Loma loppu, töihin paluu ahdistaa!!!
Maanantaina pitäis mennä töihin, eikä yhtään haluttaisi. Ahdistaa ja ketuttaa, että taas se sama rumba alkaa kaikkine vastuineen, kiireineen ja velvollisuuksineen. Argh..miksei tämä loma voisi vain jatkua ja jatkua ja jatkua.
Kohtalotovereita?
Kommentit (327)
Olis edes saanut lomailla, pari viikon pätkää kuukauden välein. Loput jäi syksylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei niinkään ahdista oma töihin meno, vaan lasten koulun alku. Taas samat aamupatistelut, läksyjentekopatistelut ym. huolehtimiset alkaa...
Miksi täällä valitat. Lisääntyminen on oma valinta.
Ohis.
Varmaan melkein kaikki, mistä valitetaan, on seurausta omista valinnoista.
Olen tissutellut koko kesälomani suvivirrestä asti. Just vein 3 säkkiä tyhjiä hylsyjä. Kolmen litran viinitonkat eivät näy siinä määrässä kun menevät roskiin.
Varasin ajan huomiselle työterveyteen ja laitan rehtorille viestiä että epäilen olevani sairas.821
Ota lopputili ja muuta ulkomaille. Tarvitset uuden alun ilman stressitekijöitä.
Mielisairas pärjää kyllä ilman sinua. Sellaisista lähimmäisistä on syytä päästä eroon.
Menin jo viikko sitten ja joo, ahdistaa. Työ on sinänsä okei, joskus jopa oikeinkin kivaa, mutta muutama lähikollega tekee työstä aivan tuskaa. Yksi on ilkeä kuin mikä, mutta pomon suosiossa, toinen on laiska ja joko pitää tehdä hänen työnsä tai sietää sitä, että omatkin työt myöhästyvät. Pomo on ihan mukava, mutta sellaista kaikkien kaveri -materiaalia.
Että joo, kovasti on työhakemuksia vetämässä mutta saas nähdä. Tämä ei kuitenkaan ole mikään työvoimapula-ala.
Vierailija kirjoitti:
Nahkatakki kirjoitti:
Työtä kannattaa vaihtaa rohkeasti ja usein. Itse teen niin jos ketuttaa. Useilla työpaikoilla on kiire, stressi ja huono henki. Myös liian kova verotus masentaa ihmisiä. Siksi moni hakee isoa muutosta, pois oravanpyörästä. Etätöitä aion suosia jatkossa. Enään en aja tuntia per sivu. Haavailen myös alan vaihdosta, olen kiireinen inssi.
Olen ihan samaa mieltä, että kannattaa rohkeasti vaihtaa työpaikkaa. Se ei kuitenkaan aina auta. Itse olen vaihtanut nyt viime vuodet melkeinpä vuoden välein työpaikkaa, koska joka paikassa on ollut esim. älytön työmäärä tai luokattoman huonoa johtamista. Nyt olen kuitenkin todennut, että enää ei vaihtamalla parane, ellen vaihda alaa. Se onkin sitten jo vähän vaativampi proggis, kun muuhun ei koulutusta tai kokemusta ole. Olen kyllä valmis tekemään kohtuullisesti työtä alanvaihdon eteen, mutta motivaatio yhtään mihinkään työhön on niin huono ja kun ei ole mitään "intohimon kohteita" niin en oikein tiedä mihin suuntaan lähtisin. Yhtään ei myöskään auta se, että tuntuu jokaikiseltä alalta kuulevan ihan samoja ongelmia. Ei se työmäärä, huono johtaminen, yms ole alasta kiinni, joten pitäisi löytää niin mukavat työtehtävät että nuo miinuspuoletkin kestäisi.
Juuri tänään sain kehuja työstäni ja se lämmitti mieltä. Tuli mieleen, että onko tämä työ sittenkään niin kovin ahdistavaa. Mutta kyllä se on. Siinä hetkessä oli mukavaa ja antoi se intoa hetkeksi, mutta niin harvoin tulee vilpitöntä kiitosta, että ei se jaksa pidemmän päälle kantaa.
Samoja ajatuksia itselläni oikeastaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Olen tissutellut koko kesälomani suvivirrestä asti. Just vein 3 säkkiä tyhjiä hylsyjä. Kolmen litran viinitonkat eivät näy siinä määrässä kun menevät roskiin.
Varasin ajan huomiselle työterveyteen ja laitan rehtorille viestiä että epäilen olevani sairas.821
Opettajan kädet vähän vapisee töissä? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajan kädet vähän vapisee töissä? :)
Jos on kemian ole, niin tislausnäytteiden sekoitus käy helposti kun kädet sheikkaa
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset!! Just miehen kans ihmeteltiin lottomiljonäärejä, jotka jatkavat töissä vaikka eivät tarvitsisi. Miksi lotata jos ei mikään muutu?? En ikupäivänä menisi enää töihin jos voittaisin pääpotin lotossa!
Laskin joskus että parin miljoonan voitosta riittäisi omalla kohdallani vain noin 2k/kk jos jättää eläke-iän pois laskuista. Eli ennen eläkettä olisi jo kaikki tuhlattu eikä olisi tuon leveämmin voinut elää.
Toisaalta, sijoitustoiminnalla pari milliä saisi riittämään. Voisi alkaa ammattisijoittajaksi. 8 tuntia päivässä ei toisen firmassa kannattaisi olla.
Jos huominen töihin paluu kovasti ahdistaa ja loma on mennyt runsaasti juopotellessa niin suosittelen että lähdet nyt paikalliseen kantakapakkaasi ottamaan useita näkäräisiä, loppuillasta karaokeen laulamaan ja muutamia tuoppeja.
Näin toimien saat lomaltapaluu ahdistuksen karkotettua.
Vierailija kirjoitti:
Jos huominen töihin paluu kovasti ahdistaa ja loma on mennyt runsaasti juopotellessa niin suosittelen että lähdet nyt paikalliseen kantakapakkaasi ottamaan useita näkäräisiä, loppuillasta karaokeen laulamaan ja muutamia tuoppeja.
Näin toimien saat lomaltapaluu ahdistuksen karkotettua.
Arhinmäki on hyvä jätkä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä ja korvaus enempi kuin sairaanhoitajan palkka, on tää ihan kiva olla. Ikää 44.
Onpa surullista, sillä sinun täytyy olla aika vakavasti sairas, että olet päässyt/joutunut eläkkeelle noin nuorena. Jos taas olet jotenkin onnistunut huijaamaan systeemiä ja oletkin terveenä päässyt eläkkeelle jo 44-v, niin kerro anonyyminä, miten onnistuit tehdä sen ja kaiken hyvän lisäksi eläkkeesi on erinomainen. Yksi mahdollisuushan on tietysti se, että olet ollut 'iso herra" ja olet saanut ns kultaisen kädenpuristuksen ja joku menestyvä kansainvälinen firma kustantaa eläkkeesi. Paljasta meille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei niinkään ahdista oma töihin meno, vaan lasten koulun alku. Taas samat aamupatistelut, läksyjentekopatistelut ym. huolehtimiset alkaa...
Ohis.
Varmaan melkein kaikki, mistä valitetaan, on seurausta omista valinnoista.
Älä valita, ala valita. Aikuinen tekee valintoja ja kärsii hiljaa. Kukaan ei pidä valittajista.
ahhahhhaaaa,huomenna lento filppuihin,pitäkää hauskaa töissä buhahhhaahaa
Kyllä täytyy myöntää, että on tämä eläkkeellä loisiminen mukavaa. Jouduin eläkkeelle 53-v ja sitä ennen olin saikulla ja kuntoutustuella noin 3 vuotta. Monien sairauksien jälkeen sitten eläkkeelle . Eläkkeeni ei ole hyvä, mutta menot suhtauttamalla tuloihin pärjään kuukaudesta toiseen. Ja eläkehän on ainakin tähän saakka ollut varmaa tuloa. Tukiaisiin en ole oikeutettu ja sillä hyvä. Yhtään en haikaile entiseen työhöni takaisin, saan valvoa illoilla myöhään elokuvia katsellessa ja aamulla nukkua pitkään. Nyt voin käsi sydämellä sanoa, että päivääkään en vaihtaisi pois. Nykyään on aivan hirveätä, kun sairaita ihmisiä ei päästetä eläkkeelle, vaikka kuinka olisi erikoislääkäreiden lausuntoja. Kyllä työelämä on yhtä oravanpyörää ja tämä etätyön tekeminen se vasta työnantajan laariin sataakin, taukoja pitämättä ihmiset istuu päätteellä naputtelemassa. Muutoinkin työelämä on raaistunut ja ihmiset tekevät jopa ylitöitä ilman korvausta ja jos et suostu tekemään, niin löytyy heti joukko ihmisiä, jotka suostuvat. Koittakaa hyvät ihmiset jaksaa!