu lahjaksi niitä aika paljon. Ostan vaatteita maltillisesti, mutta etukäteen ei voi ennakoida, mitä saa lahjaksi serkuilta käytettynä ja mitä isovanhemmat ostelevat lahjaksi. Siksi aina jotakin on hiukan yli tarpeen.

Vierailija
10/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä aivan liikaa, osa on käyttämättömiä. itse olen vaatekaupassa duunissa, joten vaatehuone pursuu vaatteita.

Vierailija
11/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liian vähän. Kesäpaitoja ehkä 4 ja housuja ehkä kolmet. Huono homma lähinnä siksi, että vaatteet kuluvat aika nopeasti ja tuntuu, että pitää olla koko ajan ostamassa jotain eikä siihen olisi varaa.

Vierailija
12/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3v ihan liikaa. Paitoja ainakin 15, housuja saman verran, t-paitoja n.20, shortseja 15. sukkia 30 paria, kalsareita ainakin 20 kymmenet jne.

Puolustukseksi pitää sanoa, että itse ostan vain. pari settiä ns. siistimpiä vaatteita, muut on käytettynä tai lahjoina saatuja.

Ulkovaatteita on yksi setti hyviä (uutena ostettuja, teck vaatteita...) joka keliin ja toinen varasetti, joka saa olla sitten ihan mitä vaan kunhan on kutakuinkin ehjä ja sopiva.

Vierailija
13/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojalla 4v n.

10 yöpukua,

10 kalsarit

20 sukat

15 t-paitaa (liikaa, osa saatuja)

5 pitkähihaista trikoopaitaa

7 college-paitaa

5 pihashortsit

2 siistimmät shortsit

10 college-housut (kulkee näissä eniten)

2 farkut (lähinnä juhlia varten)

3 verkkarit (näitä pitäisi olla enemmän)

1 verkkatakki

1 välikausi-asu

2 lippistä

2 sade-asua

talvivaatteet seuraavaan kauteen vielä tarkistamatta, mutta tavallisesti 1 fleece- asu, 1 haalari ja 1 kauppa-takki.

Vierailija
14/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on kaksi lasta, niin olen tehnyt vaatehankintoja maltillisemmin. Aiemmin ostin aivan liikaa, enkä ole säästänyt vanhemmalta nuoremmalle mitään.

Nuorempi on tällä hetkellä 3v ja hänellä on tällä hetkellä käytössään n.

15 mekkoa, 50-60 paitaa (pitkähihaiset ja t-paidat yhteensä), college- & neuletakkeja 5, 5 kesälakkia, housuja arviolta kahdetkymmenet.

Sukkia ja alusvaatteita valtavasti.

Vierailija
15/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei.. Ap vastaa nyt ite, ja mulla samanlainen tilanne kun 4:lla eli ihan liikaa. Ja meillä ei ees oo vaatehuonetta! Eli suunnilleen (yhteensä kahdella lapsella 4v ja 1,5v) menee:

reilu 100 paitaa (t-paidat ja pitkähihaiset)

n. 15 hupparit

yöpukuja n. 20

40 housut

pipoja ohuet 25, talvipipot 10, kesähatut 10

Ulkovaatteita en oo laskenut ku oon jemmaillut niitä ympäriinsä (meillä säilytystiloja aika monessa huoneessa). Ja kun joku kysyi neloselta et onko shoppailuriippuvainen vai miks on niin paljon niin mulla ainakin on syynä ihan mun oma käytös, eli mopo lähti käsistä ja oon ostanut aina kun oon "halvalla" saanut jotain mikä miellyttää mun silmää. En oo saanut kavereilta mitään koska sanon aina ettei meillä oo tarvetta millekään (koska meillä on oikeesti niin erilainen maku vaatteiden suhteen) mut kuitenkin ostan ite lisää.. Ostan pääasiassa kirppareilta, sillä suosin kalliimpia merkkejä ja mulla ei olis ollu varaa ostaa kaikkea tota uutena. Pipot teen itse.

Ostan yhdeltä kirpparilta aina ihan naurettavalla hinnalla (euron-pari) merkkivaatteita enkä osaa olla ostamatta "kun halvalla saa". Plaah! Tänään oli pakko aloittaa tää ketju kun viikkailin lasten vaatteita kaappeihin eikä ovia saa suunnilleen kiinni enää ja tajusin että joitain paitoja on käytetty vaan kerran, jos sitäkään...

Vierailija
16/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei.. o.O

Vierailija
17/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaatteita ja kuinka paljon ostaisitte vastasyntyneelle, jos tarkoitus olisi pitää vaatevarasto niin minimissään kuin mahdollista? Äitiyspakkauksen vaatteiden lisäksi siis vain ihan välttämättömimmät lisäykset.

Vierailija
18/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin vastata että liikaa, mutta ei meillä taidakaan aivan mahdottomia määriä vaatetta olla... :D

Vierailija
19/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttäviä määriä vaatteita teidän lapsilla. Oma kolme vuotias käyttää  4 housuja, 4 paitaa, paria yöpukua, yksiä shortseja, kahta t-paitaa. Ja näissäkin on suosikit, joita suositaan jos ne on puhtaana. Lisäksi ulkovaatteet. Lapsella on enemmänkin vaatteita, mutta noita hän itse haluaa pitää, eikä muut käy. Ja noilla ihan kivasti pärjätäänkin.

Vierailija
20/32 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei voi oikeastaan etukäteen ihan tietää, riippuu niin vauvasta. Meillä esim. kaksi neljästä on olleet sellaisia pulauttelijoita, että bodeja on mennyt helposti 5-10 päivässä... Toisilla taas menee vaan 1-2 päivässä ennenkuin kiinteiden syömiset alkaa. Pyykkiä tulee vauvaperheessä kuitenkin niin usein yleensä (pyyhkeet jne.) ettei niitä nyt ihan älyttömästä tarvitse. Mutta kyllä kymmenkunta bodyä ja potkaria minusta pitäisi olla. Eri asia jos käyttää haalareita, niin sittenhän menee aina koko vaate vaihtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän