Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma loppu, töihin paluu ahdistaa!!!

Vierailija
27.07.2013 |

Maanantaina pitäis mennä töihin, eikä yhtään haluttaisi. Ahdistaa ja ketuttaa, että taas se sama rumba alkaa kaikkine vastuineen, kiireineen ja velvollisuuksineen. Argh..miksei tämä loma voisi vain jatkua ja jatkua ja jatkua.

Kohtalotovereita?

Kommentit (327)

Vierailija
201/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju mutta nostan. Millä mielellä olette menossa töihin ja jatkuuko teillä etä- vai lähityönä syksy?

Mulla oli loma palautumisen kannalta todella huono. Vähän väliä ahdistuin siitä, että kohta taas takaisin töihin ja sama vanha vaan jatkuu. No, tänään eka päivä töissä ja aamupäivä meni kyllä ihan ok, eikä sinänsä vieläkään ahdista, mutta ei vaan kiinnosta. Kertonee jotain se, että tässä palstalla pyöritään... 

Meillä on vielä painotus etätyössä, mutta jonkin verran joutuu toimistollakin käymään. Ilmeisesti aika pian muutetaan niin, että pitää olla noin 50/50. Se myös kuulostaa ihan kauhealta, en ymmärrä, miten olen joskus kyennyt menemään toimistolle 5 päivänä viikossa. Nyt 1 kuulostaa siedettävältä, kaikki muu liialta.

Millä mielin itse palasit/palaat töihin?

Vierailija
202/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KesäSyysloma alkoi pe.

Ahdistaa jo ajatus lokakuun työhönpaluusta.

Lämmintä ja helteetöntä syssyä toivotellen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihuomenna töihin 4 viikon loman jälkeen. Ahdistaa ihan vietävästi. En oikein tiedä miten ihmeessä tulen selviämään työtaakasta taas, varsinkin kun joulun pyhät jää tänä vuonna käytännössä viettämättä (menee normaalin viikonlopun päälle)...

Vierailija
204/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa viimeinen lomaviikko. Lomaa ennen pääosin etätöissä enkä minäkään ymmärrä miten pystyn taas olemaan 5 pv työpaikan tiloissa kun etätyösuositus (ja meillä myös -mahdollisuus) loppuu.

Vierailija
205/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat fiilikset!! Just miehen kans ihmeteltiin lottomiljonäärejä, jotka jatkavat töissä vaikka eivät tarvitsisi. Miksi lotata jos ei mikään muutu?? En ikupäivänä menisi enää töihin jos voittaisin pääpotin lotossa!

Lottovoitot pitäisi periä takaisin niiltä, jotka vakuuttavat että oikeastaan mikään elämässä ei muutu, töissä jatketaan ja korkeintaan uusi sohvakalusto ostetaan.

Vierailija
206/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mieluummin lyhyempiä lomia tasaisesti läpi vuoden kuin yhden pitkän loman. Lomalta töihin palaaminen ahdistaa silloin huomattavasti vähemmän. Luen myös työsähköpostit lomalla, koska muuten vain miettisin ja stressaisin että mitähän siellä sähköpostissa odottaa kun palaan töihin.

Vierailija
207/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhempaa tunnetta, kuin sääli, ei ihmisellä ole.

Vierailija
208/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pitäs tämä viikko jaksaa olla lomalla, viimeviikko oli lomaa kanssa. 3 viikkoo jemmassa jos jaksaa jossain välissä pitää. Ilmeisesti pidän työstäni kun olen mielummin siellä kuin lomalla.

Vierailija
209/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loman alkuun yhdeksän päivää, mutta ahdistaa jo ennakkoon sen lyhyys. Etänä ollaan ja etänä jatketaan, mutta ei lohduta. 

Vierailija
210/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, tänään alkoi ja vihaan jo nyt elämää. Vihaan työntekoa yli kaiken. Olen siinä toki hyvä ja teen hyvää tulosta, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa.

Tässä maailmassa ei myöskään ole työtä jota oikeasti haluaisin tehdä, ellei joku maksa Netflixin katselusta ja treenaamisesta.

Ois pitänyt valita toisin ja ottaa suosiolla sugardaddy…

Vierailija
211/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ahdistaa noin paljon, niin miten ois työpaikan tai alan vaihto?

Uuden työn aloittaminen suoraan lomilta se vasta stressaakin. Vanhaan työhön voi palata pehmeän laskun kautta. Ekaa päivät voi lukea rauhassa meilejä ja lähteä liukumaan puitteissa aiemmin. Uudessa työssä olet koeajalla koko ajan arvioitavana. Ja uutta opeteltavaa on paljon. Kovat paineet siitä tulee, ainakin minulle.

Toinen asia on myös se, että aina ei ole mahdollisuutta unelmien duuniin. Edes koulutetulla, jos ala on kilpailtu ja ikää yli 40. Silloin saa olla tyytyväinen siihen ihan ok -duuniin, vaikka sitä kohtaan ei tuntisi paloa.

Eipä sitä uutta työtä tarvitse lomilta aloittaakaan.

Pointti enemmän siinä, että jos näkee työnsä ja työpaikkansa ahdistavana, niin voisi kyllä hyvin miettiä uuden työn hakemista.

Edellisessä työssäni moni koki työpaikan ahdistavana, saikkuja tuli monella ja kahvihuoneessa valitettiin. Vaan silti ei tehty mitään sen eteen, että yrittäisi löytää työn, joka olisi edes vähän miellyttävämpi. Itse lähdin sieltä ajat sitten kokonaan uudelle alalle, enkä ole katunut hetkeäkään.

Itseäni ahdisti tänään töihin paluu, onneksi vasta viikonpäästä. Niinpä kävin katsomassa vapaita työpaikkoja ja löysinkin yhden, jota aion hakea. Tuli heti levollisempi olo. Vaihda työpaikkaa, lähde. Keinolla millä hyvänsä, jos loman jälkeen paluu ahdistaa. Ite aion käydä kuuntelemassa uusimmat juorut ja sitten lähen, onneks lähihoitajana on vaihtoehtoja. Koska olen ihan kyllästynyt nykyiseen työpaikkaan.

Vierailija
212/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, tänään alkoi ja vihaan jo nyt elämää. Vihaan työntekoa yli kaiken. Olen siinä toki hyvä ja teen hyvää tulosta, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa.

Tässä maailmassa ei myöskään ole työtä jota oikeasti haluaisin tehdä, ellei joku maksa Netflixin katselusta ja treenaamisesta.

Ois pitänyt valita toisin ja ottaa suosiolla sugardaddy…

Ei sellaista saa tehdä. Se on prostituutiota ja miehen taloudellista hyväksikäyttöä.

Vierailija
213/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän mieluummin lyhyempiä lomia tasaisesti läpi vuoden kuin yhden pitkän loman. Lomalta töihin palaaminen ahdistaa silloin huomattavasti vähemmän. Luen myös työsähköpostit lomalla, koska muuten vain miettisin ja stressaisin että mitähän siellä sähköpostissa odottaa kun palaan töihin.

Mulla taas niin, etten lomalla halua ajatella työasioita ollenkaan. Kirjoitan työspostin tunnusluvunkin muistiin, koska unohtaisin sen loman aikana muuten. Ja tutkin työpostit vasta lomalta palattuani.

Vierailija
214/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä olette edes töissä jos on noin kamalaa? Eikö sitä kovasti yritetä saada työttömiä töihin ja toitoteta kuinka työ on hyväksi ja tärkeää :D

Vierailija
215/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä olette edes töissä jos on noin kamalaa? Eikö sitä kovasti yritetä saada työttömiä töihin ja toitoteta kuinka työ on hyväksi ja tärkeää :D

Töistä saa palkkaa = rahaa. Rahalla voi ostaa ruokaa ja maksaa laskuja. Työ itsessään voi olla mukavaakin ja mielenkiintoista mutta kiihtyvä työtahti ja koronan tuoma epävarmuus ahdistaa. Näin rautalangasta väännettynä.

Vierailija
216/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea satoi? Itse hikoilin helteessä kolme viikkoa heinäkuussa...

Vierailija
217/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka työpäivä, aloitin etänä. Kiire päivä, en ehtinyt kahvitaukoja pitää ja sain suurinpiirtein sähköpostit käsiteltyä+tulipalot sammutettua. Pidän silti työstäni.

Vierailija
218/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko heinäkuun meitä oli vain muutama ihminen töissä. Tänään suurin osa palasi lomilta takaisin. Ja mun lomani alkaa vasta kahden viikon päästä. Teen etätöitä ja juhannuksesta elokuun alkuun on töissä aina hiljaista. En vieläkään koe olevani loman tarpeessa, mutta silti ihan kiva, että loma alkaa muutaman viikon päästä. 

Vierailija
219/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 09:27"]

Samat fiilikset!! Just miehen kans ihmeteltiin lottomiljonäärejä, jotka jatkavat töissä vaikka eivät tarvitsisi. Miksi lotata jos ei mikään muutu?? En ikupäivänä menisi enää töihin jos voittaisin pääpotin lotossa!

Jos voittaisin lotossa miljoonia, jatkaisin töissä käyntiä. Miten minä muuten saisin päiväni kulumaan?

Moni asia silti muuttuisi: meillä olisi varaa ostaa oma asunto ja valita autokin muun kuin kukkaron mukaan. Lapset pääsisivät matkustelemaan ja saisivat paljon sellaista, mihin nyt ei ole varaa.

Jos voittaisin lotossa, en tekisi enää päivääkään palkkatyötä kenenkään alaisuudessa.

Tekisin töitä silti täydet päivät - rahapotti vain mahdollistaisi oman yrityksen/yrityksien perustamisen ja olemaan oikeasti luova sen työnteon kanssa (jotain millä on merkitystä - maailmanparannustuote johonkin globaaliin ongelmaan).

Vierailija
220/327 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju mutta nostan. Millä mielellä olette menossa töihin ja jatkuuko teillä etä- vai lähityönä syksy?

Mulla oli loma palautumisen kannalta todella huono. Vähän väliä ahdistuin siitä, että kohta taas takaisin töihin ja sama vanha vaan jatkuu. No, tänään eka päivä töissä ja aamupäivä meni kyllä ihan ok, eikä sinänsä vieläkään ahdista, mutta ei vaan kiinnosta. Kertonee jotain se, että tässä palstalla pyöritään... 

Meillä on vielä painotus etätyössä, mutta jonkin verran joutuu toimistollakin käymään. Ilmeisesti aika pian muutetaan niin, että pitää olla noin 50/50. Se myös kuulostaa ihan kauhealta, en ymmärrä, miten olen joskus kyennyt menemään toimistolle 5 päivänä viikossa. Nyt 1 kuulostaa siedettävältä, kaikki muu liialta.

Millä mielin itse palasit/palaat töihin?

Oikeastaan päivät muuttui vain siinä että Call of Dutyn sijaan avataan editori ja slack :)

Etätöissä loppuelämä. Kerran kuukaudessa (tai kvarttaalissa) käyn morjestamassa ihmisiä.