Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä saa alkaa juoda kahvia?

Vierailija
26.07.2013 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin noin 3-vuotiaana. Omat teinini eivät juo vieläkään (yksi juo kaakaota, kaksi teetä).

Vierailija
2/32 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18. Vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin 2-vuotiaana. 4-vuotiaana se vakiintui päivittäiseksi tavaksi. Samalla aloin juoda sen mustana, kun lopetin maidonjuonnin. Näin on eletty jo 54 vuotta ;)

Vierailija
4/32 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani oli 8, kun alkoi juoda kahvia aina kun itsekin juon.

Vierailija
5/32 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kahvia 3-vuotiaana mummolassa. Olin kahvikoukussa 38-vuotiaaksi ja pääsin irti. Soisin etteivät omani ala juomaan kahvia ollenkaan, mutta kai täysi-ikäisille sitä on tarjottava. Sanotaanko että yläasteen jälkeen voisi olla hyvä aika. Teetä annan lasten juoda maidon kanssa.

Vierailija
6/32 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14- tai 15-vuotiaana.

Vierailija
7/32 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mä olen kai lapsesta asti juonut, en edes tiedä. Satunnaisesti olen jo 9-vuotiaasta antanut ehkä puoli desiä lapselleni, 12-vuotias meillä ei juo.

Vierailija
8/32 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antais kuin vasta 10+.

Vierailija
9/32 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäisenä kun osaa pyytää.

Vierailija
10/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITSE ALOITIN 3 VUOTIAANA JUON PÄIVÄ JA AAMU KAHVIT OLEN 13 VUOTIAS.

Vierailija
11/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista aikaa, jolloin en olisi juonut kahvia. Aluksihan se tietysti oli enemmänkin maitoa ja vähän kahvia mausteeksi, mutta vähitellen kahvin määrä kasvoi ja joskus 15-vuotiaana maito jäi pois ja muutaman vuoden kuluttua siitä jäi myös sokeri., mitä nyt joskus töissä painunutta kahvia juon palan päältä, mikä huvittaa nuorempia kollegoja.

Vierailija
12/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta kummallista tämä suomalaisten kahvinkittaamiskulttuuri, kahvi sitä ja kahvi tätä. Varmaan puolella koko elämä pyörii kahvin ympärillä, ei varmaan edes pystyssä pysyisi ilman.

Vierailija
13/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 9-vuotiaana juomaan kahvia, paljon sokeria ja maitoa sekaan. Nyt 31v. sokeri sentään jäänyt pois :)

Omat lapset saa aloittaa kahvittelun siinä 12v. paikkeilla, jos haluavat. Mutta vain kuppi päivässä, eikä mitään energiajuomia.

Vierailija
14/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 13:57"]

OT, mutta kummallista tämä suomalaisten kahvinkittaamiskulttuuri, kahvi sitä ja kahvi tätä. Varmaan puolella koko elämä pyörii kahvin ympärillä, ei varmaan edes pystyssä pysyisi ilman.

[/quote]

Se on vaan niin ihanaa :)

Vierailija
15/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa aloin itse juomaan, kun piti selvitä kahdeksan tunnin päivistä ja tehdä läksyt ja harrastukset päälle. Ei siinä enää pitkät yöunet auttaneet.

Vierailija
16/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäisen antaisin juoda kahvia jos itse haluaa, kohtuudella tosin. Sitä nuorempaa aivan turha totuttaa kahviin, koska ainoa syy miksi lapsi haluaa kahvia juoda, on se että vanhemmatkin juovat. Sen verran näyttöä on kahvin haitallisuudesta 2000-luvun tutkimuksissa esitetty, että en altistaisi alle teini-ikäistä sille.

Vierailija
17/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 23-vuotias, enkä ole koskaan juonut kahvia. Toki olen maistanut, mutta minusta se on vaan niin pahaa. Mies on tyttärellemme, 3v, antanut kahvia joskus lusikalla, mutta tosiaan joskus harvoin tarjoaa, eikä tyttö ole sitä kyllä inkunutkaan. Varmaan lähemmäs 15-vuotias saa olla, ennenkuin saa kahvin juontiin minun siunaukseni :D jos siis joskus kahvia haluaa alkaa juomaan säännöllisesti.

Vierailija
18/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäisenä aloitin satunnaisilla "pullakahveilla" kun tarjottiin. Reilusti sokeria ja maitoa silloin. Samoihin aikoihin alkoi kahviloissa pyöriminen ja lattet ja cappucinot tulivat tutuiksi. En tosin muista millon kahvinkeittorutiini alkoi.. ehkä lukioikäisenä.

Vierailija
19/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:17"]

Minä olen 23-vuotias, enkä ole koskaan juonut kahvia. Toki olen maistanut, mutta minusta se on vaan niin pahaa. Mies on tyttärellemme, 3v, antanut kahvia joskus lusikalla, mutta tosiaan joskus harvoin tarjoaa, eikä tyttö ole sitä kyllä inkunutkaan. Varmaan lähemmäs 15-vuotias saa olla, ennenkuin saa kahvin juontiin minun siunaukseni :D jos siis joskus kahvia haluaa alkaa juomaan säännöllisesti.

[/quote]

Mä olen 29 enkä ole myöskään ikinä juonut kahvia paitsi maistanut, ja maistuu ihan p*skalta. Makuun varmaan tottuisi, jos vain joisi, mutta en todellakaan näe mitään syytä koukuttaa/totuttaa itseäni kofeiiniin, kun pärjään ilmankin. Säilyypä hampaatkin valkoisempina.

Vierailija
20/32 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltääkö jotkut oikeasti kahvinjuonnin teiniltä ennen yläasteen päättymistä? Itse olen syntynyt 2000 ja juonut kahvia viitisen vuotta suuriakin määriä. Ei toki pikkulapselle mitään pannullista espressoa juoteta, mutta totta kai joku 10v saa kupin tai kaksi jos haluaa.
Aloin ehkä 11v paikkeilla käydä ostamassa aamukahvien lisäksi kahvin mukaan kouluun lähikahvilasta. Isäni ja äitini juovat kahvia, isä kittaa päivässä reilut viisitoista kuppia. T:Kahviperheen skidi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi