Minkä ikäisenä saa alkaa juoda kahvia?
Kommentit (32)
12v join ekan kerran, 13v satunnaisesti viikottain, lopulta meni ihan säännölliseen juomiseen
6-vuotiaana aloitin. Join 1 kupin päivässä mutta tahti on tiivistynyt ja 9-vuotiaasta lähtien oon juonu päivässä noin 0.5-1 litraa. Pienempänä meni vatsa sekaisin mutta ei enää 8 ikävuoden jälkeen oo menny. Opin ite keittämään kahvia jo 7-vuotiaana ja tykkään tummasta kahvista. Laitan aina maitoa pikku tilkan koska en tykkää yhtään kahvista jossa ei ole maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Sitte ku haluaa.
Oikein.
Itse olen 65, enkä ole vielä halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin kahvinjuonnin noin 17-vuotiaana, mies suunnilleen samanikäisenä.
10-vuotias tyttömme ei juo kahvia mutta vaille 4-vuotias pikkuveli juo "kahvia". On juonut viime kesästä saakka. Noin 4-5 kertaa viikossa ja "kahvin" koostumus on noin 1 rkl kahvia noin desiin maitoa. Eli kahvia sen verran että maito hiukan värjääntyy. Minusta ei haittaa tällaisesta kahvin juonnista lapselle, varsinkin juo yleensä samalla kertaa lasillisen vettä myös.Mummo kattaa pojalle oikein ohureunaisen posliinikupin tassin kanssa ja juovat sitten yhdessä hienoista kupeista kahvia. :-D
Just ja minkäköhän takia pieni lapsi täytyy opettaa kahvikoukkuun? Vaikka määrät ovat vielä pieniä, niin kommenttien perusteella tiedossa on myöhemmin kahvin suurkulutusta. pienet lapset eivät tarvitse kahvia mihinkään ja oikeastaan minusta monien aikuistenkin useita kuppeja päivässä kahvin kittaaminen on aika hölmöä.
Isäni sanoi että saan juoda kahvia. Olen nyt 12vuotias niin kannattaisiko minun alkaa juomaan kahvia?
Ala-asteen loppupuolella alkoi oma kahvin kittaaminen, en tajunnut että tästäkin asiasta pitää näköjään vauhkota...
Alle 10 vuotiaalle se tuskin maistuu. Kofeiini on epäterveellistä muutenkin kasvaville lapsille ja yöunet menee.
suosittelisin aikaisintaan 13 vuotiaana.
Mä oon 26 enkä juo kahvia, en edes omista kahvinkeitintä. Jossain juhlissa tms voin ottaa, samoin kahvilassa tilata erikoiskahvin, mutta en nauti tavallisen kahvin juonnista niin paljon että sitä ihan muuten vaan joisin. Ei nyt kyllä tule edes mieleen että milloin viimeksi join kahvia, joskus kesällä varmaan.
Lapsen kanssa menisin varmaan samoilla linjoilla että sitten isompana saa juhlissa ottaa jos haluaa mutta ei kotona. Ei kannata tahallaan sytyttää addiktiota.
Minä aloitin 5v ikäisenä. Böndellä se katsottiin jo aika korkeaksi aloitusiäksi...
Itse aloitin kahvinjuonnin noin 17-vuotiaana, mies suunnilleen samanikäisenä.
10-vuotias tyttömme ei juo kahvia mutta vaille 4-vuotias pikkuveli juo "kahvia". On juonut viime kesästä saakka. Noin 4-5 kertaa viikossa ja "kahvin" koostumus on noin 1 rkl kahvia noin desiin maitoa. Eli kahvia sen verran että maito hiukan värjääntyy. Minusta ei haittaa tällaisesta kahvin juonnista lapselle, varsinkin juo yleensä samalla kertaa lasillisen vettä myös.
Mummo kattaa pojalle oikein ohureunaisen posliinikupin tassin kanssa ja juovat sitten yhdessä hienoista kupeista kahvia. :-D