Loma loppu, töihin paluu ahdistaa!!!
Maanantaina pitäis mennä töihin, eikä yhtään haluttaisi. Ahdistaa ja ketuttaa, että taas se sama rumba alkaa kaikkine vastuineen, kiireineen ja velvollisuuksineen. Argh..miksei tämä loma voisi vain jatkua ja jatkua ja jatkua.
Kohtalotovereita?
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
minä en mene töihin. ikinä. siinä on se huono puoli, ettei ole "lomaa" koskaan. on vain pitkiä ja ihania vapaapäiviä. ja toisaalta, kuka sellaisesta haluaisi lomaa pitääkään? nyt kun ihmisiltä lomat loppuu, lähetään ukon kanssa taas kiertelemään suomea, kun ei ole lomalaisia tien tukkona. ja kelitkin taitaa parantua elokuun alussa. joten ihanaa taas tiedossa. olkaa te muut ahkeria seuraavat 11 kuukautta.
Sama täällä, ei enää koskaan piinattavaksi töihin. Yhtä lomaa ollut jo puolen tusinaa vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla jossain aiemmassa kommentissa joku jo mainitsikin nähneensä painajaisia töihin paluusta.
Minulla töihinpaluu huomenna ja kuluneen viikon olen heräillyt useasti kesken unien, hyvin ahdistuneena.
Kolmena yönä olen nähnyt painajaisia työpaikaltani. Painajaisissa olen aina myöhässä töistä , jotain tärkeää on hukassa tai olen tehnyt jonkun työn väärin. Hölmöintä tässä on, että olen ollut samassa työpaikassa kohta 30-v ja myöhästynyt tasan yhden kerran, osaan työni hyvin enkä pahemmin ole virheitä tehnyt, olen myös hyvin täsmällinen enkä hukkaile tavaroita.
Kevät oli töissä todella raskas, oli organisaatiomuutoksia, vaihtuvuutta työntekijöissä yms. Olin todella lähellä burnoutia venyttäessäni jaksamistani äärimmilleen. Työilmapiiri myös huononi entisestään. Sinnittelin kesälomaan asti, mutta nyt työhön palaaminen aiheuttaa lähinnä kauhua. En tule tätä loppuvuoteen asti jaksamaan, ei ole tahdon asia.
Sinuna hakisin sairauslomaa, jos saat, ja etsisin uuden työpaikan loman aikana. Ei mikään työ ole niin tärkeää että sen vuoksi kannattaisi itsensä polttaa loppuun.
Loma alkaa viikon päästä ja suutana välimeri. Ihanat 4 vkoa edessä
Heiiii tietääkö kukaan pystyykö Sub tv:tä katsomaan netissä jostain ilmaiseksi?
Ei sinne työmaalle ole pakko mennä. Pennit jonoon jos vain lompakko antaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
voisko joku vastata? :)
Vierailija kirjoitti:
On normaalia tuntea ahdistusta töihin paluusta loman jälkeen. Niin minuakin vähän ahdistaa. Luultavasti nukun ensi yön tosi huonosti. Asian hyväksyminen auttaa. Tulen olemaan huomisen väsynyt ja työpäivä tuntuu kestävän ikuisuuden. Mutta tiistaina tuntuu jo helpommalta. :)
Onneksi minulla on töissä työilmapiiri hyvä, joten ihmisiä on vähän jo ikäväkin.
Tämä. Pitää vaan hyväksyä, että alku tökkii aina. Ei heti tartte olla huippuvireessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisko joku vastata? :)
huhuu??
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset!! Just miehen kans ihmeteltiin lottomiljonäärejä, jotka jatkavat töissä vaikka eivät tarvitsisi. Miksi lotata jos ei mikään muutu?? En ikupäivänä menisi enää töihin jos voittaisin pääpotin lotossa!
Täysjärkinen ihminen ei jaksa loputtomiin joutenoloa siksi sitä rutiinien tärkeyttä korostetaan kaikkialla. Loma on hyödyllinen irtiotto arjesta, mutta senkin hohto häviää. Miljonäärinä voi tietty valita mihin harrastuksiin/bisneksiin keskittyy. Tietty on se pieni joukko joka haaveilee kotona makoilusta koko ajan.
Kyllä näkee pörssisähkön hintakäyrästäkin että kesälomat loppuu ja huomenna jyrähtää tehtaat käyntiin, kuluttaen taas sähköä.
Itse käännän maanantai aamuna kylkeä, pieraisen ja vedän peiton korville ja jatkan unia.
t eläkeläinen
Minä odotan innolla että pääsisi jo duunaan.
Vierailija kirjoitti:
Jääkää ihmiset pois töistä jos noin ahdistaa ja talous sen sallii. Uusia työntekijöitä löytyy helposti kun työttömänä on satoja tuhansia ihmisiä.
Jäisin kyllä pois töistä, mutta näin viisikymppisenä ei ole helppoa saada uutta työpaikkaa, eläkeikään todella pitkä aika eikä talous ole siinä kunnossa että voisi työnteon kokonaan lopettaa.
Olen toki seurannut avoimena olevia työpaikkoja, saattaisihan se tässä iässäkin vielä onnistaa. Ajatus siitä, että aloittaisi kaiken alusta, se valtava määrä uutta asiaa, uudet työskentelytavat ja työohjeet - kyllä sekin kuormittaisi.
Aamulla paluu töihin, ihan kivaa. Oli toki lomallakin, ja paljon kesän juttuja jäi vielä tekemättä. On kuitenkin illat ja viikonloput tehdä niitä, lapsetkin jo koulu-ikäisiä ja keksivät itse puuhansa.
Lottovoiton panostaisin mieluummin muuhun arkeen kuin töiden lopettamiseen, koska töissä on kivaa ja mielekästä. Ennemmin korvaisin arjen muut stressitekijät. Ruuat osittain ravintolasta, siivooja, pihan hoito jne.
Vierailija kirjoitti:
Itse käännän maanantai aamuna kylkeä, pieraisen ja vedän peiton korville ja jatkan unia.
t eläkeläinen
Menisit töihin pummi!
Mulla enää viikko lomaa, sitten ne paskajäykät herätyksen aamulla klo 5 taas alkaa. Voi Jeesus lapsen kurahaalarit, miten sitä jaksaa? On se yhtä helvettiä. Ensin lomaa odotellessa kuukausi ennen lomaa tuntui vuodelta ja sitten kun loma alkoi, niin nämä kolme viikkoa ovat menneet siinä missä joulun pyhät.
Kohta taas töissä ja sitten aika taas matelee. Pari päivää töitä, viikko vapaata, pari päivää töitä, viikko vapaata... Siinä olisi sopiva sykli.
Tänä vuonna oli kova palata lomalta töihin. Vaihdoin keväällä osastoa ja pääsin kiusaavasta esimiehestä eroon. Ai että taas työnteko maistuu ja arkikin on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t eläkeläinen
Menisit töihin pummi!
Hän on eläkeläinen, hönö.
Jääkää ihmiset pois töistä jos noin ahdistaa ja talous sen sallii. Uusia työntekijöitä löytyy helposti kun työttömänä on satoja tuhansia ihmisiä.