Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko kertoa että miten niiden yyhoiden ajatuksenjuoksu menee, jotka seuraa hakiessaan kertovat että "en hae lapsille isää"?

Vierailija
07.08.2020 |

Eli he kuvittelevät että mies on jotenkin irrallinen yksikkö lapsista tuon kuvauksen perusteella.
Jotenkin olen kuvitellut että pakostihan siinä joutuu lapsien isäpuoleksi, vai miten ihmeessä tuo voi muka toimia käytännössä?

Voisiko joku joka tuolla fraasilla hakee seuraa valaista minua?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näinhän sitä voidaan sanoa, mutta odotas vain.. Yksinhuoltajan on nyt luonnollisesti vaikeaa olla erossa lapsestaan. Kun suhde naisen kanssa syvenee, pian lapsi onkin mukana yhteisissä tapaamisissa, kun käytte vaikka syömässä ja siitä pikkuhiljaa toiminta muuttuu sijaisisänä olemiseen. Tästä on ihan omaa kokemusta, enkä tästä syystä enää yksinhuoltajia huoli. Heillekin on ottajansa, koska eiväthän uusperheet harvinaisia ole. Ns. lapselliset ihmiset ymmärtävät toisiaan paremmin, kun kyllähän se lapsi oman elämän niin kokonaisvaltaisesti mullistaa.

- kolmekybänen mies

Vierailija
42/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarkoitin sillä sitä, että etsin itselleni miesystävää, aikuista suhdetta, enkä mitään isähahmoa perheeseen. Onhan niissä ihan valtava ero. En siis kaivannut mitään perheleikkiä.

Ehkä ap:n kannattaisi kydyä niiltä tuntemiltaan naisilta, että mitä juuri he sillä tarkoittavat. Eikö se olisi normaalia keskustelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulkitsen ton niin, että on tarkoitus jo etukäeen rauhoitella mahdollista treffiseuraa että haussa ei ole lapsia hoitava mies vaan puoliso. Siis että miehen ei odoteta osallistuvan lasten elatukseen ja hoitoon ainakaan samalla panoksella kuin mitä isältä odotetaan.

Kuvio muuttuu omituiseksi sitten, jos pari saa uusia yhteisiä lapsia.

Isäpuoli vie jäätelölle yhteisen lapsen, muttei perheessä asuvaa sisarta.

Vierailija
44/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tulkitsen ton niin, että on tarkoitus jo etukäeen rauhoitella mahdollista treffiseuraa että haussa ei ole lapsia hoitava mies vaan puoliso. Siis että miehen ei odoteta osallistuvan lasten elatukseen ja hoitoon ainakaan samalla panoksella kuin mitä isältä odotetaan.

Niin ja entäs vaikka ulkomaanmatka.

Vierailija
45/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa niiden lasten odotella, että kun muuttavat pois, sinne muuttaa joku muu.

Tulee olo, että jopa toivotaan jo muuttavan pois tieltä.

Lisäksi entäs jos siivet eivät kannakaan. Haluaisi vielä muuttaa takaisin, mutta sinne ei enää mahdu lapsiudenkotiinsa.

Vierailija
46/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hain seuraa netistä kun olin hiljattain eronnut 3v ja 5v isästä.

Tutustuin mukavan oloiseen mieheen jolla ns perusasiat kunnossa. Oli lapseton, mutta erittäin lapsirakas.

Pikkuhiljaa alkoi tuntumaan, että mies alkoi "omimaan" lapsia melko lyhyen ajan jälkeen, ensin alkoi puhumaan varafaijana olemisesta josta siirtyi isä sanan käyttöön. Tuntui, että oli enemmän kiinnostunut lapsista ja heidän kanssaan olemisesta kuin minusta. Hyvä tyyppi hän oli lapsille, ei siinä mitään. Lapsilla oli kuitenkin oma isä joka hänkin hyvä tyyppi ja hyvä osallistuva isä, jotten ns isän korvikkeelle ei ollut tarvetta sen kummemmin. Erosin lopulta suhteesta, kun se tuntui vähän kummalliselta kun mies niin kiintyi lapsiini ja se tuntui olevan suhteen pääpiste. 4kk suhde on kuitenkin lyhyt aika jos heti otetaan ns isän rooli päälle.

En hakenut lapsilleni ns isää vaan itselleni kumppania joka tosin ymmärtää että pakettiin kuuluu myös lapseni.

Jonkin ajan kuluttua siitä tutustuin nykyiseen mieheeni ja heti alussa painotin sitä etten hae lapsilleni isää sillä heillä on jo sellainen. Nykyiseni on toki lasten kanssa luontevasti se toinen aikuinen perheessä, mutta hän on lapsille "Pekka". Vuosien aikana miehestä on tullut lapsille tosi tärkeä ja läheinen aikuinen ja lapsista rakkaat miehelle joita kohtelee kuin omiaan (meillä 3 yhteistä lasta).

Vierailija
47/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervo.

Vierailija
48/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja entäs vaikka ulkomaanmatka.

Mitä omituista matkassa on? Matkat lasten ja miehen kanssa erikseen. Ai niin, eihän sitä erikseen saa matkustaa. Ja mikä oletus tuokin on että lapsia tulee lisää.

Vierailija
49/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa niiden lasten odotella, että kun muuttavat pois, sinne muuttaa joku muu.

Lisäksi entäs jos siivet eivät kannakaan. Haluaisi vielä muuttaa takaisin, mutta sinne ei enää mahdu lapsiudenkotiinsa.

Kenelle kommentoit? Minä kirjoitin edellä, että en olisi ottanut ketään saman katon alle niin pitkään kuin hänellä tai minulla on kotona asuvia lapsia. Tulkitsitko niin, että sitten odotetaan kiihkeästi, että lapset lentävät kotoa pois, jotta päästään muuttamaan yhteen? Eihän se sitä tarkoita! Omalla kohdallani tuo kyseinen suhde yh-isään loppui ennen kuin kummankaan lapset muuttivat pois, mutta ihan todennäköinen vaihtoehto olisi ollut, että emme olisi sen jälkeenkään nähneet mitään syytä asua saman katon alla.

Vierailija
50/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette nyt vaan saa päähänne mahtumaan että muunkinlaisia suhteita kuin niitä missä muutetaan heti yhteen ja aletaan leikkimään kotia.

Vierailija
51/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARE YOU MY DAD kirjoitti:

mun äiti toi meille uuden isän

oma isä oli haudattu 2 viikkoa aiemmin

isä t appoi itsensä

siksi toivotin miehen tervetulleeksi sanoin: äiti on niin kovin surullinen

mies vei kaikki perheemme omaisuuden

näin nälkää, meillä asui ilmaiseksi mustalaisia.

vih aan mustalaisia, ne on kaikki alinta pohjasakkaa

yhdellä niistä oli kehitysvammainen 15 vuotias poika , joka runkkasi julkisesti.

samalla hoki: puuauto ajaa lujaa

Te ette nyt vaan saa päähänne mahtumaan että muunkinlaisia suhteita kuin niitä missä muutetaan heti yhteen ja aletaan leikkimään kotia.

Vierailija
52/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä t appoi itsensä

yhdellä niistä oli kehitysvammainen 15 vuotias poika , joka runkkasi julkisesti.

Lisäksi entäs jos siivet eivät kannakaan. Haluaisi vielä muuttaa takaisin, mutta sinne ei enää mahdu lapsiudenkotiinsa

Vierailija
53/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

isä t appoi itsensä

Lisäksi entäs jos siivet eivät kannakaan. Haluaisi vielä muuttaa takaisin, mutta sinne ei enää mahdu lapsiudenkotiinsa

Joo ahdasta oli kun oli runkutt ava kehi tysvamm ainen, kylän mus talaiset ja äijän paras kaveri

Vierailija
54/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tekee kullin himossaan mitä vaan.

Vanhat lapset on vaan tiellä...

Vierailija
55/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on jo isä, joten miksi sitä pitäisi hakea.

Jos mies ja nainen vakavasti seurustelevat, niin miten siinä voi olla joutumatta isäpuolen rooliin?

Kohteleeko mies lapsia kuin ilmaa? kuulostaapa terveeltä

Mitäs siinä kohtaa kun tulee ajankohtaiseksi yhteenmuutto??

Vierailija
56/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on jo isä, joten miksi sitä pitäisi hakea.

Jos mies ja nainen vakavasti seurustelevat, niin miten siinä voi olla joutumatta isäpuolen rooliin?

Kohteleeko mies lapsia kuin ilmaa? kuulostaapa terveeltä

Mitäs siinä kohtaa kun tulee ajankohtaiseksi yhteenmuutto??

kun edellisen miehen ruumis on haudattu

Vierailija
57/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes miestä enää riesakseni huoli.

Ihanaa elämää sinkkuna , hyvä työpaikka ja vain yksi lapsi jota voin hemmotella ilman miehen narinaa rahan menoista. Seksiäkään ei ole kukaan vonkaamassa koko ajan vaan saa nukkua ja herätä rauhassa.

Kämppä pysyy myös siistinä , eikä jääkaappi ammota tyhjyyttään tai täyty lonkerotölkeistä.

Sinkku äitinä on ihanaa olla!!!

Terv itsenäinen yh nainen

Miksi olet hyväksynyt miehiksesi vain alkoholia kittaavia, sotkevia ja öisin (kännissä) mölyäviä jän n iksiä?

Miksivät kunnolliset ole kelvanneet?

Nyt kun on ne paskimmat miehet kierrätetty, voikin hyvillä miehillä leimata koko sukupuolen siaksi : )

Vierailija
58/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit niin tai näin niin aina kaikki on väärin.

Vierailija
59/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes miestä enää riesakseni huoli.

Ihanaa elämää sinkkuna , hyvä työpaikka ja vain yksi lapsi jota voin hemmotella ilman miehen narinaa rahan menoista. Seksiäkään ei ole kukaan vonkaamassa koko ajan vaan saa nukkua ja herätä rauhassa.

Kämppä pysyy myös siistinä , eikä jääkaappi ammota tyhjyyttään tai täyty lonkerotölkeistä.

Sinkku äitinä on ihanaa olla!!!

Terv itsenäinen yh nainen

Miksi olet hyväksynyt miehiksesi vain alkoholia kittaavia, sotkevia ja öisin (kännissä) mölyäviä jän n iksiä?

Miksivät kunnolliset ole kelvanneet?

Nyt kun on ne paskimmat miehet kierrätetty, voikin hyvillä miehillä leimata koko sukupuolen siaksi : )

hyvillä mielillä* :DD

Vierailija
60/88 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös miehet käyttävät fraasia "lapsilla on jo äiti". Olen asiasta samaa mieltä kanssasi, ap. Väkisinkin uusi kumppani on extravanhempi ja jonkinlainen kasvattaja.

No niinpä...Minä en vain ymmärrä että miten sellainen yhtälö voi toimia jossa mies on kuin lapsia ei olisi olemassakaan. Tuollainen varmasti vaikuttaa lasten kehitykseenkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi