Loma loppu, töihin paluu ahdistaa!!!
Maanantaina pitäis mennä töihin, eikä yhtään haluttaisi. Ahdistaa ja ketuttaa, että taas se sama rumba alkaa kaikkine vastuineen, kiireineen ja velvollisuuksineen. Argh..miksei tämä loma voisi vain jatkua ja jatkua ja jatkua.
Kohtalotovereita?
Kommentit (327)
Ahdistaa jo valmiiksi työkaverit ja kaikki. 😢 Työkin on niin raskasta. Jospa tää tästä...
Ahdistaa todella. Aion ottaa iisisti vaikka kuinka olisi kiire. Jos voittaisin lotossa, rupeaisin tekemään hyväntekeväisyyttä, vanhusten kaveriksi nyt ainakin kun omia isovanhempi ei oikein ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa todella. Aion ottaa iisisti vaikka kuinka olisi kiire. Jos voittaisin lotossa, rupeaisin tekemään hyväntekeväisyyttä, vanhusten kaveriksi nyt ainakin kun omia isovanhempi ei oikein ole ollut.
Sama juttu, Lottovoittoa odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset!! Just miehen kans ihmeteltiin lottomiljonäärejä, jotka jatkavat töissä vaikka eivät tarvitsisi. Miksi lotata jos ei mikään muutu?? En ikupäivänä menisi enää töihin jos voittaisin pääpotin lotossa!
Enkä mä!
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää, miksi tuhlaatte elämänne ja joistakin kirjoituksista päätellen jopa mielenterveytenne TYÖN takia. En ymmärrä.
Itse downshiftaan eli teen lyhyttä työaikaa, tällä hetkellä 40% työaika. Tämä vastaa kahta kokonaista päivää viikossa tai yhtä lauantaita tai sunnuntaita viikossa (tuplapalkka). Tämä vaatii luonnollisesti ainakin kohtalaisen peruspalkan, jotta vähempi tulo riittää elämiseen. Lisäksi työn on oltava sellaista, joka on tehtävissä muuten kuin kiinteinä aikoina ja esimiehen tuen.
Kiteytettynä vaihdan siis osan palkastani lisääntyneeseen vapaa-aikaan. Tulonmenetykset eivät ole niin suuria kuin voisi kuvitella, koska verotus laskee enemmän. Jos teet esimerkiksi 20% vähemmän töitä, tulot eivät laske kuin noin 15% - johtuen verotuksesta.
Olen nykyään erinomaisessa kunnossa myös fyysisesti. On aikaa keskellä viikkoa harrastaa liikuntaa ja kaikkia, mitä olen koskaan halunnut. Myös maapallo kiittää - vähemmän kulutusta, koska on vähemmän rahaa. Ruokaa on aikaa tehdä terveellisistä ja edullisista aineksista ja lisääntynyt vapaa-aikaa näkyy myös ruoan laadussa. Ei pitkän työpäivän jälkeen aina jaksanut kokkailla. Nämä vasta pieniä esimerkkejä kaikesta hyvästä.
Suosittelen suoraan sydämmestäni tätä ratkaisua kaikille, jotka tuntevat vapaa-ajan puutetta tai halua muutokseen. Parempipalkkaiseen ammattiin voi kouluttautua myös vanhempana ja nelikymppiselläkin on työuraa jäljellä jopa 30 vuotta. Kukaan ei kuolinvuoteellaan ajattele, että olisin voinut tehdä enemmän töitä. Yksi elämä, käyttäkää se hyvin.
Täällä kanssa yksi downsiftaaja, mutta mulla osa-aikatyö joka fyysisesti todella rankkaa jolloin vaikka päivät on lyhyitä niin loppupäivä menee makoiluun kun on niin puhki. Mutta onneksi vapaapäiviä aina viikollakin. Ja talvella vähemmäb töitä niin ehtik harrastaa sitten enemmän.
Mulla myös huomen töihinpaluu ja työn paljous ahdistaa. Tehdään työtä kahden edestä kun sijaisia ei palkata. Palkka hyvä, mutta ei korvaa jatkuvaa stressiä ja väsymystä.
sitten kun ei uskalla nousta kapinaan, kun pelkää, että töitä ei sitten tulevaisuudessa tipu ollenkaan ja uutta ei saa.
Tuntuu, että harvat, jotka työelämässä tiiviisti ovat, niin töitä on liikaa ja sit pilvin pimein on niitä, jotka eivät yrityksestään huolimatta pääse töihin mihkään. Ei meillekään ketään palkata vaan lisääntyvät hommat pyöritetään vanhoilla vaan.
Ja koulutusala (bisnespohjainen) kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Kärsikää. Mulla alkaa loma maanantaina!
Minulla myös 😃. ..😄 . 😉
Loppupeleissä se neljä viikkoa menee nopsaan. Syksy alkaa vähitellen hivuttautumaan, mutta onhan se lomaa :)
Tsemppiä töissä oleville :)
Te olette solahtaneet hyvin töihin, kun me vuorostaan kärvistellään tämän saman asian kanssa :D
Positiivisen kautta, tapaahan töissä taas työkavereita ja voi juoda kahvia ja illalla mennä marjametsään keräämään syksyn satoa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:29"]
Ei kai kovin moni TYÖN takia elämää tuhlaa ja stressaa, vaan TOIMEENTULON takia. Harvassa on se, jolla toimeentulo, eli käytännössä työ, on sellaista josta pitää. Useimmille se on vain kestämistä päivästä toiseen ja seuraavan loman odottamista. Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta sellainen tämä nykyinen yhteiskunta on. Lottovoitolla voi vapautua työstä. Ei käytännössä muulla tavoin.
Opiskele lääkäriksi, vaikka aikuisiällä. Neljän vuoden jälkeen pääsee kandiksi ja palkka jo viiden tonnin tienoilla ja voi tehdä vaikka vain viikonloput ja silti tulee rahaa ovista ja ikkunoista. Kyllä, opiskelu vaatii töitä, mutta vähemmän, kuin 30-40 vuotta väärässä työssä 5 pv viikossa, lomaa odottaen. Eikö? Valinta on sinun.
Ei taida yliopiston ovet avautua amiksen papereilla?
Eli olet mielummin vihaamassasi työssä eläkeikääsi asti eli jopa 40 vuotta töissä ma-pe 8-16? Vaihtoehtona käydä vaikka 3 vuotta lukiota, olla 4 vuotta yliopistossa lääketieteen kandiksi ja sitten 33 vuotta pari päivää viikossa töissä. Rahaa tulee saman verran, mutta vapaa aikaa ainakin kolme kertaa enemmän
Helvetti, että olet yksinkertainen. Vaihtoehtoja on, keksit vain selityksiä. Ei ole pakko olla lääkäri. Hyvä palkka riittää, että voit tehdä vähemmän töitä. Jos peruspalkkasi on vaikka 5000€, teet kolmepäiväistä viikkoa ja palkkasi on tällöin 3000€ - pitäisi riittää ja verotkin syö vähemmän.
Taattua av-mammojen horinaa taas täällä. Täällä kuka tahansa kävelee lääkikseen suoraan lukion jälkeen, kandiksi 4 vuodessa ja palkka 5000€/kk. Typeryys loistaa läsnäolollaan.
Kandi ei osaa vielä mitään ja noista palkoista saa haaveilla, ehkä jossain kaukana sivistyksestä jonne kukaan muu ei halua. Mistähän johtuu että lääkärit kuuluvat ryhmään jossa lääkkeitä käytetään väärin suhteessa muihin ammatteihin. Ei ole pelkkää auringonpaistetta. Pikkuisen järkeä näihin horinoihin.
Koulutus kannattaa aina, voi saada pitemmät kesälomat jne
muna
Eiköhän tämäkin ole jo ap aika loppuunkulunut aihe, sama nauha pyörii joka heinäkuun lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämäkin ole jo ap aika loppuunkulunut aihe, sama nauha pyörii joka heinäkuun lopussa.
Lineaarinen aika on vain sopimus. Ihmisten luonne on syklisempi. Olemmehan luonnon luomia olentoja jonka itsensäkin luonne on, yllätys yllätys, syklinen. Joulupukkikin tulee kerran vuodessa, miksei lomanloppuketju.
Sama. Alkoi viime viikolla ja olen edelleen fyysisesti ja psyykkisesti aivan loppu (fyysinen työ). Samaan aikaan sukulaiset soittelee ja pyytää käymään... Voiskohan jo uskoa että ei, en pysty enkä jaksa.
Ihanaa olla sairauseläkkeellä. Aurinko paistaa eikä mikään ketuta.
Mulla ei ole ollut kesälomaa ollenkaan viiteen vuoteen. Eikä edes ahdista, kesäisin pikkasen vituttaa kyllä.
Terv. Opiskelija
Mut irtisanottiin tänään, eli kahden viikon päästä alkaa sitten pidempi "loma." Vitutus on aika lievä ilmaisu tähän hetkeen.
Loma oli ihana. Viikonloppuna alkoi jo vähän tuntua, että voisihan tässä jo jotain muutakin olla. Nyt ensimmäinen päivä työpaikassa takana ja nyt muistan jo hyvin kaiken, mistä en pidä nykyisessä työssä :D
Mua ahdistaa myös. Olen opettaja. Olis kiva mennä rauhassa johonkin toimistoon tai vaikka kaupan kassalle - ei teinilauman eteen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa myös. Olen opettaja. Olis kiva mennä rauhassa johonkin toimistoon tai vaikka kaupan kassalle - ei teinilauman eteen.
Aivan sama täällä. Melkein mitä tahansa työt tekisin mieluummin kuin tätä. Tosin niitä murkkujakin varmaan ahistaa, joten samassa veneessä ollaan koko luokka. Tv Toinen opettaja
Työhön en haluaisi palata. Palkka ok, mikään muu ei. Työkaverit, avokonttori, huonot työvälineet, olemattomat etenemis/urakiertomahdollisuudet, yrityskulttuuri...
Olen yrittänyt hankkia uutta työtä jo kaksi vuotta, tuloksetta.