Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko aamulla ihan jäykkiä kun heräätte?

Vierailija
28.07.2013 |

Aamulla kun herään on niin jäykkä olo ja käveleminen vaikeaa. Jos rappusia pitäisi kulkea en tiedä miten onnistuisi. Vessanpöntöllä vaikeaa kun ei taivu pyyhkimään. Pikku hiljaa olo vetristyy mutta päivälläkin jos istuu pitkään kävelemään lähtö kankeaa ja jalkoihin sattuu. Ei tämä aina ole tämmöistä ollut. Ikää 36v. Onko tämä normaalia? Onko muilla samanlaista? 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Jäykkyys vaihtelee aamuittain. Useinmiten aamulla pyörin kuin puolukka sängyssä yrittäessäni osua sukalla jalkaan..lapset pitää sitten pyytää apuun.

Aika tarkkaan puolilta päivin on taas normaali selkä.

Tämä alkoi kolmkymppisenä kun loukkasin alaselän. Kiusallista

N40

Vierailija
2/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva. Miksi em. mökkiläiset ei voi ymmärtää miksei niillä olla yötä.

Yleensä ihan nolot olosuhteet yöpyä ja aamulla pitäis olla pirtee ja reipas  saunomaan ja uimaan???!!!...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa ongelmaa ollut nyt kolmisen vuotta ja yhdistin sen myöhemmin huomattuun kilpirauhasen vajaatoimintaan, lääkityksen oikea annostus on vielä kesken, joten toivon että sillä tosiaan saadaan nämä reumaoireet kuriin. Suvussa on kyllä reumaakin...

Vierailija
4/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tällaista, etenkin jalat on tönköt aamulla! Onpa mielenkiintoista tuo että liittyisi kilpirauhasen vajaatoimintaan..?! Mulla herännyt epäilys siitä, kun siskoillani on vajaatoimintaa ja suvussa muutenkin ollut, ja muitakin oireita on..kamalaa väsymystä mm..mutta aiemmat kokeet kyllä olleet viiterajoissa :/ silti epäilen, pitäisi mennä otattamaan arvot uudestaan.

Vierailija
5/48 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keväällä yllättäen noi oireet. Juomisen lisääminen ja magnesium auttoi. Nyt loppukesästä ilmaantuivat uudelleen. Töissä enimmäkseen liikkeellä ja työpäivän jälkeen vaivoin saa raahauduttua kotiin ja illan jalkoja särkee. Joskus aamuisin pahastikin turvoksissa, joskus illalla ja paranee aamuun. Nyt niin tuskaista, että lääkärille mentävä. Ikää jo 58, mutta liian äkisti alkoi ollakseen vain ikääntymistä.

Vierailija
6/48 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukko on kanan mies!

Vierailija
7/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sul parkinson tai ms?

Vierailija
8/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut nyt kesällä samaa. Lopetin kyllä myös seisomatyön keväällä, en tiedä voiko yhdistää siihen vai mihin. Magnesiumia varmaan pitäisi alkaa syödä.

Olen kans 35.

Vierailija
9/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy varalta lääkärissä. Saattaa liittyä mm. johonkin reumalajiin. (Muista mikä, mutta samoja vaivoja tutkittaessa suljettiin mm. noita pois. Mulla oli lopulta yks muu selkävaiva, joka oli selitys tuolle jäykkyydelle. Mut jäi mieleen, että reumatutkimuksilla aloittivat noilla oireilla.)

Vierailija
10/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sairautta ei tietääkseni ole.

Ap

Vierailija
11/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama juttu, on ilmennyt nyt kesäkuumalla, talvisin en ole huomannut. Nilkat aamuisin ihan jäykät ja muutenkin ihan turvonnut olo aamuisin.

Vierailija
12/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmaan geeni, joka altistaa niveloireille. Se kulkee suvussa. Jos suvussasi on niitä "jotka tuntevat sään vaihtelun luissaan" niin silloin on geenikin siellä. Nivelten jäykkyys voi myös esiintyä jonku muun tulehduksen yhteydessä. Eli flunssaisena olet jäykempi kuin normaalisti. terveisin geenin omaava aamujäykkis.

Vierailija
13/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen, mutta sitten ostin uuden patjan.

Vierailija
14/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Googleta selkärankareuma ja käy lääkärissä poissulkemassa se. Ystäväni sairastui siihen juuri kolmikymppisenä, nuorena aikuisena sairastuminen taitaa olla tyypillistä, ja aamujäykkyys.

Vierailija
15/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 19:49"]

Käy varalta lääkärissä. Saattaa liittyä mm. johonkin reumalajiin. (Muista mikä, mutta samoja vaivoja tutkittaessa suljettiin mm. noita pois. Mulla oli lopulta yks muu selkävaiva, joka oli selitys tuolle jäykkyydelle. Mut jäi mieleen, että reumatutkimuksilla aloittivat noilla oireilla.)

[/quote]

On voinut alkaa. Selkärankareuman ensioireet mm. noi. 

Vierailija
16/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, yritin lainata tätä viestiä edellisessä (9/9):

Mitään sairautta ei tietääkseni ole.

Ap

Vierailija
17/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hui, ei kuullosta normaalilta vielä tässä iässä. Itse olen 35v eikä ole juuri koskaan tuollaisia oireita, muuta kuin joskus jos olen istunut huonossa asennossa huomaamattani liian pitkään.

Vierailija
18/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikaisemmin kun harrastin paljon liikuntaa, pari tuntia päivässä. Mulla kesti aamuisin jotain 20min, että pystyin kävelemään normaalisti. Ikää mulla oli 20+. Nyt olen 42, ja hyvin pääsen aamulla sängystä, tosin liikuntaakin harrastan enää vain murto-osan siitä mitä aktiivivuosinani.

Vierailija
19/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, laitanpa verrokkina viestin mäkin. Musta tuo ei kuulosta nimittäin ihan tyypilliseltä vielä tuossa iässä. Itse 40+ eikä vastaavasta jäykkyydestä tietoakaan. Välillä harrastan liikuntaa, välillä en. Jos istun kauan samassa asennossa töissä, saattaa esim. jalka puutua tai muuten olo tuntua seisomaan noustessa hetken kankealta, mutta se menee muutamassa sekunnissa ohitse. Aamulla sängystä nousua ei hidasta mikään muu kuin laiskuus... :)

Vierailija
20/48 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallisesta liikunnasta tässä ei  ainakaan ole kyse. Ennemminkin päinvastoin. Nyt kun asiaa mietin, helle tuntuu pahentaneen tilannetta.  Pelottava ajatus että olisi reumaa tai jotain muuta. Pakko kai mennä lääkärille.