Kälyn häät ensi vkl, ei ole tullut kutsua
Eikä kuulemma ole tulossakaan, "he eivät lähetä kutsuja". Puskaradion kautta (=anopilta) on kuultu, että häät ylipäätään on ja myöhemmin käly kai ilmoitti miehelle tarkan ajankohdan ja paikan. Kellonaikaa ei ole tiedossa. Läsnäoloa toki odotetaan. Häät ovat pienet, ja ymmärrän ettei mitään ihmeellisiä järjestelyjä tehdä, mutta voisi sitä varmaan edes tekstarin laittaa. Tekisi mieli jättää menemättä, kun eivät viitsi kunnolla kutsua.
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 14:23"]
No sitä varten ap:tä haukutaan, kun tekee yksinkertaisesta asiasta itse näin vaikeaa. Laittaisi nyt miehensä soittamaan miehen siskolle ja kysymään, että äiti hössää häittesi kanssa: oletko kutsunut meidät vai et? Jos, niin mihin aikaan ja minne tullaan?
Vaikuttaa siltä, että ap:n mies itse asiassa epäilee, ettei heitä olekaan kutsuttu, eikä siksi uskalla soittaa. On niin kova halu häihin, että mieluummin mennään summamutikalla johonkin aikaan äidiltä kuultujen huhujen perusteella.
[/quote]
Tämä varmaan tehdäänkin, mutta onhan ap:llä ja miehellään syytä olla loukkaantuneita. Vai tuntuisiko itsestäsi mukavalta soitella tietoja häistä, joihin arvelet saaneesi kutsun mutta et ole varma? Eikö oikeasti homma kuuluisi niille, jotka ne häät järjestävät?
[/quote]
No jos ap:tä ja sen miestä ei ole oikeasti kutsuttu, niin ei naimisiin menevillä tosiaan ole velvollisuutta soittaa jokaista sukulaista läpi: Hei me mennään naimisiin, mutta teitä ei ole kutsuttu.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 10:48"]
Kyllä jo jännittää omakin naimisiinmeno, kun ilmeisesti teki niin tai näin, niin se on jonkun herkkäperseen mielestä väärin :D
Mekin menemme naimisiin vain maistraatissa ja jotkut ihan perheenjäsenet tai lähimmät kaverit voidaan kahville kutsua, muttei todellakaan aleta mitään helvetin kutsukortteja lähettelemään. Jos sellaisia ap. ehdottomasti tarvitsee, jotta tuntee olevansa tarpeeksi tervetullut paikalle, niin ehkä sitten ei vaan kannata mennä.
Pilaat vaan morsiusparin päivän, mikäli menet sinne nenääsi nyrpistelemään ja kiukuttelemaan.
Koittapaaka nyt kaikki käsittää, että häät eivät ole tarkoitettu siksi, että pitäisi kutsua paljon porukkaa bileisiin, vaan silloin pariskunta menee naimisiin ja kenelläkään ei ole mitään oikeutta alkaa valittamisella ja känisemisellä alkaa pilaamaan heidän elämänsä tärkeintä päivää. Itse ainakin näyttäisin heti ovea, jos mitään ruikutusta tulisi.
[/quote]
Kai sä nyt sitten kuitenkin ilmoitat niille vieraille päivän ja ajan. Vai pitääkö teidänkin vieraiden arvailla että milloin teidät siellä maistraatissa vihitään? Eihän ap tässä mitään kutsukortteja pyydellyt, vain sen että hääpari vois ihan itse ilmoittaa päivän ja ajan. Ei tuo nyt liikaa ole pyydetty, että tekstarin pistää tai soittaa ja kertoo milloin ja missä. Aika vitun noloa se on ettei sen vertaa saada aikaiseksi että vieraille ilmoittaa milloin juhlat on.
Ja mikäli sun tekstistäs mitään voi päätellä niin sinä se juhlissa taidat olla se joka kiukuttelee ja äkäilee. Kun tuntuu tuo pipo kiristävän aika pahasti.
[/quote]
Ai niin, sehän on suomessa ihan luonnollista ja normaalia, ettei kunnioiteta hääparia sen vertaa, että antaa heidän kutsua paikalle ne, jotka itse haluavat paikalle. Jos ap. miehineen paikalle haluttaisiin, niin varmaan olisi tuo kellonaikakin jo ilmoitettu.
Mutta jos ei ole, niin ei ole kutsuttu, yksinkertaista.
Ja silloin on enemmänkin kummallekin osapuolelle kiusallista lähteä kalastelemaan kutsua paikalle.
Ap:n kaltaiset kiukuttelijat pilaavat asian kuin asian. Kun ei kutsuta paikalle, niin kiukutellaan. Jos kutsuttaisiin, niin todennäköisimminkin siinäkin olisi ollut jotain väärää.
Ja miksi ylipäätään edes välittää? Kyse on miehen siskon häistä, jotka eivät kuulu ap:lle mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 10:48"]
Kyllä jo jännittää omakin naimisiinmeno, kun ilmeisesti teki niin tai näin, niin se on jonkun herkkäperseen mielestä väärin :D
Mekin menemme naimisiin vain maistraatissa ja jotkut ihan perheenjäsenet tai lähimmät kaverit voidaan kahville kutsua, muttei todellakaan aleta mitään helvetin kutsukortteja lähettelemään. Jos sellaisia ap. ehdottomasti tarvitsee, jotta tuntee olevansa tarpeeksi tervetullut paikalle, niin ehkä sitten ei vaan kannata mennä.
Pilaat vaan morsiusparin päivän, mikäli menet sinne nenääsi nyrpistelemään ja kiukuttelemaan.
Koittapaaka nyt kaikki käsittää, että häät eivät ole tarkoitettu siksi, että pitäisi kutsua paljon porukkaa bileisiin, vaan silloin pariskunta menee naimisiin ja kenelläkään ei ole mitään oikeutta alkaa valittamisella ja känisemisellä alkaa pilaamaan heidän elämänsä tärkeintä päivää. Itse ainakin näyttäisin heti ovea, jos mitään ruikutusta tulisi.
[/quote]
Kai sä nyt sitten kuitenkin ilmoitat niille vieraille päivän ja ajan. Vai pitääkö teidänkin vieraiden arvailla että milloin teidät siellä maistraatissa vihitään? Eihän ap tässä mitään kutsukortteja pyydellyt, vain sen että hääpari vois ihan itse ilmoittaa päivän ja ajan. Ei tuo nyt liikaa ole pyydetty, että tekstarin pistää tai soittaa ja kertoo milloin ja missä. Aika vitun noloa se on ettei sen vertaa saada aikaiseksi että vieraille ilmoittaa milloin juhlat on.
Ja mikäli sun tekstistäs mitään voi päätellä niin sinä se juhlissa taidat olla se joka kiukuttelee ja äkäilee. Kun tuntuu tuo pipo kiristävän aika pahasti.
[/quote]
Ai niin, sehän on suomessa ihan luonnollista ja normaalia, ettei kunnioiteta hääparia sen vertaa, että antaa heidän kutsua paikalle ne, jotka itse haluavat paikalle. Jos ap. miehineen paikalle haluttaisiin, niin varmaan olisi tuo kellonaikakin jo ilmoitettu.
Mutta jos ei ole, niin ei ole kutsuttu, yksinkertaista.
Ja silloin on enemmänkin kummallekin osapuolelle kiusallista lähteä kalastelemaan kutsua paikalle.
Ap:n kaltaiset kiukuttelijat pilaavat asian kuin asian. Kun ei kutsuta paikalle, niin kiukutellaan. Jos kutsuttaisiin, niin todennäköisimminkin siinäkin olisi ollut jotain väärää.
Ja miksi ylipäätään edes välittää? Kyse on miehen siskon häistä, jotka eivät kuulu ap:lle mitenkään.
[/quote]
Minä ainakin välitän mieheni siskosta ja hänen perheestään. Ei meillä ole lajiteltu sukulaisia niin, että mies on kiinnostunut oman sukunsa asioista ja minä omani vaan pidän hyvin tiivistä yhteyttä mm. miehen äitiin ja miehen siskoon, jopa täteihinkin. Oletan, että ap:n perheessä ainakin jaetaan harmi niin, että jos miestä harmittaa, niin ap:täkin harmittaa. Et taida tietää jakamisesta ja parisuhteesta juuri mitään?
Lisäksi ainakin meidän tapauksessamme meidät haluttiin häihin, meille ei vain viitsitty ilmoittaa ajankohtaa ja paikkaa, kun oletettiin, että osaamme itsekin ne jostain kaivaa esiin. Luultavasti näin on ap:n laita.
Me mietimme miehen kanssa, ettemme olisi menneet lainkaan häihin, mutta päädyimme lopulta siihen, ettei kutsumattomuus ole lopulta niin suuri syy, että laitettaisiin välit poikki. Tajusimme nimittäin, että jos emme sinne mene, vetäisi sisko herneen nenään ja kiukuttelisi pitkään ikävää käytöstämme. Emme usko, että sisko olisi tajunnut, miten ei ollut meitä kutsunut vaan olisi väittänyt (ja ehkä valehdellut) sanoneensa paikan ja ajan jossakin yhteydessä, vaikka oikein hyvin tiesimme, että näin ei ollut (koska luulimme häiden olevan aivan eri päivänä). Fiksuina ihmisinä emme pilanneet toiselle tärkeää hääpäivää emmekä tehneet asiasta mitään valtataistelua, mutta aika hemmetin pahoillamme olimme asiasta, ja siksi ymmärrän myös ap:täkin. Käytös, jota sinä pidät ilmeisesti normaalina, on minusta moukkamaista ja epäreilua. Toisaalta se reagointi, mitä sinä suosittelet - ettei ilmestytä paikalle toisen tärkeänä päivänä - on sekin mielestäni moukkamaista. Häät ovat ainutkertaisia tapahtumia hääparin elämässä eivätkä oikea tilaisuus päästä nokittamaan kutsujen puutteesta.
Koetapa hengähtää, niin ei tarvitse suoltaa tuota aggressiivista tekstiäsi. Kaikki eivät reagoi samalla tavalla, vaikka syytä ehkä olisikin. Syytät ap:tä kiukuttelijaksi, vaikka oma tekstisi oli kuin suoraan kiukuttelijan käsikirjasta. Huilaapa vähän.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 14:23"]
No sitä varten ap:tä haukutaan, kun tekee yksinkertaisesta asiasta itse näin vaikeaa. Laittaisi nyt miehensä soittamaan miehen siskolle ja kysymään, että äiti hössää häittesi kanssa: oletko kutsunut meidät vai et? Jos, niin mihin aikaan ja minne tullaan?
Vaikuttaa siltä, että ap:n mies itse asiassa epäilee, ettei heitä olekaan kutsuttu, eikä siksi uskalla soittaa. On niin kova halu häihin, että mieluummin mennään summamutikalla johonkin aikaan äidiltä kuultujen huhujen perusteella.
[/quote]
Tämä varmaan tehdäänkin, mutta onhan ap:llä ja miehellään syytä olla loukkaantuneita. Vai tuntuisiko itsestäsi mukavalta soitella tietoja häistä, joihin arvelet saaneesi kutsun mutta et ole varma? Eikö oikeasti homma kuuluisi niille, jotka ne häät järjestävät?
[/quote]
Palstamamman kannattaa aina varmuuden vuoksi loukkaantua. ainakin kun on kyse miehen sukulaisista. Herneet voi ampua takaraivoon ja aina voi kaivelemalla kaivella syyn, että saa loukkaantua verisesti.
Minä en kutsunut sisaruksiani häihin ja onneksi he ymmärsivät olla tulematta. Mutta he eivät taidakaan käydä aaveella loukkaantumassa joka päivä jostakin. Siksi olemmekin hyvissä väleissä suvun kanssa edelleen.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 21:12"]
KELLONAIKAA EI OLE KERROTTU!!!
[/quote]
Juu ja nyt panen kyllä välit poikki koko miehen sukuun ja olen loukkaantunut koko loppuikäni ja valvon seuraavat 20 vuotta raivoa kihisten ja haukun heidät kaikille selän takana.
T. tyypillinen nainen
Juu ei nuo tilanteet kivoilta tunnu. Itse muistan synttärit, joille menin syntymäpäivänä. Juhlakalu oli vaan, että ai sulle ei näköjään kukaan ilmoittanut, että niitä juhlitaan vasta viikon päästä. No joo, eipä tullut juhlakalulla sitten mieleen, että olisi ihan itse voinut ilmoittaa.
Ja tuo kanssa, että nuo mummoikäiset vanhemmat kyllä ja osaa sooloilla noiden kutsujen kanssa. Kannattaa suhtautua kriittisesti. On tullut kaivettua mummon roskiksesta kutsukuoria, kun en esim. uskonut mummoa, että meidät perhe on kutsuttu miehen sukulaisiin juhlimaan, vaikka en ole ikinä nähnyt ko. ihmisiä. No kuoressa lukikin vain mummon ja mieheni nimet. Meidän 5-henkinen perhe olisi täyttänyt aika kivasti sen kaksion, jos olisin vain uskonut mummoa!