Rikkaana on kivaa. Jos annan varani yksityiseen varainhoitajan käsiin, saatan saada 45% vuosituoton pörssistä
Mikä tekee 90 000 euroa, jos sijoitettavaa varallisuutta on 200 000 euroa. Ja kustannukset tästä ovat noin 4000 euron luokkkaa. Jos varainhoitaja ei menesty maailman osakemarkkinoiden kasvuprosenttia PAREMMIN, maksan vuodessa 400 euroa siitä, että hän sijoittaa varoilleni esim. 13% tuoton.
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuitenkin luultavasti ketjun eniten fyysistä kultaa heittämällä.
ApOlet siis tuleva verovelkainen. Onnea sitten vaan, verottajaa ei perinteisesti neuvotteleminen velallisten kanssa ole paljon kiinnostanut, vaan velat menevät helposti ulosottoon. Toivottavasti et tunne itseäsi täysin arvottomaksi vaikka omaisuutesi katoaisi.
Miten niin? Rahoitan veron pankkilainalla.
Ap
Mihin sinä pankkilainaa tarvitset, eikö sinun pitänyt olla RIKAS ja kaikki kadehtivat sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samaan aikaan esim. Nordean Private Banking -osasto ottaa 1350 euroa siitä, että eivät tee käytännössä yhtään mitään, mutta saan olla asiakkaana sillä tasolla.
Ei, vaan varainhoitaja hoitaa salkkuasi sopimuksen edellyttämällä tavalla, jos kyseessä on täyden valtakirjan sopimus. Jos on kysessä konsultoiva varainhoito, sinä päätät viime kädessä toimista ja varainhoitaja toteuttaa ne.
Ei, vaan Nordea ottaa 500 000e: osakevarallisuudesta 1350 euroa siitä, että olet Private Banking-Asiakas. Ei se ole mitään valtakirjalla omaisuudenhoitoa. Ei sinne edes pääse pienemmällä osakevarallisuudella.
ApTaidat olla ihan v***n tyhmä. Joko olet trolli tai sinua viedään teuraalle kuin sokeaa pässiä tuon "varainhoitajan" toimesta. Et selvästikään tajua mistään mitään.
Olen kyllä hyvin tietoinen Nordean Private Bankingin toiminnasta, minulla on itselläni sijoitusvarallisuutta Nordeassa ihan mukavasti. Tuo Nordean veloittama palkkio nimenomaan sisältää varainhoidon palvelut, eikä ole mikään tyhjä maksu PB- asiakkuudesta.Käsittääkseni tätä ihminen saa tuota Nordean maksua vastaan, ei mitään salkunhoitoa valtakirjalla.
https://www.nordea.fi/private-banking/palvelumme-sinulle/tata-on-nordea…
ApOlin oikeassa, sinä olet oikeasti tyhmä.
Ei, vaan sinä raukka et vain tiedä, ettei Nordean Private Banking ole varallisuuden hoitoa valtakirjalla, jos niin luulit, vaan se maksaa, vaikka saat ainoastaan neuvontaa.
ApTai siis voi siellä sitäkin olla, mutta mitähän se sitten maksaa? Se Nordean PB -esittelijä ei ainakaan innostunut suosittelemaan sitä minulle. Eli on varmaan liian kallista suhteessa hyötyyn, ymmärsin. Tokihan sen voisi selvittää ;)
Ap
Jos sinulle ei haluttu esitellä täyden valtakirjan palvelua, se tarkoittaa vain sitä, etti sinulla ole tarpeeksi omaisuutta siihen.
Mulla on myös Nordean Premium -asiakkaana oikeus lainopillisen avun saamiseen, mutta maksua vastaan. Tuskin sekään sisältyy ihan ilmaiseksi PB palveluun? Tai jos sisältyy, niin minkä verran sitä siihen sisältyy? Muistaakseni siellä oli niin, että suunnitelman teko ei maksa mitään, mutta jos etenet sen toteuttamiseen (asiakirjojen tms laadintaan) se maksaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samaan aikaan esim. Nordean Private Banking -osasto ottaa 1350 euroa siitä, että eivät tee käytännössä yhtään mitään, mutta saan olla asiakkaana sillä tasolla.
Ei, vaan varainhoitaja hoitaa salkkuasi sopimuksen edellyttämällä tavalla, jos kyseessä on täyden valtakirjan sopimus. Jos on kysessä konsultoiva varainhoito, sinä päätät viime kädessä toimista ja varainhoitaja toteuttaa ne.
Ei, vaan Nordea ottaa 500 000e: osakevarallisuudesta 1350 euroa siitä, että olet Private Banking-Asiakas. Ei se ole mitään valtakirjalla omaisuudenhoitoa. Ei sinne edes pääse pienemmällä osakevarallisuudella.
ApTaidat olla ihan v***n tyhmä. Joko olet trolli tai sinua viedään teuraalle kuin sokeaa pässiä tuon "varainhoitajan" toimesta. Et selvästikään tajua mistään mitään.
Olen kyllä hyvin tietoinen Nordean Private Bankingin toiminnasta, minulla on itselläni sijoitusvarallisuutta Nordeassa ihan mukavasti. Tuo Nordean veloittama palkkio nimenomaan sisältää varainhoidon palvelut, eikä ole mikään tyhjä maksu PB- asiakkuudesta.Käsittääkseni tätä ihminen saa tuota Nordean maksua vastaan, ei mitään salkunhoitoa valtakirjalla.
Ei, vaan sinä raukka et vain tiedä, ettei Nordean Private Banking ole varallisuuden hoitoa valtakirjalla, jos niin luulit, vaan se maksaa, vaikka saat ainoastaan neuvontaa.
ApTai siis voi siellä sitäkin olla, mutta mitähän se sitten maksaa? Se Nordean PB -esittelijä ei ainakaan innostunut suosittelemaan sitä minulle. Eli on varmaan liian kallista suhteessa hyötyyn, ymmärsin. Tokihan sen voisi selvittää ;)
ApJos sinulle ei haluttu esitellä täyden valtakirjan palvelua, se tarkoittaa vain sitä, etti sinulla ole tarpeeksi omaisuutta siihen.
Mikä siihen on varallisuusvaatimus? Minulle esiteltiin PB -asiakkuus, vaikkei minulla ole siihenkään yltävää osakevarallisuutta. Jos olisin sinne halunnut, olisin sen toki saanut, myymällä yhden asunnon. Mutta en ainakaan nyt myy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOlet siis tuleva verovelkainen. Onnea sitten vaan, verottajaa ei perinteisesti neuvotteleminen velallisten kanssa ole paljon kiinnostanut, vaan velat menevät helposti ulosottoon. Toivottavasti et tunne itseäsi täysin arvottomaksi vaikka omaisuutesi katoaisi.
ApMihin sinä pankkilainaa tarvitset, eikö sinun pitänyt olla RIKAS ja kaikki kadehtivat sinua?
No siis perintöveron maksamiseen. Ei ole mtn järkeä antaa verottajalle omia rahoja, vaan ennemmin pankin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMihin sinä pankkilainaa tarvitset, eikö sinun pitänyt olla RIKAS ja kaikki kadehtivat sinua?
No siis perintöveron maksamiseen. Ei ole mtn järkeä antaa verottajalle omia rahoja, vaan ennemmin pankin.
Ap
Samaan aikaan se mun oma raha voi tienata mulle pankkilainan luhennysten verran vuodessa, mielellään enemmän. Lyhennysten tuottoon tarvittava raha saavutetaan 6% vuosituotoilla.
Ap
Outoa, jos ei Nordeassa 500 000 euron sijoitussalkku riittäisi valtakirjalla hoitoon, koska se on rajana Pb -asiakkuudessa. Ja Nordea ihan tosissaan esitteli sitä kyllä minulle. Mulla tulee olemaan noin 400 000 e osakkeissa, JOS HALUAN, mutta en ole varma, uskallanko mennä niin isolla osalla niihin. Ennemmin sinne kultaan ja käteistä pitää olla tulevia kriisejä varten :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä trolli nyt nähty.. poistoon joutaa koko ketju.
Ei tämä ole trolli. Käykö kateeksi?
Ap
Kateuskortti taas vedetään esiin. Luuletko että tuollainen pieni omaisuus herättää kateutta? Saa olla kyllä aika metsässä asunut, jos herättää.
Ap:n kannattaa ehdottomasti tehdä juuri niin miten parhaaksi näkee.
Kannattaisi ehkä harkita rikastumista myös tuotteistamalla varallisuuden kasvatuksesi tosi-tv- sarjaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Näin ainakin, jos se raha tuottaa enemmän, kuin minkä velka maksaa, eli mikä korko on. Ei luulisi olevan kauhean vaikeaa, jos salkkua hoitaa ammattilainen, päästä yli sen. Itse jos houtaisin, siitä ei ois mitään takeita 😅
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNäin ainakin, jos se raha tuottaa enemmän, kuin minkä velka maksaa, eli mikä korko on. Ei luulisi olevan kauhean vaikeaa, jos salkkua hoitaa ammattilainen, päästä yli sen. Itse jos houtaisin, siitä ei ois mitään takeita 😅
Ap
Sen me kyllä uskomme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKateuskortti taas vedetään esiin. Luuletko että tuollainen pieni omaisuus herättää kateutta? Saa olla kyllä aika metsässä asunut, jos herättää.
No kyllä nää kateellisina kommentoi. Joku, joka ei ois kade, iloitsis aivan mahtavasta tilanteestani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos sinulle ei haluttu esitellä täyden valtakirjan palvelua, se tarkoittaa vain sitä, etti sinulla ole tarpeeksi omaisuutta siihen.
Mikä siihen on varallisuusvaatimus? Minulle esiteltiin PB -asiakkuus, vaikkei minulla ole siihenkään yltävää osakevarallisuutta. Jos olisin sinne halunnut, olisin sen toki saanut, myymällä yhden asunnon. Mutta en ainakaan nyt myy.
Ap
Käsittääkseni 500k minimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNäin ainakin, jos se raha tuottaa enemmän, kuin minkä velka maksaa, eli mikä korko on. Ei luulisi olevan kauhean vaikeaa, jos salkkua hoitaa ammattilainen, päästä yli sen. Itse jos houtaisin, siitä ei ois mitään takeita 😅
ApSen me kyllä uskomme.
Niin no siis jos sijoittaisin silleen, että tuotto ois just varmaa, se saattaisi jäädä tosi alas ja mua ketuttais, ottaisin riskejä ja sit tapahtuis jotain... firma menis alas ja jäisi sinne. joten nope.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKäsittääkseni 500k minimi.
Niin no sitten syy ettei valtakirjalla hoitoa esitelty ei ole tuo, koska PB -asiakkuuttakin esiteltiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKateuskortti taas vedetään esiin. Luuletko että tuollainen pieni omaisuus herättää kateutta? Saa olla kyllä aika metsässä asunut, jos herättää.
No kyllä nää kateellisina kommentoi. Joku, joka ei ois kade, iloitsis aivan mahtavasta tilanteestani.
Ap
On vaikea iloita siitä jos seuraa lähestyvää junakolaria hiukan huolestuneena siitä, miten käy ensimmäisen luokan vaunussa matkustavalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun varainhoitajas päihittää indeksin eli maailman parhaat supertietokoneet?
No siis vuodelta 2019 tulos oli kuulemma 45% tuotto.
ApHohhoijaa.
Mitä hohhoijjaa? MSCI WorlNR tuotti 30% 2019. Hänen asiakkaansa saivat kulujen jälkeen 43% ja ilmeisesti siis ennen kuluja tuon 45%.
Ap
Jonain vuonna varainhoitaja onnistuu, toisena vuonna ei.
Mietitään asiaa vaikka näin. Tutkitusti rahastot tuottavat keskimäärin saman verran kuin indeksit, miinus kulut. Se mikä rahasto minäkin vuonna onnistuu, vaihtelee, eikä kukaan ole keksinyt millä löytää "voittajarahasto" muuten kuin jälkikäteen.
Jos nyt mietit asiaa niin rahastoilla on tyypillisesti miljardeja euroja varallisuutta hoidettavana. Sinulla on 200 000e, millä pääsee nipin napin "private"-varainhoidin piiriin. Lainausmerkeissä, koska oikeasti et osta mitään "private"-varainhoitoa. Olet yksinkertaisesti liian köyhä. Maksat 800 euroa vuodessa varainhoitopalkkiota. Mitäpä luulet, kuinka "privaattia" panostusta saat 80 eurolla kuukaudessa?
Sinulle myydään bulkkipalvelua, ja myyntistrategiana on vetoaminen asiakkaan egoon. Tuulipukuasiakas tuntee itsensä tärkeäksi, ostaahan hän nyt private-palvelua aivan kuten oikeasti varakkaat. Samalla salkunhoitajalla on iso määrä asiakkaita joiden varoja tämä siirtelee ees taas. Pankki saa 0,4% rahoistasi, plus rahaa siitä että totta kai "private"-varainhoitaja ostaa pankin oma rahastoja, joista pankki saa myös varainhoitopalkkion. Mahdollisesti ne rahastot omistavat edelleen pankin rahastoja, joista menee myös varainhoitopalkkio.
Vuonnna 2019 sokea apinakin olisi tehnyt hyvät tuotot.
Minusta on pankilta vaan aika tyhmää esittää, että jos mä saan noin millin, ja siinäon ”vain” parisataatuhatta pörssissä, että möisin sillälailla asunnon, että mulla ois 500 000 osakkeissa. Tuntuvat ajattelevan VAIN itseään, eivät asiakasta. Aina parempi, että varallisuus on vakaalla perustalla ja tässä koossa tärkeintä on sen säilyttäminen. Ei edes kasvattaminen ole se tärkein.
Ap
Ap on aika kujalla finanssiasioista ainakin.
Juu, mutta se täyden valtakirjan palvelu ei sisälly tuohon maksuun. En ole tietenkään väittänyt, ettei sitä sieltä saa. Vaan, että maksamalla 1350e vuodessa EN saisi sitä. Mutta maksaa pitäisi.
Ap