Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntijan yllättävä ohjeistus-harjoja tai kampoja ei tule käyttää!

Vierailija
07.08.2020 |

https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/muoti-kauneus/hiusten-harjaamine…

Jutussa hiusammattilainen kertoo ettei hiuksia kannattaisi harjata tai kammata. Käsittely rikkoo hiuksen rakenteen saadaan sen rispaantuneeksi räsyksi, kuin revityksi kouvun tuoheksi. Kampaa pitäisi vaan käyttää korkeintaan hoitoaineen levitykseen.

Olen huomannut tämän jo vuosia sitten. Joskus suihkaan jälkeen harjaan hiukset, en läheskään aina. Hiukset lainehtii olkapäillä. Lainehtivat KIILTÄEN koska harja ei ole venyttänyt hiusten kiiltosuomuja erilleen rikkonaiseksi pinnaksi.
Olin tiennyt tämän ja nyt sain vahvistuksen ja alan käyttää harjaa entistä vähemmän.
Muita harjattomia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös miten harjaa ja harjaako märkiä hiuksia. Pakkohan kampauksia on kuitenkin tehdä.

Vierailija
2/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märät hiukset tosiaan venyy ja voi venyä helposti pilalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan onnistu, nämä hiukset olisi kyllä yksi tiheä takkupallo jos en harjaisi pesun jälkeen.

Vierailija
4/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovellu missään nimessä omille hiuksilleni. Ne ovat hennot ja helposti takkuuntuvat. Vähintään kerran päivässä pitää kammata/harjata. Ilman kampaamista saisin pian kaamean takkupesän.

Kerran nuorempana olin kipeä, makasin vain sängyssä enkä saanut viikkoon kammattua tukkaani. Tuloksena kaamea harakanpesä. Tunti kesti suihkussa selvittää tukka. Käytin runsaasti hoitoainetta ja sen avulla sain tukan auki.

Vierailija
5/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan onnistu, nämä hiukset olisi kyllä yksi tiheä takkupallo jos en harjaisi pesun jälkeen.

Laitan hieman hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja kokeile selvittää hiukset sormilla haromalla aina välillä kun kuivavat.

Vierailija
6/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9-vuotiaalla lapsellani on oikein unelmahiukset: paksut, taipuisat, jämäkät, kiiltävät. Hän ei anna koskaan harjata niitä eikä oikein siedä ponnariakaan. Olen ajatellut, että kyse on hiustyypistä, mutta ehkä se onkin hoidon puute.

Sen olen huomannut, että tämä tyyli toimii vain tiettyyn pituuteen saakka. Toisella lapsella se on vain olkapäille, tällä unelmakutrilla lapaluihin. Jos hiukset kasvavat pidemmiksi, niihin alkaa tulla takkuja.

Vierailija
7/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi lantiomittaisten hiusten kanssa, jotka takkuuntuvat harakanpesäksi yhdessä yössä.

Vierailija
8/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harja oli varmasti hyvä siihen aikaan, kun hiukset pestiin kerran kuussa. Se levitti rasvan tasaisesti. Nykyään hiuksia pestään niin paljon, että harja on vain turhaa lisäkulutusta.

Vierailija
9/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harjaan hiukset ainoastaan ennen pesua, muuten käytän harvapiikkistä kampaa. Mulla on luonnonkiharat hiukset ja ne menee ihan hattaraksi kun ne harjaa ja korkkiruuvit häviää. Mun hiukset ei kyllä ikinä mene takkuun.

Vierailija
10/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii varmaan jollain paksulla hiuslaadulla. Omat hiukseni ovat suihkun jälkeen niin tiukassa takussa, että niiden selvittäminen sormin vaatisi useita kymmeniä työtunteja, en tiedä onnistuisiko sittenkään.

Ja kyllä, käytän hoitoainetta ja hiuksiinjätettävää, pesen hiukset varovasti takkuuntumista välttäen ja kuivaan rutistamalla. Hiuslaatu nyt vaan on sellainen että takkuuntuu kun joku puhaltaa.

Vierailija
11/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tuota joskus teini-iässä. Ei siitä tullut mitään tällä kiharapehkolla.

Vierailija
12/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös miten harjaa ja harjaako märkiä hiuksia. Pakkohan kampauksia on kuitenkin tehdä.

Mitään kampauksia ei ole kenenkään pakko tehdä. Mennän suihkuun, pestään ne hiukset kyllä vesisuihku ne suoristaa. Sitten kuivatetaan pyyhkeen sisässä ja heilutellaan päätä eripuolille niin hiukset ovat luonnolliset. Ihan turhaa ja tarpeetonta niitä horsmia no olla koko ajan sukimassa. Ihminen ei tarvitse hiuksia yhtään mihinkään.

Vierailija
13/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään kampauksia ei ole kenenkään pakko tehdä. Mennän suihkuun, pestään ne hiukset kyllä vesisuihku ne suoristaa. Sitten kuivatetaan pyyhkeen sisässä ja heilutellaan päätä eripuolille niin hiukset ovat luonnolliset. Ihan turhaa ja tarpeetonta niitä horsmia no olla koko ajan sukimassa. Ihminen ei tarvitse hiuksia yhtään mihinkään.

Turhaan haaskaat älyäsi näihin. Naiset aivopestään kosmetiikaan jo lapsesta lähtien.

Vierailija
14/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativan alan asiantuntija sanoo niin silloin totellaan.

Botoxit naamaan ja menox.

Vierailija
15/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei osaa käyttää kasvomaskeja, ei hiusharjaa eikä kampaa.

T. Asiantuntija

Vierailija
16/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa viimeisestä lauseestasi, että ihminen ei tarvitse hiuksia yhtään mihinkään. Silti tykkään siitä, että minulla on hiukset. Näytän myös paremmalta ja siistimmältä, kun harjaan hiuksistani takut pois.

Koronakeväänä en harjannut hiuksiani juuri ollenkaan. Tuloksena aivan karmea takkupesä, jota ei onneksi nähnyt kukaan muu kuin minä.

Vierailija
17/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnonkiharaani ei vesisuihku suorista, päinvastoin.

Vierailija
18/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmeisesti puhuvat jotkut liruhiukset, jotka eivät tajua, että karheammat hiukset voivat mennä parissa tunnissa sellaiseen takkuun, että ne eivät vain sormilla selviä. Saati sitten, jos niitä ei harjaisi koskaan. 

Vierailija
19/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en kampaisi hiuksia, mulla olisi tasan yksi rastapallo takaraivolla. Ei ole kiillosta puutetta vaikka kampaa kun kampaa oikein.

Vierailija
20/23 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tyypillinen suomalainen lasimainen hius. Jossain vaiheessa en löytänyt kampaani ja annoin kuivata sitten ilman kampaamista. Sormilla haroin isoimpia takkuaa. Kuivuttuaan ei ollut yhtään takkua. Nykyisin en paljoa kampaile, vielä vähemmän harjaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän