Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loma loppu, töihin paluu ahdistaa!!!

Vierailija
27.07.2013 |

Maanantaina pitäis mennä töihin, eikä yhtään haluttaisi. Ahdistaa ja ketuttaa, että taas se sama rumba alkaa kaikkine vastuineen, kiireineen ja velvollisuuksineen. Argh..miksei tämä loma voisi vain jatkua ja jatkua ja jatkua.

Kohtalotovereita?

Kommentit (327)

Vierailija
21/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:12"]

Täällä yksi ahdistunut miettii maanantain töihinpaliuta kesäloman jälkeen. Irtisanomisia ym. kivaa syksyllä tiedossa ja olin jo keväällä hyvin lähellä burnoutia. Esimieheni valehtelee minulle ja toimii selkäni takana. Luultavasti koittaa savustaa ulos. Työkaverit ihmettelevät, kuinka kestän. Niin minäkin. :(

[/quote]

En tiedä lohduttaako yhtään, mutta et ole yksin. Oli kuin minun kynästäni. Huoh.

Vierailija
22/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:29"]

Ei kai kovin moni TYÖN takia elämää tuhlaa ja stressaa, vaan TOIMEENTULON takia. Harvassa on se, jolla toimeentulo, eli käytännössä työ, on sellaista josta pitää. Useimmille se on vain kestämistä päivästä toiseen ja seuraavan loman odottamista. Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta sellainen tämä nykyinen yhteiskunta on. Lottovoitolla voi vapautua työstä. Ei käytännössä muulla tavoin.

[/quote]

Opiskele lääkäriksi, vaikka aikuisiällä. Neljän vuoden jälkeen pääsee kandiksi ja palkka jo viiden tonnin tienoilla ja voi tehdä vaikka vain viikonloput ja silti tulee rahaa ovista ja ikkunoista. Kyllä, opiskelu vaatii töitä, mutta vähemmän, kuin 30-40 vuotta väärässä työssä 5 pv viikossa, lomaa odottaen. Eikö? Valinta on sinun.
[/quote]

Kuinka se lääkärin työ olisi onni ja autuus? Monelle sekin voi olla stressaava paskaduuni, ei unelma.

Minä varmasti viihtyisin puhtaasti tutkija-lääkärinä, mutta sellaisille ei taida oikein olla työmarkkinoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lääkäri, ja peruspalkka 20 työssäolovuoden jälkeen on reippaat 5000. Ei meillä nelosen kandeille makseta niin paljon. 

Vierailija
24/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:29"]

Ei kai kovin moni TYÖN takia elämää tuhlaa ja stressaa, vaan TOIMEENTULON takia. Harvassa on se, jolla toimeentulo, eli käytännössä työ, on sellaista josta pitää. Useimmille se on vain kestämistä päivästä toiseen ja seuraavan loman odottamista. Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta sellainen tämä nykyinen yhteiskunta on. Lottovoitolla voi vapautua työstä. Ei käytännössä muulla tavoin.

[/quote]

Opiskele lääkäriksi, vaikka aikuisiällä. Neljän vuoden jälkeen pääsee kandiksi ja palkka jo viiden tonnin tienoilla ja voi tehdä vaikka vain viikonloput ja silti tulee rahaa ovista ja ikkunoista. Kyllä, opiskelu vaatii töitä, mutta vähemmän, kuin 30-40 vuotta väärässä työssä 5 pv viikossa, lomaa odottaen. Eikö? Valinta on sinun.

[/quote]

Ei taida yliopiston ovet avautua amiksen papereilla?

Vierailija
25/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä ahdistaa. Viiden viikon loma kohta takana, onneksi ei sentään ihan vielä maanantaina ala työt, mutta pian :(

Kaksi vuotta olen ollut siivoojana kun muita töitä ei ole löytynyt ja olen niin täynnä sitä samaa paskaa päivästä päivään. Kaksi viikkoa iltaa putkeen, 14-22 ja aamulla pitäisi jaksaa käydä salilla ennen töitä. Haluaisin vaan jäädä sänkyyn makaamaan :(

Lomalla on ollut ihanaa kun on ollut kunnolla aikaa treenata, tehdä hyvää ruokaa ja rentoutua.

:(

Vierailija
26/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eli olet mielummin vihaamassasi työssä eläkeikääsi asti eli jopa 40 vuotta töissä ma-pe 8-16? Vaihtoehtona käydä vaikka 3 vuotta lukiota, olla 4 vuotta yliopistossa lääketieteen kandiksi ja sitten 33 vuotta pari päivää viikossa töissä. Rahaa tulee saman verran, mutta vapaa aikaa ainakin kolme kertaa enemmän

Helvetti, että olet yksinkertainen. Vaihtoehtoja on, keksit vain selityksiä. Ei ole pakko olla lääkäri. Hyvä palkka riittää, että voit tehdä vähemmän töitä. Jos peruspalkkasi on vaikka 5000€, teet kolmepäiväistä viikkoa ja palkkasi on tällöin 3000€ - pitäisi riittää ja verotkin syö vähemmän.

Vierailija
27/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 09:23"]

Mä menin töihin mielelläni, olisin aloittanut aikaisemminkin jo jos olisi ollut tarpeen. Yrittäjä olen. :)

[/quote]

Ehkä on ihan eri asia, kun tekee työkseen sitä mitä haluaa eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko yrittäjä vai ei. Tai sen verran on, että kukaan tuskin perustaa yritystä alalle josta nakkaa p*skat.

[/quote]

Niin totta. Ärsyttää toi yrittäjien ainainen oman ahkeruuden ylistys. Tottakai se työnteko kiinnostaa, kun tekee itselleen ja sitä mitä haluaa. Esimerkkinä vaikka kädentaitajat, kyllähän se työ on kaukana työstä jos omasta harrastuksesta saa palkan. On tietenkin vastuuta, mutta myös vapautta.

Vierailija
28/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eivätkö ihmiset enää opiskele aikuisena..? Löitkö tulevaisuutesi lukkoon jo 15-vuotiaana kun menit amikseen? Päätit 15-vuotiaana, mitä teet seuraavat 53 vuotta eläkkeeseen asti?

Olet aikamoinen.

Vierailija
29/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:29"] Ei kai kovin moni TYÖN takia elämää tuhlaa ja stressaa, vaan TOIMEENTULON takia. Harvassa on se, jolla toimeentulo, eli käytännössä työ, on sellaista josta pitää. Useimmille se on vain kestämistä päivästä toiseen ja seuraavan loman odottamista. Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta sellainen tämä nykyinen yhteiskunta on. Lottovoitolla voi vapautua työstä. Ei käytännössä muulla tavoin. [/quote] Opiskele lääkäriksi, vaikka aikuisiällä. Neljän vuoden jälkeen pääsee kandiksi ja palkka jo viiden tonnin tienoilla ja voi tehdä vaikka vain viikonloput ja silti tulee rahaa ovista ja ikkunoista. Kyllä, opiskelu vaatii töitä, mutta vähemmän, kuin 30-40 vuotta väärässä työssä 5 pv viikossa, lomaa odottaen. Eikö? Valinta on sinun. [/quote] Kuinka se lääkärin työ olisi onni ja autuus? Monelle sekin voi olla stressaava paskaduuni, ei unelma. Minä varmasti viihtyisin puhtaasti tutkija-lääkärinä, mutta sellaisille ei taida oikein olla työmarkkinoita.

[/quote]

Ihan kuin mä. Juurikin tutkijan työ olisi ihan unelma. Harmi vaan, ettei tällaisesta ammatista/työstä puhuttu aikoinaan opon tunneilla sanaakaan.

Vierailija
30/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:29"] Ei kai kovin moni TYÖN takia elämää tuhlaa ja stressaa, vaan TOIMEENTULON takia. Harvassa on se, jolla toimeentulo, eli käytännössä työ, on sellaista josta pitää. Useimmille se on vain kestämistä päivästä toiseen ja seuraavan loman odottamista. Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta sellainen tämä nykyinen yhteiskunta on. Lottovoitolla voi vapautua työstä. Ei käytännössä muulla tavoin. [/quote] Opiskele lääkäriksi, vaikka aikuisiällä. Neljän vuoden jälkeen pääsee kandiksi ja palkka jo viiden tonnin tienoilla ja voi tehdä vaikka vain viikonloput ja silti tulee rahaa ovista ja ikkunoista. Kyllä, opiskelu vaatii töitä, mutta vähemmän, kuin 30-40 vuotta väärässä työssä 5 pv viikossa, lomaa odottaen. Eikö? Valinta on sinun. [/quote] Kuinka se lääkärin työ olisi onni ja autuus? Monelle sekin voi olla stressaava paskaduuni, ei unelma. Minä varmasti viihtyisin puhtaasti tutkija-lääkärinä, mutta sellaisille ei taida oikein olla työmarkkinoita.

[/quote]

Ihan kuin mä. Juurikin tutkijan työ olisi ihan unelma. Harmi vaan, ettei tällaisesta ammatista/työstä puhuttu aikoinaan opon tunneilla sanaakaan.

[/quote]

Vaihtoehtoja on kaksi.

Joko teet sellaista, mistä pidät sen normaalin verran viisi päivää viikossa 8-16.

Tai sitten teet sellaista, mistä maksetaan hyvin, riippumatta pidätkö siitä, paljon vähemmän.

Itse en nauti töistä koskaan, vaikka olisi millaista. Näen itseni palkkasoturina eli pyrin maksimituottoon minimipanoksella.

Teen siis hyväpalkkaista osa-aikatyötä.

Vierailija
31/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:12"]

Täällä yksi ahdistunut miettii maanantain töihinpaliuta kesäloman jälkeen. Irtisanomisia ym. kivaa syksyllä tiedossa ja olin jo keväällä hyvin lähellä burnoutia. Esimieheni valehtelee minulle ja toimii selkäni takana. Luultavasti koittaa savustaa ulos. Työkaverit ihmettelevät, kuinka kestän. Niin minäkin. :(

[/quote]

En tiedä lohduttaako yhtään, mutta et ole yksin. Oli kuin minun kynästäni. Huoh.
[/quote]

Kiitos! Vähän lohduttaa, että on kohtalotoveri.

Vierailija
32/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eli olet mielummin vihaamassasi työssä eläkeikääsi asti eli jopa 40 vuotta töissä ma-pe 8-16? Vaihtoehtona käydä vaikka 3 vuotta lukiota, olla 4 vuotta yliopistossa lääketieteen kandiksi ja sitten 33 vuotta pari päivää viikossa töissä. Rahaa tulee saman verran, mutta vapaa aikaa ainakin kolme kertaa enemmän

Helvetti, että olet yksinkertainen. Vaihtoehtoja on, keksit vain selityksiä. Ei ole pakko olla lääkäri. Hyvä palkka riittää, että voit tehdä vähemmän töitä. Jos peruspalkkasi on vaikka 5000€, teet kolmepäiväistä viikkoa ja palkkasi on tällöin 3000€ - pitäisi riittää ja verotkin syö vähemmän.

[/quote]

Vaihtoehdossasi jäisin eläkkeelle 78-vuotiaana.

Vierailija
33/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut 7 vuotta työttömänä. Oon niin onnellinen kun työt alkaa pian! Odotan innoissani

Vierailija
34/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eivätkö ihmiset enää opiskele aikuisena..? Löitkö tulevaisuutesi lukkoon jo 15-vuotiaana kun menit amikseen? Päätit 15-vuotiaana, mitä teet seuraavat 53 vuotta eläkkeeseen asti?

Olet aikamoinen.

[/quote]

Näköjään löin, tosin tietämättä sitä silloin. Ei amispuolen papereilla pääse opiskelemaan sitä mitä ihan oikeasti haluaisin työkseni tehdä. Se, että tässä iässä lähtisi opiskelemaan sitä uutta ammattia ei olisi ongelma, mutta lukioon ensin muutamaksi vuodeksi ja sitten se oikea opiskelu siihen päälle.. Ei oikein ole aikuisena mahdollista alkaa opiskella lähemmäs 10 vuotta.

Vierailija
35/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet aikamoinen.

[/quote]

Näköjään löin, tosin tietämättä sitä silloin. Ei amispuolen papereilla pääse opiskelemaan sitä mitä ihan oikeasti haluaisin työkseni tehdä. Se, että tässä iässä lähtisi opiskelemaan sitä uutta ammattia ei olisi ongelma, mutta lukioon ensin muutamaksi vuodeksi ja sitten se oikea opiskelu siihen päälle.. Ei oikein ole aikuisena mahdollista alkaa opiskella lähemmäs 10 vuotta.

[/quote]

Uskomatonta, kuinka ihminen voi perustella tekemänsä huonot valinnat itselleen noin ja vielä uskoa omiin valheisiinsa. Selityksiä "en voi tälle mitään", "näin on tarkoitettu", "nyt on myöhäistä", "en ole käynyt lukiota", "seuraavassa elämässä sitten". Nyt teet asialle jotain, sinä itse! Menet sinne yliopistoon tai mihin haluatkin ja luet sen ammatin, mitä haluat.

Tiedän mistä puhun. http://tinyurl.com/pelpftw

Vierailija
36/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet aikamoinen.

[/quote]

[/quote]

Uskomatonta, kuinka ihminen voi perustella tekemänsä huonot valinnat itselleen noin ja vielä uskoa omiin valheisiinsa. Selityksiä "en voi tälle mitään", "näin on tarkoitettu", "nyt on myöhäistä", "en ole käynyt lukiota", "seuraavassa elämässä sitten". Nyt teet asialle jotain, sinä itse! Menet sinne yliopistoon tai mihin haluatkin ja luet sen ammatin, mitä haluat.

Tiedän mistä puhun. http://tinyurl.com/pelpftw

[/quote]

En ole tuo ketä lainasit, mutta ei mulla ainakaan ole mitään mahdollisuutta alkaa tässä iässä opiskelijaksi. Mä oon kohta 40- vuotias ja lapset on tekemättä eikä sitä voi enää siirtää paremman duunin toivossa. Ja vaikka olisikin lapset tehtyinä, niin silti olisi lähemmäs viisikymppinen valmistuessaan ja työelämää jäljellä noin 15 vuotta. Ei oikein kuulosta järkevältä enää kituuttaa vuosikymmentä opiskelijan tuloilla jotta sitten tienaisi paremmin toisen vuosikymmenen. Varsinkin kun niihin huipputuloihin ei työurallaan enää edes ehdi.

Vierailija
37/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä. Ei ole helppoa parin teinin yksinhuoltajana näillä veloilla lähteä hankkimaan uutta ammattia, vaikka kuinka nykyinen ahdistaa. (Työpaikkakiusaamista  esimiestasolta).

Vierailija
38/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui loma vko sitten. Työ ei ärsytä vaan jotenkin sen lomavaihteen vaihtaminen rasitti viime vkl. Nukuin huonosti. Ma oli jo ok päivä. Viikolla ketutti tieto että lähimmät kollegat vielä lomalla.

Muuten tykkään työstäni, pph olen. Ihanat lapset taas seuranani oivalluksineen ja ajatuksineen. Leppoisa viikko ollut, pääsin jo töistä. Ihana laskeutua viikonloppuun- työhönpaluuvaihde jo vaihdettu. Tänään menen tekemän alen koppurysäyksistä hankintoja, huomenna sieneen.

Vierailija
39/327 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin lomaa niin paljon. Totuus oli että tunsin olevani hoitovapaalla uhmiksen kanssa. Sadetta, sotkua, ruoanlaittoa. Ehkä se oli tämä huono kesä.

Vierailija
40/327 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up