Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies, hylkäsin lapseni enkä kadu yhtään

Vierailija
26.07.2013 |

Perustietoa: Nainen valehteli ehkäisyn käytöstä tai ehkäisy ei toiminut. Ei hakeutunut aborttiin, vaikka olimme sopineet yhdessä, että vahinkoraskaus keskeytettäisiin. Raskautuminen muutti naisen käytöksen täysin. En voinut enää kunnioittaa häntä, koska hän oli rikkonut sanansa. Suhde luonnollisesti päättyi jo ennen lapsen syntymää. Maksan nyt elareita, asun eri paikkakunnalla enkä halua olla missään tekemisessä kummankaan kanssa.

Mielestäni miehellä pitäisi olla mahdollisuus sanoutua irti isyyden velvoitteista ja oikeuksista tällaisessa tilanteessa. Samalla tavallahan nainen olisi voinut tehdä abortin minun tahtoni vastaisesti, jos näkemyksemme olisivatkin menneet toisin päin. Miehen suoja on hyvin heikko. 

Kommentit (588)

Vierailija
101/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:42"]

Onko jollekulle aikuiselle epäselvää, että seksin tuloksena voi olla raskaus ja lapsi?

[/quote]

Ei, lapsi on seurausta siitä, ettei hakeudu aborttiin. Näin on suomessa 2000-luvulla. Jossakin agraariyhteisöissä tilanne saattoi olla toinen. Tämä fakta ei muuksi muutu, vaikka olisi abortista henkilökohtaisesti mitä mieltä tahansa. Aborttia ei keneltäkään evätä.

-ap-

Vierailija
102/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen enempää kulttuuria kuin sekään, että tytöt leikkivät nukeilla ja pojat autoilla.

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:48"]

Enemmän kulttuuria kuin biologiaa.

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:45"]

Esim. hakeutumiseen eri aloille näyttää todisteiden valossa merkittävästi vaikuttavan. It's the proof of the pudding.

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:39"]

Joo, no toisinpäinhän mitään väitettyä naisiin kohdistuvaa tasa-arvo-ongelmaa yhteiskunnassa ei saa selittää esim. biologialla. Silloin ollaan kaikki samanlaisia.

[/quote]

Tosi yllättävää, että seksiin ja lapsensaamiseen liittyy biologia, toisin kuin esim. työntekoon.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:23"]

Yllättävän monet naiset ovat sitä mieltä, ettei heiltä voikaan odottaa ehkäisyyn sitoutumista? Hyvä tietää jatkoa ajatellen. :)

-ap-

[/quote]

Tuskin sinunlaisesi "tiedolla" mitään tekee, ei lapsensa hylännyttä kukaan kunnon nainen halua. Sitä paitsi nainen saattoi hyvinkin olla sitoutunut ehkäisyyn (toisin kuin sinä), mutta aborttihan ei ole enää ehkäisyä, kuten kaikki järjelliset ihmiset tietävät.

[/quote]

En ole koskaan kuullut naisen hylkäävän miestä siksi ettei tämä pidä yhteyttä siittämäänsä lapseen. Päinvastoin. Nainen uskoo aina että on miehelle arvokkaampi kuin se entinen hoito lapsensa kera, eikä näin ollen koskaan hylkäisi HÄNTÄ ja HEIDÄN yhteistä lastaan. Olen sen verran monta kertaa kuullut kuinka naiset ovat selittäneet että se eksä on niin hirveä ettei mies halua pitää mitään yhteyttä lapseenkaan. Niin että sorry, metsään meni niin että rytisi!

Vierailija
104/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on totta, että sinua petettiin. Mutta kuten joku jo sanoikin, tämä on lapsen äidin valinta, ei lapsen. Miksi kostat lapselle?

Viestissäsi korostuu tyypillinen miehinen itsekkyys, minä, minä ja minä. Muillahan ei ole mitään väliä.

Vierailija
105/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:54"]

Onko jollekulle aikuiselle epäselvää, että seksin tuloksena voi olla raskaus ja lapsi?

[/quote]

Ei, lapsi on seurausta siitä, ettei hakeudu aborttiin. Näin on suomessa 2000-luvulla. Jossakin agraariyhteisöissä tilanne saattoi olla toinen. Tämä fakta ei muuksi muutu, vaikka olisi abortista henkilökohtaisesti mitä mieltä tahansa. Aborttia ei keneltäkään evätä.

-ap-

[/quote]

Hakeudupa itse selibaattiin.

Vierailija
106/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:57"]

Miksi kostat lapselle?

[/quote]

Mitä tämä kostaminen on?

