Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa naiset puolustelemaan veljeään / poikaansa silloin kun tämä

Vierailija
27.07.2013 |

käyttäytyy väkivaltaisesti esim perhettään kohtaan? Johtuuko se jostain hyväksymisen vaikeudesta vai mistä? Onko kellään omakohtaista kokemusta asiasta? Kun olen perehtynyt aiheeseen, niin hyvin usein nousee esille tämä, että tekijän perhe suhtautuu tällä tavalla asiaan. Eikä ainakaan ole uhrin "puolella". Eihän se tervettä ole, taita aolla joku psyykkinen suojamekanismi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 15:23"]

Sama kysymys toisinpäin, miksi naiset pitävät naisten tekemää väkivaltaa jotenkin hyväksyttävänä? Esim. eräässä haastattelututkimuksessa nuorista tytöistä 40% piti väkivaltaa seurustelukumppania kohtaa hyväksyttävänä, pojista vain 5%. Tai miksi naiset ovat etunenässä puolustamassa maahanmuuttajien tekemiä raiskauksia?

Naiset paheksuvat väkivaltaa aina kun tekijänä on tuntematon valkoinen heteromies. Muussa tapauksessa, kun tekijä on nainen, mamu tai hyvä ystävä, on syy yhteiskunnassa ja ympäristössä. Henkilöä on helpompi puolustaa ja nähdä teot oikeutettuna kun häneen on vahva tunneside. Tunnesidehän syntyy joko median myötä (mamut on uhreja, naiset on sorrettu sukupuoli), tai sitten kun on viettänyt henkilön kanssa riittävästi aikaa.

[/quote]

Luuletko oikeesti ettei miehillä ole noin?? Päinvastoin! Niillähän tää vasta onkin, se ihailtu keskinäinen lojaalius jota aina ihaillaan. Se on usein syynä että "kaverin" tms selustaa tuetaan.

Vierailija
22/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 17:45"]

Kyllä huomasin itse saman ollessani väkivaltaisessa parisuhteessa. Mies saattoi tulla baari-illan jälkeen kotiin, oli itse ehkä saanut turpiinsa ja sitten hakkasi minua. Yritin lopettaa suhteen useasti, mutta hän piinasi minua. Kerran miehen äiti tuli kylään pahan hakkaamisen jälkeen. Oli kuin ei olisi huomannut mitään. Myös miehen ystävät tiesivät tästä, mutta kukaan ei auttanut koska hän oli "hyvä jätkä". Miehen täti alkoi myöskin piinata minua, ja sanoin että pilaan miehen elämän toimillani. Lopulta menin poliisille, tein kuudesta sairaalahoitoa vaatineista pahoinpitelyistä rikosilmoituksen ja hain lähestymiskieltoa. Miehen täti ja äiti alkoivat tästäkin piinata ja syytellä minua. Sanoin vain ettei tässä ole muuta vaihtoehtoa poispääsyyn kun tekään ette miehelle halua puhua. Mies istuu vankilassa näiden pahoinpitelyjensä johdosta. Hän pahoinpiteli uutta naisystäväänsä, satunnaisia vastaankulkijoita, minua ja lopulta hän pahoinpiteli äitinsä.

[/quote]

Hirveää otan osaa, juuri tätä tarkoitin :( Mikä ihme saa ihmisen käyttäytymään näin? Toki suurin syy on pahoinpitelijässä, mutta nyt ei tämä keskustelu koskemaan sitä. Onko kukaan näistä miehen sukulaisista tai ystävistä myöhemmin pahoitellut suhtautumistaan asiaan?

[/quote]

Ei ole, ovat vieläkin sitä mieltä että mies on "hyvä jätkä", joka on vain ajautunut huonojen ihmisten seuraan. Paskanmarjat, mies on ollut lapsesta asti väkivaltainen ja perhe on sen mahdollistanut. Asiat selvitetään nyrkeillä. Äitikin vain oikeudessa kiisti koko pahoinpitelyn vaikka joutui sen jälkeen sairaalahoitoon. Miehen uusi naisystävä kertoi että hän epäilee miehen sairastavan skitsofreniaa, itse en tunne taudinkuvaa joten en mitään osaa sanoa. Äiti kiistää kaiken edelleen ja syy on aina muissa kuin hänen pojassaan jota ei ymmärretä. Täti on pahin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä aloitus ap

Vierailija
24/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 15:23"]

Sama kysymys toisinpäin, miksi naiset pitävät naisten tekemää väkivaltaa jotenkin hyväksyttävänä? Esim. eräässä haastattelututkimuksessa nuorista tytöistä 40% piti väkivaltaa seurustelukumppania kohtaa hyväksyttävänä, pojista vain 5%. Tai miksi naiset ovat etunenässä puolustamassa maahanmuuttajien tekemiä raiskauksia?

Naiset paheksuvat väkivaltaa aina kun tekijänä on tuntematon valkoinen heteromies. Muussa tapauksessa, kun tekijä on nainen, mamu tai hyvä ystävä, on syy yhteiskunnassa ja ympäristössä. Henkilöä on helpompi puolustaa ja nähdä teot oikeutettuna kun häneen on vahva tunneside. Tunnesidehän syntyy joko median myötä (mamut on uhreja, naiset on sorrettu sukupuoli), tai sitten kun on viettänyt henkilön kanssa riittävästi aikaa.

[/quote]

Luuletko oikeesti ettei miehillä ole noin?? Päinvastoin! Niillähän tää vasta onkin, se ihailtu keskinäinen lojaalius jota aina ihaillaan. Se on usein syynä että "kaverin" tms selustaa tuetaan.

[/quote]

Ja lisäisin, että tuo lojaalius on syynä siihen miksi sovinistista valkoista heteromiestä ei kiinnosta raiskaukset muuten kuin jos ne on mamujen tekosia. Silloinkin vain siksi että siitä saa hyvän kanavan oman vihan purkamiseen jotain ihmisryhmää vastaan. Uhrit ja heidän oikeudet ei kiinnosta. Eikä raiskausrikokset jos se onkin joku tuttu tekijänä, sellainen ei edes ole mahdollista. Ja jos onkin, niin sen naisen omaa syytä jollain lailla kuitenkin.

Vierailija
25/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät varmaan puolustele, mutta heidän kanssaan väkivaltainen mies ei enää ole tekemisissä, jäljelle on jääneet vain ne puolustelevat, väkivaltaisuutta läpi sormien katsovat. Minä lie heillä sitten syynä moiseen, tuskin ihan terveitä ovat, ehkä ovat esim.kasvaneet niin väkivaltaisessa ympäristössä, että eivät näe sitä mitenkään poikkeuksellisena tms

Vierailija
26/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 17:45"]

Kyllä huomasin itse saman ollessani väkivaltaisessa parisuhteessa. Mies saattoi tulla baari-illan jälkeen kotiin, oli itse ehkä saanut turpiinsa ja sitten hakkasi minua. Yritin lopettaa suhteen useasti, mutta hän piinasi minua. Kerran miehen äiti tuli kylään pahan hakkaamisen jälkeen. Oli kuin ei olisi huomannut mitään. Myös miehen ystävät tiesivät tästä, mutta kukaan ei auttanut koska hän oli "hyvä jätkä". Miehen täti alkoi myöskin piinata minua, ja sanoin että pilaan miehen elämän toimillani. Lopulta menin poliisille, tein kuudesta sairaalahoitoa vaatineista pahoinpitelyistä rikosilmoituksen ja hain lähestymiskieltoa. Miehen täti ja äiti alkoivat tästäkin piinata ja syytellä minua. Sanoin vain ettei tässä ole muuta vaihtoehtoa poispääsyyn kun tekään ette miehelle halua puhua. Mies istuu vankilassa näiden pahoinpitelyjensä johdosta. Hän pahoinpiteli uutta naisystäväänsä, satunnaisia vastaankulkijoita, minua ja lopulta hän pahoinpiteli äitinsä.

[/quote]

Hirveää otan osaa, juuri tätä tarkoitin :( Mikä ihme saa ihmisen käyttäytymään näin? Toki suurin syy on pahoinpitelijässä, mutta nyt ei tämä keskustelu koskemaan sitä. Onko kukaan näistä miehen sukulaisista tai ystävistä myöhemmin pahoitellut suhtautumistaan asiaan?

[/quote]

Ei ole, ovat vieläkin sitä mieltä että mies on "hyvä jätkä", joka on vain ajautunut huonojen ihmisten seuraan. Paskanmarjat, mies on ollut lapsesta asti väkivaltainen ja perhe on sen mahdollistanut. Asiat selvitetään nyrkeillä. Äitikin vain oikeudessa kiisti koko pahoinpitelyn vaikka joutui sen jälkeen sairaalahoitoon. Miehen uusi naisystävä kertoi että hän epäilee miehen sairastavan skitsofreniaa, itse en tunne taudinkuvaa joten en mitään osaa sanoa. Äiti kiistää kaiken edelleen ja syy on aina muissa kuin hänen pojassaan jota ei ymmärretä. Täti on pahin.

[/quote]

Kuten sanottu, otan osaa. Onneksi lähdit toimiin ja löysit siihen prosessiin voimia! En ymmärrä... En vaan ymmärrä.. Eihän tuo sitä pahoinpitelijän tilannetta yhtään auta että suku puolustelee. ap