Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies, hylkäsin lapseni enkä kadu yhtään

Vierailija
26.07.2013 |

Perustietoa: Nainen valehteli ehkäisyn käytöstä tai ehkäisy ei toiminut. Ei hakeutunut aborttiin, vaikka olimme sopineet yhdessä, että vahinkoraskaus keskeytettäisiin. Raskautuminen muutti naisen käytöksen täysin. En voinut enää kunnioittaa häntä, koska hän oli rikkonut sanansa. Suhde luonnollisesti päättyi jo ennen lapsen syntymää. Maksan nyt elareita, asun eri paikkakunnalla enkä halua olla missään tekemisessä kummankaan kanssa.

Mielestäni miehellä pitäisi olla mahdollisuus sanoutua irti isyyden velvoitteista ja oikeuksista tällaisessa tilanteessa. Samalla tavallahan nainen olisi voinut tehdä abortin minun tahtoni vastaisesti, jos näkemyksemme olisivatkin menneet toisin päin. Miehen suoja on hyvin heikko. 

Kommentit (588)

Vierailija
61/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sua jotenkin sääliä? Vai mitä haet täältä? Toivottavasti jatkossa pidät sen kusivehkeesi ihan housuissasi, etkä enää paneskele ketään. Tyhmästä päästäsi kärsii nyt jo liian moni. Abortti ei ole ehkäisykeino koskaan ja jos on niin idiootti, että vetelee paljaalla, niin sitä saa mitä tilaa ja tässä tapauksessa kärsii myös lapsi - onneksi se sai sentään elää, vaikkei tuollaisilla geeneillä se elo mitään herkkua tule olemaan.

Vierailija
62/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se abortti kuule ole niin helppoa. Se on fyysisesti ja henkisesti raskas prosessi naiselle, jota te miehet ette voi ymmärtää. Tuollaiset miehet vaan nussii ja laukee ja jättää naisen yksin noin ison asian kanssa. Oli se sitten abortti tai raskaus.. Aikuiset ihmiset ottaa teoistaan vastuuta ja sun vastuu olisi ollut se että olisit ollut naisen tukena ja ollut isä lapsellesi. Mutta han hyvä että et pidä lapseesi yhteyttä, koska tuollaista roskasakkia ei tarvita lisää tähän maailman. Ties minkalainen lapsi sun kasvatuksen jäljiltä siitä olis tullut. Kannattaa jatkossa miettiä sitä kortsun käyttöä, niin ei tule taas vahinkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monet naiset ovat sitä mieltä, ettei heiltä voikaan odottaa ehkäisyyn sitoutumista? Hyvä tietää jatkoa ajatellen. :)

-ap-

Vierailija
64/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kallistun kyllä naisen kannalle koska nainen oman ruumiinsa kustannuksella vetelee niitä pillereitä ja jos ehkäisy pettää on aivan luonnollista että raskaana oleva nainen haluaa lapsen pitää. Sinä miehenä kannat oman taloudellisen vastuusi tapahtuneesta ja mikäli olisit MIES kantaisit sen myös moraalisesti ja antaisit lapselle mahdollisuuden isään...mutta ethän sinä olekaan mies vaan pikkupoika!

Vierailija
65/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:52"]

Mies on oikeassa. Voihan äitikin päättää, ettei halua lasta ja tehdä abortin. Mies ei voi päättää abortista, mutta pitäisi olla vastaavasti oikeus irtisanoutua isyydestä. Jos nainen siitä huolimatta synnyttää lapsen, tekee sen tietoisesti yksin.

[/quote]

Kiitos. Juuri näin ajattelen, ja tätä tarkoitin sanoessani, että nainen päättää, tarkoittaako vahinkoraskaus lasta vai ei.

-ap-

[/quote]

Mies päättää raskaudesta siinä vaiheessa, kun aloittaa yhdynnän. Naisella mahdollisuus vaikuttaa on raskaaksitulon jälkeenkin, miehellä ennen sitä mutta se mahdollisuus ON olemassa.

Vierailija
66/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:14"]

Jos sopimus on kohtuuton, sitä ei tarvitse noudattaa.

[/quote]

Eli minäkin olisin voinut lirkutella haluavani juuri tämän naisen lasten isäksi ja sitten nostaa kytkintä? Elinikäinen pallo jalassa on pikkaisen eri luokan vaikutus kuin abortin kokeminen. Sen sijaan olin rehellinen ja sanoin, etten ala seksisuhteeseen, jos ehkäisyasioista ei olla yksimielisiä. Nainen sitoutui itse ja vapaaehtoisesti siihen, että lasta ei tästä suhteesta synny, mutta selkärankaa ei sitten löytynytkään.

-ap-

[/quote]

Oletko kokenut abortin, kun noin asiantuntevasti vertailet? Vittu mitä paskaa. Sitä paitsi: abortti ei ole ehkäisykeino. Ja sinähän nimenomaan nostit kytkintä.

Vierailija
67/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:23"]

Yllättävän monet naiset ovat sitä mieltä, ettei heiltä voikaan odottaa ehkäisyyn sitoutumista? Hyvä tietää jatkoa ajatellen. :)

-ap-

[/quote]

Hei, sulle sattui ikävä nainen vastaan. Jos todella keskustelitte asian ennen seksiä, niin olet ilman muuta oikeassa. Mutta se ei nyt koske meitä kaikkia naisia. Kaikki naiset eivät ole valehtelijoita eivätkä kaikki naiset halua lapsia. Tsemppiä.

Vierailija
68/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt yksinkertaisinkin mies tajuaa ettei pillerit ole mikään satavarma ehkäisykeino joten jos on vähänkään älliä päässä tietää ottavansa riskin. Ap on mies joka ei osaa ajatella kuin sillä elimellään eikä osaa myöskään kantaa vastuutaan. Mokoma pelle!

Vierailija
69/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:15"]

Perustietoa: Nainen valehteli ehkäisyn käytöstä tai ehkäisy ei toiminut. Ei hakeutunut aborttiin, vaikka olimme sopineet yhdessä, että vahinkoraskaus keskeytettäisiin. Raskautuminen muutti naisen käytöksen täysin. En voinut enää kunnioittaa häntä, koska hän oli rikkonut sanansa. Suhde luonnollisesti päättyi jo ennen lapsen syntymää. Maksan nyt elareita, asun eri paikkakunnalla enkä halua olla missään tekemisessä kummankaan kanssa.

Mielestäni miehellä pitäisi olla mahdollisuus sanoutua irti isyyden velvoitteista ja oikeuksista tällaisessa tilanteessa. Samalla tavallahan nainen olisi voinut tehdä abortin minun tahtoni vastaisesti, jos näkemyksemme olisivatkin menneet toisin päin. Miehen suoja on hyvin heikko. 

[/quote]

Ymmärrän sinua. Olen nainen mutta mieleeni ei koskaan tulisi tehdä tuollaista karhunpalvelusta sille vielä siittämättömälle lapselle. Minulla on ystäviä jotka ovat noin tehneet. Laskelmallista ja itsekästä.

Harmittaa tietenkin lapsen takia. Hän on täysin syytön syntymäänsä ja sinun pahaan petettyyn oloosi. Jos olisin sinä, tapaisin lapsen hänen kasvettuaan ja kertoisin miksi en ole ollut hänen elämässään läsnä. Voi olla ettet tajua siinä vaiheessa itsekään enää omia syitäsi lapsen hylkäämiseen. Ehkä kuitenkin suostuisin olemaan osa laspen elämää mutta omilla ehdoillani. Se on sitten lapsen äidistä kiinni haluaako hän sitä oikeasti vaiko vain omiin tarkoitusperiinsä. 

Sellainen juttu. Olen neljän lapsen äiti. Minulla on veli josta sain tietää isäni kuoleman jälkeen. Isäni ei ollut mitenkään hänen elämässään läsnä. Pojan äidin kertomuksesta päätellen poika oli saanut alkunsa samaan tapaan kuin sinun lapsesi. Ei sitten koskaan tavannut isäänsä joka kuoli nuorena. Harmittaa hänen puolestaan sillá mun isä oli ehkä puolisona aika paska mutta isänä upea.

Vierailija
70/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:50"]

Ehkäisystä oli sovittu yhdessä ja pillerit todettu parhaaksi vaihtoehdoksi. Olimme kumpikin sitä mieltä, että mahdollisen raskauden tapahtuessa kaikesta huolimatta seurauksena on abortti. Taisin olla tyhmä, kun luotin naisen sanaan?

-ap-

[/quote]

Ei tässä ole välttämättä kyse mistään epärehellisyydestä naisen puolelta. Teoriassa on aina helppo todeta, että tekisi abortin jos vahinko sattuu, mutta kun on tositilanne missä ihan oikeasti kantaa elämää sisällään niin se päätös ei välttämättä enää olekaan niin yksinkertainen. Minulle ja miehelleni kävi vahinkoraskaus, jonka seurauksena sitten syntyi esikoisemme. Aika oli lapselle huono ja minulla oli terveysongelmia ja olimme suunnitelleet harkitsevamme yhteistä lasta vasta aikaisintaan parin vuoden kuluttua. Terveysongelmien takia mietimme abortin mahdollisuutta. Aiemmin olin ajatellut, että abortin voisin tehdä, jos tarve niin vaatii enkä ollut oikeastaan koskaan lapsia tietoisesti halunnutkaan vaan pelkästään luvannut miehelle harkita asiaa joskus, mutta nyt tuntui että joka solu huusi uutta elämää ja suojelunhalua sitä elämää kohti. Mies sanoi, että kyseessä on minun kehoni joten minä päätän mitä tehdään. Viimeinenkin epäilys miehen mielipiteestä karisi, kun hän puhkesi leveään onnelliseen hymyyn (josta ei meinannut tulla loppua) kun käytiin gynellä varmistamassa raskauden kesto ja ruudulle ilmestyi pieni pallo, joka oli meidän alkiomme. Meidän onneksemme me molemmat halusimme saada lapsen, joka sai alkunsa vastoin kaikkia todennäköisyyksiä. Päätös oli mitä parhain ja meillä on nykyään myös toinen ihan tarkoituksella tehty lapsi. 

Kerron tämän siis siksi, että ap ymmärtäisi, että aina ei ole kyse epärehellisyydestä vaan tunteet voivat muuttua ja tositilanne on aina monimutkaisempi kuin asian miettiminen teoriassa. Sinulle raskaus on edelleen teoreettinen asia, mutta naiselle joka on tullut raskaaksi se on mitä suurimmassa määrin konkreettinen. Minäkään en ollut koskaan kokenut minkäänlaista tarvetta saada lapsia, mutta raskaaksi tullessani minut valtasi täysin uusi ja voimakas tunne suojella sitä elämää, joka kasvoi sisälläni. Ei varmaankaan kaikille niin tapahdu, mutta näinkin se voi mennä.

[/quote]

Sun pointti on hyvä. Ainoastaan sitä en hyväksy, että miestä velvoitetaan tällöin vastentahtoiseksi isäksi.

Elatusmaksut kuitenkin pitää maksaa, jollei pystytä todistamaan, että abortista oli sovittu etukäteen, mikäli ehkäisy pettää, olettaen tällöin myös sen, että mies ei aio isyyttään millään tapaa toteuttaa.

Vierailija
71/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:24"]

Mies päättää raskaudesta siinä vaiheessa, kun aloittaa yhdynnän. Naisella mahdollisuus vaikuttaa on raskaaksitulon jälkeenkin, miehellä ennen sitä mutta se mahdollisuus ON olemassa.

[/quote]

Älä viitsi jauhaa paskaa.

Vierailija
72/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

[/quote]

Tuskin sinunlaisesi "tiedolla" mitään tekee, ei lapsensa hylännyttä kukaan kunnon nainen halua. Sitä paitsi nainen saattoi hyvinkin olla sitoutunut ehkäisyyn (toisin kuin sinä), mutta aborttihan ei ole enää ehkäisyä, kuten kaikki järjelliset ihmiset tietävät.

Vierailija
73/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän perusteilla nainen olisi abortin saanut? Taloudellisin ja sosiaalisin vai terveydellisin perustein?  

Vierailija
74/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli minäkin olisin voinut lirkutella haluavani juuri tämän naisen lasten isäksi ja sitten nostaa kytkintä? Elinikäinen pallo jalassa on pikkaisen eri luokan vaikutus kuin abortin kokeminen. Sen sijaan olin rehellinen ja sanoin, etten ala seksisuhteeseen, jos ehkäisyasioista ei olla yksimielisiä. Nainen sitoutui itse ja vapaaehtoisesti siihen, että lasta ei tästä suhteesta synny, mutta selkärankaa ei sitten löytynytkään.

-ap-

[/quote]

Siis onko teidän kaikkien mielestä normaalia oikein neuvotella aborttiasiat ennen kuin alamme yhtymään seksisuhteessa? Aika kiihkeää.

Koko järjestely vähän haiskahtaa. Kumpikin on tainnut arvata jo etukäteen mitä tästä voi kirjaimellisesti syntyä.

Maailma on tyly. Vastuu tekemisistään täytyy kantaa, ei siinä voi toista syyttää "sopimusrikkomuksista". Itse olet nussinut paljaalla ja tiesit mahdollisuuden että näin voi käydä. Olet valinnut elatusmaksulinjan, mutta todellista vastuunkantua olisi olla lapsensa elämässä mukana. Et saa puhdasta omatuntoa tästä millään muulla.

M33

Vierailija
75/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap-

[/quote]

Se pallo on jalassa naisella, ei sinulla. Tajuatko miten pieni hinta on elatusmaksu sen rinnalla että on lapsesta yksin vastuussa 24/7? Sitä paitsi kovin yleisiä ovat Suomessa nekin miehet, jotka luistavat elareistakin. Yhteiskunta sitten maksaa näille lapsille jonkun minimisumman kompensaatioksi. Se kyllä naurattaa, että miehet kuvittelevat olevansa tässä niitä jotka joutuvat kuseen ja menettämään jotenkin elämänsä ja tulevaisuutensa. Ongelma on pieni, jos siitä rahalla selviää.

Vierailija
76/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

[/quote]

Musta tuntuu että nainen ei käyttänyt ehkäisyä ollenkaan ja sä menit laukeemaan sisään, vaikka olit tietoinen asiasta että ei ole ehkäisyä. Ja nyt yrität hakee sympatiaa kertomalla vähän valkoisia valheita. Jos nainen olisi käyttänyt ehkäisyä niin te ette olisi koskaan puhuneetkaan mistään abortista. Ehkäisyt ovat kuitenkin aika luotettavia.

Vierailija
77/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit mennyt mukaan ultraan, ollut tukena synnytyksessä, tuonut lapsesi kotiin sairaalasta ja jännittänyt ensimmäistä yötä, ensimmäistä kylpyä, ensimmäistä hymyä ja miettinyt lapselle nimeä, miettinyt mitä hänestä tulee, ymmärtäisit että se nainen teki oikein kun muutti mieltään. Siinä vaiheessa kun teitte päätöksen abortista, ette vielä tienneet mistään mitään ja sinä et tiedä vieläkään. Naiselle sen sijaan avautui positiivisen raskaustestin edessä aivan uusi maailma, jota hän ei halunnut vetää pöntöstä alas. Ymmärrätkö edes että sinä todellakin olet tässä se häviäjä, enkä tarkoita niitä kallisarvoisia rahojasi. Vieläköhän ehtisit kuopata tuon katkeruuden ja ottaa elämän sellaisena kuin se tulee ja iloita siitä? Aina kaikki ei mene suunnitelmien mukaan, joskus se menee jopa paremmin kuin suunnitteli, se vaan täytyisi itse ymmärtää.

Vierailija
78/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap-

[/quote]

Lapsen maailmaan tuominen vaatii kyllä hieman enemmän selkärankaa, kuin abortin tekeminen... Abortti ei ole naiselle fyysisesti eikä myöskään henkisesti pikkujuttu, mutta lapsen huoltaminen ja kasvattaminen aikuisikään asti vaatii silti hemmetisti enemmän!

Vierailija
79/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sulle sattui ikävä nainen vastaan. Jos todella keskustelitte asian ennen seksiä, niin olet ilman muuta oikeassa. Mutta se ei nyt koske meitä kaikkia naisia. Kaikki naiset eivät ole valehtelijoita eivätkä kaikki naiset halua lapsia. Tsemppiä.

[/quote]

Kiitos. Tiedostan kyllä, että omalle kohdalle sattui nyt mätä omena. Keskustelimme ehkäisyasiat tosiaan erittäin huolellisesti ja molemmat sitoutuivat siihen, että lapsen tulo kyllä estetään. Ja olisin kyllä ymmärtänyt myös sen, että mieli muuttuu abortin suhteen. Mutta tässä tapauksessa olisi ollut oikein olla vaatimatta isyyden tunnustamista. Minua kohtaan toimittiin tässä asiassa väärin, koska luotin kumppanini sanaan.

-ap-

Vierailija
80/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:33"]

[/quote]

Kiitos. Tiedostan kyllä, että omalle kohdalle sattui nyt mätä omena. Keskustelimme ehkäisyasiat tosiaan erittäin huolellisesti ja molemmat sitoutuivat siihen, että lapsen tulo kyllä estetään. Ja olisin kyllä ymmärtänyt myös sen, että mieli muuttuu abortin suhteen. Mutta tässä tapauksessa olisi ollut oikein olla vaatimatta isyyden tunnustamista. Minua kohtaan toimittiin tässä asiassa väärin, koska luotin kumppanini sanaan.

-ap-

[/quote]

Isyyden tunnustamatta jättäminen olisi ollut väärin lasta kohtaan. Ja valitettavasti lapsi on tässä kohtaa tärkeämpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä