Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mies, hylkäsin lapseni enkä kadu yhtään

Vierailija
26.07.2013 |

Perustietoa: Nainen valehteli ehkäisyn käytöstä tai ehkäisy ei toiminut. Ei hakeutunut aborttiin, vaikka olimme sopineet yhdessä, että vahinkoraskaus keskeytettäisiin. Raskautuminen muutti naisen käytöksen täysin. En voinut enää kunnioittaa häntä, koska hän oli rikkonut sanansa. Suhde luonnollisesti päättyi jo ennen lapsen syntymää. Maksan nyt elareita, asun eri paikkakunnalla enkä halua olla missään tekemisessä kummankaan kanssa.

Mielestäni miehellä pitäisi olla mahdollisuus sanoutua irti isyyden velvoitteista ja oikeuksista tällaisessa tilanteessa. Samalla tavallahan nainen olisi voinut tehdä abortin minun tahtoni vastaisesti, jos näkemyksemme olisivatkin menneet toisin päin. Miehen suoja on hyvin heikko. 

Kommentit (588)

Vierailija
141/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:31"]

Luulen, että tämä on provo mutta olen tässä täysin miehen puolella. Jos ollaan sovittu, että ehkäisystä pidetään huolta ja tarvittaessa tehdään aborttia ja nainen on valehdellut, niin miten miestä voi syyttää yhtään mistään? Se nainenhan päätti tehdä isättömän lapsen tähän maailmaan. Minusta nainen on kohdellut miestä huonosti, voisi jopa puhua sosiaalisesta raiskauksesta kun on pakottanut miehen rooliin johon ei ole halunnut.

Miettikää jos tilanne olisi peilikuva: kumppaninne ehkä unohtaa ottaa yhden pienen pillerin mistä seuraa teille lopunikäinen lapsettomuus, tässä vaiheessa se voidaan vielä estää "abortilla" ja mutta kumppaninne kieltäytyy "abortista" vaikka on aiemmin sanonut, että tekisi sen. Joudutte loppuiäksi lapsettomiksi vastoin omaa tahtoanne vain sen takia, että teille valehdeltiin. Olisiko se kivaa?

[/quote]

Täydellisesti sanottu. Kiitos paljon.

-ap-

Vierailija
142/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:34"]

Oletko hetkeäkään miettinyt tilannetta hänen kannaltaan?

[/quote]

Toki. Ymmärrän kyllä, että tällaisessa asiassa voi muuttaa mieltään. Hän olisi voinut tehdä oikein olemalla esittämättä minua kohtaan mitään vaatimuksia, mutta todellisuus oli kaikkea muuta.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on väärin miestä syyttää ettei käyttänyt kondomia. Jos nainen sanoo käyttäneensä pillereitä ja niiden petettyä jo lupautunut aborttiin eikä sitä kuitenkaan tehnyt. On tuo aikamoista isyyteen pakottamista. Vanhemmuus on ihan riittävän raskasta niillekkin jotka sitä oikeasti haluavat eikä tuollaisella toiminnalla voi saavuttaa kuin katastrofin...

onnellinen mutta väsynyt tupla äiti

Vierailija
144/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:26"]

Voiko nainen ihan oikeasti tälläisellä suurella vääryydellä hankitusta lapsesta nauttia hyvällä omatunnolla? Voiko hän ihan oikeasti lasta katsoa silmiin kertomalla, että sen saadakseen valehteli ja huijasi.

Vastuu on molemmilla. Myös äidillä on velvollisuus kertoa taustat, miksi isä käänsi selkänsä lapselle eikä sysätä vastuuta yksin isälle lapsen kysyessä missä isä?!

[/quote]

Pillerit pettivät ja nainen ei halunnut aborttia = suuri vääryys? Ööööh? Et kai kuulu niihin, jotka luulevat, että kukaan pillereitä käyttävä ei voi tulla raskaaksi?

Ja miten luulet lapsen reagoivan, jos äiti kertoo, että "olin etukäteen luvannut tehdä tarvittaessa abortin, mutta kun sain tietää odottavani sinua, en halunnutkaan?" Syyttääkö hän äitiä valehtelusta ja petollisuudesta ja siitä, että isä on poissa, vai kiittääkö kenties siitä, että äiti antoi hänen syntyä? Vaihtoehto "petollisuudelle ja valehtelulle" kun olisi ollut se, ettei koko lapsi olisi koskaan syntynytkään.

[/quote]

Pillerit pettivät...vai pettiköhän sittenkin joku itseään enemmän? Jostain kumman syystä pillereitä syövät naiset tulla tupsahtelevat raskaaksi, vaikka ehkäisypillereiden teho on jopa väitettyä suurempi sikäli, että nainen voi unohtaa jopa muutaman pillerin ja ehkäisyteho silti säilyy. Käytännön toimien laskelmoitua raskaaksihankkiutumista sanotaan kyllä melko usein vahingoksi, mutta jos jättää pillerinsä syömättä vauvakuumeessaan tai siinä vaiheessa kun mies on lähdössä suhteesta, ei se ole pillerien pettämistä. Se on itsensä pettämistä. Se on kumppanin ja lapsen unohtamista ja pettämistä.

Vierailija
145/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:36"]

Oletko hetkeäkään miettinyt tilannetta hänen kannaltaan?

[/quote]

Toki. Ymmärrän kyllä, että tällaisessa asiassa voi muuttaa mieltään. Hän olisi voinut tehdä oikein olemalla esittämättä minua kohtaan mitään vaatimuksia, mutta todellisuus oli kaikkea muuta.

-ap-

[/quote]

Ajattelet tilannetta aivan liikaa sen kautta, mitä ex-naisesi on tehnyt ja sanonut ja vaatinut sinulta. Sinun ei kuulu tehdä mitään ex-naisesi takia tai hänen hyväkseen, vaan sen oman lapsesi takia, joka nyt sattui syntymään. Hän tarvitsisi isän elämäänsä edes joskus. Ex-naisesi petollisuus ei oikeuta kohtelemaan lasta huonosti.

Vierailija
146/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:59"] Jos on valmis seksiin on valmis myös kantamaan sen seurauksista vastuunsa

[/quote]

Avan. Ja nainen päättikin, ettei kanna vastuutaan.

-ap-

[/quote]

höpönpöpön, nainen nimen omaan kantoi vastuun kun ei tappanut teidän yhteistä lasta, susta ei taas saisi vastuuntuntoista millään eli parempi vaan pistää ne piuhat poikki. Mä en kattelis päivääkään tällaista vinkuvaa ukkoa.

Vierailija
147/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa ja kivaa. Aikuisen miehen, joka seksiin ryhtyy, pitää itse ja vain itse huolehtia ehkäisystä, jos lapsi on mahdoton ajatus. Kenenkään muun vastuulle sitä ei voi jättää. Se nyt vaan on raaka totuus. Jos lapsi on aivan mahdoton ajatus, ei pidä naisen kanssa seksiä harrastaa - ainakaan vaginaalista. Naisen ja miehen väliseen seksiin kun liittyy aina raskauden mahdollisuus, oli käytössä mikä tahansa ehkäisykeino. Mies ei voi laskea ehkäisyä myöskään jälkiehkäisyn tai abortin varaan, koska nämä kaikki koskevat siinä vaiheessa jo naisen kehoa ja miehen päätösvalta loppuu siihen oman vehkeen kärkeen.

Vierailija
148/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:26"]

Voiko nainen ihan oikeasti tälläisellä suurella vääryydellä hankitusta lapsesta nauttia hyvällä omatunnolla? Voiko hän ihan oikeasti lasta katsoa silmiin kertomalla, että sen saadakseen valehteli ja huijasi.

Vastuu on molemmilla. Myös äidillä on velvollisuus kertoa taustat, miksi isä käänsi selkänsä lapselle eikä sysätä vastuuta yksin isälle lapsen kysyessä missä isä?!

[/quote]

Pillerit pettivät ja nainen ei halunnut aborttia = suuri vääryys? Ööööh? Et kai kuulu niihin, jotka luulevat, että kukaan pillereitä käyttävä ei voi tulla raskaaksi?

Ja miten luulet lapsen reagoivan, jos äiti kertoo, että "olin etukäteen luvannut tehdä tarvittaessa abortin, mutta kun sain tietää odottavani sinua, en halunnutkaan?" Syyttääkö hän äitiä valehtelusta ja petollisuudesta ja siitä, että isä on poissa, vai kiittääkö kenties siitä, että äiti antoi hänen syntyä? Vaihtoehto "petollisuudelle ja valehtelulle" kun olisi ollut se, ettei koko lapsi olisi koskaan syntynytkään.

[/quote]

Pillerit pettivät...vai pettiköhän sittenkin joku itseään enemmän? Jostain kumman syystä pillereitä syövät naiset tulla tupsahtelevat raskaaksi, vaikka ehkäisypillereiden teho on jopa väitettyä suurempi sikäli, että nainen voi unohtaa jopa muutaman pillerin ja ehkäisyteho silti säilyy. Käytännön toimien laskelmoitua raskaaksihankkiutumista sanotaan kyllä melko usein vahingoksi, mutta jos jättää pillerinsä syömättä vauvakuumeessaan tai siinä vaiheessa kun mies on lähdössä suhteesta, ei se ole pillerien pettämistä. Se on itsensä pettämistä. Se on kumppanin ja lapsen unohtamista ja pettämistä.

[/quote]

Pillerit ovat oikein käytettynä n. 99,5-prosenttisen varmoja, mikä tietysti maallikon korvaan kuulostaa täydeltä varmuudelta, mutta tarkoittaa käytännössä, että viisi käyttäjää tuhannesta tulee vuosittain raskaaksi. Maassamme lienee satoja tuhansia pillereiden käyttäjiä, joten niitä raskaaksi tuleviakin on aika paljon.

Tässä tapauksessa et voi tietää, miten asia oli, joten kaikki spekulointi on täysin turhaa. Oleellista on, että lapsi on jo maailmassa, eikä häntä voi palauttaakaan. Lapsen ei kuulu joutua kärsimään siksi, että hänen äitinsä oli isän mielestä petollinen.

Vierailija
149/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tämä on provo mutta olen tässä täysin miehen puolella. Jos ollaan sovittu, että ehkäisystä pidetään huolta ja tarvittaessa tehdään aborttia ja nainen on valehdellut, niin miten miestä voi syyttää yhtään mistään? Se nainenhan päätti tehdä isättömän lapsen tähän maailmaan. Minusta nainen on kohdellut miestä huonosti, voisi jopa puhua sosiaalisesta raiskauksesta kun on pakottanut miehen rooliin johon ei ole halunnut.

Miettikää jos tilanne olisi peilikuva: kumppaninne ehkä unohtaa ottaa yhden pienen pillerin mistä seuraa teille lopunikäinen lapsettomuus, tässä vaiheessa se voidaan vielä estää "abortilla" ja mutta kumppaninne kieltäytyy "abortista" vaikka on aiemmin sanonut, että tekisi sen. Joudutte loppuiäksi lapsettomiksi vastoin omaa tahtoanne vain sen takia, että teille valehdeltiin. Olisiko se kivaa?

[/quote]

Kumppanilla olisi totta kai oikeus päättää hänen ruumiilleen tehtävistä toimenpiteistä. Minulle jäisi mahdollisuus adoptoida lapsia.

[/quote]

Ja jos adoptoisit ja kertoisit tästä eräällä keskustelupalstalla saisit kuulla mikä inhottava ihminen olet, olet paska ja sitä rataa. Ihan ilman omaa syytäsi.

Vierailija
150/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja miten luulet lapsen reagoivan, jos äiti kertoo, että "olin etukäteen luvannut tehdä tarvittaessa abortin, mutta kun sain tietää odottavani sinua, en halunnutkaan?" Syyttääkö hän äitiä valehtelusta ja petollisuudesta ja siitä, että isä on poissa, vai kiittääkö kenties siitä, että äiti antoi hänen syntyä?"

Joo, no tuo kyllä liittyy yleisesti abortteihin eikä ainoastaan tähän tapaukseen. Aborttejahan NAISET tekevät yli 10 000 vuosittain. Eipäs viekkaasti mustamaalaustarkoituksessa yritetä sekoittaa miehiä naisen omakohtaiseen valintaan.

Vierailija
151/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:44"]

[/quote]

Kumppanilla olisi totta kai oikeus päättää hänen ruumiilleen tehtävistä toimenpiteistä. Minulle jäisi mahdollisuus adoptoida lapsia.

[/quote]

Ja jos adoptoisit ja kertoisit tästä eräällä keskustelupalstalla saisit kuulla mikä inhottava ihminen olet, olet paska ja sitä rataa. Ihan ilman omaa syytäsi.

[/quote]

Edelleenkin ap on ihan vapaaehtoisesti sysännyt kaiken vastuun ehkäisystä naisen harteille.

Vierailija
152/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla, mies on petetty, tosi kurjaa, mutta niinkuin moni on jo sanononut, eihan se herrajumala lapsen vika ole! vaikka nainen olisi kuinka petturi ja mies tuntee olonsa loukatuksi miksi se pitaa lapselle kostaa silla etta han tuntee sitten vahempana etta isa ei ole hanta edes halunnut tuntea? tosi kypsaa...

Vierailija
153/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtua voi käyttää aseena, ja käytetäänhän sitä. Sitä ei voi teistä kukaan kiistää.

Vierailija
154/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penistä voidaan käyttää aseena, ja käytetäänhän sitä. Sitä ei voi teistä kukaan kiistää.

Vierailija
155/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei tee yksin lasta mutta mies tekee....ja muuta shittiä. Naisena häpeän tätä ketjua. Suomalaisen naisen moraali on löyhä . Naiset valehtelevat ja huijaavat. Yhteiksuntaluokasta riippumatta jätetään pillerit syömättä vaikka on sanottu että syödään. Jos olisin mies niin en rakastelisi yhdenkään suomalaisnaisen kanssa ilman kortsua ja suhteessa vaatisin pillerit itselleni ja tarjoaisin naiselleni joka päivä tarkistaen että nainen nauttii sen. Naisena en edes loukkaantuisi vaatimuksesta koska tiedän että tässä maassa miehillä on syy vaatimuksiinsa. 

Minulla on entisen mieheni kanssa kaksi lasta jotka on hankittu monen vuoden yhdessäolon jälkeen yhteisellä päätöksellä (kas, kas, kertaakaan ei 7 vuodessa pillerit pettäneet vaikka joskus unohdin yhden välistä. Pillerit jätettyäni raskauduin kolmen kuukauden sisällä) Erosimme vuosia myöhemmin. Mies haki eron jälkeen vasektomian koska hän ei halunnut enempää kuin kaksi lasta jo taloudellisista syistä. Siitä on 10 vuotta. Ekassa kuukausia kestäväneessä suhteessa "pillereitä käyttänyt"tyttöystävä ilmoitti olevansa raskaana puolen vuoden kohdalla. No isä oli joku muu, tyttö oli aluksi tapaillut muitakin:) Toinen pidempi suhde on kestänyt nyt vuosia kun eksä kertoi että on todella pettynyt. Naisella on lapsi edellisestä suhteesta ja lapsi ei isänsä kanssa missään tekemisissä, eksä on elättänyt kumpaakin omien lastensa lisäksi. Nyt nainen oli epäillyt ettei tämä mun eksä voi olla poikieni isä. Tämä nainen kun oli jättänyt pillerit pois jo yli vuosi sitten kertomatta tälle mun eksälle asiasta. Syytti sitten pikku humalassa eksääni tyhjistä pateista:D Eksä oli sanonut sitten koko ryöpyn kuultuaan (mm. että maksaa turhaan elareita kun mun lapset eivät voi olla eksän kun ei pysty lapsia siittämään)että juu, vasektomia aiheuttaa sellaista. Eksä oli jo suhteen alussa naikkoselle tehnyt selväksi ettei aio yhtään lasta tehdä enää.

Muitakin tapauksia tiedän, kaveripiiristä ja muuten.  Hävettää monienkin seliseliselittelijöiden puolesta. Naisen pitää myös ymmärtää että ellei raskaus ole miehen puolelta toivottu ei miehen tarvitse sitä seksistä huolimatta hyväksyä. Suomen laki vaatii elarit, ne on naurettavan pienet lapsen elatusta ajatellen. Kannattaisi miettiä asioita omaa pyllyä pidemmälle  millaiseen elämään sitä lasta ja itseään on juonimassa. Ei erityisen älykästä touhua.

Vierailija
156/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:44"]

"Ja miten luulet lapsen reagoivan, jos äiti kertoo, että "olin etukäteen luvannut tehdä tarvittaessa abortin, mutta kun sain tietää odottavani sinua, en halunnutkaan?" Syyttääkö hän äitiä valehtelusta ja petollisuudesta ja siitä, että isä on poissa, vai kiittääkö kenties siitä, että äiti antoi hänen syntyä?"

Joo, no tuo kyllä liittyy yleisesti abortteihin eikä ainoastaan tähän tapaukseen. Aborttejahan NAISET tekevät yli 10 000 vuosittain. Eipäs viekkaasti mustamaalaustarkoituksessa yritetä sekoittaa miehiä naisen omakohtaiseen valintaan.

[/quote]

Tämä koko keskustelu liittyy ap:n tapaukseen eikä ole mikään yleinen aborttikeskustelu. Itse kannatan yleistä aborttioikeutta, mutta väittelyt siitä asiasta voi jättää toisaalle.

Vierailija
157/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:49"]

Penistä voidaan käyttää aseena, ja käytetäänhän sitä. Sitä ei voi teistä kukaan kiistää.

[/quote]

Miten peniksellä voidaan hankkia lapsi väärydellä.

Vierailija
158/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, että se on nainen joka tässä maassa päättää tuleeko miehestä isä vai ei.
Kieroja naisia minäkin tiedän, pari tapausta ovat synnytyksen jälkeen avoimesti kertoneet että jättivät pillerit salaa pois. Onko ihmekään, että mies on sitten jossain vaiheessa jättänyt?

Nainen päättää aina. Vaikka lapset olisi tehty yhdessä ja erottu, nainen päättää saako mies olla isä.

Vierailija
159/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:32"]

Jos olisit mennyt mukaan ultraan, ollut tukena synnytyksessä, tuonut lapsesi kotiin sairaalasta ja jännittänyt ensimmäistä yötä, ensimmäistä kylpyä, ensimmäistä hymyä ja miettinyt lapselle nimeä, miettinyt mitä hänestä tulee, ymmärtäisit että se nainen teki oikein kun muutti mieltään. Siinä vaiheessa kun teitte päätöksen abortista, ette vielä tienneet mistään mitään ja sinä et tiedä vieläkään. Naiselle sen sijaan avautui positiivisen raskaustestin edessä aivan uusi maailma, jota hän ei halunnut vetää pöntöstä alas. Ymmärrätkö edes että sinä todellakin olet tässä se häviäjä, enkä tarkoita niitä kallisarvoisia rahojasi. Vieläköhän ehtisit kuopata tuon katkeruuden ja ottaa elämän sellaisena kuin se tulee ja iloita siitä? Aina kaikki ei mene suunnitelmien mukaan, joskus se menee jopa paremmin kuin suunnitteli, se vaan täytyisi itse ymmärtää.

[/quote]

Hyvä kirjoitus. Elämää ei voi aina suunnitella. Asioita tapahtuu, joskus omasta syystä ja joskus itsestä riippumatta. Ero meidän ihmisten välillä tulee siitä, osataanko me ottaa elämässä tapahtuvat yllättävät ja joskus ikävätkin asiat vastaan silloin kun niille ei enää mitään mahda. Katkeroituminen ja loputon kitinä tuhoavat ihmisen, kun parasta vain olisi hyväksyä se mitä ei muuttaa voi ja opetella elämään asioiden kanssa ja suuntautumaan uudelleen, jolloin elämästä voi tulla ihan eri tavalla mielekästä.

Vierailija
160/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:49"]

[/quote]

Miten peniksellä voidaan hankkia lapsi väärydellä.

[/quote]

Miten lapsenhankkiminen liittyy aseisiin?