-ap-

Vierailija
107/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:23"]

Yllättävän monet naiset ovat sitä mieltä, ettei heiltä voikaan odottaa ehkäisyyn sitoutumista? Hyvä tietää jatkoa ajatellen. :)

-ap-

[/quote]

Tuskin sinunlaisesi "tiedolla" mitään tekee, ei lapsensa hylännyttä kukaan kunnon nainen halua. Sitä paitsi nainen saattoi hyvinkin olla sitoutunut ehkäisyyn (toisin kuin sinä), mutta aborttihan ei ole enää ehkäisyä, kuten kaikki järjelliset ihmiset tietävät.

[/quote]

En ole koskaan kuullut naisen hylkäävän miestä siksi ettei tämä pidä yhteyttä siittämäänsä lapseen. Päinvastoin. Nainen uskoo aina että on miehelle arvokkaampi kuin se entinen hoito lapsensa kera, eikä näin ollen koskaan hylkäisi HÄNTÄ ja HEIDÄN yhteistä lastaan. Olen sen verran monta kertaa kuullut kuinka naiset ovat selittäneet että se eksä on niin hirveä ettei mies halua pitää mitään yhteyttä lapseenkaan. Niin että sorry, metsään meni niin että rytisi!

[/quote]

White trash -piireissä tämä toki pitää paikkansa.

Vierailija
108/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap-

[/quote]

Siinäpä sulle muna/kana -dilemma, kumpi tuli ensin, riittämätön ehkäisy vai raskaus? Et sinä voi perustaa ehkäisyä siihen, että nainen hankkii abortin, otapa nyt ihan itse vastuu asiasta.

Vierailija
109/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:52"]

Näitä ITSEKKÄITÄ naisia on yllättävän paljon. Siis sellaisia, jotka hankkiutuvat raskaaksi OMAN itsensä iloksi ja vuoksi. Mitä sillä lapsella niin väliä... Siis mies on tehnyt selväksi, ettei halua isäksi jo ennen yhdyntää, mutta MINÄ MINÄ ja MINUN lapsi (toki elarit kelpaa). Mitä siitä, miten lapsi sen aikoinaan kokee. Joten ihan yhtä syyllinen on tämä nainen (vaikka provo olisikin), joka tietää, ettei mies halua lasta ja silti ITSENSÄ vuoksi hankkiutuu raskaaksi. Hävetä sietäisi!!! Lapsesta viis.

Toinen ryhmä ne, jotka yrittää pelastaa omaa parisuhdettaan tai avioliittoaan raskautumalla. Hyi naiset, eikö teillä ole itsekunnioitusta ja ajatteletteko vaan itseänne?

Ps. Itse päätin parisuhteeni 10 vuoden jälkeen rakastamani miehen kanssa, koska hän ei halunnut perustaa perhettä ja itse halusin. Olisin voinut raskautua ja tiesin, ettei olisi minua varmaankaan jättänyt. Luonteeni ei antanut periksi petokselle. Se ei olisi ollut kenekään hyväksi. Rakastan häntä yhä omalla tavalla, vaikka nyt minulla on perhe ja ihana aviomies, jota myös rakastan:).

[/quote]

Olisiko siis mielestäsi tälle nimenomaiselle lapselle ollut parempi olla ollenkaan syntymättä? Äiti teki itsekkään teon antamalla hänen syntyä? Ei, en vain kykene tajuamaan joidenkin järjenjuoksua. 

Vierailija
110/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisen "vahingon" sattuessa on paikallaan totisesti kummankin kantaa siitä vastuunsa, mutta tuossa kohtaa biologia on tosiaan epäreilu, vaikka miestä pitää kuunnella, naisen kehossa tapahtuvasta asiasta päätösvalta on finaalissa aina yksin naisella. Onneksi.

Vierailija
111/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap-

[/quote]

Jos nainen olisi kertonut syyt abortin haluamiseen lääkärille, abortti olisi kyllä evätty häneltä. Se ei nimittäin ole lääkärille hyvä syy, että mies pakottaa. Naisen itsensä täytyy haluta abortti, muuten se on mielenterveydelle liian suuri riski. Saadakseen abortin naisen olisi pitänyt valehdella lääkärille.

Vierailija
112/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:05"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

Jos nainen olisi kertonut syyt abortin haluamiseen lääkärille, abortti olisi kyllä evätty häneltä. Se ei nimittäin ole lääkärille hyvä syy, että mies pakottaa. Naisen itsensä täytyy haluta abortti, muuten se on mielenterveydelle liian suuri riski. Saadakseen abortin naisen olisi pitänyt valehdella lääkärille.

[/quote]

Jep, ja viranomaisille valehtelu on lainvastaista.

Vierailija
113/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap-

[/quote]

Itse asiassa Suomessa on tapauksia, että nainen on joutunut hakemaan lupaa aborttiin Valviralta, koska lääkärit eivät ole suostuneet kirjoittamaan aborttilähetettä. Tällöin toimenpide on viivästynyt ja on jouduttu tekemään ns. myöhäinen keskeytys, joka on erittäin raju ja vaarallinen toimenpide (joko tehdään kaavinta, mutta riskit ovat suuret sikiön koon takia, tai nainen joutuu synnyttämään kuolleen lapsen).

Minusta on uskomatonta, että tunnut todella suhtautuvan aborttiin kuin se olisi ehkäisykeino muiden joukossa. Kannatan itse kyllä vapaata aborttioikeutta, mutta ymmärrän, että kyseessä ei ole mikään simppeli ja helppo toimenpide. On hyvä, että Suomessa ei suhtauduta aborttiin kevyesti, koska sen riskit naisen fyysiselle ja henkiselle terveydelle ovat niin suuret.

Vierailija
114/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomian saat kyllä yksityisellä, tai hanki se ulkomailla, jos kerran niin varma olet ettet koskaan lapsia saa.

. Vasektomiaa en voi vielä saada maamme takapajuisen lainsäädännön takia.

-ap-

[/quote]

Vierailija
115/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:57"]

Miksi kostat lapselle?

[/quote]

Mitä tämä kostaminen on?

-ap-

[/quote]

Kysytkö tosissasi? Oletko aivan urpo? Kuvittele itse, miltä sinusta olisi tuntunut elää ilman isää ja saada myöhemmin tietää, ettei hän halunnut sinua nähdäkään, koska piti syntymääsi kauheana asiana. Rahalla et voi korvata välittämisen puutetta.

Vierailija
116/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on viimeinen varokeino, kun ehkäisy pettää, eikä lasta haluta. Siinä mielessä se on ehkäisykeino. Minusta tässä ei ole mitään epäselvää. Tuskin kukaan väittää, että abortti itsessään olisi riittävä tai järkevä tapa suojautua raskauksilta.

Raskauden riskit ovat muuten paljon suuremmat kuin abortin.

-ap-

Vierailija
117/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon rouvat nyt ihan rehellisesti miettikää itse, mitä tapahtuisi, jos mies alkaisi päättämään milloin hankitaan lapsia. Jos nainen haluaa lapsen ja mies ei, toki naisella on kohtaloa lupa auttaa. Toisin sanoen naisella on lupa jättää pillereitä ottamatta ja hankkiutua raskaaksi silloin, kun hän itse sitä haluaa, välittämättä niinkään tulevan isän mielipiteestä.

Vierailija
118/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:09"]

Vasektomian saat kyllä yksityisellä,

[/quote]

Laki koskee myös yksityisiä.

-ap-

Vierailija
119/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:11"]

Abortti on viimeinen varokeino, kun ehkäisy pettää, eikä lasta haluta. Siinä mielessä se on ehkäisykeino. Minusta tässä ei ole mitään epäselvää. Tuskin kukaan väittää, että abortti itsessään olisi riittävä tai järkevä tapa suojautua raskauksilta.

Raskauden riskit ovat muuten paljon suuremmat kuin abortin.

-ap-

[/quote]

Ei, se ei ole viimeinen varokeino, vaan naisen päätös omasta ruumiistaan. Miehen ei pidä sitä omissa suunnitelmissaan pitää keinovalikoimassa.

Vierailija
120/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia muita vastauksia, mutta tässä mielipiteeni: raskaus on tapahtunut, lapsi on tulossa tai tullut, ja sinä olet sen isä. Vaikka et halua naista tukea yhtään elatusmaksuja enempää, niin sinä olet kuitenkin lapsen ainoa isä. Haluatko, että hän vuodesta toiseen miettii, miksi hänen oma isänsä hylkäsi hänet? Ja ajattelee sinua hirviönä, joka on hyvä isä myöhemmin syntyneille lapsilleen mutta ei hänelle? Lapsi ei ole sama asia kuin hänen äitinsä, et voi kostaa äidille lapsen kautta. Voit jättää äidin ilman henkistä tukea esim. raskaudessa ja synnytyksessä (vaikka toivoisin sinun menevän synnytykseen), mutta lapsi on erillinen asia. Ole kiltti ja ole kunnon ihminen lapselle. Huomaat, että hyvällä saat paljon hyvää aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi