Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma loppu, töihin paluu ahdistaa!!!

Vierailija
27.07.2013 |

Maanantaina pitäis mennä töihin, eikä yhtään haluttaisi. Ahdistaa ja ketuttaa, että taas se sama rumba alkaa kaikkine vastuineen, kiireineen ja velvollisuuksineen. Argh..miksei tämä loma voisi vain jatkua ja jatkua ja jatkua.

Kohtalotovereita?

Kommentit (327)

Vierailija
1/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ahdistunut miettii maanantain töihinpaliuta kesäloman jälkeen. Irtisanomisia ym. kivaa syksyllä tiedossa ja olin jo keväällä hyvin lähellä burnoutia. Esimieheni valehtelee minulle ja toimii selkäni takana. Luultavasti koittaa savustaa ulos. Työkaverit ihmettelevät, kuinka kestän. Niin minäkin. :(

Vierailija
2/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo akateemisesti koulutettu, mutta työllistymisen kannalta väärälle alalle. Onnekseni olen saanut vakityön, joka takaa toimeentulon. Työ ei sinänsä kiinnosta tippaakaan. Olen kaiken lisäksi lapseton ja minulla on säästöjä, mutta en keksi mitään alaa, jota haluaisin opiskella tai työtä, jota haluaisin tehdä. Ymmärrän, että asemani on paljon parempi kuin juuri ja juuri toimeentulevalla ihmisellä. Silti olen todella ärsyyntynyt, että maanantaina joudun taas töihin. Jotain pitäisi keksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/327 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun alkoi parhaat kelit niin loma loppui :(

Vierailija
4/327 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisiko se siten lomalta jos se vain jatkuisi ja jatkuisi?

Minulla oli 1vko kesälomaa kesäkuussa ja nyt olen 4,5vkoa palkattomalla lomalla, ensi pe lähdemme pariksi viikoksi etelään:)

Vierailija
5/327 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin töihin mielelläni, olisin aloittanut aikaisemminkin jo jos olisi ollut tarpeen. Yrittäjä olen. :)

Vierailija
6/327 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset!! Just miehen kans ihmeteltiin lottomiljonäärejä, jotka jatkavat töissä vaikka eivät tarvitsisi. Miksi lotata jos ei mikään muutu?? En ikupäivänä menisi enää töihin jos voittaisin pääpotin lotossa!

Vierailija
7/327 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei niinkään ahdista oma töihin meno, vaan lasten koulun alku. Taas samat aamupatistelut, läksyjentekopatistelut ym. huolehtimiset alkaa...

Vierailija
8/327 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset kuin aplla. Enne lomaa tein älyttömästi ylitöitä ja ahdisti todella paljon. Nyt maanantaina töihin ja kaikki sama paska alkaa alusta :(

Vierailija
9/327 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 09:27"]

Samat fiilikset!! Just miehen kans ihmeteltiin lottomiljonäärejä, jotka jatkavat töissä vaikka eivät tarvitsisi. Miksi lotata jos ei mikään muutu?? En ikupäivänä menisi enää töihin jos voittaisin pääpotin lotossa!

[/quote]

Jos voittaisin lotossa miljoonia, jatkaisin töissä käyntiä. Miten minä muuten saisin päiväni kulumaan?

Moni asia silti muuttuisi: meillä olisi varaa ostaa oma asunto ja valita autokin muun kuin kukkaron mukaan. Lapset pääsisivät matkustelemaan ja saisivat paljon sellaista, mihin nyt ei ole varaa.

Vierailija
10/327 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin lotossa, tekisin kuuden tunnin työaikaa ja pitäisin 3 kk kesäloman. Kokonaan en töistä luopuisi.

Vierailija
11/327 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 09:30"]

Samat fiilikset kuin aplla. Enne lomaa tein älyttömästi ylitöitä ja ahdisti todella paljon. Nyt maanantaina töihin ja kaikki sama paska alkaa alusta :(

[/quote]

Säälin sua...et muuta keksi kuin työnteko päivien kuluttamiseksi? Minä keksisin vaikkamitä, varsinkin kun olisi rahaa toteuttaa .

Vierailija
12/327 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 09:30"]

[/quote]

Säälin sua...et muuta keksi kuin työnteko päivien kuluttamiseksi? Minä keksisin vaikkamitä, varsinkin kun olisi rahaa toteuttaa .

[/quote] äh, väärä lainaus tuli :)

Vierailija
13/327 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jota ahistaa. Siis töihin paluu...koska siellä on ihan hullu meno, kiire on kauhea ja tunnelma siitä johtuen surkea. Itse työ sinänsä ei ahdista, työkaverit pääasiassa kivoja, mutta se sairas työn määrä. :(

Lomalla on ollut ihanaa, rauhassa saa juoda aamukahvit eikä ole kiire minnekään. Kiire ahistaa siis.

Vierailija
14/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh

Vierailija
15/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 09:23"]

Mä menin töihin mielelläni, olisin aloittanut aikaisemminkin jo jos olisi ollut tarpeen. Yrittäjä olen. :)

[/quote]

Ehkä on ihan eri asia, kun tekee työkseen sitä mitä haluaa eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko yrittäjä vai ei. Tai sen verran on, että kukaan tuskin perustaa yritystä alalle josta nakkaa p*skat.

Vierailija
16/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, miksi tuhlaatte elämänne ja joistakin kirjoituksista päätellen jopa mielenterveytenne TYÖN takia. En ymmärrä.

Itse downshiftaan eli teen lyhyttä työaikaa, tällä hetkellä 40% työaika. Tämä vastaa kahta kokonaista päivää viikossa tai yhtä lauantaita tai sunnuntaita viikossa (tuplapalkka). Tämä vaatii luonnollisesti ainakin kohtalaisen peruspalkan, jotta vähempi tulo riittää elämiseen. Lisäksi työn on oltava sellaista, joka on tehtävissä muuten kuin kiinteinä aikoina ja esimiehen tuen.

Kiteytettynä vaihdan siis osan palkastani lisääntyneeseen vapaa-aikaan. Tulonmenetykset eivät ole niin suuria kuin voisi kuvitella, koska verotus laskee enemmän. Jos teet esimerkiksi 20% vähemmän töitä, tulot eivät laske kuin noin 15% - johtuen verotuksesta.

Olen nykyään erinomaisessa kunnossa myös fyysisesti. On aikaa keskellä viikkoa harrastaa liikuntaa ja kaikkia, mitä olen koskaan halunnut. Myös maapallo kiittää - vähemmän kulutusta, koska on vähemmän rahaa. Ruokaa on aikaa tehdä terveellisistä ja edullisista aineksista ja lisääntynyt vapaa-aikaa näkyy myös ruoan laadussa. Ei pitkän työpäivän jälkeen aina jaksanut kokkailla. Nämä vasta pieniä esimerkkejä kaikesta hyvästä.

Suosittelen suoraan sydämmestäni tätä ratkaisua kaikille, jotka tuntevat vapaa-ajan puutetta tai halua muutokseen. Parempipalkkaiseen ammattiin voi kouluttautua myös vanhempana ja nelikymppiselläkin on työuraa jäljellä jopa 30 vuotta. Kukaan ei kuolinvuoteellaan ajattele, että olisin voinut tehdä enemmän töitä. Yksi elämä, käyttäkää se hyvin.

Vierailija
17/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höjö höjö!

Vierailija
18/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kovin moni TYÖN takia elämää tuhlaa ja stressaa, vaan TOIMEENTULON takia.

Harvassa on se, jolla toimeentulo, eli käytännössä työ, on sellaista josta pitää. Useimmille se on vain kestämistä päivästä toiseen ja seuraavan loman odottamista.

Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta sellainen tämä nykyinen yhteiskunta on. Lottovoitolla voi vapautua työstä. Ei käytännössä muulla tavoin.

Vierailija
19/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 09:23"]

[/quote]

Ehkä on ihan eri asia, kun tekee työkseen sitä mitä haluaa eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko yrittäjä vai ei. Tai sen verran on, että kukaan tuskin perustaa yritystä alalle josta nakkaa p*skat.

[/quote]

Ei mitään "ehkä" eri asia, vaan täysin eri asia. Kaikki kai sitä menisi iloisena töihin, jos se oma duuni oikeasti kiinnostaisi ja olisi "omalla" alallaan. Lisäksi yrittäjältä puuttuu se vittumainen esimies selkään puukottamasta.

Vierailija
20/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:29"]

Ei kai kovin moni TYÖN takia elämää tuhlaa ja stressaa, vaan TOIMEENTULON takia. Harvassa on se, jolla toimeentulo, eli käytännössä työ, on sellaista josta pitää. Useimmille se on vain kestämistä päivästä toiseen ja seuraavan loman odottamista. Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta sellainen tämä nykyinen yhteiskunta on. Lottovoitolla voi vapautua työstä. Ei käytännössä muulla tavoin.

[/quote]

Opiskele lääkäriksi, vaikka aikuisiällä. Neljän vuoden jälkeen pääsee kandiksi ja palkka jo viiden tonnin tienoilla ja voi tehdä vaikka vain viikonloput ja silti tulee rahaa ovista ja ikkunoista. Kyllä, opiskelu vaatii töitä, mutta vähemmän, kuin 30-40 vuotta väärässä työssä 5 pv viikossa, lomaa odottaen. Eikö? Valinta on sinun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän