Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset kotiintuloajat ja säännöt teidän 17-vuotiailla on?

Vierailija
27.07.2013 |

Ja en nyt tähän ketjuun halua täydellisten äitien täydellisten teinejen tarinoita: meidän Milla ei ole koskaan maistanut alkoholia, vapaa aikana hoitaa mummoja ja kotona soittaa viulua milloin ei virkkaa tai siivoa, mitään sääntöjä ei ole koskaan tarvittu!

Minua kiinnostaa "tavallisten perheiden" tavat ja säännöt noin 17 vuotiaille.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 19:15"]

Eli olen kuin olenkin natsiäiti!

Minä en jaksa valvoa ja olisi mielestäni kohtuutonta, jos yksi perheenjäsen saisi elää miten tykkää ja näin valvottaa muita.

Kotiintuloaika sovitaan joka päivä erikseen, yleensä klo 22-23 välillä. Joskus saanut olla 23.45 asti, mutta se oli poikkeus. 

Kavereille jos menee, varmistamme asian vanhemmilta. Tuttavapiirissä on liian monta mussukkaa, joihin luotettu ja ovat sitten järkänneet mahtava kotibileet.

Alkoholista ei onneksi ole kiinnostunut, mutta tupakan suhteen olen nostanut kädet pystyyn. Pidän vaan huolen, ettemme me rahoita tupakointia, ostaa ne töistä saamillaan rahoilla.

Sama juttu, kun pian täyttää 18. Niin pitkään kun kotona asuu, on otettava toiset perheenjäsenet huomioon. Paitsi vanhemmille emme sitten enää soittele.

ap

[/quote]

Toinen natsiäiti ilmoittautuu. Melko samoilla säännöillä mennään kuin teilläkin. Yökyläillä saa, mutta soitan aina kyläpaikan vanhemmille. Pikkaisen pidempään on nyt kesällä saanut olla ulkona eli klo 24-01 satunnaisesti, edellyttäen että on ollut liikkeellä ihan vieressämme asuvan kaverinsa kanssa ja että olen tiennyt, missä on.

Kertaalleen oli humalassa kaverin juhlista haettaessa (isänsä haki, kello oli vajaa yksitoista yöllä). Sen jälkeen oli jonkin aikaa kielletty kaverien juhlat :-) eikä ole toistunut. Meillä myös periaatteena, että alkoholi ja alaikäiset eivät kuulu yhteen.

Vierailija
2/51 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain mennä vapaasti 17 vuotiaana, asuin nimittäin jo muualla. En suosittele sitä kyllä! Tuli juotua ja hölmöiltyä. Omia lapsia en tule päästämään yömenoille ennen kuin ovat 18v. Se on varmaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se tavallinenkin olla kiltti. Meidän 17-vuotias ei ole tarvinnut milloinkaan kotiintuloaikoja, yleensä tulee jo alkuillasta kotiin. Joskus saattaa ottaa siiderin kaapista. Poika on. Eikä soita viulua, eikä virkkaa.

Vierailija
4/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on teidän lapsillanne lepsut säännöt! Nehän elää ku pellossa koha vaa soittavat missä ovat! Kyllä on maailma vissiin 4 vuodessa muuttunu rajusti, silloin siis olin itse 17 ja säännöt oli ihan eri luokkaa eikä niistä neuvoteltu.

Vierailija
5/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ilmoittaa mihin menee ja milloin tulee. Käytännössä saattaa viikonloppuna tulla joskus puolenyön maissa kotiin tai sitten jää kaverille yöksi. Viikolla huolehtii itse siitä että menee ajoissa nukkumaan, noin klo 23 maissa se oikeasti tapahtuu. Kotitöitä on tehtävä kuukausirahan eteen, pestävä yläkerran vessa joka toinen viikko (jakaa vastuun siskonsa kanssa) ja huolehdittava omasta huoneesta. Olemme päässeet helpolla, koska tyttö ei ole vielä löytänyt poikaystävää ja harrastukset ovat tervehenkisiä esimerkiksi isoskoulutus ja pitkän matkan juoksu, ja huolehtii lukionkäymisestään hyvin. 

Vierailija
6/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 18:12"]

Ja en nyt tähän ketjuun halua täydellisten äitien täydellisten teinejen tarinoita: meidän Milla ei ole koskaan maistanut alkoholia, vapaa aikana hoitaa mummoja ja kotona soittaa viulua milloin ei virkkaa tai siivoa, mitään sääntöjä ei ole koskaan tarvittu!

Minua kiinnostaa "tavallisten perheiden" tavat ja säännöt noin 17 vuotiaille.

[/quote]

No nämä äitin kiltit tytöt vasta yleensä ovat miesten mieleen kunhan pääsevät sen makuun! Koska kaikkia on rajoitettu niin kun vihdoin pääsee jonkun kielletyn kimpuun niin siteen lähtee mopo lapasesta.

Vierailija
7/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotiintuloaikoja. Ehkä kerran kuussa saan olla poikaystävällä (seurustelua takana päälle 2v) yötä viikonloppuisin, muuten yöksi kotiin. Viikonloppuisin kotiin klo.00 mennessä, mutten edes muista, milloin olisin ollut ulkona klo.22 jälkeen.

Harvemmin edes olen missään, mutta jos lenkkeilen, niin kotiin klo.22 mennessä. Jos oon poikaystävällä arkena, niin lähden klo.20:30 bussilla pois ja oon kotona noin klo.21:30.

N17

Vierailija
8/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:48"]Hei, minulla on 17 vuotias tytär. Hän ei ole koskaan tehnyt mitään typerää, mutta viettää paljon aikaa hyvän ystävänsä ja tämän vanhempien kanssa. Haluaisin vain tietää millaiset säännöt siis antaisitte lukio aamuna ja viikonloppuna. Montako päivää esim pitää olla kokonaan kotona? Hän ei viihdy myöhään kaupungilla vaan on kaverinsa kotona. Tunnen myös hyvin kaverin vanhemmat. Tyttö hoitaa koulunsa loistavasti, mutta en tiedä millaiset kkotiintuloaikajat ja muut käytänteet pitäisi olla?
[/quote]

Jos menee hyvin, en rajoittaisi mitään. Miksi rajottaisin, jos nuori on muutenkin vastuullinen?

Vierailija
9/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kotiintuloaikaa, vaan lukiosta tullaan suoraan kotiin. Asutaan maalla niin täältä ei pääse sen jälkeen enää bussilla takaisin keskustaan. Kaverien auton tai moottoripyörän kyytiin menemisen suhteen on ehdoton kielto. Polkupyörämatkan päässä asuu pari kaveria, toisen luokse ei saa mennä kun perhe on vähän mitälie. Toisen luona saa käydä sunnuntaina iltapäivällä. Jos joskus tulee kavereita käymään niin istutaan yhdessä koko perheen kanssa niin voin kysellä pojan ja kaverin asiat. Ei ole kyllä montaa kertaa ketään käynyt. Nettiä saa käyttää koulutehtäviin pyynnöstä, olen vieressä katsomassa ettei eksy väärille sivuille. Ja maatilan hommissa pitää auttaa, lehmien iltaruokinta on pojan vastuulla niin senkään vuoksi ei voi jäädä mihinkään koulun jälkeen.

Vierailija
10/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:00"]Ei ole mitään kotiintuloaikaa, vaan lukiosta tullaan suoraan kotiin. Asutaan maalla niin täältä ei pääse sen jälkeen enää bussilla takaisin keskustaan. Kaverien auton tai moottoripyörän kyytiin menemisen suhteen on ehdoton kielto. Polkupyörämatkan päässä asuu pari kaveria, toisen luokse ei saa mennä kun perhe on vähän mitälie. Toisen luona saa käydä sunnuntaina iltapäivällä. Jos joskus tulee kavereita käymään niin istutaan yhdessä koko perheen kanssa niin voin kysellä pojan ja kaverin asiat. Ei ole kyllä montaa kertaa ketään käynyt. Nettiä saa käyttää koulutehtäviin pyynnöstä, olen vieressä katsomassa ettei eksy väärille sivuille. Ja maatilan hommissa pitää auttaa, lehmien iltaruokinta on pojan vastuulla niin senkään vuoksi ei voi jäädä mihinkään koulun jälkeen.
[/quote]

Ei voi olla totta

Vierailija
11/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:00"]Ei ole mitään kotiintuloaikaa, vaan lukiosta tullaan suoraan kotiin. Asutaan maalla niin täältä ei pääse sen jälkeen enää bussilla takaisin keskustaan. Kaverien auton tai moottoripyörän kyytiin menemisen suhteen on ehdoton kielto. Polkupyörämatkan päässä asuu pari kaveria, toisen luokse ei saa mennä kun perhe on vähän mitälie. Toisen luona saa käydä sunnuntaina iltapäivällä. Jos joskus tulee kavereita käymään niin istutaan yhdessä koko perheen kanssa niin voin kysellä pojan ja kaverin asiat. Ei ole kyllä montaa kertaa ketään käynyt. Nettiä saa käyttää koulutehtäviin pyynnöstä, olen vieressä katsomassa ettei eksy väärille sivuille. Ja maatilan hommissa pitää auttaa, lehmien iltaruokinta on pojan vastuulla niin senkään vuoksi ei voi jäädä mihinkään koulun jälkeen.
[/quote]

Ei helkkari.. Milloin ajattelit antaa pojan elää?

Vierailija
12/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan olis millään saanu enää määrättyä. En edes asunut vanhempieni luona enää 17 vuotiaana. Ja silti olin suurinta osaa kiltimpi, en polttanut enkä ollut edes kokeillut huumeita. En koskaan haistatellut kellekkään tai ollut väkivaltainen. Perheeni on perus hyvä. Vanhemmat on eronneet, mutta molempiin vanhempiin on hyvät välit eikä perheessäni ole ollut koskaan esim väkivaltaa, alkoholismia tai pettämistä.

Vierailija
13/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sanokaa, että tän on pakko olla provo? Eiks niin?

Vierailija
14/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:00"]Ei ole mitään kotiintuloaikaa, vaan lukiosta tullaan suoraan kotiin. Asutaan maalla niin täältä ei pääse sen jälkeen enää bussilla takaisin keskustaan. Kaverien auton tai moottoripyörän kyytiin menemisen suhteen on ehdoton kielto. Polkupyörämatkan päässä asuu pari kaveria, toisen luokse ei saa mennä kun perhe on vähän mitälie. Toisen luona saa käydä sunnuntaina iltapäivällä. Jos joskus tulee kavereita käymään niin istutaan yhdessä koko perheen kanssa niin voin kysellä pojan ja kaverin asiat. Ei ole kyllä montaa kertaa ketään käynyt. Nettiä saa käyttää koulutehtäviin pyynnöstä, olen vieressä katsomassa ettei eksy väärille sivuille. Ja maatilan hommissa pitää auttaa, lehmien iltaruokinta on pojan vastuulla niin senkään vuoksi ei voi jäädä mihinkään koulun jälkeen. [/quote] Ei helkkari.. Milloin ajattelit antaa pojan elää?

[/quote]

Kyllä tämä aikalailla provolta vaikuttaa, on niin sopivasti kaikki kiellettyä.

Vierailija
15/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:00"]Ei ole mitään kotiintuloaikaa, vaan lukiosta tullaan suoraan kotiin. Asutaan maalla niin täältä ei pääse sen jälkeen enää bussilla takaisin keskustaan. Kaverien auton tai moottoripyörän kyytiin menemisen suhteen on ehdoton kielto. Polkupyörämatkan päässä asuu pari kaveria, toisen luokse ei saa mennä kun perhe on vähän mitälie. Toisen luona saa käydä sunnuntaina iltapäivällä. Jos joskus tulee kavereita käymään niin istutaan yhdessä koko perheen kanssa niin voin kysellä pojan ja kaverin asiat. Ei ole kyllä montaa kertaa ketään käynyt. Nettiä saa käyttää koulutehtäviin pyynnöstä, olen vieressä katsomassa ettei eksy väärille sivuille. Ja maatilan hommissa pitää auttaa, lehmien iltaruokinta on pojan vastuulla niin senkään vuoksi ei voi jäädä mihinkään koulun jälkeen. [/quote] Ei helkkari.. Milloin ajattelit antaa pojan elää?

[/quote]

On ajalteltu että sitten kun saa ajokortin saisi launtai-iltaisin käydä tansseissa. Saa sitten hankkia jonkun kunnollisen miniän meille tänne avuksi. Tähän asti poika ei ole tuntunut tytöistä kiinnostuneelta. 

Vierailija
16/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ai että! "mun lapsi ei dokaa, kyllä se juo, mutta hirveessä kännissä ei ole". Oletteko todella noin sinisilmäisiä? Jos lapsenne käy ulkona ja juo edes teidän tietojen mukaan joskus, kyllä kunnon kännejäkin on vedetty. Me vedettiin esim. alaikäisenä iltapäivällä kovat kännit ja illalla kotiin mennessä "juu join pari" ja pikku maisti päällä. Voi teitä mammat :')
- 19v.

Vierailija
17/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 16-18v, niin ei porukoita enää kiinnostanut missä menen. Olen keskimmäinen lapsi, en tiedä onko sillä jotain vaikutusta asiaan, mutta tosiaan iso uusperhe meillä jossa nuorimpien välillä 12v ikäeroa. Joten luulen että pikkulapsiarjessa vanhempani eivät jaksaneet enää välittää, vaikka jossain vaiheessa minulla oli todella vaikea ajanjakso ja join erittäin paljon. Ei ollut kotiintuloaikoja ja saatoin olla viikon-pari kotoa pois eikä kukaan soittanut. Kerron tämän siksi, että tästä ei ole montaa vuotta ja olisin itse toivonut vanhempieni olevan kiinnostuneempia asioistani. Heillä ei ollut hajuakaan minun puuhistani silloin, olisin hyvin voinut rueta käyttämään huumeita ja olla kunnon koukussa ennen kuin he olisivat edes huomanneet, näin esimerkiksi. Kärsin välissä jopa alkoholiongelmasta vanhempieni huomaamatta. Nykyään olemme läheisempiä.

Vierailija
18/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kotiintuloaikoja, ilmoittelen illan mittaan aina miltä näyttää. Urheilen paljon, joten viikolla en kerkeä paljoa kavereiden kanssa aikaa viettää, usein olenkin heidän kanssaan perjantai- tai lauantai-iltoina. Käydään useimmiten syömässä, leffassa, kahvilla tai hengataan vain kaupungilla. Välillä alkoholin kanssa välillä ilman. Itse en juo tai käytä muita päihteitä ja ollaan vanhempien kanssa sovittu että kerron sitten kun jossain vaiheessa kokeilen. Luottamuksen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmaa, joten rajoja ei ole oikein koskaan tarvinnut säätää. Usein tulen arki-iltaisin kotiin viimeistää klo 22 ja viikonloppuisin jos menen johonkin niin puolenyön jälkeen

N17

Vierailija
19/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on nyt 19 v.  ja sai 17 v mennä  suht vapaasti.  Kouluiltoina kotona piti olla noin kello 22 viimeistään ja viikonloppuna sai olla vapaasti, MUTTA aina piti ilmoittaa minne meni ja kenen kanssa ja koska tulee kotiin ja millä. Tunnen kaikki hänen kaverinsa, koska viettivät paljon aikaa meillä.  tyttöä ei kyllä kiinnostanut riekkua pitkin yötä missä sattuu, yleensä olivat jonku kotona, leffassa tms.  kaupungilla ei iltaisin ollut koskaan.  Bileitäkin oli, mutta ikinä ei kännisssä kotiin tullut.  Tietenkin joi, mutta kun osaa ottaa sopivasti niin häneen pystyi luottamaan.  Hoiti koulunsa niin miksi rajottamaan menemisiä.

Poika on nyt 17 v ja viikolla tullaan salin jälkeen kotiin eli noin kello 22.  Viikonloppuna tulee kun tulee, yleensä kello 1-2.  On yleensä kaverilla pelaamassa ja kaveri asuu 300 m päässä. Joskus on jossain bileissä mutta minä hoidan kuskin kotiin (eli isosisiko kuskaa).  

Vierailija
20/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:00"]

Ei ole mitään kotiintuloaikaa, vaan lukiosta tullaan suoraan kotiin. Asutaan maalla niin täältä ei pääse sen jälkeen enää bussilla takaisin keskustaan. Kaverien auton tai moottoripyörän kyytiin menemisen suhteen on ehdoton kielto. Polkupyörämatkan päässä asuu pari kaveria, toisen luokse ei saa mennä kun perhe on vähän mitälie. Toisen luona saa käydä sunnuntaina iltapäivällä. Jos joskus tulee kavereita käymään niin istutaan yhdessä koko perheen kanssa niin voin kysellä pojan ja kaverin asiat. Ei ole kyllä montaa kertaa ketään käynyt. Nettiä saa käyttää koulutehtäviin pyynnöstä, olen vieressä katsomassa ettei eksy väärille sivuille. Ja maatilan hommissa pitää auttaa, lehmien iltaruokinta on pojan vastuulla niin senkään vuoksi ei voi jäädä mihinkään koulun jälkeen.

[/quote]Provo, ei kenenkään vanhemmat voi tuollaisia olla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme