Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittaako ja ärsyttääkö teitä ihmiset, jotka valittavat joka asiasta?

Vierailija
23.09.2024 |

Vai riippuuko ihan siitä, onko valitus rakentavaa vaiko turhaa ja hyödytöntä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkät valittaa herkästi. Ja ovat rasittavia.

Vierailija
2/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu just tuosta, että valittaako turhaan vai pyrkiikö löytämään ratkaisun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ruikuttajia on liikaa nykyisin. Pikkuasioista inistään, hyh.

Vierailija
4/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Vedän itseni tuollaisten kanssa aina autopilotille, eli nyökkäilen välillä ja sanon jotain "joo, aivan niin", mutta todellisuudessa ajatukset juoksevat kuin villihevot preerialla.

Vierailija
5/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää mua ainakin, jos joku valittaa aina ja kaikesta. Vähän niinkuin tullut jo tapa puhua silleen. Mutta on heitä,  jotka huomaa aina ne negatiiviset jutut, muttei niitä hyviä asioita. Mutta jos asiasta valittaa, niin ei.

Vierailija
6/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu just tuosta, että valittaako turhaan vai pyrkiikö löytämään ratkaisun.

Joskus se valittaminen on se ratkaisu. Kun tietää, että jollekin ongelmalle ei yksinkertaisesti voi mitään, niin helpottaa päästää ärsytys systeemistä ulos ja jatkaa sitten eteen päin.

Vierailija
7/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sen takia mä harvoin käyn tällä palstalla, koska täällä ei muuta tehdä

Vierailija
8/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Vedän itseni tuollaisten kanssa aina autopilotille, eli nyökkäilen välillä ja sanon jotain "joo, aivan niin", mutta todellisuudessa ajatukset juoksevat kuin villihevot preerialla.

Tämäkin kyllä. Toisaalta riippuu myös omasta mielentilasta. Jos on itsellä jaksamisen kanssa tiukkaa, ei jaksaisi kuunnella ikivalittajia, joiden kaikki asiat tulevat ulos valituksen muodossa eivätkä näe itsessään mitään syytä. Tulee kierrettyä kaukaa tietyt ihmiset.

Vierailija
9/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä jos omistaan valittaa, mutta se ärsyttää jos rupee valittaa mun asioista.

Vierailija
10/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailtava taito.

Vierailija
11/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dramaattiset ihmiset ovat yleensä epäherkkiä. 

Vierailija
12/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopen kyllästynyt koko ajan jatkuvaan valittamiseen. Elämme uhriutumisenkulttuurissa, jossa lähes jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita. 

Vierailija
13/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailtava taito.

Sillä samalla taidolla vedettiin ykkösluokasta aina amk-pudokkaaksi asti ilman, että mitään jäi päähän, mutta on siitä välillä hyötyäkin.

Vierailija
14/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun ei oikeasti ole olemassa mitään erityisherkkää, kunhan on vain keksitty nimitys jollekin jonka pää ei mitään kestä, ennen niitä sanottiin hysteerisiksi. 

Vierailija
15/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopen kyllästynyt koko ajan jatkuvaan valittamiseen. Elämme uhriutumisenkulttuurissa, jossa lähes jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita. 

No joo, mutta kyllä noita kaikestamärisijöitä on aina ollut. Sitten ne joilla on oikeasti rankkaa elämässä ovat usein hiljaa asioistaan, olen huomannut.

Vierailija
16/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni rasittaa sellaiset ihmiset, jotka aina valittavat omien valintojensa seurauksista. Esim hommataan neljä lasta, ja sitten inistään kun ei ole koskaan mihinkään rahaa, aina on kiire ja väsy eikä ollenkaan omaa aikaa. 

Vierailija
17/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun ei oikeasti ole olemassa mitään erityisherkkää, kunhan on vain keksitty nimitys jollekin jonka pää ei mitään kestä, ennen niitä sanottiin hysteerisiksi. 

Mikä sinun psyykettäsi vaivaa? 

Vierailija
18/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailtava taito.

Ihmisellä joka ei koskaan pura negatiivisuutta missään ulos niitä on pakko olla hänen sisällä patoutuneena kuin norovirus-potilaalla, joka ei löydä vessaa. Itse inhoan tunteiden luokittelua hyviin ja huonoihin, sillä kaikki tunteet ovat osa elämää ja niiden tulisi olla sallittuja eli kyllä välillä ärsyttää. 

Vierailija
19/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni rasittaa sellaiset ihmiset, jotka aina valittavat omien valintojensa seurauksista. Esim hommataan neljä lasta, ja sitten inistään kun ei ole koskaan mihinkään rahaa, aina on kiire ja väsy eikä ollenkaan omaa aikaa. 

No tämä. "Asioita vaan tapahtuu, minä olen uhri" 🥴 Eivät ole kasvaneet aikuisiksi eivätkä kasva.

Vierailija
20/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aiheesta jokin aika sitten. Jos ihmisen temperamentissä yhdistyy korkea neuroottisuus (= taipumus tuntea erityisen herkästi negatiivisia tunteita ja taipumus myös kokea ne vahvasti) ja korkea ekstroversio, voi ulosanti olla aika raskasta ympäristölle.