Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kälyn häät ensi vkl, ei ole tullut kutsua

Vierailija
26.07.2013 |

Eikä kuulemma ole tulossakaan, "he eivät lähetä kutsuja". Puskaradion kautta (=anopilta) on kuultu, että häät ylipäätään on ja myöhemmin käly kai ilmoitti miehelle tarkan ajankohdan ja paikan. Kellonaikaa ei ole tiedossa. Läsnäoloa toki odotetaan. Häät ovat pienet, ja ymmärrän ettei mitään ihmeellisiä järjestelyjä tehdä, mutta voisi sitä varmaan edes tekstarin laittaa. Tekisi mieli jättää menemättä, kun eivät viitsi kunnolla kutsua.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly on veljen vaimo ja nato on veljen sisko veljen vaimolle.

Vierailija
22/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kerran varmasti tietää että heitä odotetaan paikalle, niin mikä on se varsinainen ongelma? Onhan se vähän erikoista ettei "kunnolla" kutsuta mutta tarviiko tuohon nyt takertua? Jos kellonaika on epäselvä niin eikö sen voi varmistaa joltain, vaikka siltä kälyltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:12"]

Jos ap kerran varmasti tietää että heitä odotetaan paikalle, niin mikä on se varsinainen ongelma? Onhan se vähän erikoista ettei "kunnolla" kutsuta mutta tarviiko tuohon nyt takertua? Jos kellonaika on epäselvä niin eikö sen voi varmistaa joltain, vaikka siltä kälyltä?

[/quote]

En tiedä, olenko poikkeus, mutta kyllä minua loukkaa tuollainen välinpitämättömyys. Aivan kuin emme olisi tärkeitä eikä meistä tarvitse välittää ja ne tärkeät sukulaiset vain kutsutaan. En ymmärrä, miksi ei sen puhelurumban päätteeksi voi soittaa vielä meille.

Minä itse hoidan puhelut aina niin, että soitan ensimmäisenä niille, jotka ovat lähimpiä ja varmistan, että he ainakin pääsevät paikalle. Näin ollen tulkitsen, että mieheni sisko ei pidä meitä kovin tärkeinä.

Ei-ap, vaan se, jolla oli pääsiäisenä samanlainen tapaus

Vierailija
24/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät eivät ole sama kuin tuparit.

Hähin pitää kutsua henkilökohtaisesti, eikä toisen ihmisen kautta suullisesti. Eikö tämä ole itsestään selvä asia?

Vierailija
25/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 22:14"]

Mun miehen veli meni salaa naimisiin. Ei tiedetty tästä, kun nähtiin. Ihan muina miehinä kyseltiin kuulumiset, että mitäs kuuluu jne. Eivät siinä vaiheessa kertoneet mitään, että ovat jo naimisissa. Lähtivät sitten pian pois, miehen veli ja tuore vaimonsa. Kun olivat menneet, anoppi kävi esittelmään toisen poikansa hääkuvia. Oltiin ihan mieheni kanssa, että what, ai minkä häiden??? Siis joo, tuli vähän tyhmä olo kyllä. Ei me odotettu kutsua häihin, mutta olisi edes odotettu että miehen veli olisi sentään kertonut menneensä naimisiin. Eipä kertonut.

Mies laittoi tekstarina onnittelut (naamatusten ei siis voitu onnitella, koska meille ei kerrottu että ovat menneet naimisiin). Mietittiin ensin että laitetaanko kortti ja ostetaanko lahja, mutta kerran eivät edes itse vaivautuneet kertomaan, että ovat menneet naimisiin, niin jätettiin kortit ja lahjat ostamatta. Tekstari saa riittää. Eikös ihmiset sen takia yleensä mene parin todistajan läsnäollessa naimisiin, että välttyvät juhla- ja lahjaruljanssilta?

Mitä tulee ap:n tilanteeseen niin joo, ymmärrän täysin. Minusta kanssa on uusavuttomuuden huippu jos morsiuspari ei saa itse kerrottua, että on menossa tai mennyt naimisiin, vaan laittaa anopin/äidin kertomaan.

[/quote]

Miksi asia on sinulle ongelma?

Emme mekään mitään lahjoja ja kortteja kaivanneet, kun emme kutsuneet ihmisiä häihin.

Emme edes kertoneet kenellekään sen kummemmin, että olemme meneet naimisiin. Moni ei varmaan edes tiedä tänä päivänä, koska pidin oman sukunimen. Toki hääkuva on annettu vanhemmille.

Jos joku siitä loukkaantuu, että näkee hääkuvan, niin sitten loukkaantuu.

On se kyllä kamalaa, kuinka ihmiset mielensä pahoittavat joka asiasta :)

Ehditteköhän te iloita koskaan elämästä

[/quote]

Ai miksi. Kerronpa miksi. Esim työkavereiden kesken jutellaan kaikenlaista. Joten on se vaan outoa jos MIEHEN OMA VELI ei kerro veljelleen, että on mennyt naimisiin. Edelleen, minusta se on todella, todella outoa. 

Kyllä ehdimme iloita elämästä, ja kovin mielellään iloitsisimme myös toisten elämästä. 

Saanko kysyä mikä siinä avioitumisessa on niin kamalaa, että siitä ei voi ilmoittaa esim tekstarilla omille sisaruksille?? Olisiko kannattanut valita sellainen puoliso jota ei tarvitse hävetä??? Sitten voisi kertoa...

Just a thought...

Vierailija
26/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nato on miehen sisko

Vierailija
27/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:12"]

[/quote]

En tiedä, olenko poikkeus, mutta kyllä minua loukkaa tuollainen välinpitämättömyys. Aivan kuin emme olisi tärkeitä eikä meistä tarvitse välittää ja ne tärkeät sukulaiset vain kutsutaan. En ymmärrä, miksi ei sen puhelurumban päätteeksi voi soittaa vielä meille.

Minä itse hoidan puhelut aina niin, että soitan ensimmäisenä niille, jotka ovat lähimpiä ja varmistan, että he ainakin pääsevät paikalle. Näin ollen tulkitsen, että mieheni sisko ei pidä meitä kovin tärkeinä.

Ei-ap, vaan se, jolla oli pääsiäisenä samanlainen tapaus

[/quote]

Onhan se käly veljelleen (ap:n miehelle) ilmoittanut sen ajan ja paikan, henkilökohtaisesti. Ei ap:n viesteistä ainakaan mulle tullut käsitystä että kaikki muut sukulaiset on soiteltu läpi paitsi ap/miehensä.

Vierailija
28/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, nato sitten, meni termit sekaisin mutta väliäkö sillä. MIehen sisko siis kyseessä. joku vikisi että onhan paikka ja ajankohta ilmoitettu, niin eihän ole. Päivämäärä on mutta ei kellonaikaa, ja sekin tosiaan kuultiin anopilta. Huom. en ole mitenkään varma, että tämä sisko olisi itse ilmoittanut miehelleni mitään, oletan vain niin kun he näkivät toisiaan tuossa jokin aika sitten. Tosin voihan olla ettei ole ollut häistä mitään puhetta.

Onko monista tosiaan ihan normaalia, että häihin kutsutaan anopin kautta ja oletetaan, että ihmiset ottavat kellonajat sun muut itse selvää?

Vierailija
29/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 21:25"]

Miksi pitäisi erityisesti kutsua? Kivat rennot vapaamuotoiset häät ei edellytä mitään kutsua.

[/quote]

Ja sitten juuri nämä rennot ja vapaamuotoiset häiden pitäjät, jotka eivät lähetä kutsua ovat niitä valittajia. Voi voi, kun oli niin vähän porukkaa. Se ja se ei tullut.

Tulkoon kutsu perinteisesti kutsukorttina, mailina, tekstarina tai edes henkilökohtaisesti soittaen. Juu ei nää muut jää väliin.

Vierailija
30/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ilmoitettin häistä noin. Pienelle joukolle ihmisiä 5 päivää ennen ja pyydettiin että ilmoittavat eteenpäin. 25 henkeä oli häissä, jotka vielä oli perjantaina. T: nato

Vierailija
31/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 08:32"]

Me ilmoitettin häistä noin. Pienelle joukolle ihmisiä 5 päivää ennen ja pyydettiin että ilmoittavat eteenpäin. 25 henkeä oli häissä, jotka vielä oli perjantaina. T: nato

[/quote]

Kerro nyt yksikin järkevä syy, MIKSI ei voi itse ilmoittaa henk.koht. niille, joiden toivoo tulevan? Moni ajattelee, että onkohan korrektia mennä kun ei ole kunnon kutsua tullut. eikä tosiaan tarvii värkätä mitään pitsihörhelökoristekortteja, vaan ihan tekstarikin riittää. Minusta ärsyttävää vieraiden väheksymistä, oletetaan että muut kertovat eteenpäin ja loput sitten selvittävät itse jos haluavat. Huhheijaa.

Vierailija
32/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti mulle oli ihan sama kuka oli paikalla ja kuka ei. Meillä oli muutenkin vähän poikkeukselliset häät. Itse olisin ihan intiimisti mennyt miehen kanssa kahdestaan vaan, mutta mies halusi kutsua ainakin äitinsä... Nato

Vierailija
33/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 22:14"]

Mun miehen veli meni salaa naimisiin. Ei tiedetty tästä, kun nähtiin. Ihan muina miehinä kyseltiin kuulumiset, että mitäs kuuluu jne. Eivät siinä vaiheessa kertoneet mitään, että ovat jo naimisissa. Lähtivät sitten pian pois, miehen veli ja tuore vaimonsa. Kun olivat menneet, anoppi kävi esittelmään toisen poikansa hääkuvia. Oltiin ihan mieheni kanssa, että what, ai minkä häiden??? Siis joo, tuli vähän tyhmä olo kyllä. Ei me odotettu kutsua häihin, mutta olisi edes odotettu että miehen veli olisi sentään kertonut menneensä naimisiin. Eipä kertonut.

Mies laittoi tekstarina onnittelut (naamatusten ei siis voitu onnitella, koska meille ei kerrottu että ovat menneet naimisiin). Mietittiin ensin että laitetaanko kortti ja ostetaanko lahja, mutta kerran eivät edes itse vaivautuneet kertomaan, että ovat menneet naimisiin, niin jätettiin kortit ja lahjat ostamatta. Tekstari saa riittää. Eikös ihmiset sen takia yleensä mene parin todistajan läsnäollessa naimisiin, että välttyvät juhla- ja lahjaruljanssilta?

Mitä tulee ap:n tilanteeseen niin joo, ymmärrän täysin. Minusta kanssa on uusavuttomuuden huippu jos morsiuspari ei saa itse kerrottua, että on menossa tai mennyt naimisiin, vaan laittaa anopin/äidin kertomaan.

[/quote]

Miksi asia on sinulle ongelma?

Emme mekään mitään lahjoja ja kortteja kaivanneet, kun emme kutsuneet ihmisiä häihin.

Emme edes kertoneet kenellekään sen kummemmin, että olemme meneet naimisiin. Moni ei varmaan edes tiedä tänä päivänä, koska pidin oman sukunimen. Toki hääkuva on annettu vanhemmille.

Jos joku siitä loukkaantuu, että näkee hääkuvan, niin sitten loukkaantuu.

On se kyllä kamalaa, kuinka ihmiset mielensä pahoittavat joka asiasta :)

Ehditteköhän te iloita koskaan elämästä

[/quote]

Ai miksi. Kerronpa miksi. Esim työkavereiden kesken jutellaan kaikenlaista. Joten on se vaan outoa jos MIEHEN OMA VELI ei kerro veljelleen, että on mennyt naimisiin. Edelleen, minusta se on todella, todella outoa. 

Kyllä ehdimme iloita elämästä, ja kovin mielellään iloitsisimme myös toisten elämästä. 

Saanko kysyä mikä siinä avioitumisessa on niin kamalaa, että siitä ei voi ilmoittaa esim tekstarilla omille sisaruksille?? Olisiko kannattanut valita sellainen puoliso jota ei tarvitse hävetä??? Sitten voisi kertoa...

Just a thought...

[/quote]

Vaikutat kyllä todelliselta naapurikyttääjän prototyypiltä. Mietipä, kenellä on se ongelma. Sinulla vai hääparilla. sinä pahoitat mielesi ja jauhat sitä vielä jälkeen päin tuntikausia jossain nettipalstalla. Mietit varmaan iltaisin ja kuohutat miehellesi ja pohdit ja kauhistelet, että miten ne voi tehdä noin.

Usko tai älä, mutta kaikille ei joku naimisiinmeno ole sama kuin prinsessapäivä, jolloin saa juhlia häitä ja saa olla keskipiste. Meille naimisiinmeno oli vain ns. papereiden allekirjoitus. Kuvat otettiin vain siksi, että äidit saivat kuvamme. Muuten oli meille aivan sama, olimmeko naimisissa vai emme.

Joskus veljien vaimot on todella hankalia ja puuttuvat suvun joka asiaan ja vetävät herneitä nenään ja loukkaantuvat joka asiasta. Tyypillisesti tällainen nainen haukkuu myös äitiemme (anoppinsa) ja loukkaantuu joka asiasta ja kaahottaa ja kaakottaa, että eihän näin voi tehdä. 

Jollakulla voi käydä veljeään sääliksi, kun sillä on vaimona sinunlainen mielensäpahoittaja. 

Vierailija
34/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 07:38"]

Ok, nato sitten, meni termit sekaisin mutta väliäkö sillä. MIehen sisko siis kyseessä. joku vikisi että onhan paikka ja ajankohta ilmoitettu, niin eihän ole. Päivämäärä on mutta ei kellonaikaa, ja sekin tosiaan kuultiin anopilta. Huom. en ole mitenkään varma, että tämä sisko olisi itse ilmoittanut miehelleni mitään, oletan vain niin kun he näkivät toisiaan tuossa jokin aika sitten. Tosin voihan olla ettei ole ollut häistä mitään puhetta.

Onko monista tosiaan ihan normaalia, että häihin kutsutaan anopin kautta ja oletetaan, että ihmiset ottavat kellonajat sun muut itse selvää?

[/quote]

Jos antaisit sisarusten hoitaa asian keskenään, että tukkisi nokkaasi siihen soppaan loukkaantumalla ja haastamalla riitaa.

Veljien vaimot on joskus rasittavia, kun sekaantuvat joka asiaan ja loukkaantuvat joka asiasta.

Yksi veljeni  vaimoista on vähän samantyylinen ja aina sieltä jotain halutaan käsittää väärin. Veljeni on ihan tyytyväinen, kunnes vaimonsa saa kohtauksen ja kokee, että häntä on kohdeltu väärin. Onneksi veljeni saa vaimonsa yleensä aisoihin.

Vierailija
35/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minkä takia ap ei nyt suoraan kysy siltä mieheltään, onko heidät kutsunut niihin häihin hääpari itse vai miehen äiti?! Sillä on nimittäin aika iso merkitys. Jos kutsu on tullut vain äidiltä, niin sitten puhelin käteen ja kysymään hääparilta, onko teidänkin tarkoitus tulla paikalle vai onko miehen äiti ruvennut kutsumaan toisten naimisiin menoon omin nokkinensa ihmisiä. Jos tämä koko homma on mennyt näin epämääräisesti, niin tiedä vaikka sillä miehen siskolla olisi tarkoitus mennä kahden todistajan läsnä ollessa naimisiin ja suuresti hämmästyvät, kun ap ja miehensä pelmahtavat paikalle.

Vierailija
36/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika vapaamuotoisen kuuloista, mutta jos tarkoitus on olla vapaamuotoinen ja olette hyvissä väleissä, niin soittakaapa hääparille ja kysykää mihin aikaan olisi paikalla tarkoitus olla. Tuskinpa haluatte missata häitä sen takia ettei kutsuttu kunnolla ja kyllä nyt mieleni pahoitin.

Vierailija
37/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jo jännittää omakin naimisiinmeno, kun ilmeisesti teki niin tai näin, niin se on jonkun herkkäperseen mielestä väärin :D

Mekin menemme naimisiin vain maistraatissa ja jotkut ihan perheenjäsenet tai lähimmät kaverit voidaan kahville kutsua, muttei todellakaan aleta mitään helvetin kutsukortteja lähettelemään. Jos sellaisia ap. ehdottomasti tarvitsee, jotta tuntee olevansa tarpeeksi tervetullut paikalle, niin ehkä sitten ei vaan kannata mennä.

Pilaat vaan morsiusparin päivän, mikäli menet sinne nenääsi nyrpistelemään ja kiukuttelemaan.

Koittapaaka nyt kaikki käsittää, että häät eivät ole tarkoitettu siksi, että pitäisi kutsua paljon porukkaa bileisiin, vaan silloin pariskunta menee naimisiin ja kenelläkään ei ole mitään oikeutta alkaa valittamisella ja känisemisellä alkaa pilaamaan heidän elämänsä tärkeintä päivää. Itse ainakin näyttäisin heti ovea, jos mitään ruikutusta tulisi.

Vierailija
38/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 10:06"]

[/quote]

Minkä takia ap ei nyt suoraan kysy siltä mieheltään, onko heidät kutsunut niihin häihin hääpari itse vai miehen äiti?! Sillä on nimittäin aika iso merkitys. Jos kutsu on tullut vain äidiltä, niin sitten puhelin käteen ja kysymään hääparilta, onko teidänkin tarkoitus tulla paikalle vai onko miehen äiti ruvennut kutsumaan toisten naimisiin menoon omin nokkinensa ihmisiä. Jos tämä koko homma on mennyt näin epämääräisesti, niin tiedä vaikka sillä miehen siskolla olisi tarkoitus mennä kahden todistajan läsnä ollessa naimisiin ja suuresti hämmästyvät, kun ap ja miehensä pelmahtavat paikalle.

[/quote]

Mutta siitähän voisi sitten taas vetää uuden draaman. Hänelle ei ole henkilökohtaisesti ilmoitettu, että miehen sisko menee naimisiin kahden todistajan läsnäollessa ja heitä ei ole kutsuttu :D :D

Siitä voi vetää oikein kunnolla kontillisen herneitä takaraivoon ja ainakin kolme vuotta pitää mykkäkoulua ja sanoa miehelle, että enää ei pidä mitään yhteyttä sukuunsa :D

Vierailija
39/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 10:06"]

[/quote]

[/quote]

Mutta siitähän voisi sitten taas vetää uuden draaman. Hänelle ei ole henkilökohtaisesti ilmoitettu, että miehen sisko menee naimisiin kahden todistajan läsnäollessa ja heitä ei ole kutsuttu :D :D

Siitä voi vetää oikein kunnolla kontillisen herneitä takaraivoon ja ainakin kolme vuotta pitää mykkäkoulua ja sanoa miehelle, että enää ei pidä mitään yhteyttä sukuunsa :D

[/quote]

Kyllähän se aika draama olisikin, jos miehen äiti olisi alkanut omin nokkinensa levittelemään hääkutsuja ja asia paljastuisi niille naimisiin meneville viikkoa ennen.

Vierailija
40/68 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kyllä ihan oikeasti on tosi ihmeellisiä. Mekin menimme naimisiin maistraatissa. Kutsuimme vain vanhempamme kotiimme kahville jälkeen päin.

Työpaikalla olivat kuulleet, että menemme naimisiin. Moka sattui siinä, että mies kuului kirkkoon ja kuulutukset luettiin kirkossa, emmekä sitä tienneet.

Oven takana odotti lähetystö töistä pääsyä kahville. Lisäksi sinne oli tulossa muitakin tuttuja. Kaiken huippu oli, että muutama tuttu suuttui, kun emme heitä olleet kutsuneet. Lisäksi äitini oli totta kai jutellut ihmisille, että minä menen naimisiin ja tulevat isän kanssa kakkukahville silloin ja silloin. Tästä sitten draamaa, että miksi heitä ja näitä ei ole kutsuttu.

Ei oltu kutsuttu, koska ei pidetty häitä. Vain kakkukahvit vanhemmille. Miksi ihmeessä joidenkin on niin vaikea ymmärtää, että ei väännytä oven taka kärkkymään kahvia ja ruokailua ja hääleikkejä ja tansseja, jos tarkoitus on vain juoda hääkahvit oman perheen kesken.

Aloin silloin ymmärtää ihmisiä, jotka menee salaa naimisiin. En vain tajunnut silloin, että asia olisi pitänyt salata ja piilotella, ettei pieneen keittiöömme olisi ollut tunkemassa työkaverit ja kaikki sukulaiset ja sitten oltiin naama norsunvitulla, kun tarjolla olikin todella vain kakku ja pullaa ja kahvikupit vanhemmille katettuna. Ei ollut niitä morsiamenryöstöjä ja karjalanpaisteja ja leikkejä ja tansseja. Kyllä sitä sitten itkettiin jälkeen päin, että olipa paskat häät tajuamatta, että emme olleet edes järjestäneet häitä ja he olivat itse tulkinneet, että voivat tulla "häihin", joita ei edes pidetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme