miten pärjätä 50 e/1,5 vk? Vinkit ovat tarpeen!
Nyt kävi huonosti raha-asioiden suhteen ja joudutaan miettimään tarkkaan mitä tuolla 50 eurolla ostetaan.. 100 euroa meillä on kokonaisuudessa käytössä, mutta siitä menee 50 e lapsen vaippoihin, maitoihin ym. Ei varmaan mene kokonaan tuo raha sinä aikana, mutta yritän varautua ettei mene ainakaan yli budjetin..
Jotkut täällä varmaan nauraa mun uusavuttomuudelle, kun itse hoitaa viikon ostokset juuri tuolla summalla :D Mutta täytyy myöntää, että itse en osaa enää nuukailla niin että saisin ostettua tuolla rahalla juuri mitään kaupasta. Meillä menee jo yhdellä kauppareissulla tuo 30-50 e, ja todellakin ostellaan vähän mitä sattuu :(
Ennen miestäni tavattuani olin kyllä pihi kuin mikä ja laskin joka sentin tarkkaan, mutta nyt kun toimeentulo on korkeampi niin tulee tuhlattua ihan käsittämättömiä määriä.. Mihin se taito on oikeen kadonnut..
Kommentit (13)
Perunat ainakin on tosi halpoja ja hyviä
Mä selviäisin eurolla per päivä. Kaikki riippuu jääkaapin ja pakastimen sisällöstä. Meillä on 5 vkon ruokalista, ostan listalla olevia raaka-aineita tarjouksesta ja tämän takia aina on jotain jemmassa mutta mikään ei vanhene.
katso ekaks mitä on kaapissa.
Ruoaksi teet isoja satseja keittoja ja laatikkoruokia tai kiusauksia. Niistä riittää moneksi päiväksi ja edullista on. Aamuisin puuroa, on paljon edullisempaa kuin jogurtit ja murot. Jos on pakkasessa marjoja, niin niitä puuron kanssa tai sitten käytte metsästä poimimassa. :D
Nythän on mustikat jkypsiä. Jos kaipaatte jotakin makeaa kahvileipää, niin poimikaa mustikoita ja leipokaa mustikkapiirakkaa. Tulee edullisemmaksi kuin keksien ja karkkien ostaminen.
Jos kyseessä 10pvä, niin keksit vaikkapa 5 halpaa ruokaa.
Kaalipataa ma ja ti, makaronilaatikko ke ja to, kesäkeitto pe ja la.... Ilta- ja aamupalaksi puuroa, mustikoita saa metsästä, sämpylät leivot itse.
Käykää Lidlissä! Siellä on edullista!
Tee keittoja (makkara, jauheliha, kasvissose), makaronilaatikkoa, kiusauksia (lihan tilalla voi käyttää tuoreita tai pakastevihanneksia), broilerinkoipia ja riisiä. Aamupalaksi tosiaan vellejä tai puuroja.
Mitä sulla on nyt kaapissa?
Älä osta leipää vaan tee superhelppoja Siken sämpylöitä : n.13dl jauhoja, n.7dl vettä, puolikas tuorehiiva, sekoita, anna olla huoneenlämmössä kipossa liinalla peitettynä 2h ja siirrä jääkaappiin. Paista sämpylöitä tarvittaessa aina 225 puoli tuntia. (Nostele taikinasta könttejä leivinpaperille kahden lusikan avulla.)
Haalit äkkiä huushollista vähän arvokkaampaa kirppiskamaa ja otat looshin viikoksi. Maksat sen vuokran vasta lopuksi, jos se on mahdollista. Mulla oli just kirppiksellä lasten leluja, ja jo neljän päivän jälkeen myynti oli 134e ja viikon vuokrana oli maksettu etukäteen 12e.
Katsastelin kaapit läpi ja sieltä löytyi mm. erilaisia kastikepusseja (ruskea,pippuri curry,kala,rosepippuri, tilli). Erilaisia pastoja, venhä- ja perunajauhoja, mausteita..
Jääkaapista löytyy paketti pekonia, 5 kananmunaa, kermapurkki, puolikas pieni kaali, porkkanaa, voita, 2 pakettia grillimakkaraa, leikkeleitä jämät, juustoa, hernekeittoa..
Pakastimesta löysin pyttipannua ja kalapuikkoja..
Eli oli loppujenlopuksi aika paljon kaikkea :o -ap
Katso Lahjoitetaan-palstoja netistä. Jos joku antaa pois kotieläimiä esim kissoja, marsuja tai koira, saat proteiininlähteen vailla vertaa. Sanot lapsille, että se on kanaa tms.
Jos oletan oikein, olet white trash osastoa.. hieman lihava ja siideriä on tullut vedettyä, eikö? Ota tämä 1,5 elimistönpuhdistusdieettinä. Niin, paastoa vaikka!
Ruumiinnesteitä ei tule väheksyä.. monessa kulttuurissa niitä syödään.
Jos ihan oikeaa ruokaa haluat niin tomaattipasta-ainekset Lidlistä saa halvalla. Siihen pari kissantassua javot!
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:45"]
Katso Lahjoitetaan-palstoja netistä. Jos joku antaa pois kotieläimiä esim kissoja, marsuja tai koira, saat proteiininlähteen vailla vertaa. Sanot lapsille, että se on kanaa tms.
Jos oletan oikein, olet white trash osastoa.. hieman lihava ja siideriä on tullut vedettyä, eikö? Ota tämä 1,5 elimistönpuhdistusdieettinä. Niin, paastoa vaikka!
Jos ihan oikeaa ruokaa haluat niin tomaattipasta-ainekset Lidlistä saa halvalla. Siihen pari kissantassua javot!
[/quote]
Vittu mikä sekopää!!
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:45"]
[/quote]
Vittu mikä sekopää!!
[/quote]
Eiköhän se ollut vitsi? Toivottavasti oli, sillä minä ainakin nauroin hulluna, vaikka eläinrakas olenkin. :D Hauska juttu!
Meitä on siis perheessä 2 aikuista ja lapsi
ap