Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö minun tasapuolisuuden nimissä hoitaa kaikki lapsenlapseni?

Vierailija
26.07.2013 |

Olen  noin viisikymppinen mummo jolla on vähän alle kouluikäinen ja vastasyntynyt lapsenlapsi. Kun tämä vanhempi lapsi syntyi pojallani ja miniälläni oli (ja on edelleenkin) monenlaista ongelmaa elämänhallinnassa. Ovat työttömiä ja olutkin maistuu. Miniälläni oli myös synnytyksen jälkeinen masennus. Jotenkin ajauduin silloin hoitamaan tätä lasta paljon (monta kertaa viikossa/ lähes kaikki viikonloput/ loma-ajat) ja olen jatkanut sitä kaikki nämä vuodet. Ikää kun tulee väsynkin välillä mutta tästä lapsesta on tullut niin rakas, että enemmän koen saaneeni kun menettänyt häntä hoitaessani.

Mutta sitten ongelmaani. Tyttäreni ja hänen miehensä saivat odotetun ja harkiten tehdyn vauvan. Heillä omat asiat erittäin hyvin. Ovat työssä käyviä omistavat asuntonsa, ei ongelmia raha-asioissa, ei alkoholiongelmaa jne. Ovat harrastaneet/matkustelleet/ käyneet kulttuuririennoissa ja kavereidensa kanssa kaikenlaisissa tapahtumissa. Kun odotusaikana sanoin että nyt teille alkaa sitten erilainen elämänjakso kun vauva tulee niin tyttäreni sanoi jo silloin että: " Miksi elämämme muuttuisi, meillähän on tuttu ja turvallinen hoitaja lapsellemme jatkuvasti"  Ymmärsin hänen tarkoittavan minua mutta pidin asiaa "vitsinä" mutta nyt kun vauva on alle kuukauden ikäinen he toisivat hänet viikonlopuksi hoitoon minulle. Kun kummastelin että miksi näin pienenä niin tyttäreni sanoi että näin pienestähän siinä olet "Eetunkin" hoitanut ja tasapuolisuuden nimissä sinun pitää hoitaa myös meidän vauvaa saman verran tai olet tosi  puolueellinen äiti!

No lupasin hoitaa pikkuista mutta en ymmärrä miksi minun oletaan hoitavan "hyvään perheeseen" syntynyttä lapsenlastani saman verran kun paljosta perushoivastakin valílle jäänyttä vanhempaa lapsenlastani. 

Näinkö tasan "nallekarkkien" on todella mentävä? Minulla on vielä kaksi muutakin lasta joten näinkö minun loppuelämäni kuluu..

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 15:59"]

126 jatkaa vielä...

Mikäli tytär olisi vakavissaan viikonloppuhoidosta, mielestäni pitäisi olla aika huolissaan hänestäkin.

[/quote]Hoitakoot tyttö oman lapsensa.

[/quote]

Ja hoitakoot poika oman lapsensa.

Vierailija
162/168 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 14:04"]

Olen  noin viisikymppinen mummo jolla on vähän alle kouluikäinen ja vastasyntynyt lapsenlapsi. Kun tämä vanhempi lapsi syntyi pojallani ja miniälläni oli (ja on edelleenkin) monenlaista ongelmaa elämänhallinnassa. Ovat työttömiä ja olutkin maistuu. Miniälläni oli myös synnytyksen jälkeinen masennus. Jotenkin ajauduin silloin hoitamaan tätä lasta paljon (monta kertaa viikossa/ lähes kaikki viikonloput/ loma-ajat) ja olen jatkanut sitä kaikki nämä vuodet. Ikää kun tulee väsynkin välillä mutta tästä lapsesta on tullut niin rakas, että enemmän koen saaneeni kun menettänyt häntä hoitaessani.

Mutta sitten ongelmaani. Tyttäreni ja hänen miehensä saivat odotetun ja harkiten tehdyn vauvan. Heillä omat asiat erittäin hyvin. Ovat työssä käyviä omistavat asuntonsa, ei ongelmia raha-asioissa, ei alkoholiongelmaa jne. Ovat harrastaneet/matkustelleet/ käyneet kulttuuririennoissa ja kavereidensa kanssa kaikenlaisissa tapahtumissa. Kun odotusaikana sanoin että nyt teille alkaa sitten erilainen elämänjakso kun vauva tulee niin tyttäreni sanoi jo silloin että: " Miksi elämämme muuttuisi, meillähän on tuttu ja turvallinen hoitaja lapsellemme jatkuvasti"  Ymmärsin hänen tarkoittavan minua mutta pidin asiaa "vitsinä" mutta nyt kun vauva on alle kuukauden ikäinen he toisivat hänet viikonlopuksi hoitoon minulle. Kun kummastelin että miksi näin pienenä niin tyttäreni sanoi että näin pienestähän siinä olet "Eetunkin" hoitanut ja tasapuolisuuden nimissä sinun pitää hoitaa myös meidän vauvaa saman verran tai olet tosi  puolueellinen äiti!

No lupasin hoitaa pikkuista mutta en ymmärrä miksi minun oletaan hoitavan "hyvään perheeseen" syntynyttä lapsenlastani saman verran kun paljosta perushoivastakin valílle jäänyttä vanhempaa lapsenlastani. 

Näinkö tasan "nallekarkkien" on todella mentävä? Minulla on vielä kaksi muutakin lasta joten näinkö minun loppuelämäni kuluu..

[/quote]

Provo.

KOSKAAN, koskaan, täällä ei ole vähemmälle ja huonompaan ossaan joutunut lapsi vaatinut tuollaista. vain sitä että mummo olisi tasapuolinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on provo. tyttären kaltaiset ihmiset eivät tosielämässä änkeä lapsiaan väkisin minnekään. Ei edes mummolle. Ei täsmää tämä aloitus.

Vierailija
164/168 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs aloittajan tilanne mahtaa olla nyttemmin?

Vierailija
165/168 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko tämä ikivanha provo tosiaan nostaa ylös?

Vierailija
166/168 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tyttärellesi samat asiat, mitkä kirjoitit aloitusviestiin. Ehkä hän ymmärtää? Ei sinun ole pakko hoitaa lapsenlapsiasi. Mutta nyt kun niitä on kaksi, olisi hyvä olla tässä hetkessä tasapuolinen hoidon suhteen. Paitsi jos vanhempi lapsenlapsi perheineen tarvitsee vieläkin enemmän tukea elämään. Mutta puhu tästä tyttärellesi

Vierailija
167/168 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 14:04"]Olen  noin viisikymppinen mummo jolla on vähän alle kouluikäinen ja vastasyntynyt lapsenlapsi. Kun tämä vanhempi lapsi syntyi pojallani ja miniälläni oli (ja on edelleenkin) monenlaista ongelmaa elämänhallinnassa. Ovat työttömiä ja olutkin maistuu. Miniälläni oli myös synnytyksen jälkeinen masennus. Jotenkin ajauduin silloin hoitamaan tätä lasta paljon (monta kertaa viikossa/ lähes kaikki viikonloput/ loma-ajat) ja olen jatkanut sitä kaikki nämä vuodet. Ikää kun tulee väsynkin välillä mutta tästä lapsesta on tullut niin rakas, että enemmän koen saaneeni kun menettänyt häntä hoitaessani.

[/quote] Tasapuolinen kohtelu on mahdotonta. Voit itse päättää ketä ja milloin hoidat. Viut selittää, että Eetun kohdalla tukea tarvittiin enemmän.

Vierailija
168/168 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 13:10"]

Mielenkiintoista, totta tosiaan, että tässä kaikkia nyt kiinnostaa vain se, kuinka epistä kaikki on tytärtä kohtaan. Ei se, mikä olisi lapselle parasta.

[/quote]

Mitä mielenkiintoista siinä on, että kun ap ei aloituksessaan ymmärtänyt tyttärensä motiveja, niin niitä on nyt yritetty hänelle valottaa. Ainahan aloitus vaikuttaa siihen minkälaisia vastauksia tulee.

[/quote]

Tekstin perusteella ap:n tytär on ainakin hyvin pitkälti lullut, ettei siitä vauvasta "oikeasti" tarvitse ottaa vastuuta, vaan sen voi antaa hoitoon aina kun ei jaksa.

Ei myöskään kykene miettimään tuota hoitoasiaa veljenpoikansa kannalta, että on vain hyvä että pojalla on joku turvallinen paikka maailmassa, mihin mennä. Ap hoitaa pojanpoikaansa, koska muutoin lapsi olisi yksin sekasortoisessa perheessään. Kuten sanottu, lastensuojelu olisi oikea osoite, mutta miksi ap:n tytär ei ole asiasta ilmoittanut, kun kuitenkin varmasti tietää veljenpoikansa tilanteen?

Nyt sitten kuitenkin ei ajatella yhtään tapauskohtaisuutta, eikä ollenkaan verrata asioita, vaan kaikki pitäisi olla 50-50.

Mites muuten te tasapuolisuuden vaatijat, teidänkö mielestä joko mummin pitäisi hoitaa molempia yhtä paljon (eli erittäin paljon)? Mummin voimavarat eivä tkuitenkaan tähän riittäisi, niin pojanpoika joutuisikin nyt olemaan kotonaan, jossa on turvatonta ja kurja olla, varmasti joka päivä kaivaten mummiaan.

Ja tämä ihan vain siksi, ettei ap:n tyttärelle tulisi paha mieli.

Oksettavaa. Aikuisen naisen mielipaha menisi hädässä olevan lapsen edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä