Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko häätöpäätöksestä valittaa?

Vierailija
10.08.2013 |

Ja jos voi, niin miten? Voiko tuita prosessia saada jäihin, että asia selvitetään?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisäntä ei ole valmis asiaa sopimaan ja kuulemma perusteet ovat täyttyneet. Kun kysyin mitä minulta karhuavat, niin ei osannut kunnolla selittää ja sieltä ali tulla ympäripyöreää selitystä jostain sopimussakosta. Mitään selkeää en häneltä kuitenkaan saanut irti ja hänen vaimonsa vain huusi taustalla, etten edes saanut miehen puheista selvää. Eivät myöskään suostu lähettämään minulle omia laskelmiaan veloista, heillä ei kuulemma ole siihen aikaa. Kun sitten sanoin ottavani käräjäoikeuteen yhteyttä he totesivat vain ettei siitä ole hyötyä ja mitä minä sillä haen takaa. No vaikkapa sitä, että tietäisin mitä minun tulisi maksaa! Myöskään käräjäoikeudesta ei ole erillistä päätöstä tullut, vain se ulosoton kirje. Todella hienoa, luottotiedot olleet puhtaat tähän asti, nyt siellä sitten lukee että häätö.

Vierailija
2/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 00:38"]

Helppo homma: elät vaan kunnolla ja maksat vuokran ajallaan niin takaan että häätöä ei tule!

Jos taas et näin tee niin puolestani saat kuolla ojaan -ei kiinnosta paskan vertaa.

[/quote]

ei vuokran maksu ole ainoa häätö peruste, ihan tunnollisesti maksavakin voi saada häädön. Jopa mallikansalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeusta tuleessa häätöilmoituksessa jo itsessään kysytty sinun vastinetta asiaan?!?!?

Vierailija
4/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOhan sinä olet vastineen antanut ennen oikeuden päätöstä! Miksi uudestaan saman asian esittäsit, jos ei se oikeudelle kelvannut ennenkään?

Vierailija
5/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 00:51"]

Tilanne siis se, että vuokrat on maksettu ja häiriötä meistä ei ole ollut. Otin vuokranantajaan yhteyttä ja hän vain sanoi, että perusteet ovat täyttyneet. Haluaisin tietää, että mitkä perusteet? Karhuavat summia, joista minä en ole ollut tietoinen, että pitäisi maksaa. Toisin sanoen, laskua noista summista ei ole tullut. Asumistuki jota saan, on ohjattu suoraan vuokranantajan tilille, koska he vuokraamiseb yhteydessä niin halusivat. Omavastuut olen hoitanut. Siksi olen nyt päättänyt valittaa jos se vain on mahdollista.

[/quote]Eli sinua ei ole vilelä häädetty, kuten avauksesta voisi ymmärtää? Häätöhän tulee vasta sitten jos et suostu muuttamaan vaikka vuorasuhde on irtisanottu tai purettu.

Vierailija
6/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 01:27"]

Joo en käytä alkoholia, koska olen raskaana. Että sikäli tuo yleistys viinaan menevistä asumistukirahoista, ei mun kohdalla pidä paikkansa. Vaikka varmasti näitäkin on. Ja mun mielestä on ihan fiksua, jos vuokranantaja haluaa asumistuen tililleen. Sitä vartenhan sitä myönnetään, vuokraan. 

Mutta ihan on oikeudenpäätös tuo häätö. Vuokranantaja tänään puhui jotain jostain irtisanomisesta ja siitä tulleesta sopimussakosta, mutta kummallista, kun en itse ole ainakaan irtisanonut asuntoa, eikä minulle ole siitä ilmoitusta tullut. Olen käynyt postini miljoonasti läpi, että löytäisin näitä vuokranantajan lähettämiä laskuja, mutta niitä ei vain ole. katson myös aktiivisesti s-postiani, eikä sieltäkään mitään löydy. 

Kesäkuussa vuokrani omavastuu-osuus oli kyllä hetken myöhässä, mutta siitäkin iilmoitin etukäteen ja pahoittelin tilannetta. Tuolloin olin supistuksenestossa muutaman päivää ja oloni oli niin karmea, etten jaksanut käyttää puhelinta tai mitään. Maksoin kyllä heti kun vointini salli, eli n. viikko tämän jälkeen.

[/quote]

Olet raskaana vaikka sinulla ei ole rahaa edes maksaa omaa asumistasi? Taas yksi älyn jättiläinen

Vierailija
7/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 01:04"]

Ei. Tuki ei ole muuttunut, nyt olisi tulossa vuositarkastus, jolloin saattaa muuttua, mutten usko siihen, koska tuloni eivät ole muuttuneet. Vuokra kylläkin, kun siihen tuli 5 prosentin korotus maaliskuussa. Ja KELAn sivuilta näen, että on mennyt kyllä sinne, joten siihen eivät voi vedota. Ja tosiaan, asumistuen voi ohjata vuokranantajan tilille, täällä meillä päin ainakin kunnan asunnot niin haluavat, en ajatellut etteikö se olisi sama myös yksityisellä. Tottakai, jos minä nyt olen jonkun virheen tehnyt, että häätö on lainvoimainen, niin pakkohan se on hyväksyä. Mutta tällä hetkellä en ole saanut vastausta sille, mitä minulta karhutaan, ja koska vastausta ei tullut koen, että päätös on väärä. Haluan myös tietää, että miten tällainen päätös on mennyt ylipäätänsä läpi. Olen ollut kesän sairaalassa, joten tieto koko asiasta ei ole tullut läpi. Ja ei, kaikilla ei ole sellaista verkostoa ympärillä, että joku hakisi posteja. Alkukesästä sairaalaan lähti mukaan puhelin ja verkkopankkitunnukset, niin pakolliset laskut olen saanut maksettua. Vuokrasta oli maksupohja olemassa ja sähkö ja vakuutukset tulevat e-laskuina.

[/quote]Valitettavasti jokainen on vastuussa omista asioistaan, myös sairaana. Eihän se ole vuokranantajan vastuulla että sinä olet sairastellut ja asioita jäänyt hoitamatta.

Vierailija
8/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vuokranantaja hakee häätöä, saat sinä oikeudelta kirjeen, jossa pyydetään määräaikaan mennessä vastinetta vuokranantajan esittämille häätöperusteille. Vasta sitten tehdään häätöpäätös.

Nähtävästi et ole halunnut huomioida käräjäoikeudelta saamaasi kirjettä, joten oma kantasi on jäänyt esittämättä. Häätö on lainvoimainen, joskin siihen voi hakea muutosta. Perusteiden vain tulee olla aika selkeät.

Kaikesta päätellen et ole täysin oikeustoimikelpoinen, koska olet ajanut asiasi tuohon tilaan.

Vierailija
9/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tahtoisit asua vuokranantajalla, joka haluaa sinusta eroon? Ei ole kuin harmia odotettavissa.

Vierailija
10/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne siis se, että vuokrat on maksettu ja häiriötä meistä ei ole ollut. Otin vuokranantajaan yhteyttä ja hän vain sanoi, että perusteet ovat täyttyneet. Haluaisin tietää, että mitkä perusteet? Karhuavat summia, joista minä en ole ollut tietoinen, että pitäisi maksaa. Toisin sanoen, laskua noista summista ei ole tullut. Asumistuki jota saan, on ohjattu suoraan vuokranantajan tilille, koska he vuokraamiseb yhteydessä niin halusivat. Omavastuut olen hoitanut. Siksi olen nyt päättänyt valittaa jos se vain on mahdollista.

[/quote]

kai sait haasteen oikeuteen, jos häädöstä kerran on oikeuden päätös? Miksi et mennyt paikalle, niin tietäisit perusteet ja olisit voinut esittää oman näkemyksesi. Olisi ollut helpompa sillä tavalla.

Vierailija
11/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 14:44"]

[/quote]

kai sait haasteen oikeuteen, jos häädöstä kerran on oikeuden päätös? Miksi et mennyt paikalle, niin tietäisit perusteet ja olisit voinut esittää oman näkemyksesi. Olisi ollut helpompa sillä tavalla.

[/quote]

Sori en lukenut koko ketjua. Mutta siinä häätöpäätöksessä, jonka olet saanut, on valituksenhakuohjeet. Ja jos nyt sanot, että päätöstä et ole saanut, niin sitten provotutkani käynnistyy.

Vierailija
12/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksesi on kyllä aika sekava ja jotain puuttuu. Oletko maksanut vuokrat vai et? Mikä on häätöperuste? Miksi et ole mennyt käräjille kun häätöä on käsitelty? Olethan saanut haasteen? Oletko ollut jotenkin masentunut tai jotenkin sekavassa tilassa kun olet noin ulalla omista asioistasi? Ja vastaus kysymykseesi, häätöpäätökseen ei enää voi vaikuttaa, sinun täytyy muuttaa pois. Silloin kun haastemies on sinua tavoitellut niin silloin sinua olisi asiassa pitänyt kuulla Ja silloin olisit voinut valittaa.

Veikkaisin, että ongelmasi on alkanut puoli vuotta sitten, selaa niitä posteja mitä silloin on tullut. Sen verran suurinpiirtein menee siihen prosessiin kun ongelmista päädytään häätöön.

Vierailija
13/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että oikeuden häätöpäätöstä ei ole, mutta vuokranantaja irtisanonut sopimuksen. Tai niin ymmärsin siitä, että vuokranantaja ei halua käräjille mennä? Johan siellä on pitänyt olla, jos on häätöpäätös olemassa. Se, jos vuokranantaja on hakenut saatavansa ulosottoon, ei ole sama asia kuin häätö. Mutta vaikea on käsitystä ulkopuolisen muodostaa, sekavalta vaikuttaa.

Vierailija
14/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän luottotiedot voi tarkistaa ilman lupaa.

Vierailija
15/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis, vuokrat on maksettu. Käräjiltä on tullut päätös häädöstä. En ole vastannut haasteeseen ajoissa (tämä on oma vikani), mutta koska vuokrat tosiaan on täysin hoidettu ajallaan, niin en uskonut että häätöä tulisi. Käräjäoikeudesta ei ole tullut kirjettä nyt, vaan ulosotosta tuli ilmoitus häädöstä. Ja siksi haluan nyt jäädä tähän, että saisin aikaa löytää uuden asunnon. En ole tähän jäämässä enää, mutta puolitoista viikkoa on liian lyhyt aika saada edes murjua meidän kunnasta.

Vierailija
16/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut kesän sairaalassa ja olet raskaana, luulisi, että sossu voisi jotenkin nyt auttaa jonkun hätämajoituksen saamiseksi.

Vierailija
17/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja häätöpäätös on, mutta sopimusta ei ole koskaan irtisanottu/purettu. 

Vierailija
18/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei auta, soitin jo sinne. haluavat kyllä tietää miten asumiseni olen ajatellut järjestää, mutta heiltä ei apua liikene. Tämä oli heidän kantansa kun vastasin heille tulleeseen kirjeeseen.

Vierailija
19/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis väitätkö että ensimmäistä kertaa kuulit koko asiasta kun häätöpäätös toimitettiin sinulle? Asutko yksin?

Vierailija
20/66 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan on täysin omaa syytäsi, kun et ole vastannut haasteeseen. Ja ei, sitä ei voi peruuttaa. Ulos vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi